Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Inhoud
2 liter
Druk
7 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite Silence GC9647 op Kieskeurig.be.

Modres 02-07-2018

Heerlijke stoomgenerator

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Ik heb de stoomgenerator gekocht na jarenlang een stoomstrijkijzer te hebben gebruikt. Wat een verademing! Door de stoomstoten die je zef kunt bedienen is mijn was en mijn lakens zo gestreken. Het reservoir is makkelijk te vullen en het toestel is binnen no time warm en gebruiksklaar. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Snel warm
  • Lang snoer
  • Groot waterreservoir

LindeAEK 01-07-2018

Snel en licht

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Deze stoomgenerator maakt het strijken van kleding in veel opzichten beter. Het is super licht waardoor je gemakkelijker beweegt en je arm ook minder snel of zelfs niet moe wordt. De kleding is meteen glad gestreken waardoor je veel tijd uitspaart. Ook de dikkere kleding kan je in één keer glad strijken door de stoomknop ingedrukt te houden. Hij warmt snel op, heeft een leuk modern design en de watertank is makkelijk bij te vullen. Ik moet alleen wennen aan de draad die verbonden is aan het strijkijzer maar na een paar strijkbeurten lijkt me dit wel te lukken. Hij is iets groter om op te bergen tegenover een klassiek strijkijzer maar dat neem je er graag bij! Voor mij is dit een meerwaarde in het huishouden.

Pluspunten

• Snel
  • Licht
  • Volume watertank
  • Warmt snel op
  • Modern design

Minpunten

• Groot

Atleet 27-06-2018

Handig toestel

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Strijkijzer doet wat je er van verwacht, namelijk snel en vlot strijken!
Toestel heeft een mooi design en is licht hanteerbaar en heeft een groot waterreservoir.
Nog een pluspunt is dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen.
Kortom wij willen niet meer terug naar ons oude toestel!!!

• Licht hanteerbaar
  • Geen temperatuur instellen

mr lego 26-06-2018

Philips lost verwachtingen helemaal in !!!!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Heb dit ijzer nu 3 weken in mijn bezit en ben er heel tevreden mee !!! Wat meteen opvalt is het gemak van strijken. De strijkzool is zo glad en de stoomfunctie heel krachtig dat het veel minder moeite kost om tot een mooi resultaat te komen. Het strijkijzer is ook een stuk lichter dan de meeste ijzers. Ook geen gedoe met hitte instellingen gezien het ijzer zelf voelt welke temperatuur het moet gebruiken. Bijvullen kan heel eenvoudig op elk moment en dit hebben niet alle strijkijzers. Ons vorig model moest eerst afkoelen alvorens bij te vullen. Ik moest wel even wennen aan de vrij verticale strijkijzerhouder. Had soms het gevoel dat het ijzer er zou afglijden bij terugplaatsen doch dat deed hij niet. Al bij al maar een detail. Ik ben helemaal pro !!!!

Pluspunten

• super gladde strijkzool
  • eenvoudige bediening
  • lichtgewicht ijzer
  • handig opberggedeelte voor kabels

Minpunten

• geen gevonden

Tihy 26-06-2018

TOPproduct

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Laat strijken nu een van mijn minst geliefde huishoudelijke taken zijn, om die reden was ik op zoek naar een goed strijkijzer.
Ik heb het strijkijzer nu enkele weken in mijn bezit en ben super tevreden.
De strijkmand wordt nog net niet weggetoverd ;)

Het is een zeer licht strijkijzer dat zeer makkelijk in de hand ligt.
Het is een groot toestel maar dit impliceert uiteraard ook een grote watertank, die je bovendien tijdens het strijken kan bijvullen. Wanneer het water leeg is gaat er een duidelijk indicatielampje branden.

Het strijkijzer warmt zeer snel op en geeft een 'piep' wanneer het klaar is.

Aangezien het strijkijzer zelf de temperatuur regelt, kan je gewoon de hele tijd verder strijken zonder te moeten opletten dat het ijzer te warm is.
Ook het ijzer laten staan is, zoals beloofd wordt in de handleiding, geen probleem.

Ik gebruikte het strijkijzer om een hele berg was te strijken in alle soorten en maten en ik moet zeggen, het ging verrassend vlot. De plooien zijn zeer snel glad gestreken.

Daarnaast streek ik er ook nappen mee voor een restaurant. Nappen die net nieuw waren en bijgevolg harnekkige plooien kenden vanuit de verpakking en ik moet zeggen het ging heel vlot.

Als ik dan toch een minpunt moet zeggen: ik vind het niet stiller dan mijn vorige strijkijzer. En er is veel stoom waardoor de grond misschien wat nat wordt. Maar dat zijn nu toch geen struikelblokken denk ik dan.

Ik zou het strijkijzer meer dan aanbevelen! Het is zijn geld zeker waard.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • bijvullen tijdens strijken
  • automatische temperatuurregelaar
  • snel warm

Minpunten

• veel stoom

Nathalie 21-06-2018

Super stoomgenerator

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Dit is echt een superproduct. Vanaf het eerste moment dat ik het gebruikte, had ik geen behoefte meer om mijn vorige stoomgenerator te gebruiken. Deze is echt super licht en makkelijk hanteerbaar. En het glijdt vrijwel over je wasgoed. Maar het grootste voordeel vind ik toch dat deze in tegenstelling tot mijn vorig toestel zo goed als geen lawaai maakt. Het enige nadeel vind ik dat je het waterreservoir niet zelfstandig kan neerzetten.

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Licht hanteerbaar
  • Makkelijk op te bergen
  • Snel opgewarmd

Minpunten

• Waterreservoir kan niet zelfstandig staan

Squazi 21-06-2018

Top, innerlijk en uiterlijk

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Ik heb de eer gehad dit product uit te mogen testen. Deze stoomgenerator moet het niet alleen van zijn looks hebben (prachtig design), maar ook de performance is zeer goed. Het ijzer is iets kleiner dan wat ik gewoon ben en heel licht, beiden voordelig. Het ijzer glijdt over hemden en haalt alle plooien weg. Ook het ontkalkingssysteem is een plus. Het toestel heeft een korte opwarmtijd, dus je kan snel aan de slag. En wat me opviel: dit toestel is stil! Enkel het opbergen van het snoer zou anders mogen.

• Korte opwarmtijd
  • Krachtige prestatie

Minpunten

• Opbergen snoer

Prinsjesmama 20-06-2018

Een aanrader in de categorie van de stoomgeneratoren!!!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Dit is een stoomgenerator met een mooi design en een lichte strijkbout. Met de stoomgenerator erbij is het een vrij groot toestel, waar ik echter met veel plezier plaats voor maak.
De watertank is groot en het is niet nodig om te wachten met strijken eens bijgevuld. De eco-knop indrukken geeft een even goed resultaat. Het strijken gaat snel! Ik heb de kledij wat laten verluchten na het strijken door ze op kapstokjes te hangen en pas daarna alles opgeplooid. Maar op zich hoeft dat niet. Het ging bijzonder vlot omdat dit systeem een supervoordeel heeft: je hoeft je kledij niet te sorteren. Je kan alles vlot na elkaar strijken: zijde, katoen, delicate stoffen… je strijkzool maakt alles netjes glad. Ik kon het ook moeilijk geloven maar het is echt zo. Dat je niet hoeft te wachten na het bijvullen van water en bovenal niet moet sorteren, maakt dat je in een mum van tijd een volle mand strijk wegwerkt én tevreden bent van het resultaat (en van jezelf).
Voor de kritische klanten (waaronder mezelf): ja, er is een minpuntje: door de vele stoom, vallen er druppeltjes op de grond. Dit is echter simpel verholpen door een doek onder de strijkplank te leggen. Probleem opgelost!
Ook de bekabeling opbergen is wat lastig, maar ik leg het er persoonlijk gewoon naast in de kast.
Dit strijksysteem betaalt de investering vlot terug door strijkgemak en extra vrijgekomen tijd om andere dingen te doen. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• zeer efficiënt in gebruik
  • economisch
  • ergonomisch
  • knap design

Minpunten

• bekabeling wat lastig op te bergen
  • stoom druppelt op de grond

fre16 20-06-2018

Super toestel

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Dit toestel raad ik iedereen aan,makkelijk in gebruik,zeer licht,temperaturen stellen zichzelf in,ontkalkt zichzelf,eco knop,super stoom,makkelijk opbergbaar,kortom,alles wat je in een strijkijzer zoekt.

Koen88 13-06-2018

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Wekelijks heb ik een enorme berg strijk.
Deze Philips stoom generator glijdt er moeiteloos door heen.
Strijken wordt een gemakkelijke en zelfs plezante taak hier mee.
Hardnekkige kreuken worden vlotjes onderpanden genomen.
Regelt de temperatuur automatisch. Het strijkijzer kan onmiddellijk van een jeans op een zijde blouse gezet worden, zonder schroeiplekken te veroorzaken.
Heeft ook een handig veiligheidsslot zodat , het strijkijzer niet van het waterreservoir kan vallen.
Nooit meer gebruik mijn oude strijkijzer ! Dit is een echte aanrader.

Pluspunten

• Regelt de temperatuur zelf
  • Groot waterreservoir
  • Maakt strijken makelijk
  • Ligt goed in de hand

cbot 11-07-2015

Maakt het strijken een stuk aangenamer!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Heel fijn apparaat, geen temperaturen instellen. Zelfs de meest fijne blouses kan je hier mee strijken, daar was ik met m'n oude apparaat nog al huiverig voor. Grote watertank erg prettig en geen brandplekken meer op de strijkplankhoes, kan het er gewoon op laten staan. Ook gaat ie na een tijdje niet gebruiken uit zichzelf weer uit. Dit apparaat maakt het strijken er wel wat aangenamer op en minder tijdrovend!

annnna 09-07-2015

strijken gemakkelijk gemaakt

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Ik heb deze stoomgenerator als vervanging van een oud model , eveneens van Philips. Wat direct opvalt is dat dit nieuwe model een heel modern en elegant design heeft. De kleuren spreken me ook enorm aan en het hel blauwe verkliklichtje dat over het hele handvat loopt is een moderne toets. Er is eindelijk een oplossing voor de kabels, zowel die van de elektriciteit , als die voor de stoom. Deze kunnen opgeborgen worden in de vakjes links en rechts onderaan de generator. In het begin is het even zoeken, maar al snel vind je de handigheid om ze snel weg te bergen na gebruik. Het ijzer zelf kan je met een handig slot op de generator vastzetten waardoor het tijdens het verzetten er niet kan afglijden. Het doet op die manier ook dienst als handvat wat het wegzetten en transporteren vergemakkelijkt. Je kan het zelfs met 1 hand dragen.

Het grote voordeel is dat dit strijkijzer opmerkelijk stiller is dan mijn oude generator. Ik kijk graag tv terwijl ik strijk, of luister naar de radio, en ik hoef me niet meer te ergeren dat ik delen mis omdat de generator weer stond te brommen. Volledig stil is hij natuurlijk ook weer niet maar het geluidsniveau is acceptabel en wekt geen ergernis bij me op.
Het strijkijzer is erg licht en voor iemand als ik die veel last heeft van spierpijn, is dit een verademing. Zonder al te veel moeite glijdt het ijzer over alle stoffen en ik moet geen kracht zetten. Het ijzer lijkt me wel warmer te worden dan mijn vorige model, maar misschien wil dit gewoon zeggen dat ik nooit op de optimale temperatuur heb gestreken. Dit model past zich immers automatisch aan aan de stof die eronder ligt. Ikzelf moet geen temperatuur meer instellen en kan gewoon een jeans strijken en direct erna een wollen trui. Fantastisch gewoon! Zo kan ik ook geen ongelukjes meer hebben met delicate stukken die onder een te heet ijzer belanden. Bovendien kan hierdoor het ijzer ook gewoon plat op de plank staan, zonder risico op schroeivlekken. De stoom komt vlot uit het ijzer en ik heb de indruk dat het waterbasin hierdoor iets sneller leeg is. Dit is geen probleem want er kan gewoon kraantjeswater in en met een inhoud van 1,8 liter loop je ook niet constant naar de kraan. Ook loopt er geen water uit bij het eerste te strijken stuk, wat mijn oud ijzer wel had en wat erg vervelend was. Je kan onmiddellijk beginnen.

Met dit strijkijzer win je tijd en omdat strijken niet mijn hobby is, vind ik dit leuk. Na 2 minuutjes is het strijkklaar en omdat je niet moet schakelen tussen temperaturen heb je ook geen opwarm- of afkoeltijden. Ik ben er alvast erg tevreden en zou hem niet meer willen missen.

Veran 07-07-2015

Perfect strijkijzer voor een grote wasmand

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Dit strijkijzer ligt licht in de hand, is zeer gemakkelijk te bedienen. Geen gedraai aan knopjes om de temperatuur in te stellen, de temperatuur wordt automatisch ingesteld, ideaal om de ganse was te strijken zonder te moeten sorteren naargelang het stofje. Er is ook een afneembaar waterreservoir wat het makkelijk maakt om onder de kraan even bij te vullen. Een ander pluspunt is dat het toestel makkelijk te ontkalken is en het een aantrekkelijk design heeft. Enig minpuntje is het snoer dat niet zo makkelijk te opbergen is.

Ellentje 07-07-2015

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Via Insiders heb ik dit Philips strijksysteem gekregen om het een aantal weken te testen. Ik heb het toestel inmiddels een week in huis en heb er zo'n drie keer een flinke was mee weggestreken.

Mijn oordeel over de Philips PerfectCare Elite Silence is positief. Het strijkijzer (het apparaat waarmee je strijkt) is licht en gemakkelijk te gebruiken. Je kunt er inderdaad mee op alle materialen strijken. Daarnaast komt er een goede stabiele stroom van stoom van het strijkijzer af, wat echt zorgt voor een beter resultaat dan mijn huidige stroomloze strijkijzer.

Het strijken gaat niet zozeer sneller, maar wel gemakkelijker en met een betere resultaat. Het is een flinke investering dit apparaat, maar voor iemand die veel strijkt kan ik het aanraden.

Een paar minpunten:
+ Het apparaat is echt groot. Denk aan formaat van een boodschappenkrat.
+ Het snoer had wat langer gemogen. Nu ben je redelijk beperkt tot een locatie dichtbij het stopcontact.
+ Ondanks de naam Silence maakt het apparaat best wat herrie bij het opwarmen van het water, zoals een waterkokerk.

Carojaro 07-07-2015

Strijken wordt een plezier!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Sinds een week gebruiken wij hier thuis de Philips PerfectCare Elite Silence.
Het apparaat is ten eerste zeer mooi van design! Zo is het niet erg als het eens niet opgeruimd wordt! ;)
Wat ook aangenaam is, is dat het apparaat zeer SNEL op temperatuur is en ook een geluidssignaal geeft wanneer het klaar is voor gebruik.
Het ijzer zelf is zeer LICHT, wat voor mij een groot voordeel is omdat ik vroeger na het strijken vaak spierpijn had door het gewicht van ons oude strijkijzer. Het is wel even wennen als je gewoon bent het ijzer verticaal neer te zetten op de plank, want dat is bij dit ijzer niet het geval. Het is even wennen om hem steeds terug op de generator te plaatsen, maar dat zal snel een gewoonte worden.
De PerfectCare is ook zeer GEBRUIKSVRIENDELIJK, je hoeft de temperatuur niet in te stellen en je kan dus alle kledingstukken gewoon achter elkaar strijken van een delicaat bloesje naar een stevige jeans. Je hoeft dus niet te sorteren.
Verder is de PerfectCare ook zeer KRACHTIG: je hoeft je kledingstukken maar aan één zijde te strijken en dit spaart heel wat tijd!
De 'Silence' maakt zijn naam waar en er is inderdaad heel wat minder lawaai bij het stomen.
In ons huishouden probeerde ik vroeger vaak het klusje van strijken door te geven aan mijn man, maar door de Philips PefectCare Elite Silence heb ik daarstraks met plezier een mandje strijk gedaan! :)

kat1977 07-07-2015

super toestel

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Een heel aangenaam toestel om mee te werken.
Het strijken gaat veel sneller omdat je gewoon alles door elkaar kan strijken. Temperatuur moet je niet meer aanpassen.

Joelle 06-07-2015

Strijken is nu kinderspel en gaat lekker snel vooruit… een aanrader!

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Strijken … niet een van mijn favoriete bezigheden. Ik durf het ook wel serieus laten opstapelen voor ik eraan begin maar niet strijken is geen optie! Hiervoor gebruikte ik een gewoon stoomstrijkijzertje. Deze lekte vaak waardoor in de stoomfunctie dan maar niet gebruikte. Verder deed hij zijn werk wel … Althans dat dacht ik!

Ik gebruik nu al eventjes de Philips PerfectCare Elite Silence Stoomgenerator type GC9640. En dit zorgt voor een super strijkervaring!

Om te beginnen, de looks. Normaal ga ik niet voor huishoudtestellen die wit zijn maar deze ziet er eigenlijk best wel stijlvol uit met zijn wit met beige/goudachtige kleur. Een blauwe lichtstrip in de handgreep geeft aan wanneer het toestel voldoende opgewarmd is en dit reeds na ongeveer 2 minuutjes. De kabel waar de stoom doorgaat is ietwat stug maar ja als je bedenkt hoeveel hete stoom erdoor moet mag dat ook wel een stevige kabel zijn he… Het waterreservoir is lekker groot zodat je hem niet constant moet bijvullen. Hij kan ook zonder probleem tijdens het strijken met gewoon kraantjeswater bijgevuld worden. Wanneer het reservoir leeg is wordt dit door een lampje aangegeven. Het totaalplaatje is wel best wel groot en mijn huidige strijkplank is er niet op voorzien. Doordat de kabels lang genoeg zijn is het geen probleem om hem op mijn wasmachine of keukenaanrecht te plaatsen met de strijkplank erlangs.

Dan het strijken zelf … wow! Voorheen was het een klus om alles te sorteren, verschillende kledingstukken binnenstebuiten draaien, telkens wachten tot het ijzer opgewarmd was voor het volgende deel te doen. Bovendien waren er genoeg stuks die ik niet durfde strijken en die dus na het wassen goed uitgeklopt werden voor ze opgehangen werden om te drogen. Nu na amper 2 minuutjes vlieg ik door mijn berg die gewoon door elkaar gestreken zonder sorteren. Het ijzer gaat vlot over alles heen met maar weinig druk op het ijzer waar mijn pols heel dankbaar voor is! Voor de meeste stuks is het zelfs voldoende om maar aan 1 kant te strijken. Bijvoorbeeld shirts met print doe ik dus niet meer binnenstebuiten maar strijk ik aan de achterzijde. Voor sommige jeansbroeken moet ik wel nog de 2 kanten doen. Voor hardnekkige kreuken kan je de stoomstootfunctie gebruiken. Ook delicate stofjes zijn geen probleem. Een ander leuk snufje waar ik eerder zelfs nog niet van gehoord had is Vertikaal Strijken! Sommige delicate bloesjes, die ik dus eerder goed uitklopte worden nu op de hanger ‘gestreken’. Waar ik wel nog aan moest wennen is dat je de zoolplaat gewoon op je strijkplank kan laten staan tussendoor zonder deze terug in de houder te plaatsen. Bij mijn vorige toestel kon ik dat niet riskeren zonder schroeiplekken maar dit strijkijzer kan je gewoon laten staan.

Na het gebruik kan je je ijzer gewoon in de houder plaatsen en vastklemmen. Zodra hij afgekoeld is de kabel van de stoom en de stroomkabel terug in de houders onderaan de zijkanten plaatsen. Nadat je het waterreservoir hebt leeggemaakt weegt hij nog maar zo’n 5 kg. Door het vastklemmen kan je het gehele toestel met de handvat van het strijkijzer dragen maar persoonlijk neem ik hem liever op bij de bak. Bovendien schakelt het toestel zelf uit indien je hem gedurende 10 minuten niet gebruikt.

Verder zijn er nog 2 standen die ik persoonlijk niet gebruik. Eco-modus wat een energiezuinigere stand is en de Turbo-modus wat meer stoom produceert maar in de gewone stand is er voor mij al voldoende stoom om degelijk te strijken.

Wanneer het strijkijzer toe is aan ontkalking wordt dit aangegeven door een lampje. Na het afkoelen kan je achteraan knop ontgrendelen en hem laten leeglopen.

Verder heeft dit type ook een Silent Steam-technologie waardoor hij erg stil is in gebruik. Dit kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld in de living bij de tv strijkt maar dat wordt hier niet gedaan.

Wat ik wel voorheb, maar dit ligt aan mijn strijkplank die dus aan vervanging toe is, is dat het onder mijn strijkplank vochtig is door het vele gebruik van de stoom. Een volgende investering is dus best een degelijke strijkplank.

Het belangrijkste voor mij is het gebruik en dat valt me super mee! Strijken is nu kinderspel en gaat lekker snel vooruit… een aanrader!

werb 03-07-2015

licht en heel gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Het toestel ligt makkelijk in de hand, is heel licht en strijkt erg snel en goed. Het is snel gebruiksklaar, de afneembare waterbak is handig. Heel praktisch is dat je alle soorten stoffen door elkaar kan strijken zonder de temperatuur in te hoeven stellen. Dat bespaart een hoop tijd.

mariedelatte 29-06-2015

Waouh

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Quelle efficacité!! j'ai la centrale vapeur GC 9600 series. Un vrai plaisir, rapide, légère, simple d'utilisation, puissante. je n'ai jamais terminé mon repassage aussi rapidement. Du temps en plus pour ma famille de gagné. :-)

katiasky1 27-06-2015

Supervlot, stijlvol, stil en snel

Geschreven voor: Philips PerfectCare Elite Silence GC9647

Het praktische aan dit toestel is dat je niet telkens de opnieuw de temperatuur moet instellen als de stof die je wil strijken verandert. Dus het is ook niet nodig de kleding voor te sorteren, bij een andere stof kan je gewoon doorstrijken. Hiermee win je natuurlijk al wat tijd, terwijl het strijken op zich ook zeer snel gaat. Het wegstrijken van kreuken gaat supervlot, je moet ook niet hard gaan drukken en het is voldoende maar één kant te strijken.
Wat de eerder technische kant betreft ook niets dan voordelen. Het toestel is absoluut niet luidruchtig, het ligt gemakkelijk in de hand en heeft een stijlvolle maar ook praktische vormgeving. Bovendien is het erg licht. Het open handvat is wel even wennen maar oogt zeer mooi. Het is heel praktisch dat het waterreservoir afneembaar en dus kan bijgevuld worden tijdens het strijken. De vulopening is voldoende groot. Ook moet je niet al te lang wachten tot het toestel klaar is om te beginnen met strijken. Je kan kraantjeswater gebruiken want het toestel heeft een ontkalkingsfunctie. De slang en het snoer zijn allebei opbergbaar. Een klein nadeel is dat het toestel vrij omvangrijk is en nogal wat plaats inneemt op de strijkplank, maar dat heb je bij elke stoomgenerator.