Tefal Ultimate Anti-Calc FV9740

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Ultimate Anti-Calc FV9740 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Lievekeh 03-10-2017

Fantastisch

Nu ik het al enkele maanden gebruik geraak ik steeds meer vertrouwd met het toestel en merk ik ook dat het nog meer eigenschappen heeft dan ik dacht. Ik kan ook mijn gordijnen stomen terwijl ze ophangen super gemakkelijk.

Pluspunten

• zeer effectief
  • hangende gordijnen stomen

Minpunten

• beetje zwaarder dan mijn vorige

Lore B 09-07-2017

Zwaar maar snel

Ik heb voor de eerste maal het strijkijzer gebruikt en dit zijn mijn eerste indrukken:

Positief:
- Als je het toestel neerzet op zijn achterkant staat hij goed stabiel;
- De stoomboost is prima, heel handig;
- Het anti-kalk systeem lijkt handig. Mijn vorige toestel werkt met cassettes die je moet bijkopen, maar bij dit toestel moet je enkel de vanger een paar keer per jaar uitspoelen. Super als het werkt! Je moet er wel zelf een paar keer per jaar aan denken, er is geen indicatielichtje.

Wat vind ik wat minder:
- Het toestel is vrij zwaar. Natuurlijk heb je bij dit model het waterreservoir in het ijzer, waardoor je het gewicht moet dragen. Mijn vorige strijkijzer was er een met een apart waterreservoir, dit is dus even wennen.
- De handleiding bestaat enkel uit prentjes. Dit is handig, maar sommige zijn dingen niet helemaal duidelijk. Zo is het bvb niet duidelijk hoe je bij het vullen van het waterreservoir de aanduiding "maximum" moet aflezen. Hou je het toestel dan horizontaal of verticaal? Op het prentje houden ze het toestel diagonaal.
- De permanente stoom vind ik wat gevaarlijk omdat het ook blijft stomen als je het toestel neerzet. De aan/uit knop voor de stoom kan je niet bedienen met de hand waarmee je het toestel vasthoudt.
- Het indicatielampje is moeilijk zichtbaar als het toestel recht staat.
- Knop van het sproeiertje staat op de plaats waar je de knop voor de stoomboost zou verwachten.

In ieder geval is het een leuk toestel om mee te werken. Als ik snel iets moet strijken dan haal ik het strijkijzer sneller uit dan mijn vorige lompe toestel met reservoir.

Pluspunten

• Anti-calc systeem
  • Snel

Minpunten

• Zwaar
  • Knoppen niet altijd op een logische plaats

Esther 05-07-2017

Calor Ultimate Anti-Calc

Mijn eerste indruk was dat het strijken heel vlot ging. Het minpunt was wel dat het vrij zwaar aanvoelde, maar dit gevoel verdween na een aantal keer strijken. Was even wennen was dat er automatisch stoom uitkwam, dus oppassen met t-shirts die bedrukt zijn! Maar aangezien ik vaak de knop moest induwen op mijn vorig strijkijzer werd dit snel een voordeel voor mij.

Wat zijn voor mij de voordelen:
- vlot gladstrijken van kleren
- compact strijkijzer
- lange draad
- automatische stoom

Nadelen:
- waterreservoir is redelijk snel op
- redelijk zwaar, maar word je snel gewoon

Voor mij wegen deze voordelen dus zeker op tegen het nadeel!

Hatice 04-07-2017

Snelle strijkijzer

Zeer snelle strijkijzer dat netjes strijkt. Groot voordeel is ook dat het automatisch uitschakelt bij langdurig stilstand, vind hem wel wat zwaar, maar dit raak je snel gewoon

Pluspunten

• Warmt zeer snel op, je hoeft niet te wachten
  • Veiligheidstand

Minpunten

• Vind het toestel wat te zwaar
  • Water is snel op

Styloke 04-07-2017

Handig en goed in gebruik

Toestel dat heel snel op temperatuur is en vlot in gebruik. Het heeft een goede stoomuitlaat waardoor het erg goed strijkt. Het toestel ligt een beetje zwaarder in de hand maar dit wordt je gauw gewoon. Omwille van z'n doeltreffendheid ben ik alvast fan.

Pluspunten

• goede stoomuitstoot
  • strijkt vlotjes kreukvrij
  • snel opgewarmd

Minpunten

• beetje zwaar in de hand

Aliceke 02-07-2017

Goed toestel

Ik heb dit toestel om te testen. Het strijkresultaat is goed. Het is aan de zware kant, maar als je eens bezig bent met strijken, valt het best wel mee. De opwarmtijd valt wel tegen.

Pluspunten

• strijkresultaat

Minpunten

• zwaar
  • opwarmtijd

Fieke59 30-06-2017

Zwaar, maar doet wat moet

Ik mocht dit toestel testen.
Toestel is zwaar waardoor het niet makkelijk te hanteren is. De knopjes staan voor mij ook op onhandige plaatsen.
Het strijken zelf doet die wel vlot.

Minpunten

• Prijs
  • Moeilijk hanteren

thebosdj 30-06-2017

Goede kwaliteit

Het strijkijzer beschikt over een speciaal zool waardoor het zeer vlot strijkt. Het reservoir vult heel makkelijk door de grote opening. Door het stevige klepje dat er op zit lekt het water nooit op je kleding of strijkplank.

Qua veiligheid is het goed dat het zichzelf uitschakelt als je het plat hebt gezet (30 seconden later) of wanneer je het even niet gebruikt/vergeten bent uit te trekken. (8 minuten later)

Het opwarmen gebeurt zeer snel waardoor je echt niet lang moet wachten voordat je aan de strijk kunt beginnen.
De standen op het strijkijzer werken beter dan bij een strijkijzer met bolletjes. Hier staat waarvoor je hem wilt instellen (katoen, linnen,...) Tevens is het handig dat het snoer heel lang is en je beschikt over een stevige basis op het strijkijzer waardoor het rechtopstaand stevig staat.

Kalk in het water? Géén probleem er is een antikalk systeem waardoor je de kalk snel kunt eruit halen en je hoeft hiervoor zelfs niks aan te kopen. Dus gedaan met antikalk producten of speciaal water te kopen bij kalk in het water.

Nadeel is wel het gewicht waardoor het wel wat zwaar is om het op te heffen. Gelukkig weegt dit kleine nadeel niet op tegen alle voordelen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Schakelt automatisch uit
  • Stoomfunctie
  • Anti-kalkfunctie

Minpunten

• Gewicht (zwaar)

Eline M 25-06-2017

Een hele vooruitgang

Toen we alleen gingen wonen kocht ik een strijkijzer op basis van de tips die ik meekreeg van mijn schoonmoeder: koop een licht dat werkt makkelijker. Toen ik dit toestel uit de doos haalde dacht ik dus "oei, dat is zwaar". Maar de zool glijdt, bij de meeste stoffen toch, overal vlot over dus eigenlijk stoort het niet. Ik hoef zelf ook niet zoveel druk te zetten en de stoomfunctie is veel krachtiger waardoor het sneller gaat. Enkel jammer van de achterkant die er voor zorgt dat het niet in de houder van mijn strijkplank past (ik heb eentje van Brabantia met een opening om je toestel schuin in te plaatsen). Dat wordt dus nog wat knutselen want ik ben voor de rest wel zeer tevreden.

Pluspunten

• Snel warm
  • Veilig
  • Sterke stoomfunctie
  • Soepele strijkzool

Minpunten

• Design achterkant

MGits 23-06-2017

Vlot strijkijzer voor de gemiddelde hoeveelheid

Over het algemeen strijk ik niet graag en niet veel. Ik was dus op zoek naar een strijkijzer dat de klus snel klaart en toch een propere strijk oplevert met een minimum aan techniek en moeite. Dit strijkijzer doet dit echt wel voor mij.

Laat ik beginnen met de vele positieve punten. Het toestel is heel snel opgewarmd en het lekt geen water wanneer ik begin te strijken of wil stomen. Dit is alvast zeer goed meegenomen. Bij kledij die net gewassen is, gaan de kreuken er ook zeer snel en zonder moeite uit, of dit nu katoen, linnen of jeans is. Je kan eigenlijk zonder veel moeite of druk op het strijkijzer zeer vlot en snel alles kreukvrij krijgen. De aparte stoomfunctie werkt goed, al gebruik ik meer de continue stoom tijdens het strijken.

Het strijkijzer heeft ook enkele negatieve punten, maar desalniettemin zal ik het strijkijzer zeker blijven gebruiken. Het ijzer ligt zwaar in de hand. Dit valt op wanneer je het voor het eerst gebruikt maar je went er snel aan. Het grootste minpunt vind ik persoonlijk de plaats van de stoomknop. Deze staat iets te ver naar voor voor mijn (kleine) handen en dit is dus niet altijd handig in te duwen. Ik duwde vrij vaak per ongeluk op de sproeiknop die zich aan de onderkant van de handgreep bevindt. Niet echt de bedoeling dus. Wanneer je echt grote hoeveelheden strijkt, kan het waterreservoir leeggeraken

Al bij al vind ik het toestel zeker een aanrader voor wie geen bergen strijk hoeft te verzetten elke dag. Het is een vlot toestel met een zéér goede prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• vlot strijken zonder moeite
  • snel warm
  • stoomt goed

Minpunten

• gewicht
  • stoomknop staat iets te ver

StefanieC 21-06-2017

Prima strijkijzer voor occasionele strijk

Prima strijkijzer, wel wat duurder. Vorig strijkijzer van Calor viel toch tegen qua kalk, dus blij met deze aankoop! Handleiding kan wel iets duidelijker want is beperkt tot prenten ipv tekst. Wat is het verschil tussen de twee lampjes en waarom knipperde het bovenste lampje plots?
Nog niet lang genoeg in het bezit om echt de kalk-opvangbak te beoordelen. Wel heel blij dat dit toestel geen water drupt of vlekken maakt. ik ben ook overtuigd van stoomkracht. Ook linnen en zelfs strijkparels van de kinderen worden vlot gestreken :-) Ideaal voor snelle/occasionele strijk, niet voor volle manden want daarvoor is het te zwaar.

aline 20-06-2017

Ideel voor een vlugge en gladde strijk

Zoals velen onder jullie behoort strijken niet tot één van mijn favoriete bezigheden. Strijken moet voor mij vlug gaan maar tegelijkertijd ook een goed resultaat opleveren.

Mijn huidig strijkijzer was dringend aan vervanging toe maar de aankoop werd uitgesteld omdat ik niet wist wat te kopen. Er worden altijd beloftes gedaan maar zelf ben ik van het principe " eerst zien en dan geloven".
Uiteindelijk kreeg ik de kans om Ultimate Anti-Calc van Calor uit te testen.
Het toestel zelf is niet echt een lichtgewicht (wanneer het met water is gevuld) maar het blijft wel goed in de hand liggen bij het strijken. Het toestel warmt ook héél vlug op en je kan ook duidelijk zien op welke stand je het moet plaatsen (afh van de stof die je strijkt).
De stoomfunctie werk ook zeker naar behoren : tijdens het strijken komt er zowieso stoom vrij en je hebt ook nog een extra knop om extra stoom te verkrijgen.
Dit zorgt ervoor dat de strijk aan een mooi tempo vooruitgaat én dat je ook een glad resultaat overhoudt!
Ook zeer handig is dat wanneer je het strijkijzer eens wil rechtzetten, je snoer niet in de weg komt te zitten.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • warmt snel op
  • ligt goed in de hand
  • glad resultaat
  • duidelijke indicatie temperatuur /soort stof

Minpunten

• gewicht

Koba83 19-06-2017

Droomstrijkijzer

Deze machine doet wat men heeft beloofd!
Modern en mooi design, krachtige machine waardoor je uw strijk sneller afwerkt.
1 beweging en kreukvrij. Enorm krachtige machine, krachtige stoommachine! Een echte aanrader!
Daarnaast de automatische beveiliging is een pluspunt qua brandveiligheid!

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • krachtig
  • brandveilig
  • efficiënt

Minpunten

• gewicht

Kegi1985 15-06-2017

Zeker aan te raden

Naast mijn stoomgenerator was ik nog op zoek naar een toestel voor de kleine wasjes tussendoor. Na het uittesten van dit toestel vrees ik dat de stoomblok opgeborgen gaat blijven en enkel nog gaat dienen als reserve.
Momenteel ben ik verkocht aan dit toestel. Het levert betere kwaliteit dan mijn stoomblok. De .trijk is veel sneller gestreken en helemaal kreukvrij. Door zijn brede strijkoppervlakte en smalle punt geraak je in elke hoek. Alsook de prints blijven niet kleven aan het toestel.
Door zijn lange en soepele snoer hoef je niet tegen de muur te blijven staan.
Het toestel is snel warm en schakelt zichzelf uit als je het even niet gebruikt. Zeker aan te raden met kinderen in de buurt

Natuurlijk zijn er ook enkele minpunten, maar deze wegen zeker niet op tegen de pluspunten.
Voor mij kan de gebruiksaanwijzing iets duidelijker. Er staan enkel maar prenten in en deze konden zeker uitgebreid worden met tekst.
Het toestel ligt vrij zwaar in de hand, dus zeker niet aan te raden als men uren wil strijken. De watersprayknop en stoomknop mochten van plaats verwisseld staan voor het gemak.
Wat ik ook jammer vind is dat er niet bij is om het water bij te vullen.

Dus, personen die graag snel hun strijk gedaan hebben zonder kreuken... dit toestel is dan ideaal!

Pluspunten

• lang snoer
  • schakelt zichzelf uit
  • stabiel steunvlak

Minpunten

• zwaar toestel
  • geen watervulpotje

KoenH 14-06-2017

Handig en vlot strijkijzer!

Al direct bij het eerste gebruik viel het op hoe vlot en soepel het strijkmachine werkt.
Met zijn 2800 watt is hij snel opgewarmd en heeft hij sterke strijkkracht.
En dankzij de juiste hoeveelheid stoom vergemakkelijkt het strijken ook zeker en de zwaardere kreuken haalt ie er ook zonder moeite uit.
Het enige dat een beetje een nadeel zou kunnen zijn, is dat het een tikkeltje zwaarder voelt.
Maar over het algemeen zeker aan te raden!

Pluspunten

• Lang snoer
  • snel warm
  • handig

Minpunten

• gewicht

A'tje 13-06-2017

Klassiek strijkijzer

compact toestel, is snel opgewarmd
je kan met dit toestel kreuken uit jeans krijgen, maar is ook perfect voor strijken strijkparels

Pluspunten

• toestel is compact
  • mooi desing
  • groot reservoir
  • grote vulopening
  • kan met en zonder stoom strijken

Minpunten

• weegt veel
  • snoer mocht langer
  • reservoir is snel leeg bij strijken met stoom
  • geen kannetjebijgevoegd om water in te doen

Natdafstef 12-06-2017

Natdafstef

Mijn vorig strijkijzer was ook een calor. Ik ben gaan vergelijken met de vorige en met nog enkele merkjes van op mijn werk.
Heb veel last van mijn pols en strijken is voor mij nooi een plezier geweest. Mijn eerste ervaring viel echt 100 procent mee .ik heb mijn twee wasmanden vol met hemden van mijne man en kleertjes van mijn kindjes gestreken op nog geen 45 min zonder probleem. Het eerste wat ik dacht was Hey deze lekt niet en het gewicht is ook veel minder. .ik ben supper tevreden van calor. Mijne man strijk ook soms en hij zij met hetzelfde als ik. Wel veel beter dan het vorige en hij lekt niet :-)))) . Hij is ook sneller op temperatuur . Supper blij zijn wij ;-))))))) .

Pluspunten

• Lekt niet
  • Polsvriendelijk ( niet zwaar
  • Vlug op temperatuur
  • Glijd over de stof

Minpunten

• Geen

melieke1985 04-06-2017

ideaal en compact

Vandaag dit strijkijzer mogen testen en ben hier zeer tevreden over.
Het stoomt automatisch als je met de strijkzool over de kledij gaat en je hebt niet zo een blok eraan vast hangen, dat maakt hem ook makkelijk op te bergen en is ook zeer licht in gebruik.
Het water wordt gewoon in het reservoir rond het strijkijzer gegoten en er kan best wel veel in.
voor een grote wasmand gevuld met strijk heb ik hem maar eenmalig hoeven te vullen.
Voor de kledij met van die prints op gebruik ik de steamshot om van veraf de kleren te stomen en dit werkt eveneens perfect. Wat ik ook leuk vind is de automatische uitschakeling als je hem 8 minuten niet gebruikt en als je hem op de strijkzool laat staan, dan gaat hij na 30 seconde automatisch uit.Kortom heel makkelijk in gebruik, zuinig met water en ook heel snel warm.

Pluspunten

• snel warm
  • ingebouwd waterreservoir