Sony ILCE-7 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ILCE-7 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Franky De Schampheleer 19-02-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

De Sony A7 met Zeiss 35mm vervangt mijn Fuji XPRO1. Voor grootformaat prints was meer resolutie welkom en bij Fuji blijven ze al 3 jaar aan eenzelfde sensor (crop 16MP) hangen. De fullframe 24MP in combinatie met de Zeiss 35mm is uitstekend. Prima resolutie, goede focussnelheid, en nog compacter dan de Fuji XPRO1 en dat met een fullframe sensor.

lecram photography 15-02-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Handig en vooral licht (!) toestel wat zelfs met de kitlens prachtige resultaten oplevert. Heb je centen veil voor de Sony 70-200 f4 G OSS lens dan merk je natuurlijk wel het verschil! Het toestel levert voor de doordeweekse amateur JPG beelden af die ruim voldoen! De RAW beelden zijn met b.v. ADOBE Lightroom dikwijls niet veel te verbeteren.
Zou ik dit toestel opnieuw kopen? Neen, ik zou zeker voor de recentere (maar wel wat duurdere) A7 II gaan (lees de professionele reviews van dit toestel).

GerbrandVU 09-02-2015
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Fijne lichte fullframecamera, ideaal voor professionals die graag een kleinere backupcamera bij zich hebben.
Dat manuele lenzen goed tot hun recht komen door de fantastische zoeker geeft deze camera een meerwaarde tegenover de concurrentie.
Hoge iso-waarden gaan vlot, tot 6400 nog steeds goede beeldkwaliteit.
De wifi nog niet gebruikt, maar fijn dat deze functie aanwezig is.
Batterijduur is kort tov spiegelreflex, maar dit is het geval bij elke spiegelloze camera.
De sluiter is vrij luid, zou handig zijn om een stille modus te voorzien in een firmware-update.
Goeie camera, goedkoopste fullframe die er momenteel te vinden is en zeker een aanrader!

Dirk Schelpe 24-12-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

De NEX a7 is het meest universele toestel dat ik bezit: het laat toe om mijn Leicalenzen te gebruiken.
Het is zeer praktisch omwille van de tweeledige zoeker.
De resultaten zijn zeer goed.
Het enige minpunt is de afwezigheid van een flitser.

J de Alphaman 11-12-2014
Geschreven voor: Sony ILCE-7 zwart

Ik kocht deze A7 ter aanvulling bij mijn DSLR-sen en SLT-A77 om dezelfde kwaliteit van foto's te krijgen maar in een compactere body (voor op reis en dagelijks gebruik). De kwaliteit van de foto's zijn heel hoog met zowel mijn Alpha FF lenzen als andere (vb SAL100m28, SAL2470Z, SAL70400G, SAL16105DT), bij deze laatste is de automatische crop-toepassing zeer handig en je krijgt ook extra mm's met beperkt verlies van kwaliteit(in die modus is mijn tele dus 600mm ipv 400mm. Bij om het even welke combinatie van lens ligt het dynamisch bereik per foto hoger dan bij mijn oudere toestellen. Ook de betere resultaten bij hogere ISO is positief; zelfs in auto-modus levert dit toestel uitstekende foto's af (ook de filmpjes trouwens). Het mindere gewicht en omvang zijn zeer welkom (wel even wennen want ik heb grote handen); de elektronische zoeker is zeer goed en praktisch. Enkel de sluiter is iets te luid en de lensmount-ring niet stevig genoeg. De menumogelijkheden zijn excellent, vooral het manueel scherpstellen (bv met oudere lenzen van andere merken) is echt een plezier. Ook de compatibiliteit met die oude lenzen is fantastisch (vb Canon, Rokinon, ...). Ik vind het qua vormgeving ook een mooi toestel (mooi klassiek), dit kan op reis een voordeel zijn omdat potentiële straatdieven eerder voor iets gaan dat 'moderner' lijkt. Wat ik wel een tegenvaller vind is het snel leeglopen van de batterij; je kan in om het even welke situatie bijna niet zonder een tweede (= extra kost).
Concluderend: full frame - kwaliteit in een compacte body en ongelooflijk veel mogelijkheden voor een relatief goedkope prijs.