Philips GC4537

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC4537 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Lies1991 01-01-2019

Tevreden

Geschreven voor: Philips GC4537

Hoewel ik gewoon ben om een stoomgenerator te gebruiken, kan deze me absoluut ook over de streep trekken! Met de vele grote en kleine strijkjes die hier wekelijks passeren, kon ik hem optimaal testen op verschillende stoffen en ze kwamen er allen in een sneltempo kreukvrij vanonder! Voor mij zou het handiger zijn mocht het snoer iets langer zijn, maar dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan mijn manier van strijken en hindert andere niet vermoed ik! Het strijkijzer is super handig te reinigen, gezien alle kalkdeeltjes opgevangen worden in eenvoudig te reinige bakje, een absoluut pluspunt wat mij betreft!!

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Eenvoudig te reinigen

maya247 30-12-2018

goede strijkresultaten

Geschreven voor: Philips GC4537

Heel goede strijkresultaten, ligt goed in de hand, misschien iets zwaarder dan wat ik normaal gewend ben.

InsAnneleen 29-12-2018

Prima toestel!

Geschreven voor: Philips GC4537

Ik wil best wel even de situatie schetsen. Ik heb me ingeschreven op de insiders, maar kan me niet herinneren dat ik me opgaf om een strijkijzer te testen... Ik strijk namelijk...NOOIT. Ik spaar strijk op, of doe hem weg, of koop gewoon nieuwe hemden... Als ik maar niet moet strijken. Dat gezegd zijnde leek ik er niet onder uit te kunnen dit wel een poging te geven, hoe kan ik anders een review schrijven...

De vulopening is groot genoeg, zo kan ik zelf zonder problemen het water aanvullen. Wel is het reservoir niet zo groot, maar een groter reservoir lijkt me moeilijk bij dit type strijkijzer.

De stoomkracht is sterker dan mijn vorige strijkijzer, en dat verschil merk je wel bij het strijken. Het warmt bijzonder snel op en is makkelijk te handhaven. Door de smallere punt geraak je moeiteloos in de kleinere hoekjes. De draad mocht van mij gerust wat langer zijn. Maar die is standaard van lengte denk ik. Het strijkijzer is iets zwaarder, waardoor kreuken makkelijker plat te stijken zijn.

Een prima toestel!

Pluspunten

• warmt snel op
  • grote vulopening
  • behendig toestel
  • strijkt zeer goed

Minpunten

• kleiner reservoir

Jessica 28-12-2018

Strijkijzer getest

Geschreven voor: Philips GC4537

Opzich is dit geen slecht strijkijzer
Minpunten zijn wel dat het reservoir snel leeg is en een korte snoer heeft

Pluspunten

• Licht in de omvang
  • Snel warm

Minpunten

• Kleine reservoir
  • Kleine draad

Stephaniedevonliam 27-12-2018

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips GC4537

Ik vind hem heel luchtig in handen. Hij glijd erg makkelijk over kledij, zelfs over de moeilijkere stoffen zoals jeans. Ook de smalle punt maakt het makkelijker om hemden te strijken. En het reservoir om kalk op te vangen is erg handig.

Jeskevm 23-12-2018

Uitstekende verhouding prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips GC4537

Naast een mooi design en een zeer aantrekkelijke prijs, is dit toestel enorm gebruiksvriendelijk. Het warmt snel op, strijkt plooien gemakkelijk glad. Het is gemakkelijk in de hand te houden en beweegt soepel. Ook voor delicatere stoffen is het toestel perfect te gebruiken. Ondanks de aantrekkelijke prijs, presteert dit toestel zo goed als duurdere toestellen op de markt.

Pluspunten

• Prijs
  • Strijkt soepel
  • Anti-kalksysteem

Minpunten

• Snoer mocht iets langer

Emily 21-12-2018

Strijken met gemak

Geschreven voor: Philips GC4537

Sinds een week mag ik dit toestel testen en het was van bij de start een plezier om te gebruiken. Naast snelle opwarming, heeft het strijkijzer een gladde zool waardoor het lijkt te zweven over de kledij en plooien moeiteloos doet verdwijnen. Je hoeft de kledingstukken dus ook niet om te draaien. Aangezien ik in een omgeving met hard water woon, is de quick calc release functie nog een pluspunt. Het opvangbakje voor kalk maakt wel dat het strijkijzer wat groter is maar het geeft ook extra ruimte voor het snoer. Bij het rondwikkelen van dit snoer moet het strijkijzer wel recht gehouden worden want ik heb gemerkt dat er anders terug water uit het reservoir loopt. Verder heb ik de indruk dat het reservoir snel leeg is bij gebruik van de stoomfunctie en daarbij soms waterspatjes gemaakt worden. Wanneer het volledig gevuld is, vind ik het wel een zwaar toestel en minder geschikt voor langdurig gebruik om de pols niet te belasten.

Pluspunten

• warmt snel op
  • plooien verdwijnen moeiteloos
  • quick calc release functie
  • snoerlengte en ruimte om het rond te wikkelen

Minpunten

• iets groter en vrij zwaar
  • reservoir snel leeg bij stoomfunctie
  • soms waterspatjes bij stomen

Liesje 91 19-12-2018

Goed toestel dat handig in gebruik is

Geschreven voor: Philips GC4537

Ik vind het een goed toestel is. Met een dochter en een tweede op komst is strijken vaak een hele klus. Met dit toestel dat snel opwarmt en snel de plooien glad maakt. Maakt het de klus al iets makkelijker. Daarnaast wordt het ook nog is gecombineerd met een mooi design. Wat ik ook een super plus vind is dat het toestel zelf over een ontkalkingssysteem bezit.

Pluspunten

• Snel warm
  • Mooi desing
  • Ontkalkingssysteem
  • Strijkt snel en simpel plooien glad

SarahDW 18-12-2018

Fijn toestel

Geschreven voor: Philips GC4537

Als mama van 3 kids hebben wij heel wat was en strijk, ondanks dat het niet altijd mijn favoriete bezigheid is zorgt dit toestel er echt wel voor dat het vlot gaat en alle stoffen aankan. Zeker een aanrader voor andere mama's!

Pluspunten

• compact
  • gemakkelijk om werken

Isabelle Maes 18-12-2018

Azur stelt nooit teleur!

Geschreven voor: Philips GC4537

Al jaren ben ik fan van de Philips Azur strijkijzers. Ik denk dat mijn eerste Azur dateert van 12 jaar terug. Op aanraden van een vriendin destijds aangekocht en ondertussen ook mijn mama er fan van gemaakt. Wij willen geen ander meer. Deze strijkijzers liggen goed in de hand, hebben geen moeite met om het even welk stofje en zijn super super makkelijk in onderhoud. De coating op de warme plaat van het strijkijzer maakt ook dat deze super makkelijk glijdt, maar ook niet snel aan een materiaal gaat kleven. Ben je toch eens over een verkeerd plastic materiaal gegaan, dan is ook dit makkelijk weer schoon te krijgen. Ik heb met deze strijkijzers nog nooit last gehad van kalk terwijl onze regio toch wel gekend is voor het harde water en dit vaak andere toestellen wel aantast en stuk krijgt.
Wij hebben een gezin van 5 personen en ik hou eigenlijk helemaal niet van strijken. Ik wacht ook altijd tot er toch een paar manden strijk moeten passeren en als ik dan een gaatje tijd heb, stream ik een serietjes en ik begin eraan tot alles klaar is. Ik heb dus ook een strijkijzer nodig dat daar geen moeite mee heeft, waarmee je rustig kunt doorwerken zonder telkens te moeten wachten of hij er klaar voor is. De Azur doet precies dat!
Mijn vorige Azur is ondertussen 4,5 jaar en werkt nog perfect, maar ik geef hem door aan iemand die er zelf nog veel plezier aan gaat beleven. Ik ben nu overgeschakeld op het laatste model GC4537 en ben mogelijk nog meer tevreden. Na een strijkmarathon van toch een uur of 3-4 kan ik zeggen dat Azur mij nooit teleurstelt. Het oppervlak van het ijzer is iets groter geworden, waardoor de stukken nog sneller in een paar bewegingen gestreken zijn. De spitse punt zorgt er dan weer voor dat ik handig kan manoeuvreren tussen de frulletjes van de topjes, rokjes en kleedjes van mijn dochter. Ik heb gewerkt met de Ecostand en sommige stukken waren toch wel erg gekreukt, ook daar had mijn nieuwe Azur geen moeite mee. Ik heb geen stoom moeten bij vragen, nooit is er een extra drup of lek ontsnapt. Niets voelde klam aan en toch gingen de kreuken er heel makkelijk uit.
Ik ben fan en ga dat zeker blijven!

Pluspunten

• warmt snel op
  • voor alle stofjes
  • verwijdert heel makkelijk kreuken
  • intuïtief
  • makkelijk in onderhoud

Pluimle 17-12-2018

Gladde jongen

Geschreven voor: Philips GC4537

Zeer tevreden over het gebruiksgemak van dit strijkijzer. Maakt het strijken aangenamer.
Is snel opgewarmd en zelfs moeilijk strijkbare kledij is makkelijker te strijken.

Heeft een handig antikalksysteem.

Pluspunten

• Snel warm
  • Strijkt makkelijk
  • Antikalksysteem

Minpunten

• Het strijkijzer zelf is aan de zware kant

superdaveke 17-12-2018

Deze jongen strijkt alle plooien glad

Geschreven voor: Philips GC4537

Dit stoomstrijkijzer ziet er goed uit en ligt goed in de hand. Het snoer is net lang genoeg, maar mocht voor mij iets langer zijn voor een optimaal gebruiksgemak. Het bijvullen van het waterreservoir gaat gemakkelijk en snel. Wel gebruik ik een kleine maatbeker om bij te vullen. In de gebruiksaanwijzing staat beschreven dat bijvullen ook gewoon onder de kraan kan, maar dat is iets onhandiger.

Het strijken zelf gaat heel makkelijk. Het toestel is in minder dan een minuut opgewarmd en gebruiksklaar. Door de draaiknop op het toestel op de juiste stand te plaatsen (volgens het materiaal dat je strijkt) wordt er meer of minder stoom gegenereerd. Hierbij wordt ook de temperatuur van het strijkijzer automatisch bijgesteld. Werken met de knoppen voor extra beneveling of extra stoom vraagt in eerste instantie wat oefening, maar gaat nu prima.

Wat opvalt is dat het toestel zeer snel plooien wegwerkt. Een gladde jongen dus, waarbij je eigenlijk zo goed als geen extra druk moet uitoefenen op het strijkijzer zelf.

Kortom een leuk toestel aan een juiste prijs. Prijs-kwaliteit dus zeker de moeite. Strijken zal nooit mijn favoriete bezigheid zijn, maar dit toestel zorgt ervoor dat het werk goed en snel vooruit gaat.

Pluspunten

• snel gebruiksklaar
  • strijkt snel de plooien glad
  • keuzeknop voor de verschillende materialen

Minpunten

• snoer mag nog iets langer

Oeierik 17-12-2018

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips GC4537

Zeer snelle opwarming en zeer soepel glijdende zool.
Strijkt zelfs moeilijke plooien glad op eco stand.
Makkelijk te ontkalken!

Pluspunten

• Snel warm
  • Ontkalkhulp

Annelies83 15-12-2018

gemakkelijk toestel

Geschreven voor: Philips GC4537

Het toestel warmt snel op en heeft een handig antikalksysteem. Het is een plezier om te strijken.
Wat ook handig is dat je eco kan kiezen. Door het snelle opwarmen kan in s morgens snel iets strijken dat gekreukt is.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Antikalksysteem

Minpunten

• Geen