Philips GC 8340/02 - Reviews

2 min.

6,7

Loes 19-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Kalk en bruin water

Het apparaat geeft goed stoom, waardoor het makkelijk strijken is. Ook fijn dat je een knop hebt om constant stoom te geven, als je bv. verticaal een jasje of bloesje daarmee glad wilt stomen. Maar na ca. 1,5 jaar gebruik, braakt hij na elke strijkbeurt bruin/kalkwater. Ik blijf continu bezig met ontkalken. Ook als ik alleen gekookt water gebruik, blijft dit probleem. Dat werkt helaas niet voor mij, dus ik ga overstappen op een andere.

Pluspunten

• krachtige stoom, ook verticaal
  • knop voor constante stoom, ook verticaal

Minpunten

• na ca 1,5 jaar blijft bruin/kalkwater een probleem

christiaanwk 26-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben dit strijksysteem nu ongeveer 3 jaar en net als het vorige Philips systeem weer een defect waardoor je de keuze heb om reparatie te laten doen voor veel geld en 3 weken je apparaat kwijt of een nieuwe kopen.
De stoomknop aan de onderzijde werkte al lang niet meer, en nu begon na 10 minuten gebruik het relays van de stoom generator te klapperen en soms helemaal geen stoom. Het leek er op dat er iets mis was met de schakelaar in het handvat, dus dan maar open gemaakt en wat blijkt is dat een van de draden die naar de schakelaar lopen was gebroken bij de soldering. Opnieuw gesoldeerd en het probleem verhoplen, nu werkt ook de onderste knop weer.
Is door iedereen simpel te verhelpen, één schroefje aan de achterkant los halen en dan het plastic cover aan de bovenzijde los halen.

Anton Pieters 25-06-2015 Product jaar of meer in bezit

4,7
Het apparaat schakelt zichzelf uit. Dat is een veelvoorkomend probleem en Philips heeft hiervoor na de garantietermijn van 2 jaar geen oplossing. Opsturen kost 50 euro, daar komen onderzoekskosten en reparatiekosten bij en Philips adviseert daarom om het apparaat te vervangen. Jammer. Ik verwacht een langere levensduur dan 2 jaar voor een dergelijke prijs.

Blue-68 10-06-2014 Product half jaar in bezit

Ik heb deze stoomgenerator en had hetzelfde probleem; lampje bleef branden na ontkalken. Heb vandaag de truc hiervoor doorgekregen (nadat ik zoals anderen enkele keren achter elkaar had doorgespoeld en geschud...) Het is heel simpel; als de ontkalkindicator knippert, het toestel niet uitzetten met de knop, maar DIRECT DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT halen. Dan ontkalken zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing en weer aanzetten. Het lampje knippert niet meer! Zo simpel kan het zijn! Heb deze tip van een Philips medewerker gekregen en ben er blij mee! Geen opsturen, geen reparatie, gewoon even een klein 'trucje' weten. Super! Want ik ben meer dan tevreden met het apparaat!! Scheelt veel tijd en echt mooier resultaat!

welkomrojn 20-03-2014 Product half jaar in bezit

5,7
Ik heb dit apparaat sinds oktober 2013 in mijn bezit. Strijken gaat prima. Snel warm en ideaal dat je tijdens het strijken kan bijvullen.
Maar als het ontkalklampje eenmaal brandt ben je uitgestreken. En wat een drama om dit weer uit te krijgen. Het is mij inmiddels 2 keer gebeurd dat ik moest ontkalken. Ik heb beide keren meer dan een uur staan schudden en spoelen met schoon water. Dit kan niet goed zijn voor het apparaat. En het nadeel als het lampje brandt kan je niet meer verder strijken en dat gebeurd natuurlijk als je een berg was hebt liggen en geen tijd hebt om op je gemak een uur te gaan staan schudden met het apparaat. De tweede keer was ik het na 3 kwartier meer dan zat en heb er antikal in gegoten en daarmee staan schudden. Uiteindelijk ging het lampje na nog steeds voor mijn beleving lange tijd uit en kon ik verder strijken. WAARDELOOS!! Echt zo kan ik niet werken. Ik doe er nu gedemineraliseerd water in om kalk te voorkomen maar dat mag niet. Echt hij strijkt prima maar als het lampje van de kalk weer gaat branden, gaat ie bij mij echt de deur uit en koop ik een andere want daar heb ik geen zin meer in.

roelenmoniek 02-01-2014 Product jaar of meer in bezit

5,7
Het stoomsysteem werkte zeer goed en waren zeer teverden totdat vorige week het apparaat steeds geheel uitschakeld bij het gebruik van stoom. Bij normaal gebruik en goed onderhoud is dit na 2,5 jaar toch erg snel en valt dus net buiten de garantie.

SilvesterW 13-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Mooi apparaat met veel opties en snel op temperatuur. Alleen jammer dat de aan/uit knop het na een jaar al begaf, waardoor de stoomgenerator niet meer aangezet kan worden. Zeer teleurstellend van een merk als Philips.

Robertine 16-02-2012 Product paar dagen in bezit

Super handige strijkgenerator.
Ligt makkelijk in de hand, strijkijzer heeft een lichtgewicht , makkelijk bijvullen van water , geen te luidruchtig gedoe zoals mijn vorige .
Heel tevreden .
Hopelijk niet te snel een defect.

strijkman 20-01-2012 Product paar dagen in bezit

ik heb dit apparaat nu een paar dagen in bezit ongeveer 4 uur mee gestreken werkt perfect stoomstand niet eens dehoogste stand werkt het al heel goed
pomp hoor je wel maar maakt niet veel herrie
knoppen voelen stevig aan geen rammel of speling
had hiervoor stoom strijkijzer maar de gc8340 werkt sneller en beter resultaat

alfaromeo164 10-09-2011 Product paar dagen in bezit

ik gisteren een stoomsystheem van philips 8340 gekocht
doet het prima ik heb voorheen gestreken met een tefal de overschakeling was even wennen, omdat de stryksystemen
van tegenwoordig lichter zijn maar deze van philips doet het ook prima ,ook goede stoomdruk.

Mw. Strijker 24-07-2011 Product paar dagen in bezit

---------- update review 24-07-2011 ----------
Even terugkomend op mijn vorige review, de Tefal maakt ook herrie, wel iets minder, maar je went wel aan het geluid. De eerste paar keren schrok ik me rot, omdat je het geluid niet kent, maar alles went.
Dus laat je niet te veel afschrikken door mijn vorige review :)

---------- oude review 05-04-2011 ----------
Het strijksysteem is prima, het navulsysteem ook, maar wat een HERRIE maakt het ding om water te pompen (om de 2-3 minuten). Ik had hiervoor een deLonghi, die hoorde je helemaal niet, alleen wat stoom-gesis. Je kunt met deze niet 's avonds even stilletjes strijken, terwijl de kinderen slapen in de kamer ernaast. Jammer, want verder is het een prima apparaat, maar ik heb 'm toch geruild voor een Tefal.