Philips GC7831

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC7831 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Cowboy_Henk 07-06-2017

Effciënt en goed strijkresultaat!

Geschreven voor: Philips GC7831

Makkelijk hanteerbaar strijkijzer! Een lichtgewicht wat strijker minder belastend maakt. Door de goede stoomtoevoer (hiervoor moet je wel een knopje induwen aan de handgreep) verkrijg je een mooi resultaat zonder kreuken.

Het grootste voordeel vind ik dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen per kledingstuk! Na enkele keren dit uit te testen, moet ik echt wel toegeven dat dit prima werkt!
Ook qua veiligheid scoort hij goed: Hij schakelt zelf uit als je hem even niet gebruikt, de buitenkant van het de stoomgenerator wordt niet warm, als je het strijkijzer even op de plank laat staan, verbrand de strijkplank (of de kledij) niet.

Ik vind dit een echte aanrader!

Pluspunten

• Voldoende stoom
  • geen temperatuurinstellingen meer
  • groot waterreservoir
  • mooi design, compact opbergbaar

Minpunten

• De stoomkabel is even wennen
  • De stoomgenerator maakt wel redelijk wat lawaai.

Annemie 06-06-2017

Handig en compact toestel met uitstekende prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips GC7831

Ik strijk nu ongeveer 2 weken met de Philips PerfectCare Compact en ben best wel tevreden van het toestel. Het is zeer gebruiksvriendelijk, en na aankoop kan men snel ermee aan de slag zonder eerst een moeilijke handleiding door te moeten nemen. Het grootste voordeel vind ik ongetwijfeld het compacte design, en dit doet absoluut niets af aan het gebruiksgemak. De Philips PerfectCare neemt bijna geen plaats in, in mijn opbergkast, maar heeft toch een voldoende groot waterreservoir om lange tijd ononderbroken te kunnen strijken. Ik kan er perfect een hele mand wasgoed mee strijken zonder het waterreservoir te moeten bijvullen. Een tweede handige eigenschap is één enkele temperatuurinstelling voor alle stoffen. Tijdens het strijken moet men zich dus niets aantrekken van hoge of lage temperaturen, men kan aan dezelfde temperatuur blijven strijken. Ook veiligheid is een prioriteit, men kan het strijkijzer op de strijkplank laten staan, zonder dat dit verbrande vlekken maakt. Een klein minpuntje is wel dat men moet ‘leren’ om de stoomfunctie op tijd los te laten wanneer men aan het strijken is. Doet men dat niet, dan krijgt men bij het loslaten van de stof een krachtige stoomstoot met een sissend geluid. Op zich niet erg, maar het vraagt enige aanpassing in de strijktechniek. Tenslotte ook nog een eervolle vermelding voor het veiligheidsslot, en de eigen ontkalkfunctie. Wanneer het strijkijzer op het waterreservoir staat, dan heeft men de mogelijkheid om een veiligheidsslot actief te zetten, waardoor er dus geen ongevallen kunnen gebeuren met het losse strijkijzer. Ook de ontkalkfunctie maakt de strijkervaring een pak gemakkelijker. Een ontkalk-indicator geeft zelf aan wanneer het strijkijzer ontkalkt moet worden, en dit kan uitgevoerd worden via de speciale functie zonder azijn of andere speciale producten. Op en top handig!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Eigen ontkalkfunctie
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Compact
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Vraagt enige aanpassing in strijktechniek
  • Stroomstoot geeft sterk geluid

Scampi1204 05-06-2017

Zalig strijken

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een geweldig strijkijzer. Het is zeer gebruiksvriendelijk. Je zet het toestel op en het geeft aan door een korte piep dat het klaar is om te strijken. Moest je het niet gehoord hebben dan zie je het wel aan het lampje bovenaan. De stoomfunctie is ook goed. Het is ook heel handig aan de hendel die je vasthebt. Ik heb het heel lang uitgesteld om mijn blazers te strijken omdat het niet simpel is om zoiets te strijken. Met dit strijkijzer is dit heel snel klaar.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede stoomfunctie

twan 04-06-2017

Perfecte strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Bij het uitpakken van het strijkijzer zag ik direct het mooie en compacte desing. Dit sprak mij erg aan ivm de overvolle opbergruimtes.

Enkele voordelen van strijkijzer zijn de snelle opwarmtijd, wanneer deze gereed is voor gebruik een signaal geeft en dat je verschillende soorten wasgoed achter elkaar kan strijken zonder de tempratuur aan te passen.

Het strijkijzer strijkt echt alle kreukels in alle soorten wasgoed eenvoudig glad en strak. Hierbij is de stoomstoot een groot voordeel.

Wat ik een nadeel vindt is dat deze geen afneembare waterreservoir heeft. Dit wil zeggen dat ik een extra waterkan moet gebruiken of dat ik het strijkijzer mee naar de kraan moet nemen.

Pluspunten

• Compact design
  • Snelle opwarmtijd

Minpunten

• Niet afneembaar waterreservoir

beveke 03-06-2017

Zo blij met mijn PerfectCare Compact van Philips

Geschreven voor: Philips GC7831

Wow zo blij met mijn Philips PerfectCare Compact! Eén temperatuurinstelling om verschillende stoffen te strijken: gedaan met de strijk voor te sorteren en te wachten tot je toestel tot de juiste temperatuur is opgewarmd. Nog een groot voordeel: je kunt het ijzer zo op je strijktafel laten liggen, zonder dat je strijkhoes verbrandt: minder belastend voor de pols. Het ijzer zelf is licht en makkelijk te hanteren. Makkelijk op te bergen. Supertevreden mee: denk dat ik een nieuwe hobby heb, zelfs met dit weer.

Pluspunten

• efficiënt
  • tijdbesparend
  • compact
  • 1 temperatuurstand voor alle stoffen
  • mooi

Guust 02-06-2017

Handige compacte stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7831

Dit is mijn eerste strijkijzer met stoomgenerator en de eerste indrukken zijn positief en veelbelovend
Grootste pluspunt is dat je met één instelling makkelijk alle kledij en materialen kan strijken zonder kans op beschadiging.
In tegenstelling tot andere stoomgeneratoren, is dit toestel vrij compact, waardoor het toestel handig in gebruik is en toch nog makkelijk opgebergd kan worden. Ondanks zijn compacte formaat, is het waterreservoir voldoende nog groot genoeg om enkele wasmanden te strijken.

Pluspunten

• één instelling om alles te strijken
  • compact & handig model
  • groot waterreservoir

Minpunten

• stoomkabel is wennen

AdBibendum 02-06-2017

Strijken is weer fun geworden!

Geschreven voor: Philips GC7831

Voor mij is de PerfectCare van Philips echt een toppertje! Ik had nog een klassiek strijkijzer en ik vond al langer dat ik (te)veel tijd al strijkend doorbracht. Via kennissen en familie was ik al een beetje vertrouwd met het strijkgemak van een strijkijzer met stoomgenerator. Dus ik zette de stap naar dit model, de verwachting hiervan waren dan ook groot. En ik moet toegeven, ik heb het mij al enkele keren in de hemel gewaand. Wat een plezier om te strijk, wat een gemak; wat een tijdswinst. De PerfectCare combineert de gekende degelijkheid van Philips-producten met een elegant design en een uitermate hoge gebruiksvriendelijkheid. Het resultaat is er ook naar. Met gemak vliegen de kreuken uit die jeansbroek; en met gemak verwerk ik die berg wekelijkse strijk. Het toestel is makkelijk in gebruik en het heeft een voldoende groot waterreservoir. Er zit een antikalk bij maar ik strijk met gedemineraliseerd water, dus ik verwacht niet meteen dat ik veek zal moeten ontkalken. Handig stoomboostfunctie die voor mij heel performant is. Het is zeker geen groot en log toestel, wat maakt dat het ook makkelijk op te bergen en weer terug op de strijkplank te plaatsen is. Ik ben er helemaal voor gewonnen!

Pluspunten

• performant
  • sterke stoomfunctie
  • groot waterreservoir
  • geluidsindicator als toestel strijkklaar is
  • makkelijk opbergbaar

gerry1404 01-06-2017

handig strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een goed stoomstrijkijzer, zo handig dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen. Het waterreservoir is zeker groot genoeg zodat je niet steeds hoeft bij te vullen. Handig is de calc indicatie zodat je weet wanneer je moet ontkalken. Onze strijk gaat nu zeer zeker veel vlugger

Pluspunten

• automatische temperatuurregeling
  • licht en handig in gebruik
  • calc indicatie
  • voldoende groot waterreservoir
  • schakelt automatisch uit

Saskia 31-05-2017

Gemakkelijk en snel strijken

Geschreven voor: Philips GC7831

Het is een compact en handig toestel dat snel opwarmt. Het geeft ook een signaal wanneer het opgewarmd is. Er moet ook geen temperatuur ingesteld worden wat super handig is. Het strijkt alle kreuken gemakkelijk glad. Nadeel is dat stoomstoot iets te laat komt bij het strijken van kleine oppervlaktes en dan ook veel lawaai maakt. Anders is het toestel eerder stil in gebruik. Het is ook even wennen dat je het toestel niet kan rechtzetten op je strijkplank aangezien je het horizontaal mag plaatsen op je strijkplank dankzij de OPtimalTemp-technologie. Het waterreservoir is niet afneembaar. Wel een voordeel dat het toestel automatisch uitschakelt.

Pluspunten

• snel opwarmen en geeft signaal
  • automatisch uitschakelen
  • goed gladstrijken
  • geen temperatuur instellen
  • compact en handig

Minpunten

• waterreservoir niet afneembaar
  • stoomstoot soms te laat

martijnP 31-05-2017

modern en praktisch toestel

Geschreven voor: Philips GC7831

De Philips PerfectCare Compact stoomgenerator oogt als een heel hedendaags toestel.
We hebben sinds kort een kindje in huis rondkruipen en hebben hierdoor massa's meer was en strijkwerk.
Met dit toestel kan ik aan een heel hoge snelheid kreukloos strijken én het toestel schakelt zichzelf uit, wat ook super veilig is !!

Pluspunten

• design
  • hoge stoomkracht

Minpunten

• kort snoer

Atleet 31-05-2017

Handig toestel.

Geschreven voor: Philips GC7831

Vrij compact toestel dat goed in de hand ligt met groot waterreservoir. Tevens een ergonomisch toestel. Het grote stroomdebiet zorgt voor kreukloos en snel strijken. Wat ook een voordeel is dat je je toestel op je kledij kan laten staan zonder schroeiplekken te maken. Nog een handigheidje is dat je niet hoeft na te denken over de temperatuurinstelling.

Pluspunten

• Groot waterreservoir

Drunam 31-05-2017

Opnieuw een fantastisch Philips product

Geschreven voor: Philips GC7831

Opnieuw een knap philips product dat ons het leven makkelijker maakt. De strijk is hier nog nooit zo snel gedaan geweest.
Het toestel is heel licht en doordat je het ijzer gewoon op de plank kan laten rusten is het minder belastend dan mijn vorig philips strijkijzer.
Super simpel in gebruik omdat alle stoffen met dezelfde stand gestreken kunnen worden: gedaan met het lezen van strijkinstructies :-).
Dit strijkijzer heeft een groot waterreservoir dat heel eenvoudig bij te vullen is. Door de doorzichtige waterbak kan je ook duidelijk zien wanneer het water dient bijgevuld worden
Enige minpuntje is dat dit toestel een eerder korte stekkerdraad heeft.

Pluspunten

• Hoog stoomdebiet
  • Erg licht
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Korte draad

cl10 26-05-2017

Modern mooi design

Geschreven voor: Philips GC7831

De Philips PerfectCare Compact stoomgenerator is niet alleen een mooi toestel, het oogt mooi en modern, het is ook een handig toestel. Met1 stand kan ik al mijn strijk mooi strijken, door de stoom zijn al de plooitjes weg en we kunnen het strijkijzer plat op de plank zetten, het toestel schakelt zichzelf uit, hoewel ik altijd controleer of alles ok is. Het is een handig toestel en praktisch in gebruik. In het begin is het wel wennen want het is een beetje anders dan het klassieke strijkijzer. Maar heel tevreden en het strijken voelt niet meer aan als een zware last

Pluspunten

• praktisch
  • eenvoudig
  • kledij is mooi gestreken

Minpunten

• groot om weg te bergen

jeter 24-05-2017

Fantastische stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een fantastisch toestel is dit!! Het is een ongelooflijk groot verschil met ons oude stoomstrijkijzer. In 1 beweging zijn de hemden perfect glad gestreken. Zoveel sneller werken. En het resultaat is ook gewoon veel beter. Geen kreukje meer en dat met veel minder moeite. Nooit gedacht dat deze nieuwe toestellen zo'n wereld van verschil zouden zijn. Het toestel produceert ook meer dan voldoende stoom zodat je bijvoorbeeld een T-shirt maar aan 1 kant hoeft te strijken. En dan heb ik het nog niet over het handige gebruik: strijkijzer neerzetten waar je wil op de strijkplank. Nooit meer nadenken over de temperatuur of bang zijn voor verbranden? Glijdt als nooit tevoren. Licht in gebruik. Handig op te bergen. Dit had ik nooit verwacht!!

Pluspunten

• Super strijkresultaat – alle kreukels snel weg
  • Veel sneller en makkelijker dan stoomstrijkijzer
  • Groot waterreservoir van 1.5l
  • Compact
  • Niet nadenken over temperatuur

Laurieborrie 24-05-2017

compact en 'foolproof' toestel

Geschreven voor: Philips GC7831

Ik ben tevreden over de Philips PerfectCare Compact. Zoals de naam het al doet vermoeden, is het een compact toestel dat doet wat het moet, met een mooi design. In vergelijking met andere strijkijzers die ik al gebruikt heb, is het formaat van het waterreservoir kleiner, hoewel er toch evenveel water inpast (1,5 l). Hierdoor wordt het makkelijker om het toestel op te bergen na gebruik. De snelheid waarmee het toestel klaar was voor gebruik, heeft me aangenaam verrast; dit duurde slechts 2 minuten. De draagvergrendeling is een mooi extraatje, dat ervoor zorgt dat je het toestel op een makkelijke en veilige manier kan verplaatsen. Ook hoef ik me geen zorgen te maken of het toestel al dan niet op de juiste temperatuurstand staat, zodat de stof niet beschadigt wordt tijdens het strijken. Er is namelijk maar 1 stand, geschikt voor alle materialen. Wel is er de optie om te strijken op ‘eco-modus’, waarbij het toestel minder verbruikt, of op ‘turbo-modus’, waarbij er een extra krachtige stroomstoot kan worden gebruikt. Wat me ook opviel, was dat je het toestel niet verticaal kunt neerleggen (zonder het terug op het waterreservoir te leggen), maar daarna las ik echter dat je het toestel gewoon plat op de strijkplank mag neerleggen, aangezien het voorzien is van een speciaal laagje waardoor je strijkplankhoes niet beschadigd wordt.

Qua negatieve punten heb ik niet veel op te merken. Het enige aspect waaraan ik nog wat moet wennen, is het feit dat het toestel zich automatisch uitschakelt nadat je het enkele minuten niet hebt gebruikt. Uiteraard is dit eerder een voordeel, aangezien er hierdoor minder kans is op ongelukjes met een heet toestel. Verder vind ik de draad aan het toestel ietwat stug in gebruik.

Maar al bij al ben ik enorm blij met het strijkijzer. Het toestel voldoet aan al mijn verwachtingen, en ik kan het zeker aanraden aan anderen! Het is een ‘foolproof’ en compact strijkijzer, dat snel en makkelijk in gebruik is. Ook over de prijs-kwaliteit verhouding ben ik te spreken.

Pluspunten

• mooi en compact design
  • waterreservoir van 1,5 l
  • snel klaar voor gebruik
  • draagvergrendeling
  • 1 temperatuurstand voor alle stoffen

Minpunten

• ietwat stugge draad aan het toestel

christelleke 24-05-2017

licht en handig toestel

Geschreven voor: Philips GC7831

Strijkijzer glijdt goed over de stoffen en het toestel ligt goed in de hand, is niet zwaar. Het heeft een krachtige stoomfunctie. Strijkt gemakkelijk zowel jeans als linnen zonder temperatuur te moeten aanpassen ofte moeten wachten op de juiste temperatuur. Het toestel verbruikt niet zoveel water als gedacht en is dus zuinig in waterverbruik. Mooi gestroomlijnd toestel. Het toestel heeft een ECO-knop, wat ook wel erg handig meegenomen is.

Pluspunten

• handig toestel
  • licht gewicht

Minpunten

• kort snoer

Claesy 22-05-2017

Functioneel, mooi design en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips GC7831

Dit toestel komt zijn specificaties na. Een anderhalve liter in het reservoir en twee minuten opwarmen. In vergelijking met mijn oude toestel warmt de Perfectcare Comfort pijlsnel op. De gelijkmatige verdeling van stoom zorgt voor een vlot strijkresultaat. Hardnekkige kreuken strijken gemakkelijk weg. Het grote voordeel is het gebruiksgemak omdat het een compact toestel is dat bovendien heel licht aanvoelt. Ook de lengte van de bekabeling zorgt ervoor dat verlengsnoeren verleden tijd zijn. De servicelichtjes dragen bij tot een strakke look. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb ervaren, is het luide sissen bij het ontladen van de stoom na het maken van een strijkbeweging.

Pluspunten

• Groot reservoir voor een lange strijkbeurt
  • Mooi ontwerp
  • Lange stoom bekabeling
  • Snelle opwarmtijd

Minpunten

• Vrij luid gesis bij stoomontlading

charline004 22-05-2017

“Zeer snel, handig, licht en geluidsloos!”

Geschreven voor: Philips GC7831

Het is een zeer compact model (zeer licht!) dat zeer snel warm is en een signaal geeft als het klaar is. Het meest onverwachte was: dit toestel maakt helemaal geen lawaai!!!!

Pluspunten

• Weegt zeer weinig + is compact
  • Maakt bijna geen lawaai
  • Is zeer snel warm (+ geeft seintje als hij warm is

Minpunten

• Stoomt soms iets te laat