Philips GC8735

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 52 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8735 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

hmmm 05-12-2016

Stoomt non-stop

Geschreven voor: Philips GC8735

Mooi design, licht toestel, snel op temperatuur, ... positieve start. Maar jammer genoeg, stoomt het toestel non-stop eens ik de stoomknop aangeraakt heb. Ik krijg niet eens de tijd om mijn toestel neer te zetten om te plooien. Het is ook enorm gevaarlijk, constant hete stoom vind ik niet veilig in de buurt van kleine kinderen. Ik heb jammer genoeg nog niet probleemloos kunnen strijken. Jammer.

• Snel op temperatuur

Minpunten

• stoomt non-stop

Kristel 04-12-2016

Mooi toestel met goede strijkresultaten

Geschreven voor: Philips GC8735

Ik heb het geluk dit toestel te mogen testen via The Insiders. Ben echter niet helemaal overtuigd.
Mooi design en warmt snel op. Geeft ook een signaal als het toestel opgewarmd is en je kan beginnen met strijken.
Je hebt ook de keuze uit normaal, eco of turbo maar ik vind het strijkresultaat pas OK bij de turbo en dan verbruikt hij wel veel water. Het duurt ook even voor de stoom opgang komt na het indrukken van de knop.
Wat wel zeer handig is, is dat je geen temperatuur moet instellen en alles door elkaar kan strijken.
Je moet ook tijdig water bijvullen, het reservoir kan niet helemaal leeg gebruikt worden.
Voor het ontkalken is een apart bakje meegeleverd - nog niet kunnen testen maar ziet er een goed systeem uit.

Pluspunten

• geen aparte temperatuur instelling
  • mooi design

Minpunten

• veel stoom nodig voor goed resultaat
  • opberging stoom- en elektrisch snoer

Sannevda 04-12-2016

Sneller en comfortabeler strijken

Geschreven voor: Philips GC8735

Het toestel ligt erg licht en comfortabel in de hand. Het waterreservoir is afneembaar om bij te vullen, wat zeer praktisch is. Het toestel warmt snel op en geeft een signaal wanneer het op temperatuur is.

Het handigst aan dit toestel is de automatische temperatuurregeling. Het toestel past de temperatuur aan aan de stof, wat je veel tijd en handelingen bespaart. Ik strijk nu de jeans van mijn man en meteen daarna een zijden blouse of een kruippakje van de baby zonder problemen!

Het ijzer heeft een beveiliging waardoor het op de plank kan blijven staan zonder schroeiplekken. Bij het uittesten blijkt dit effectief te werken, wat strijken vlotter laat verlopen. Ik zet het ijzer niet meer steeds opzij. Een nadeel aan deze beveiliging is dat het niet mogelijk is om versteviging vast te smelten aan stof voor naaiwerk.

Het strijkijzer is erg stil, wat fijn is als je strijkt bij de tv zoals ik om wat afleiding te hebben. Als je de extra stoomknop gebruikt maakt het pompen wel veel lawaai en lijkt de stoom soms wat verlaat te komen. Als je het ijzer dan te snel opheft, komt de meeste stoom eruit geblazen in de lucht. Hier moet ik wel even aan wennen.

Het toestel is uitgerust met een veiligheidsslot, wat met kinderen in de buurt wel een extra gerustheid biedt.

Ik vind strijken sneller en comfortabeler met dit toestel en gebruik het zeer regelmatig.

Pluspunten

• Licht
  • Comfortabel in de hand
  • Automatische temperatuurregeling

Minpunten

• Niet geschikt voor verstevigen van naaiwerk

Kathy202 04-12-2016

Zeer handig & krachtig strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8735

Dit strijkijzer is zeer eenvoudig in gebruik; het warmt snel op en geeft een duidelijk geluidssignaal als het klaar is. Je moet geen temperatuur instellen en daardoor kan je alle materialen door elkaar strijken. Bovendien mag je het warme strijkijzer eveneens gewoon op je strijkplank laten staan voor een korte periode, waardoor je veel minder je toestel moet opheffen. Tot slot strijkt het heel makkelijk en de plooien zijn er zo uit! Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• geen temperatuurinstelling nodig
  • krachtig toestel dat vlot strijkt
  • zeer snel opgewarmd

Belleke006 03-12-2016

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips GC8735

Zeer gebruiksvriendelijk. Strijkt heel snel kreukvrij. Makkelijk met de automatische temperatuursregeling.

Keetie 02-12-2016

zeer gebruiksvriendelijk toestel

Geschreven voor: Philips GC8735

Deze stoomgenerator is snel op temperatuur en geeft dan een pieptoon. Hij ligt goed in de hand en strijkt heel vlot.
Heeft een groot waterreservoir. Handig dat hij geen schroeiplekken maakt, dus hij kan gewoon op de plank blijven staan.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • geen temperatuur instellen
  • snel gebruiksklaar
  • mooi design

ThIn 30-11-2016

Zowel vanbuiten als vanbinnen even mooi!

Geschreven voor: Philips GC8735

Dit strijkijzer is fantastisch. Niet meer nadenken, gewoon strijken. Het zal nog een hobby worden i.p.v. een karwei. Hij warmt snel op, regelt zelf de temperatuur als je andere stoffen strijkt. Hij is licht in de hand en bovendien tovert het alle kreuken uit je kledij. Ik ben alvast fan!

Pluspunten

• warmt snel op
  • regelt zelf de temperatuur
  • strijkt alle kreuken weg

TinneH 28-11-2016

krachtig toetsel met goed strijkresultaat

Geschreven voor: Philips GC8735

Het apparaat is snel klaar voor gebruik. Je hoeft geen temperatuur in te stellen voor verschillende stoffen.
Op het eerste zicht lijkt het niet hard te stomen, tot je het strijkijzer even opheft... dan zie je hoe hard de stoom eruit komt bij het indrukken van de knop. Zo hard zelfs, dat je best enkele tellen op voorhand de knop loslaat voordat je het strijkijzer opheft...
Bij het indrukken van de stoomknop, hoor je een tikkend geluid dat soms storend is.
Om te ontkalken is een speciaal bakje meegeleverd waar je het strijkijzer op moet plaatsen en de rest gaat vanzelf. Nog niet uitgetest maar klinkt veelbelovend (bij mijn vorig toestel was het met een waterslangetje van de kraan naar het toestel, echt niet handig).

Pluspunten

• warmt snel op
  • geen temperatuurinstelling nodig
  • krachtige stoom
  • goed strijkresultaat

Minpunten

• tikkend geluid bij stomen
  • kleur

Anke18 23-11-2016

Snel, handig én mooi

Geschreven voor: Philips GC8735

Een snelle opwarmtijd, geen geprul met het instellen van de temperatuur want dit strijkijzer kan alle soorten strijken met 1 en dezelfde temperatuur!!!! En wat helemaal een topper is: je kan het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten rusten zonder dat het schroeiplekken maakt. Daarbij vind ik het ook nog eens een heel mooi toestel!
Zeker zijn prijs waard!

Pluspunten

• snelle opwarmtijd
  • 1 temperatuur voor alles
  • mooi design
  • maakt geen schroeiplekken

Minpunten

• opbergen van het stoomsnoer vind ik wat moeilijk

judithvpk 23-11-2016

super strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8735

Een zalig toestel in gebruik!! Het strijkt heel vlot en alle kreuken krijg je er zo snel uit (wat niet zo is bij de meeste toestellen). Het is even wennen aan het gebruik van de stoom, maar eens je ermee weg bent, is het een luxe om te kunnen strijken. Soms is het ook wat prutsen om de waterbak er vlot in de krijgen, maar na dit 2 maal te doen, is het ook piece of cake. In een gezin met 2 kleine kindjes heb ik vaak elke week heel wat wasmanden met kledij om te strijken. Dan wil je ook dat het vlot vooruit gaat natuurlijk. Met dit toestel kan dit dan ook! Een eigen ontkalkingssysteem is ook een groot pluspunt. Het toestel ligt ook heel gemakkelijk in de hand, heeft een goede grip en is echt superlicht waardoor er weinig druk komt op je hand/arm. Een echt aanrader!

Pluspunten

• gemakkelijk in gebruik
  • mooi design
  • ontkalkingsssyteem
  • licht toestel in gebruik
  • goede grip op het handvat

Minpunten

• wennen aan het gebruik van de stoom
  • in het begin wat prutsen met de watertank

tester08 23-11-2016

Prachtig en vooral praktisch toestel

Geschreven voor: Philips GC8735

Meestal ben ik toch een 4 a 5 uur aan het strijken per week.Na dit toestel moet ik toch bekennen dat ik na 2.5 klaar was.De lijnen zijn echt heel mooi en kreukvrij..Dat je deze niet meer moet instellen geeft je natuurlijk de vrijheid om alles door elkaar te strijken.Heerlijk.
Met 6.5 bar kan je natuurlijk verwachten dat de stoom zeer goed zit.Toch is het even wennen in gebruik omdat je nog veel stoom hebt terwijl u ijzer al van het stof is.Dit is een beetje oefenen.
Verder een toestel dat fijn in de hand ligt.Heeft een eigen ontkalksysteem en geeft dit ook aan als hij het nodig vind.

Pluspunten

• mooi design
  • ligt fijn in de hand
  • krachtige stoom
  • niets meer instellen

Minpunten

• de waterbak krijg ik er soms moeilijk terug in

Nieke123 22-11-2016

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips GC8735

Deze stoomgenerator is een must voor allen die nood heeft aan een strijkijzer die makkelijk in de hand ligt, wie geen nood heeft aan gepruts van temperaturen en wie de strijktijd wil inkorten. Reservoir kan makkelijk worden bij gevuld en ontkalken gaat super makkelijk.
Zeker aan te raden!

Pluspunten

• Geen temperatuurregeling

mydear30 21-11-2016

uitstekend product

Geschreven voor: Philips GC8735

Ik ben zeer tevreden over het product. Het ligt goed in de hand. Eenvoudig te bedienen, want je moet de temperatuur niet meer regelen. Ook het grote waterreservoir is een pluspunt. Het strijken gaat gewoon veel vlotter.

Pluspunten

• gemakkelijk te bedienen

piepken 20-11-2016

zoals beloofd...

Geschreven voor: Philips GC8735

Ik mocht dit toestel testen via the insiders,... TOP.
Het was even wennen om te starten (goede handleiding).
De stoom komt iets later dan wanneer de kop wordt ingedrukt en blijft ook iets langer geven dan wanneer de knop losgelaten wordt (ik keek even naar het ijzer en stoom kwam er nog uit)
Voor de rest een SUPER toestel, compact genoeg om op de steun van de plank te staan (of op te bergen), licht gewicht.
IJzer glijdt over de stoffen en effectief, veel minder kreuken.
Indien toch een kreuk gestreken, dan strijkt die er vlot terug uit (echt waar!!)
Geen instelling va temperatuur of stoom per soort stof. Dit lukt echt goed, ook wanneer verschillende stoffen op 1 kledingstuk!
Mooi toestel, met blauwe lichtjes :-)
Verbruik van water valt ook goed mee (ik gebruik geen kraantjeswater omwille van te hard), heel makkelijk bij te vullen,...
stijken gaat zeer vlot (het is dat toch dat we allemaal willen hé)
eigenlijk heel tevreden over het toestel. Toppie!

Mirose 20-11-2016

Automatische temperatuursinstelling

Geschreven voor: Philips GC8735

Deze stoomgenerator stelt zelf per stof de juiste temperatuur in...dit vond ik eerst vreemd, maar na een aantal keren strijken heb je er echt vertrouwen in! Dit is echt een luxe en een gemak.
Het strijkijzer zelf ligt fijn in de hand.
Het reservoir is dan misschien maar 1,8L maar dit is ruim voldoende! Ik heb de indruk dat het ook veel minder water verbruikt doordat het de temperatuur instelt. Heb pas na 3 keren van anderhalf uur strijken nieuw water moeten bijvullen.
Het schakelt vanzelf uit na een tijdje niet gestreken te hebben en dat maakt het extra veilig!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Ligt fijn in de hand
  • Automatische temperatuursinstelling
  • Hervulbaar tijdens gebruik
  • Schakelt automatisch uit

Minpunten

• Korte stekkerkabel, ahd iets langer gemogen

Kerstin 20-11-2016

Gebruiksvriendelijk en degelijk toestel

Geschreven voor: Philips GC8735

Ik heb de Philips PerfectCare Performer onmiddellijk uitgetest op mijn nieuwe gordijnen, die ik rechtstreeks uit de verpakking tegen de muur heb gehangen. Het strijkijzer is gemakkelijk hanteerbaar en licht. Het resultaat zeer bevredigend!

Het was even wennen aan de matige stoom (mijn vorige strijkijzer gaf heel veel stoom). Doordat de temperatuur en de stoomstoot zich automatisch aanpast aan het textiel is het toestel heel gemakkelijk in gebruik (er zijn maar 3 knopjes: de aan/uit knop, de eco knop en de knop voor het ontkalkingsprogramma).
De grootste meerwaarde voor mij is het ontkalkingsprogramma. Mijn vorige strijkijzer was moeilijk te reinigen, waardoor er geregeld bruine kalkstrepen op mijn kledij zat. Deze moest ik dan steeds opnieuw wassen...
Ook heel handig is het afneembaar waterreservoir. Je kan dit tijdens het strijken gewoon losmaken en bijvullen.

Pluspunten

• automatische temperatuurregeling en stoomstoot
  • Uitneembaar waterreservoir
  • ontkalkingsprogramma
  • gemakkelijk in gebruik
  • strijkijzerslot

Minpunten

• De stekkerkabel is voor mij iets te kort

Justine 18-11-2016

Heel tevreden!

Geschreven voor: Philips GC8735

Deze stoomgenerator is een heel gebruiksvriendelijk toestel. Het ligt heel soepel en licht in de hand, hierdoor kan je heel vlot strijken. Zelfs verticaal strijken (bv.: een kostuum opstrijken) is geen probleem! Het is ook gemakkelijk te bedienen: je hoeft de temperatuur en/of stofkeuze niet te selecteren, alles gebeurt automatisch! Daarnaast is het ook heel efficiënt en krachtig: mijn strijk is volledig kreukvrij! Als moeder van drie kinderen (en dus bergen strijk) is strijken opnieuw een plezier: ik vlieg door mijn strijk! En het design is ook leuk ;-)

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen
  • Kreukvrij
  • Efficiënt en krachtig
  • Soepel en licht
  • Groot waterreservoir