Teufel System 5 THX Select 2 "Cinema 5.2" - Reviews

Actieve subwoofer
Kleuren
zwart

Joker55 03-01-2014 Product half jaar in bezit

Sinds een 8-9maanden in bezit. Wat een geluid! Prijs kwaliteit verhouding is top. Het design is minder maar ik koos ook voor het geluid. De dubbele subwoofer geeft een veel mooiere bas en zonder trillingen.

kurtos 24-03-2013 Product jaar of meer in bezit

Hoi,
Ik geniet nu meer als een jaar van deze absolute top set!
Mijn set is aangesloten op mijn THX Select2 Plus gecertificeerde Pioneer VSX2020.
Het geluid is nu echt fenomenaal!Ik hoor geluiden die ik met mijn vorige set gewoon niet kon horen!

Ik heb voor de dipolen gekozen als achterspeakers, wat echt een meerwaarde is voor mijn home cinema ervaring.

De 2 grote subwoofers doen hun werk uitstekend en passen heel mooi bij mijn meubel.

Ik ben dus uiterst tevreden over deze set! De klantendienst is gewoonweg ook top,je krijgt steeds de correcte en zeer belangrijk zeer snelle adviezen van de klantendienst.

Voor mij krijgt Teufel een dikke 10 op 10!

amsterdam.1977 19-01-2012 Product maand in bezit

Na veel vergelijkingen en reviews te hebben gelezen, ben ik bij deze Teufel System 5 in 7.2 configuratie uitgekomen.

Uit de test die op het internet te vinden zijn, komt deze set uitstekend naar voren en voor zover ik kan nagaan is het zo een beetje de goedkoopste.

Ik heb deze aan een Onkyo tx-nr809 gekoppeld en simpel gezegd: GEWELDIG. Nu kom ik vanuit een situatie met een "home theater in a box", dus is de stap wel erg groot en daarnaast kan ik ook niet vergelijken met andere systemen. Maar voor deze prijs kan ik mij echt niet voorstellen beter prestaties te vinden.

Qua design valt er niet veel over te zeggen, speakers zijn nou eenmaal niet erg sexy... Ik wil wel als tip geven om de wenge kleur te nemen ipv zwart, ziet er erg netjes uit en zeker niet te opzichtig (lijkt zelfs bijna zwart van een afstandje).

Let er wel op dat je voldoende ruimte heb met de 2 grote subs. Ik heb een aparte kamer voor mijn thuisbios, maar in een huiskamer kan je dit niet goed kwijt. Daarvoor heeft Teufel ook andere oplossingen.

Over duurzaamheid valt moeilijk wat te zeggen, maar het voelt allemaal enorm stevig en zwaar aan en met 12 jaar garantie loop je weinig risico als je normaal met de apparatuur omgaat.

Overigens heb je ook nog een 8 weken omruilgarantie! Dus het risico op een miskoop is miniem.