Calor Ultimate Anti-Calc

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Calor Ultimate Anti-Calc op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Gokje 26-03-2018

Snel & makkelijk strijken, daar ga je van opkijken!

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Prima toestel, overtreft mijn verwachtingen! Die berg was verandert in een mum van tijd naar gladgestreken. Ik zou geen ander meer willen!
Mijn strijkniveau: strijken voor beginnelingen met wat ervaringstips van oma 😊
Ik twijfelde of mijn vorige stoomstrijkijzer aan vervanging toe was, maar eens ik met deze Calor Ultimate Anti-Calc had gestreken was het duidelijk! Ik had véél eerder een nieuw moeten kopen besef ik nu.
Hoewel ik niet graag strijk, trok ik grote ogen toen ik zag hoe vlot deze ging. Ik koos specifiek voor anti-kalk, want we hebben hier matig hard water.
Bevindingen:
- Slechts 1 keer over een bepaald stuk strijken wauw
- Goede resultaten op alle soorten stoffen, zelfs delicaat (op lage stand)
- Strijkt snel, in vergelijking met mijn vorige strijkijzer dubbel zo snel
- Compact
- Snel warm en ook voor dikke stoffen
- Stoom en stoomstoten werkt goed, krachtig
- Warmt instelling van strijkijzer is duidelijk, makkelijk
- Anti-kalk maakt zijn beloftes waar, de speciale anti-kalkfunctie doet wat het zegt.
- Anti-druppelfunctie prima, maar een keer druppels gehad
Gebruiksgemak:
- Iets zwaarder in de hand, niet storend, volgens mij helpt dit gewicht voor het snel, glad resultaat
Minpuntjes:
- Stoomreservoir relatief snel leeg, als je lang aan één stuk door strijkt
- Geen potje bijgeleverd voor bijvullen van water (heb dat van mijn vorig toestel gebruikt)

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit
  • Snel
  • Makkelijk
  • Handig

Minpunten

• Iets zwaarder dan verwacht
  • Geen water bijvul potje

inge noyez 24-03-2018

goede prijs kwaliteit

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Voor mij is dit één van de beste strijkijzer die ik ooit heb gebruikt.
Lang snoer, makkelijk bijvulbaar.
Qua gewicht is dit voor mij perfect, voor mijn schoonmoeder die me helpt in het huishouden is hij te zwaar.

Pluspunten

• lang snoer
  • makkelijk bijvulbaar

Minpunten

• gewicht voor sommige te zwaar

NeleV 24-03-2018

Gemakkelijker en sneller strijken

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Het strijkijzer is snel warm. Voordien gebruikte ik een oud toestel van mijn mama, dat zijn beste tijd heeft gehad. Dit was een toestel met een groot reservoir apart, dus eerst was het wel even wennen. Maar het toestel is helemaal niet zo zwaar als ik verwacht had. Het strijken zelf ging best vlot. Ik heb het toestel ook even laten uittesten door mijn mama en ze gaf als commentaar dat het een goed toestel is, zelfs moeilijkere kledingstukken waren snel kreukvrij. Als beginnende strijker is dit echt een ideaal toestel. Niet te duur, gebruiksvriendelijk, gemakkelijk om te verplaatsen en het doet goed wat het moet doen, namelijk snel al je kleren kreukvrij maken.

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geen apart groot reservoir: sneller bijvullen

joke 21-03-2018

Zeker een aanrader

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Zeer goed toestel, makkelijk in gebruik en laat geen waterplekjes achter.. ook strijkt het alles mooi glad in één beweging. Een minpuntje os dat het toestel wel zwaar is..

Pluspunten

• Geen waterplekken
  • Strijkt goed
  • Strijkt goed
  • Strijkt goed
  • Strijkt goed

Minpunten

• Zwaar
  • Zwaar
  • Zwaar
  • Zwaar
  • Zwaar

Nele11 14-03-2018

Snelle opwarming

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Zeer tevreden van dit product. De snelheid waarmee het opwarmt is indrukwekkend. na 1 minuut kan je beginnen strijken. Het strijken gaat ook zeer vlot.

Pluspunten

• snelheid van opwarmen

Minpunten

• geur bij gebruik stoom

Billie 13-03-2018

Zalig strijken

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Het is een mooi toestel en heel makkelijk in gebruik. Verschillende standen op vlak van stoom. Het waterreservoir is makkelijk te reinigen zodat kalk weinig kans krijgt. Het is een vrij zwaar toestel maar hierdoor moet je amper kracht zetten bij het strijken. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• Lekker veel stoom
  • Makkelijk te reinigen
  • Dankzij het gewicht moet je weinig moeite doen.

Minpunten

• Zwaar toestel

Cathy 13-03-2018

Getest en meer dan goedgekeurd!

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Zeer tevreden over het Calor strijkijzer! Ik ben aangenaam verrast over dit model, doet echt wat het beloofd. Het maakt strijken zelfs aangenaam, het gaat erg goed vooruit zonder al te veel moeite. Het ligt ook erg goed in de hand, niet te zwaar en het is zeer makkelijk om het water bij te vullen. Het design van het toestel is ook erg mooi. Als kersverse mama vind ik het toch belangrijk dat de strijk snel vooruit gaat zonder aan kwaliteit te moeten inboeten en met het toestel van Calor heb ik dit gevonden, ik ben dan ook meer dan tevreden!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Makkelijk om water bij te vullen
  • Lange draad
  • Warmt snel op
  • Strijkt goed, ook diepe kreuken

Sophie 13-03-2018

Degelijk strijkijzer

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Dit strijkijzer warmt razend snel op - heeft een groot waterreservoir - ligt goed in de hand - staat stevig rechtop - heeft een lang snoer - krachtige stoomfunctie - fijnere punt waardoor je moeiteloos tussen knoopjes strijkt - kan alle plooien en kreuken aan. Als enige minpuntje zou ik wel zeggen dat hij nogal zwaar is.

Vanessa74 11-03-2018

Verrassend handig!

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Klein en compact. Heel licht en makkelijk hanteerbaar. Het toestel glijdt vlot en makkelijk over zelfs héél gekreukte was. Ik ben er echt door verrast. Ik ben gewoon om met een groot stoomstrijkijzer te werken (met reservoir) en dan is dat eigenlijk maar een lomp geval. Neen, geef mij maar deze kleine, handige, compacte strijkijzer die zijn werk meer dan behoren doet!

Pluspunten

• Makkelijk hanteerbaar
  • Strijkt zeer efficiënt en krachtig
  • Functioneel in gebruik

Minpunten

• Waterreservoir is vrij snel leeg

arro 10-03-2018

Heel krachtig toestel met snel resultaat.

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Dit toestel is heel krachtig en met de potente stroom strijk je je kledij heel gemakkelijk glad. Het strijkijzer is zwaar qua gewicht, maar glijdt heel vlot over de kleding. Opletten om je niet te verbranden aan de randen van je kledingstuk. Best niet meer vasthouden als je ijzer er aan komt :-)
Zoveel stoom dat ik na 15 minuten strijk al geen water meer in het reservoir had en onder de strijkplank druppels water vielen.
Wel wat prijzig, maar zeker kwaliteit.

Pluspunten

• warm
  • snel
  • kreukvrij

Minpunten

• prijs
  • water onder strijkplank na strijken

Evix1976 08-03-2018

Super toestel

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Waaw wat is hij leuk! Ik had: een strijkijzer van denk n 10 jaar oud, en een stoomgenerator van n half jaar oud. De ene deed het niet meer goed, de andere vind ik eigenlijk lomp en zwaar en het wachten tot ie warm is... maar wat ben ik blij met mijn nieuwe calor! In een wip warm, goede continu stoom, ( en als je wil extra stoom) een spitse neus waardoor je alle hoekjes mooi glad kunt strijken.. Mijn man draagt uniform dus moet perfect in orde zijn, en wat zag ik daar tegenop. Maar met mijn nieuw strijkijzer vind ik strijken veel leuker en ik ben rapper klaar. Ik wil hem niet meer missen! En mijn stoomgenerator... die kan niet op vind ik tegen deze ultimate anti- Calc! Ik kan deze aan iedereen aanraden. A+++++ voor mij.

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar
  • Gladde zool en spitse punt
  • Veel stoom

delphine 08-03-2018

goed strijkijzer

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Ik heb het strijkijzer een aantal keren gebruikt en ben zeer tevreden. kreuken gaan er makkelijk uit en alle stoffen zijn glad gestreken. Je kan makkelijk water toevoegen, en de kalk kan makkelijk verwijderd worden. Het toestel weegt wel zwaarder dan ik gewoon was, maar ik ben op minder tijd klaar.

Pluspunten

• werkt snel

Minpunten

• zwaar

Ruthaerts 04-03-2018

Aanrader

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Mijn eerste ervaring met het toestel is zeer positief. De stoomfunctie is zeer krachtig en het strijken ging dan ook beduidend sneller en beter dan anders. In eerste instantie voelt het toestel wat zwaarder aan maar hier ben je direct aan gewoon aangezien het over de kledij glijdt! Het waterreservoir is redelijk snel weer leeg, maar dit lijkt me normaal door de krachtige stoomfunctie en stoort mij persoonlijk niet.

Pluspunten

• Krachtige stoomfunctie
  • Glijdt over de kledij

Minpunten

• Reservoir snel leeg

nele 01-03-2018

zeer tevreden

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

zeer leuk toestel ,oogt mooi zeer handig in gebruik , heeft vele opties maar toch gebruiksmakkelijk
enige nadeel beetje zwaar

Pluspunten

• leuk design
  • veel opties
  • strijkt zeer goed en vloeiend

Minpunten

• zwaar

Leen 26-02-2018

Efficient strijkijzer

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Eerste indruk van het toestel is positief. Het heeft een voldoende lange kabel al is een verlengkabel wel aan te raden (of de strijkplank wat dichter zetten maar bewegingsvrijheid vond ik beter met verlengkabel). Het toestel is gemakkelijk bij te vullen met water door een grotere opening die gemakkelijk te openen is. Het warmt ook snel op, de wachttijd is superkort. Het strijken zelf viel heel goed mee, ik had het op de warmste stand gezet gezien ik alleen katoen had om te strijken en was wel degelijk super om de plooien er uit te strijken. Enig minpuntje, vind ik, is het gewicht van het strijkijzer. Ik vind het vrij zwaar om te hanteren.

Tiffany 25-02-2018

Glijdt moeiteloos door je strijk heen.

Geschreven voor: Calor Ultimate Anti-Calc

Het toestel ziet er heel mooi uit en is super in gebruik, zoals beschreven werkt het inderdaad snel en soepel. Er is een speciaal reservoir dat je na elk gebruik gemakkelijk kan uithalen en afspoelen zodoende dat er geen kalk in je toestel blijft zitten wat wel heel onderhoudsvriendelijk is. Prijs/kwaliteit is perfect. Enige nadeel dat ik ondervind is dat het toestel vrij zwaar is.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Onderhoudsvriendelijk
  • Vlot & soepel

Minpunten

• Gewicht