Sony α NEX-5TL wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α NEX-5TL wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Lottie1991 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Wij hebben deze camera ongeveer een maand geleden gekocht, en deze kwam alvast erg van pas op onze reis naar Rome. De foto's zijn volgens mij van erg goede kwaliteit als camera voor vrije tijd. Zelfs wanneer het heel zonnig is, kan je het scherm erg goed zien door de snelle instelling voor "zonnig weer". Een functie als NFC lijkt overbodig, maar heeft ons al veel gemak bezorgd: vanop afstand een foto nemen door de smartphone te gebruiken als tweede scherm is zeer handig, en is in een wip opgesteld. Een genomen foto doorsturen naar vrienden kan ook zeer snel: gewoon je telefoon tegen de camera houden en de NFC verbinding zorgt ervoor dat deze foto direct op je telefoon opgeslagen staat. Alle foto's zetten wij vaak op onze tablet om deze op te slaan als back-up en te bekijken op groter scherm, en ook dat is via de wifi-verbinding zeer handig.

Sommige functies (vb Fish-eye en andere leuke effecten) zijn niet ingebouwd, maar kunnen wel geinstalleerd worden via het Sony Entertainment Network. Sommige functies daar zijn jammergenoeg wel betalend, en moet je dus goed overwegen of je deze specifieke functie wel echt wil.

De camera is in mijn ogen vrij klein voor zijn kunnen, en tot nog toe (zelfs met zeer zonnig weer) heeft het afwezig zijn van een elektronische zoeker mij geen nadeel bezorgd. De lens is verrassend smal voor zijn capaciteit, en draagt ook bij tot de compactheid van dit fototoestel.

Een klein minpuntje vind ik dat de flits niet ingebouwd is. Je krijgt deze meegeleverd in een plastieken case, die hanig aan het neklint kan worden gehangen. Hoewel deze in 5 seconden aan de camera kan worden bevestigd, zou een ingebouwde flits nog altijd een pluspunt zijn. Zeker omdat de "selfie"-functie dan niet optimaal werkt, aangezien het scherm geen 180 graden meer kan dragen wanneer de flits is bevestigd.

Ik kan hem alleen maar aanraden, en zou deze direct opnieuw kopen.

D-foto 27-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Strak design, zeer knappe kwaliteit, top toestel. Enkel jammer dat er zoveel menu's zijn. Meer manuele functies en knoppen zou het gebruiksgemak verhogen. Nu moet je erg veel slecteren, in stellen, scrollen etc.

Xiaoxun Wang 26-08-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

This camera is excellent! I am a beginner in photo shooting. So if I choose the super automatic function, this camera gives me really high quality and optimized photos! And it provides a big range of possibilities in upgrading the lens, which fits my needs in the future as well. I like the color and design, even the cover is beautiful, and moreover it is small but solid. This camera is among the rest, the only one has both Wi-Fi sharing and self-portrait functions. In conclusion, this is definitely the best choice I have ever made on cameras!

C. Maes 31-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Ik vind het een echte aanrader voor iedereen! Ik ben er super tevreden van! De kwaliteit van de foto's is adembenemend (mede mogelijk door de Carl Zeiss lens, waarvan ik de kwaliteit al gewoon was) voor deze lichtgewicht camera die ook gemakkelijk in de hand ligt. Hij is zeer gebruiksvriendelijk en je kan heel veel zelf instellen maar de automatische programma's bieden voor mij ook al een heel groot aanbod. Ik heb hem deze zomer voor de eerste keer mee op reis genomen en ik heb er nog absoluut geen spijt van! De aparte bijkomende flits ervaar ik niet als een minpunt, want als je hem erop draait en je wilt hem niet gebruiken klap je hem gewoon dicht. Prachtige beelden vanuit beweging en extra belichting bij schemering. Hij past nog gemakkelijk in een rugzak/ handtas en ik ben heel tevreden van mijn aankoop!

SallyH 28-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Veel opties en instellingen. Zonder enige voorkennis kan je snel aan de slag met het toestel en maak je mooie foto's, gaandeweg kan je dan nog alle instellingen leren kennen en gebruiken.
Handig kantelbaar touch-scherm (met veel zonlicht wel wat moeilijker om te zien wat je gaat fotograferen want geen zoeker).
Wifi-verbinding met smartphone of tablet is een zeer handige optie om foto's meteen op te slaan en in sociale media te gebruiken of door te mailen.
Compact en licht toestel in vergelijking met spiegelreflexcamera.
Aparte flits is mooi opgeborgen in doosje, maar moet wel telkens gemonteerd worden.
Er mocht wel een externe lader bij het toestel voorzien zijn, maar kan nog bijgekocht worden.

Sofie Sch 27-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Dankzij de kleine body zeer gemakkelijk te hanteren. Tal van opties die het leven eenvoudiger maken, zoals verbinding met smartphone. Het scherm is omklapbaar dus altijd de perfecte selfie! Zeer gebruiksvriendelijk, het ideale toestel voor de beginnende hobby-fotograaf.

Artemy 15-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL wit

i guess the best camera we've had sofar - amazing sensitivity (no flash needed at all), lightweight and with vivi pictures. Nice!

Fionaa 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Ik had een reflexcamera maar zou iets compacter. Daarom zocht ik een degelijke camera, met zoom en goede kwaliteit van de foto natuurlijk! De camera past perfect in mijn handtas. Er is een externe flits die je op je camera moet plaatsen wat ik eerst een nadeel vond maar nu supervoordelig! Ik kan deze camera uitbreiden met grotere flits en lenzen! Handig zo een compacte camera met zoveel mogelijkheden. Dit was een superkeuze ter vervanging van een reflextoestel.

Carl haneveir 14-07-2014
Geschreven voor: Sony α NEX-5TL zwart

Heb dit toestel gekocht omdat mijn semi professioneel toestel is gestolen. Ik zocht iets dat compact was en toch volledig instelbaar. Viel ik op dit toestel, en het heeft me volledig verbaast. Mooie foto's, alles instelbaar zoals ik vroeger deed en toch compact. Dit is toestel dat ik iedereen kan aanraden en heeft als voordeel dat je ook lenzen kan aanpassen.enigste dat misschien mankeert is een optische zoeker, maar die kan je apart aanschaffen.