Calor FV3920

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Calor FV3920 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

brientjes 04-07-2017

is een heel goed machientje

Geschreven voor: Calor FV3920

is een heel leuk strijkijzer , mijn klanten waren verwonderd dat hun was zo mooi gestreken was , alleen was het niet gemakkelijk met het water dat iedere keer moest bijgevuld zijn

Pluspunten

• licht
  • gemakkelijk te gebruiken

Minpunten

• waterreservoir vlug leeg

Malivai 02-07-2017

waar voor je geld

Geschreven voor: Calor FV3920

Na meerdere strijkbeurten kan ik enkel positief zijn over dit toestel. Het warmt erg snel op en produceert zeer veel stoom. Het strijkijzer glijdt vlotjes over elk type kleding. Het ligt ook goed in de hand.
Kleine minpuntjes: het waarschuwingslampje dat aanduidt dat het toestel ingeschakeld is, is niet zo goed zichtbaar. En de steun aan de achterkant valt iets te groot uit voor de houder van mijn strijkplank.
Over het algemeen zeer tevreden over dit vrij eenvoudige maar toch performante toestel. Prijs-kwaliteitsgewijs scoort hij voor mij uitstekend en kan ik het aanraden voor iedereen die voor een gewoon degelijk strijkijzer kiest.

Pluspunten

• warmt snel op
  • veel stoom

svo1703 02-07-2017

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Calor FV3920

Dit is een makkelijk bruikbaar toestel. Warmt heel snel op. Weegt weinig en kan dus snel boven gehaald en weer opgeborgen worden. Ideaal voor mensen met beperkte hoeveelheid strijk.

2014 27-06-2017

vlot en snel strijken

Geschreven voor: Calor FV3920

Het strijkijzer is niet te groot en licht en ligt goed in de hand. Glijdt heel vlot over het wasgoed en is zeer stabiel bij het recht opzetten. Het knopje voor de stoom staat op een goede plaats waar je makkelijk met je wijsvinger aankan . de stoomkracht is bijzonder goed. De draad zou wel wat langer mogen zijn (gebruik nu verlengsnoer). Ook voor studenten op hun kot die al eens zelf iets willen strijken ideaal , neemt niet veel plaats in beslag , gemakkelijk om mee te nemen op verplaatsing en toch een goed strijkkracht. Prijs kwaliteit zeker een aanrader.

Door omstandigheden heeft de dochter de strijk hier overgenomen. Zij die niet gewoon is van te strijken was dan ook zeer tevreden hoe vlot het strijkijzer over de stoffen gleed en hoe snel kreuken verdwenen. Ze heeft dan ook aangeboden om nog eens te helpen met de strijk.

Pluspunten

• compact
  • glijd goed
  • goede stoomkracht
  • weinig opbergruimte nodig

Minpunten

• snoer iets te kort

EV 22-06-2017

ideaal voor een snelle strijk

Geschreven voor: Calor FV3920

Licht en handig strijkijzer. Het warmt snel op, glijdt gemakkelijk over de verschillende stoffen en de kreuken verdwijnen snel. Neemt ook niet veel plaats in beslag. De opening om water bij te vullen is vrij groot, wat de kan op morsen aanzienlijk kleiner maakt. Aangezien ik een strijkplank gebruik met geïntegreerd stopcontact, is de lengte van het snoer zeker voldoende. Prijs-kwaliteit zeker aan te raden.

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit
  • licht
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• verliest soms wat waterdruppels

evelien 1984 21-06-2017

easy gliss

Geschreven voor: Calor FV3920

Prijs kwaliteit een heel goed toestel, strijk is snel en proper gedaan. enige minpuntje is dat er af en toe wat verlies is van waterdruppels

Pluspunten

• mooi resultaat
  • strijkt soepel
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• verlies druppels

Anuschka 21-06-2017

Klein maar dapper strijkijzer

Geschreven voor: Calor FV3920

Eerste : klein en licht, ligt goed in de hand, en glijdt goed. Ik vind dit een ideaal toestel om snel snel even iets op te strijken : vlug warm, compact, makkelijk om gauw even te pakken (in vergelijking met een stoomgenerator). Als hoofdtoestel zou ik dit niet gebruiken, toch niet voor een groot gezin zoals het onze. Het reservoir is snel leeg, en voor echt zware stoffen zoals een jeansbroek komt hij toch wat te kort. Snoer is lang genoeg. Handleidingen en instellingen zijn duidelijk, het toestel is zeer eenvoudig in gebruik. Je kan er verschillende stoffen mee strijken. Nog 1 minpuntje : het toestel lekt soms een beetje.

Pluspunten

• snel warm
  • compact

Minpunten

• lekt een beetje
  • niet voor grote hoeveelheden

2014 18-06-2017

vlot en overal met plezier strijken

Geschreven voor: Calor FV3920

Pluspunten

• compact toestel
  • glijdt soepel
  • goede stoomkracht
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• draad is aan de korte kant

Eva 17-06-2017

Zeer eenvoudig in gebruik!

Geschreven voor: Calor FV3920

Dit strijkijzer is erg eenvoudig in gebruik. Je kan het met gewoon kraanwater vullen. Een lampje geeft aan wanneer het opgewarmd is en klaar voor gebruik. Via een eenvoudige draaiknop kan je de temperatuur regelen, afhankelijk van het type stof dat je wil strijken. De kabel is nogal aan de korte kant. Het is een stoomstrijkijzer en de stoom is verdeeld over verschillende punten in de strijkzool. Dat zorgt dat je kleren zonder te veel moeite kan strijken. Een ideaal eenvoudig strijkijzer dus voor wie net als mij niet te veel tijd hieraan wil besteden. Een aanrader!

Pluspunten

• goede stoomverdeling
  • met kraanwater te vullen
  • draaiknop voor temperatuurregeling

Minpunten

• nogal kort snoer

Eponine 14-06-2017

Ideaal voor tussendoor

Geschreven voor: Calor FV3920

Ik heb al een stoomgenerator in mijn bezit, maar soms wil ik tussendoor eens snel iets strijken (bv. 's morgens voor het werk nog snel even een hemdje dat ik wil dragen) en dan is die bak te lomp en warmt hij te lang op. Daarom dit goedkope model gekocht als tweede strijkijzer, en helemaal tevreden. Hij warmt vliegensvlug op (halve minuut ofzo?) en strijkt bijzonder goed voor zoiets licht. Bij zwaardere stoffen schiet hij soms wat tekort en het reservoir is snel leeg, maar voor een snelle korte strijkbeurt tussendoor ben ik helemaal tevreden, nu is het geen ramp meer als ik de strijkmand eens heb laten staan in het weekend :)

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Bijzonder goede prestaties voor zijn prijs
  • Ideaal voor kortere strijkbeurten

Minpunten

• Moeite met zwaardere stoffen
  • Reservoir snel leeg

Jelleke77 14-06-2017

Handig strijkijzer

Geschreven voor: Calor FV3920

Licht en handig strijkijzer. Warmt snel op, glijdt goed over de stoffen. Makkelijk te vullen.
Snoer mag wat langer. Er is geen maatbeker bij geleverd.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel warm
  • Stoomt goed
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Snoer te kort
  • Geen maatbeker

Natasja 13-06-2017

Handig, goed strijkijzer

Geschreven voor: Calor FV3920

Dit strijkijzer is handig in gebruik en strijkt mooi. Mijn strijk is nu veel sneller gedaan dan met mijn oud strijkijzer en het resultaat mag er zijn.

maaike 13-06-2017

prima toestel!!

Geschreven voor: Calor FV3920

de easygliss is heel efficient! strijk makkelijk en met grote stoomkracht! eenvoudig in te stellen, eenvoudig kraantjeswater bij te vullen, heel licht en heel wendbaar, en je kan m snel weer opbergen! de gebruiksaanwijzing is top! heel overzichtelijk uitgelegd met tekeningen, je kan zo aan de slag!! en een fris kleurtje! een topper!!

Pluspunten

• licht
  • heel efiicient
  • mooi resultaat

Jessy 09-06-2017

Easy strijken

Geschreven voor: Calor FV3920

Ik ben heel tevreden met het Easygliss strijkijzer! Hij doet zijn naam alle eer aan, hij glijdt echt over je was. Hij is ook heel licht hanteerbaar, dat maakt het nog makkelijker.

Sanne 08-06-2017

Snel klaar

Geschreven voor: Calor FV3920

Ik strijk vaak en vond dat ik hier altijd lang mee bezig was. Met de easygliss duurt het opvallend minder lang. Doordat de stoom over het hele ijzer verdeeld wordt, hoef je er maar 1 keer over te gaan en de kreuken zijn verdwenen. Ideaal dus als je snel iets moet strijken, want het ijzer warmt zeer snel op.
Een klein minder puntje is dat de draad niet zo heel erg lang is.
Maar over het algemeen zeker een toestel om aan te raden voor wie snel en gemakkelijk wil strijken!

Pluspunten

• Ijzer warmt snel op
  • Snel kreukvrij

Minpunten

• Draad aan de korte kant

Sharon D 07-06-2017

Geschreven voor: Calor FV3920

Het strijkijzer is erg licht en heel makkelijk in gebruik. In het begin was het even wennen aan de stoomfunctie.

Pluspunten

• Warmt snel op

Minpunten

• Kort snoer

MaureenF 07-06-2017

Easy it is ;)

Geschreven voor: Calor FV3920

Ik heb de Easygliss aangekocht omdat dit een strjikijzer was dat me makkelijk leek in gebruik, het waterreservoir is in het strijkijzer zelf, niet in een bak wat ik erg handig vind.

Het is een zeer licht en makkelijk strijkijzer, voelt helemaal neit zwaar aan maar strijkt toch alle kreuken weg. Met de automatische stoomfunctie is het erg makkelijk om zware kreuken weg te strijken. Als je de stoomfunctie uitzet, strijkt het even goed voor kledij die niet zwaar gekreukt zijn. Het enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat het heel af en toe wat druppels water verloor. Maar dat was enkel in het begin even. Je hebt dan ook nog eens een extra knop voor extra stoom te geven, dit is wel redelijk kort maar stoort niet.

Een ander voordeel is dat het erg snel warm wordt, dus je kan meteen beginnen. De draad is voor mij ook zeker niet te kort. Strijk was snel en goed gedaan, dus ik ben zeker blij. Ik ben net gaan samen wonen met mijn vriend en een strijkijzer aan deze prijs met zo'n goede kwaliteit is voor mij een heel groot pluspunt, mijn vriend zit in het leger en zijn kledij is niet altijd even gemakkelijk om te strijken, maar het heeft geen enkel probleem gevormd om deze te strijken. Wij zijn blij !

Pluspunten

• Ideaal voor jonge koppels die gaan samenwonen
  • Prijs/kwaliteit
  • Licht toestel, strijkt wel alle kreuken eruit

Minpunten

• Kwamen waterdruppels uit bij begin van gebruik

Leen 06-06-2017

Gemakkelijk strijken

Geschreven voor: Calor FV3920

In de koelte begonnen aan mijn eerste lading strijk met de easy gliss. Het is een heel eenvoudig toestel en makkelijk te bedienen. De grote opening voor het water is heel handig. Snoer is wel aan de korte kant.
De bredere basis laat het toe om het strijkijzer rechtop te zetten zonder angst dat het kan kantelen. Het toestel warmt heel snel op en doet zijn naam alle eer aan. Easy glide is het echt wel. Bij het aanpassen van de stand reageert het toestel ook vrijwel onmiddellijk. Het enige wat ik merkte was dat er toch druppeltjes op de strijkplank belandden ondanks anti lek belofte. Enkele druppels maar, dus al bij al nog ok.
Voor iemand die een simpel toestel verkiest is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • continue stoom

Minpunten

• snoer

hverhaeghe 06-06-2017

Makkelijk in gebruik.
Super vlug op temperatuur.
Licht genoeg maar toch nog genoeg zwaar genoeg om makkelijk kreuken te verwijderen

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • vlug op temperatuur
  • goede stoom functie

EP 04-06-2017

Geschreven voor: Calor FV3920

Het is een compact strijkijzer, is licht en ligt goed in de hand. Het knopje voor de stoom staat op een goede plaats waar je makkelijk met je wijsvinger aankan maar dat je het ook niet de hele tijd per ongeluk indrukt. Het is spijtig dat de draad niet lang genoeg is (ik heb stopcontacten op lastige plaatsen). Ook is het bakje met water snel leeg, je kan dit wel snel bijvullen zonder dat je moet wachten op je strijkijzer. Mensen die net gaan samenwonen of een strijkijzer dat goed is qua prijs/kwaliteit zullen zeker blij zijn met dit strijkijzer.

Pluspunten

• Compact
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Waterbakje snel leeg
  • Draad te kort

roxy 02-06-2017

handig

Geschreven voor: Calor FV3920

handig licht strijkijzer,strijkt goed kreuken,licht strijkijzer.Stevige zoolploot,goede prijs kwaliteit

Pluspunten

• handig compact
  • degelijk