Sony α ILCE-5000Y - Reviews

20 MP
Inclusief objectief
Filmen in full hd

Ronny8400 20-05-2015 Product half jaar in bezit

Het is een goed toestel met veel mogelijkheden maar ook veel dingen die automatisch kunnen. Je moet hem gewoon meepakken als je op stap gaat ! Echt aan te raden, voor familiefeestjes, natuurwandelingen, altijd eigenlijk.

Ronny8400 19-04-2015 Product kwartaal in bezit

Tevreden - maar nogal complex ... je moet het leren !
Kwaliteit : zeer veel mogelijkheden die de kwaliteit beinvloeden. Vandaar ook wat minder voor het gebruiksgemak. Soms moet je echt zoeken hoe je een instelling moet aanpassen ! Ik had bijvoorbeeld moeite om de datum en het uur te wijzigen na de eerste instelling.

M. van Londen 03-03-2015 Product maand in bezit

De Sony Alpha A5000 is een camera die makkelijk in het gebruik is. De foto's zijn kwalitatief goed en de camera is erg snel. De flitser moet je wel handmatig open zetten, maar deze heb je weinig nodig.
De camera heeft veel mogelijkheden maar is niet te groot om met je mee te dragen.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bart Verhoest 26-02-2015 Product maand in bezit

9,4
Extreem handig in gebruik.
Reageert snel en maakte perfecte beelden in automtische mode.
Geweldig hoge resolutie, wat bij het uitvergroten van de foto nog steeds een scherp beeld geeft.
Diepte zicht is goed. Waarschijnlijk door de hoog kwalitatieve lenzen.

Een puntje dat beter kan is het beschermhoesje, maar dit is eigenlijk ondergeschikt.

Satijn 20-02-2015 Product paar weken in bezit

zeer tevreden van mijn nieuwe sony alpha A5000, op aanraden van verkoper niet gekozen voor reflex maar voor deze uitzonderlijke systeemcamera! compact maar met de 55-210 toch ook zeer goede zoom.

JanVerbeek1968 19-02-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze camera sinds december 2014 en gebruik deze voor volgende toepassingen: foto's sportwedstrijden en design evaluations wereldwijd. In beide gevallen zijn de resultaten verbluffend, meer specifiek voor de design evaluations van hotels. we gebruiken hiervoor géén flash maar de verlichting aanwezig in de ruimte, waardoor de kleurschakeringen zuiverder zichtbaar zijn naar verder review toe. De foto's zijn van een zeer goede kwaliteit en haarzuiver. Voor de andere toepassing gebruik ik standaardinstellingen en zijn de foto's ook steeds zeer goed, al moet ik hier nog bijleren, want de handleiding geeft hier goede tips. Het is een camera die misschien minder gemakkelijk is door de robuuste vormgeving, maar dit valt mee mits de mogelijkheid om een beschermhoes te kunnen bestellen. Ik heb echter op de site van Sony geen specifieke hoes gevonden.

zapatero 19-02-2015 Product paar weken in bezit

super beeldkwaliteit
oneindige mogelijkheden met de 2 objectieven
heeft alle mogelijkheden van een SLR camer
TOP!

Scallie69 09-02-2015 Product paar weken in bezit

In vergelijking met gewone compactcamera's is dit toestel duidelijk een klasse hoger. Kan de vergelijking met mijn spiegelreflex ( Nikon d50) gemakkelijk aan. De bediening is echter niet altijd even gemakkelijk. Programmakeuze is niet via draaiknop op toestel maar via het menu op het scherm. Fotokwaliteit is meestal zeer goed te noemen zeker bij goede lichtomstandigheden. In donkere omgeving is de kwaliteit iets minder ondanks dat toestel hoge ISO-waarden aankan. Het toestel is eenvoudig te hanteren en ligt goed in de hand. Het pakket met beide lenzen biedt vele mogelijkheden. Zoomlens doet het prima en beeldstabilisatie werkt goed. Filmpjes heb ik nog niet gemaakt.

Jord1234 09-02-2015 Product maand in bezit

Ik heb nog geen second spijt gehad dat ik dit product aankocht! Het bezit tal van functies waarmee je je dagen lang kan bezighouden! Het resultaat is daarenboven schitterend! Zuivere foto's! Ook de overdracht via WI-FI is een écht pluspunt! Super handig om de getrokken foto direct op je smartphone te zien verschijnen! Kortom een heel degelijk toestel!

Eacht 09-02-2015 Product maand in bezit

Ik heb de Sony A5000 nu een kleine maand in mijn bezit en ben tot nu heel tevreden van het toestel. In het begin is het wat zoeken naar de verschillende functies aangezien die in het menu verstopt zitten (weinig toetsen aan de body zelf), maar eens je het toestel wat gebruikt komt het wel vanzelf. Ook van beide lenzen ben ik heel tevreden.

MichOosterlinck 28-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik vind het een super camera. Het voldoet aan mijn nood en ik kan hem overal mee nemen. De camera heeft een leuk design en ligt goed in de hand. Er komen 2 lenzen bij die ik allebij zeer handig vind.

Mattias9000 27-01-2015 Product maand in bezit

Heel fijn toestel dat goede foto's maakt met dank aan het automatisch programma. Bijhorende lens maakt dat het toestel extra veelzijdig is.
Het toestel werkt heel intuitief wat maakt dat je niet de ganse handleiding moet doorlezen alvorens het toestel te kunnen gebruiken.

H. Claes 24-01-2015 Product maand in bezit

Dit toestel beantwoordt volledig aan de verwachtingen. Kwaliteitsopnamen met een zo'n compact mogelijk toestel.
De knop om onmiddellijk naar movie over te schakelen vind ik heel gemakkelijk. De zoomfunctie is zo gevoelig dat je niet zo snel de juiste zoom stand hebt. Om de lenzen te verwisselen moet je even nauwkeurig werken. De lichtgevoeligheid is super zodat je zelden je flits nodig hebt. Doordat het toestel heel compact is en toch een zeker gewicht heeft moet je de greep op het toestel wat gewoon worden. Ik ben enthousiast over mijn aankoop.

Dries Vandamme 22-01-2015 Product paar weken in bezit

De camera is heel handig in gebruik, zeker voor mensen die geen expert zijn in foto's trekken. De foto's zijn van heel goede kwaliteit en met een kleine instelling trekt de camera al zeer mooie foto's. De prijs kwaliteit verhouding is ook zeer goed!

BirgitH 21-01-2015 Product maand in bezit

Prijs-kwaliteit is dit een zeer goed toestel, dat je handig overal kan meenemen.
Toestel heeft heel wat mogelijkheden. Wifi is super.
Enkele apps zijn zeer interessant al zijn de betere extra te betalen.

KrisCls 19-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik was op zoek naar een compact, eenvoudig te bedienen toestel dat zeer kwalitatieve foto's maakt, maar toch niet te zwaar en onhandig groot is om mee te nemen op reizen en uitstapjes. Dit toestel beantwoordt daar volledig aan: schitterende fotokwaliteit, zeer snelle scherpstel en sluitertijd, eenvoudig bedieningsmenu en de speciale aktie met 55-210 mm lens geeft een zeer mooie prijs-kwaliteit verhouding.

Willemonl 19-01-2015 Product maand in bezit

Goede camera, erg scherp geprijsd. Lensen presteren ook goed voor kit-lenzen. Verder is de camera relatief compact voor zijn mogelijkheden/prestaties wat erg fijn is onderweg. Het is erg prettig dat het lcd schermpje 180 graden gedraaid kan worden zodat je gemakkelijk foto's van jezelf kunt maken. De WiFi koppeling is erg handig en makkelijk in gebruik. In het totaal scoort gebruiksgemak slechts 7/10 vanwege de vele opties die de camera heeft en het is daardoor af en toe lastig door de bomen het bos te zien. Maar overall een absolute aanrader deze camera!

Timmetj 19-01-2015 Product paar weken in bezit

7,6
Zeer mooi en degelijk fototoestel. Trekt snel en goede foto's. Enkel de functies en bediening zijn iets moeilijk.

Isa 22 18-01-2015 Product paar weken in bezit

We hebben het toestel nog maar een paar weken dus we hebben nog niet alle mogelijkheden ontdekt en het is een beetje zoeken maar diegene die we onder de knie hebben zijn super. Het is een licht compact toestel met heel veel mogelijkheden. Onlangs zijn we s'avond naar een licht show geweest en de foto's zijn echt van een zeer goede kwaliteit. Ook ideaal om selfies te nemen. Wij zijn zeer tevreden.

clohol 17-01-2015 Product paar weken in bezit

Aangenaam verrast van wat zo'n compact fototoestel allemaal aankan.Uitstekende kwaliteit van foto's. De foto's die binnen getrokken zijn nogal geel van kleur en niet zo scherp. Je kan dit wel gemakkelijk oplossen door gewoon uw ISO waarde te verlagen. Ook heel handig om selfies te nemen door uw schermpje omhoog te plaatsen. Alles is gemakkelijk te bedienen via het scherm en het draaiwielletje, wat heel handig is.Het toestel is heel gemakkelijk te hanteren en past gemakkelijk in je handtas, wat met grotere toestellen niet mogelijk is.Kortom, klein handig en heel veel mogelijkheden.