Calor Turbo Pro FV5646C0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Calor Turbo Pro FV5646C0 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Kaiko 02-07-2017

Goed toestel

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik heb dit toestel om te testen. Het warmt snel op, de stoom is geweldig.
Het is wel aan de zware kant, als je eens bezig bent met strijken, valt het wel goed mee. Het heeft ook een klein waterreservoir. De kabel is heel kort.

Pluspunten

• snel warm
  • goede stoom

Minpunten

• zwaar
  • korte kabel

JolienC 01-07-2017

Vlot strijken, maar...

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

De strijk was nog nooit zo vlot gedaan! Gebruiksvriendelijk en krachtig strijkijzer dat gemakkelijk bij te vullen is. Het strijken ging heel vlot, van een mouw volstond het bijvoorbeeld om slechts 1 kant te strijken ipv de 2 kanten. De spitse punt maakt het ook heel gemakkelijk om kantjes en plooien te strijken. Waarom geef ik het product echter maar 4/10? Als de stoomfunctie aanstaat, lekt het machine voortdurend. Dit is dus echt heel vervelend tijdens het strijken, want er worden constant natte plekken achtergelaten op de kleding. Ook heeft het een redelijke korte draad en voelt het ietwat zwaar aan.

Pluspunten

• Spitse punt
  • Gemakkelijk bij te vullen
  • Krachtig strijkijzer

Minpunten

• Lekt
  • Kort snoer
  • Relatief zwaar

Lucie Deroost 01-07-2017

Modern en gebruiksvriendelijk strijkijzer

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik koos voor deze versie omdat wij in onze regio met een enorme hoeveelheid kalk kampen in het water en ik niet steeds gedemineraliseerd water wil gaan kopen en ik heb er nog geen minuut spijt van! Er zit een uitneembare kalkstaaf in die alle kalk tegenhoudt voor het toestel dus heel ecologisch want je kunt hem gewoon reinigen in een oplossing van citroensap en water en dan is hij terug klaar voor gebruik. Het design van het strijkijzer is enorm modern en ook wel elegant. Het toestel is aan de lichtere kant wat het strijken makkelijker maakt en hij warmt zeer snel op dus je kan meteen beginnen aan de strijk. De zool is mooi glad en vliegt over de plooien! Een duwtje tegen de strijktafel is niet erg, dit strijkijzer blijft mooi stabiel staan. De enige nadelen aan dit toestel zijn dat het toch wel veel water verbruikt en dat er soms kalkafzetting is in de vorm van kleine witte bolletjes op de kleding maar die veeg je er zo af!

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Gladde zool

Minpunten

• waterreservoir snel leeg

Nini_ingrid 01-07-2017

Een teleurstelling

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik was erg benieuwd om dit strijkijzer te proberen omdat je er ook verticaal mee kan strijken. Toen ik het uitpakte vond ik het wel een zwaar strijkijzer. Wat vervelend is, is dat de draad wel kort is. Ik geraakte niet tot bij een stopcontact terwijl ik wel in een moderne woning woon met veel stopcontacten. Mijn ander strijkijzer heeft een vele langere draad. Ik moest dus al een verlengdraad gebruiken. Op de warmste stand strijkt hij wel goed maar de draad was wel vervelend tegen mijn hand. Ik had de stoom opgezet maar er kwam toch nog water uit terwijl het lichtje wel uit was. De strijk heb ik verder gedaan maar ik vond het toestel wel zwaar en dat was vervelend. Dan nog eens geprobeerd om verticaal te strijken maar hij wou gewoon niet stomen en ik moest het ijzer telkens horizontaal houden om stoom te krijgen. Ook kwam er heel veel water uit en dat terwijl hij op zijn heetste stond en het lichtje uit was. Helaas is dit strijkijzer niets voor mij.

Minpunten

• te korte draad
  • lekt bij hoogste stand
  • lukt niet om horizontaal te strijken

Susanne 01-07-2017

Mooi betaalbaar strijkijzer

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Een prima strijkijzer voor een mooie prijs.
De stoomuitstoot ben ik heel tevreden over. Deze strijkt heel makkelijk en snel de kreukels weg. Ik heb ook een philips strijkijzer die net zo duur was ongeveer, maar deze Calor geeft beter resultaat! Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• krachtige stoom
  • wordt snel warm

huplahoi 27-06-2017

Calor getest

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Na dit strijkijzer enkele weken getest te hebben, zijn dit mijn vaststellingen: het snoer is (net zoals bij de meeste strijkijzers) nogal kort, iets langer had iets meer comfort gegeven. Het toestel is niet echt licht als het met water gevuld is. Voor mij is dit een voordeel want ik heb zo de indruk dat ik meer gewicht op mijn wasgoed kan zetten en dat kreuken misschien zo ook gemakkelijker verdwijnen. Lichte stoffen gaan als een fluitje van een cent. Iets zwaardere stoffen, daar doe je wat langer over. Verticaal stomen is ook mogelijk, maar dat heb ik nog niet uitgetest. Voor mij is dit een goed basistoestel dat goed in de hand ligt. Het mooie gouden kleurtje zorgt ervoor dat het een blikvanger is.

Pluspunten

• warmt snel op
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• kort snoer
  • iets minder effectief voor grotere kreuken

Valerie 27-06-2017

Weinig moeite voor een topresultaat!

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik ben enorm tevreden van dit toestel. Ik kocht een 8tal jaar geleden de voorganger van dit model, en de vooruitgang tov dit nieuwe model is toch wel opmerkelijk! Licht toestel, heel vlotte strijkbeweging, het toestel glijdt zeer soepel over de verschillende soorten stof. Zeer tevreden van het resultaat!

Pluspunten

• Licht toestel
  • Vlotte strijkbeweging

Minpunten

• korte draad

Kim123 21-06-2017

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik ben het gewoon van met een stoomgenerator te strijken en dan is dit een heus verschil natuurlijk! Maar ook in de prijs!!!
Maar zonder het vergelijk hiermee te maken is dit een uitstekend toestel!
Het glijdt zeer goed, is direct warm en heeft een zeer krachtige stoomboost. Ik vind het toestel best wel elegant en de afwerking met de gouden kleur heeft wel iets!
Jammer dat de draad zo kort is. Je hebt steeds een verlengkabel nodig. En het toestel is ook vrij zwaar. Zeker gevuld met water. Zonder water strijkt het opmerkelijk minder goed. Ik druk wel heel snel op de sproeiknop wanneer ik met het toestel manoevreer met als gevolg dat ikzelf en de grond wel nat is!

Pluspunten auto off na 30" al als je het laat plat staan, elegant toestel, zeer snel warm, sterke stoomstoten, energie zuinig, zeer glad Minpunten korte draad, zwaar

Lotte 16-06-2017

Test geslaagd

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik test dit product voor the insiders, ik vond het een geslaagde test en zou dit strijkijzer aanbevelen aan andere. Het is een mooi en compact strijkijzer wat een constante licht stoom geeft (als het knopje opstaat) en hierdoor gaan de kreuken er goed uit. Bij sommige jeans/broek stoffen had hij het wat moeilijker. Het strijkijzer heeft nog een extra stoomboost knopje en kan verticaal stoom.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Mooi design
  • Extra stoomboost knopje
  • Beveilingsfunctie bij niet gebruik
  • Verticaal stomen

Minpunten

• Snoer mag iets langer

Ushike87 15-06-2017

Een zeer goede koop

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Dit stoomstrijkijzer doet wat het beloofd. Warmt zeer snel op, glijdt over je strijk en laat de kreuken meteen verdwijnen. Voor de meest hardnekkige kreuken heb je nog de extra stoomfunctie die je kan gebruiken. Ideaal voor een snelle en korte strijk. Voor een ganse wasmand is dit strijkijzer net iets te zwaar en dan gaat de stoomknop onderaan het handvat in de weg zitten. Wel een zeer goede koop!

Pluspunten

• warmt zeer snel op
  • glijdt over je strijk
  • extra stoomfunctie

Minpunten

• weegt vrij zwaar
  • stoomknop zit in de weg

Anneke-1977 15-06-2017

Wat een tijdswinst

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Wat een plezier om te strijken met dit strijkijzer. Ik ben een gescheiden vrouw met twee kinderen. Elke zondag komen ze thuis met een valies vol gewassen, maar nog niet gestreken kledingstukken. Tel daar mijn eigen strijk bij en ik heb meestal toch werk voor een 3-tal uur. Tot nu...
Ten eerste is het strijkijzer niet te zwaar. Het glijdt vlot en soepel over de kleren.
Ten tweede volstaat het bij 90% van de kledingstukken om er 1x over te gaan. Waar ik vroeger een t-shirt nog eens moest omdraaien, volstaat het nu 1 kant te strijken.

Sofie VN 14-06-2017

Krachtig stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Dit strijkijzer komt heel snel op temperatuur. Er komt hele krachtige stoom uit (opgelet hiermee!). Het ijzer glijdt heel zacht over de kledij. Wat voor mij een toppunt is, is dat je het reservoir gewoon kan bijvullen met water uit de kraan dankzij de anti-calc werking.
Voor mij is dit product een aanrader, maar als ik dan toch wat negatiefs moet opnoemen: knopje om water te sproeien ligt dicht bij de handgreep waardoor je ongewild vaak wat water sproeit. En dit strijkijzer past niet met de voetsteun op het zijplankje van mijn strijkplank (voetsteun te breed).

Pluspunten

• Krachtige stoom
  • Gladde strijkzool
  • Vullen aan de kraan

Minpunten

• Brede voetsteun

Otella 12-06-2017

Mooi resultaat

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Het was mijn bedoeling een kwalitatief goed strijkijzer te hebben waarbij de mogelijkheid blijft bestaan om graden in te stellen. Het blijft sowieso makkelijk. Voor flockfolie is dat zelfs onontbeerlijk. Daarvoor moet de temperatuur immers erg hoog kunnen ingesteld worden.
Daarnaast zorgt de Turbo Boost stoomboost voor perfect gestreken wasgoed. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• glijdt goed
  • goede stoomboost
  • hoge temperatuur mogelijk

Minpunten

• een wat beperter waterreservoir

Ulqua 10-06-2017

aanrader als je niet graag strijkt

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Ik ben iemand die niet graag strijkt en deze klus zo lang mogelijk probeert uit te stellen met een volle wasmand strijk tot gevolg. Ik merk dit strijkijzer ervoor zorgt dat het een minder vervelende klus is en

Dit strijkijzer heeft geen probleem met deze plooien en gaat er vlot door. Zijn gewicht is ideaal, maar toch niet te zwaar zodat het eenvoudig in gebruik is.

Je kan de temperatuur eenvoudig instellen op de stof.

Een ander pluspunt is dat het zichzelf automatisch uitgeschakeld als het niet gebruikt wordt. Na 8 minuten als het recht staat, na 30 seconden als het plat ligt.

Dus als je niet graag strijkt, investeer dan in een goed strijkijzer. De tefal turbo pro is prijs-kwaliteit een aanrader.

Pluspunten

• prijs / kwaliteit
  • eenvoudig in gebruik
  • snel warm

Minpunten

• korte draad
  • waterreservoir snel leeg

Lopende82 09-06-2017

Goud strijkijzer

Geschreven voor: Calor Turbo Pro FV5646C0

Gouden strijkijzer en niet alleen voor de kleur, is licht in de hand met een heel goede glijding, waardoor de strijk sneller is gedaan. Heeft een sterke stoomstoot waardoor de kreuken sneller verdwijnen. Is ook snel op temperatuur.. Voor zijn prijs zeker een aanrader

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Goed glijdende zool
  • Mooi design
  • Sterke stoomstoot
  • Snellere strijk

Minpunten

• Klein waterreservoir