Philips PerfectCare Elite Silence GC9646

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite Silence GC9646 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

elske92 27-06-2018

snel en kreukvrij

Het toestel is niet enkel functioneel, maar staat ook mooi op je strijkplank danzkij zijn mooi design. Het strijkijzer is erg snel warm (+/- 2 min.) waardoor je snel kan beginnen strijken. Het strijkijzer glijdt erg gemakkelijk over de kledij en de plooien zijn er in 1 keer uitgestreken. Hierdoor heb ik mijn 'strijktijd' enorm ingekort. Het strijkijzer zelf ligt ook erg goed in de hand (en licht) waardoor het strijken ook vlot én aangenaam is. Wanneer ik mijn toestel bovenaan in de kast wil zetten, kan ik dit veilig doen dankzij het 'slot' dat je op het strijkijzer kan zetten zodat alles vast staat. Het opbergen van de snoer vraagt daarentegen oefening en geduld omdat dit een smal opbergstuk is. Dit hadden ze groter kunnen maken.

Pluspunten

• snel kreukvrij
  • licht en ergonomisch toestel
  • weinig lawaai
  • snel opgewarmd
  • glijdt erg gemakkelijk over kledij

Minpunten

• opbergen van de snoer
  • eco-modus strijkt traag en moeizamer

Mirja 24-06-2018

Snel en makkelijk strijken met een mooi resultaat

Deze stoomgenerator is een echte aanwinst voor iedereen die zoals ik ‘bergen’ strijk moet verzetten. Om te beginnen, de handleiding is zeer duidelijk geschreven en het extra blad om snel te kunnen starten is heel erg praktisch. Het opstarten is heel makkelijk, waterreservoir vullen en toestel aanzetten. Een eerste pluspunt, het waterreservoir mag met gewoon kraantjeswater gevuld worden, en zodra ontkalkt moet worden, geeft het toestel dit zelf aan. Wat ik ook supermakkelijk vind (en voor mij is het strijkijzer hierdoor een echt toppertje): er moet geen temperatuur ingesteld worden en ik moet mijn was dus niet meer voorsorteren volgens temperatuur alvorens te strijken. Het strijken zelf gaat zeer snel en met een heel goed resultaat, het strijkijzer ligt goed in de hand en het stomen gaat als vanzelf. Het strijkijzer mag ook met de warme zool op de strijkplank blijven staan, er ontstaan geen schroeiplekken. Je kan de stoomgenerator ook in de eco modus gebruiken, minder verbruik van energie maar nog steeds met een heel mooi resultaat. De stoomgenerator heeft ook een turbo optie, waarbij meer stoom ontstaat en het strijken nog vlotter gaat. De stoomgenerator is zeer stil en daardoor niet storend voor andere activiteiten in huis. Het opbergen gaat ook zeer vlot, misschien hier één heel klein minpuntje, het opbergen van het snoer van het strijkijzer is niet zo makkelijk. Maar eens alles goed opgeborgen zit, kan je het toestel veilig en zonder loshangende onderdelen wegzetten. Ook heel positief is dat het strijkijzer vastgeklikt kan worden op de stoomgenerator. Van mij krijgt dit toestel een dikke 10, ik ben hier zeer tevreden over.

Pluspunten

• gebruikt kraantjeswater
  • geeft aan wanneer ontkalkt moet worden
  • temperatuur moet niet ingesteld worden
  • ligt goed in de hand
  • eco en turbo modus

Minpunten

• snoer strijkijzer is moeilijk op te bergen

Frederic Ler 24-06-2018

snelle en nette strijk

Een groot verschil met de gewone stroomstrijkijze. Ik heb dit model getest en vergeleken met gelijkaardige producten en wat meteen opvalt, los van het perfecte eindresultaat, is het lichte gewicht van het strijkijzer zelf en de automatische aanpassing aan de stof. Het is ideal om hemden te strijken of te stomen. Je hoeft het strijkijzer niet terug te plaatsten op het station, dus kan gewoon blijven liggen op de plank wat een verschil maakt voor je polsen.

Pluspunten

• lichtgewicht van het strijkijzer
  • strijkijzer kan blijven liggen op strijkplank
  • snel en kreukvrij strijken
  • maakt niet veel geluid

LieDW 20-06-2018

Heel snel strijken

Het design is zeer mooi maar het basisstation had misschien iets minder steil mogen zijn. Het strijkijzer lijkt van het basisstation te glijden bij het terugplaatsen.
Het strijkijzer zelf is verrassend licht en gemakkelijk hanteerbaar en strijkt zeer snel
De doorlopende stoom, die geactiveerd wordt door 2x kort na elkaar de stoomknop in te drukken, is voor mij een minpuntje.

Pluspunten

• Zeer licht
  • Snel

Minpunten

• Doorlopende stoomfunctie

janw 17-06-2018

Een echte aanrader

De stoomgenerator strijkt prima en zonder veel moeite de plooien in de kleding glad. het toestel is licht, het ligt gemakkelijk in de hand en is gemakkelijk hanteerbaar. Het strijkt zonder moeite. Een echte aanrader.

Pluspunten

• gemakkelik hanteerbaar
  • gemakkelijk strijken

Minpunten

• geen

x008 14-06-2018

De nieuwe generatie strijkijzers

Mijn vorig strijkijzer was aan vervanging toe. Deze warmde traag op, er kwam kalk aanslag uit het strijkijzer tijdens het strijken ondanks dat de anti-calc functie regelmatig gebruikt werd. Het toestel was zwaar van gewicht en de was moest telkens gesorteerd worden om het met de juiste temperatuur te strijken.Tevens kon ik enkel maar strijken als mijn baby van 1,5 jaar wakker was, anders zou ze wakker worden van het strijkijzer.

Daarom was ik op zoek naar een strijkijzer die zelf zijn temperatuur bepaalt, licht is in gewicht, snel opwarmt en geruisloos is. Dit heb ik gevonden in de PerectCare Elite Silence. Dit toestel heeft letterlijk mijn manier van strijken veranderd.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Handige anti-calc functie
  • Geuidsarm
  • Geen temperatuur instelling meer
  • Stoom boost om plooien weg te strijken

Minpunten

• Oprollen van snoer vraagt enige ervaring

Vanessa31 13-06-2018

Perfecte stoomgenerator

Ideale stoomgenerator met mooi strijkresultaat. Strijkt plooien mooi glad. Strijkijzer is heel licht. Steeds navulbaar zonder wachten. Is snel klaar om te kunnen beginnen strijken.

Pluspunten

• Licht
  • Steeds navulbaar
  • Vlug klaar om te starten met strijken

Babbeltje81 12-06-2018

Lichtgewicht met power!

De Philips Perfectcare Elite Silence strijkt ultrasnel, is een lichtgewicht en past met zijn goudkleurige afwerking perfect in ons interieur! Het grote waterreservoir en het feit dat hij zich automatisch aanpast aan de stof zijn enorm handig. Een aanwinst in huis!

Pluspunten

• snel
  • lichtgewicht
  • niet nadenken over de stof
  • groot waterreservoir

Bart 12-06-2018

Krachtig toestel

Zeer krachtig toestel dat bovendien goed in de hand ligt tijdens het strijken. Toestel is in geen tijd klaar om te gebruiken en dankzij de krachtige stoom is de strijk zo achter de rug.

Pluspunten

• Past zich automatisch aan naar gelang de stof
  • Krachtige stoom
  • Zeer stil tijdens het strijken
  • Piepsignaal wanneer het opgewarmd is

Minpunten

• geen automatisch oprolsnoer