Philips FastCare Compact GC6730

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips FastCare Compact GC6730 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

v**********@h********** 20-08-2021

pffffff

niet tevreden over deze stoomgenerator, het is toch de bedoeling als je de stoomknop indrukt dat er stoom uit de zool komt op het kledingstuk en niet als je het terug plaatst,is er ook al afgegleden op de grond en er is een stuk afgebroken,pffff

Weegschaaltje 14-12-2017

Goed toestel

Het is een handige strijkijzer,snel op temperatuur, water toevoegen zonder apparaat uit te schakelen echt handig

Juulz 07-12-2017

een mooi en degelijk toestel

Op het eerste moment was ik vooral verrast van het design van het toestel. Het oogt heel mooi, maar het heeft ook een aantal handige snufjes ingebouwd, zoals een klepje om je strijkijzer vast te zetten aan het waterreservoir. Het waterreservoir kan niet "uitgeklikt" worden, maw, je moet het vullen met een flesje, dus niet rechtstreeks aan de kraan. Het toestel is zeer snel warm, en heeft ook voldoende stoom. Het werken met stoom was wel een kleine aanpassing, omdat de stoom even blijft doorgaan, ook nadat je de knop al hebt losgelaten. Een klein minpuntje vind ik wel dat je de volledige kracht van de stoom niet kan gebruiken als je niet op de hoogste warmte strijkt. Bij mijn vorige toestel kon dit wel. Het toestel heeft een volledig eigen (en nieuwe) manier van ontkalken. Doormiddel van een knop die je 3 seconden moet induwen kan je een boost in werking zetten. Er is ook een speciaal bakje mee geleverd waar je dat het overtollige kalk/ water kan in opvangen. Ik heb dit nog niet getest, aangezien ik het toestel nog niet lang genoeg heb, maar het grote voordeel is wel dat je je toestel niet eerst moet laten afkoelen om het ganse reservoir uit te kuisen. Een snelle en efficiënte manier dus. Algemeen ben ik wel tevreden met het toestel. Het is wel nog een beetje wennen aan het gebruik (vooral door de stoom die zich anders "gedraagt" dan bij mijn vorig toestel) maar ik heb wel een heel goed resultaat met mijn strijk.

Pluspunten

• compact

Spadimo 06-12-2017

Compact en handig strijkijzer

Als beginnend strijker, kan ik niet veel vergelijken met andere strijkijzers. Behalve met ons oud (groot) strijkijzer. Want de Philips Factcare Compact is zoals de naam doet vermoeden een heel compact strijkijzer waarmee je vlug glijdt over allerhande kledij. Hij is ook heel handig in gebruik voor de kleedjes van de kinderen. Die zijn niet zo groot en strijken in een vlotte beweging mooi glad. Het waterreservoir is niet los te koppelen, dus hiervoor moet je hem met een beker of flesje bijvullen en kan dit niet via de kraan. Het is wel eventjes wennen aan de stoom. Het toestel stoomt iets langer dan dat je de knop indrukt. Ook is het in het begin wat zoeken naar de juiste temperatuur regeling. Al vermoed ik dat doorwinterde strijk(st)ers hiermee minder problemen hebben. Het toestel opbergen kan gemakkelijk door middel van de vergrendeling. Al bij al ben ik tevreden van dit toestel en is het prijs - kwaliteit een zeer goed strijkijzer.

Pluspunten

• Compact
  • Handig
  • Handig opbergsysteem

Minpunten

• Vast Waterreservoir