Philips GC7831

Inhoud
2 liter
Druk
6 bar

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC7831 op Kieskeurig.be.

Testnici 09-06-2017

Kan hem iedereen aanbevelen!

Geschreven voor: Philips GC7831

Fijn strijkijzer, gladde zool, groot waterreservoir, lang snoer en goede stoomkracht.
Super strijkijzer.

Lin08 09-06-2017

Handige stoomgenerator om te strijken op 1 vaste temperatuur

Geschreven voor: Philips GC7831

Voor mij persoonlijk valt de Philips PerfectCare Compact tegen. Ondanks zijn mooie design, het prettige vasthouden van het strijkijzer en de superhandige bediening (alles strijken op dezelfde temperatuur zonder schroeiplekken) mis ik toch het instellen van warmer/kouder dmv stippen. Ik strijk ook mijn beddengoed en zeker bij lits-jumeaux, wat ik altijd 2x vouw voor ik het strijk, vind ik hem niet geheel kreukvrij strijken...ook niet met toepassing van Turbo stoom (knop die overigens erg makkelijk werkt). Ik strijk 1x per week 1.5-2 uur achter elkaar en merk dat aan het eind mijn strijkplank doorweekt is met stoom/water en dan ook lekt. Hierdoor kan ik mijn strijkplank na gebruik niet meteen opklappen en opruimen, want dan staat er een plas water op de vloer. Fijn dat het strijkijzer vergrendeld kan worden. Snoer bergt makkelijk op. Strijkijzer is snel op temperatuur en slaat af na 5 minuten niet gebruiken! Ook fijn dat strijkijzer op strijkplankhoes kan blijven staan zonder bruine plekken te geven! De ontkalkfunctie heb ik nog niet hoeven gebruiken maar ziet er erg gebruiksvriendelijk uit. Jammer dat waterreservoir niet afneembaar is, want je kunt hem wel bijvullen tijdens gebruik.

Pluspunten

• Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Ergonomische manier v strijkijzer vasthouden
  • Makkelijk te bedienen stoomknop
  • Handige turbo stoomknop

Minpunten

• Niet afneembaar hervulbaar waterreservoi
  • Je kunt geen stippen qua warmte instellen
  • Strijkplank lekt water na langdurig strijken

Annemie 06-06-2017

Handig en compact toestel met uitstekende prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Philips GC7831

Ik strijk nu ongeveer 2 weken met de Philips PerfectCare Compact en ben best wel tevreden van het toestel. Het is zeer gebruiksvriendelijk, en na aankoop kan men snel ermee aan de slag zonder eerst een moeilijke handleiding door te moeten nemen. Het grootste voordeel vind ik ongetwijfeld het compacte design, en dit doet absoluut niets af aan het gebruiksgemak. De Philips PerfectCare neemt bijna geen plaats in, in mijn opbergkast, maar heeft toch een voldoende groot waterreservoir om lange tijd ononderbroken te kunnen strijken. Ik kan er perfect een hele mand wasgoed mee strijken zonder het waterreservoir te moeten bijvullen. Een tweede handige eigenschap is één enkele temperatuurinstelling voor alle stoffen. Tijdens het strijken moet men zich dus niets aantrekken van hoge of lage temperaturen, men kan aan dezelfde temperatuur blijven strijken. Ook veiligheid is een prioriteit, men kan het strijkijzer op de strijkplank laten staan, zonder dat dit verbrande vlekken maakt. Een klein minpuntje is wel dat men moet ‘leren’ om de stoomfunctie op tijd los te laten wanneer men aan het strijken is. Doet men dat niet, dan krijgt men bij het loslaten van de stof een krachtige stoomstoot met een sissend geluid. Op zich niet erg, maar het vraagt enige aanpassing in de strijktechniek. Tenslotte ook nog een eervolle vermelding voor het veiligheidsslot, en de eigen ontkalkfunctie. Wanneer het strijkijzer op het waterreservoir staat, dan heeft men de mogelijkheid om een veiligheidsslot actief te zetten, waardoor er dus geen ongevallen kunnen gebeuren met het losse strijkijzer. Ook de ontkalkfunctie maakt de strijkervaring een pak gemakkelijker. Een ontkalk-indicator geeft zelf aan wanneer het strijkijzer ontkalkt moet worden, en dit kan uitgevoerd worden via de speciale functie zonder azijn of andere speciale producten. Op en top handig!

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Eigen ontkalkfunctie
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Compact
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Vraagt enige aanpassing in strijktechniek
  • Stroomstoot geeft sterk geluid

Haas368 07-09-2017

Strijken met plezier

Geschreven voor: Philips GC7831

Nu een paar maanden in bezit en nog steeds laaiend enthousiast. Strijken gaat super makkelijk en veel sneller. Het apparaat ligt lekker in de hand en is niet zwaar omdat het waterreservoir apart is. Hij strijkt echt super glad en je kunt alles op 1 temperatuur strijken. Dus nooit meer bang zijn dat er iets aan je bout blijft kleven. Slaat vanzelf uit dus je hoeft ook niet bang te zijn dat je dat vergeet en als je de bout op de strijkplank laat staan is er ook niks aan de hand hij brand niet door. Super veilig dus.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Strijkt sneller en gladder
  • Alles op 1 temperatuur
  • Geeft zelf aan wanneer je moet ontkalken

Hertogjohn 12-06-2017

Nice

Geschreven voor: Philips GC7831

Een handig apparaat waarmee je makkelijk kunt strijken.

Het gaat sneller als de oude die we hebben en we hoeven niet halverwege het strijkijzer opnieuw te vullen. Het grote basin is echt makkelijk. Verder heel veilig, omdat je het apparaat vastklikt en het dan niet door kinderen los te krijgen is.

Het enige wat ik mis is een temperatuurknop. Dit omdat ik zelf toch wil bepalen wat de temperatuur is.

Pluspunten

• grote tank
  • kindveilig

br973 11-06-2017

positief verrast door dit strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

dit strijkijzer heeft mijn positief verrast. Het ijzer glijd gemakkelijk over de stof. Dat he de temperatuur van het apparaat niet zelf kan regelen vond ik eerst wat eng maar het werkt eigenlijk wel heel erg fijn. Het grote waterreservoir is ook erg prettig. Het enige wat er jammer aan is, is dat he het ijzer niet op de achterzijde neer kan zetten wat in het begin wel erg wennen was. Maar je kunt het ijzer gewoon op je strijkplank laten staan zonder dat je brandgaatjes krijgt.

Pluspunten

• groot waterreservoir

Pepijn 09-06-2017

Klein en fijn!

Geschreven voor: Philips GC7831

Het is in het begin even wennen dat ik het strijkijzer niet op de achterkant kan neerzetten, zoals ik met mijn huidige strijkijzer gewend ben. Maar je kan deze met het ijzer op de strijkplank zetten, zonder dat je brandvlekken krijgt, ideaal!

Het ijzer is licht en gemakkelijk in gebruik. Het glijdt inderdaad zonder problemen over verschillende stoffen en door de stoom hoef je je kleding maar aan 1 kant te strijken. Doordat je alle kleding/was op dezelfde temperatuur kan strijken, hoef je de was niet uit te zoeken van te voren.

Het stomen komt pas op gang als je de stoomknop loslaat, dit is ook even wennen als je voorheen een stoomgenerator van een ander merk hebt gebruikt. Het waterreservoir is groot genoeg om een hele berg was weg te werken.

Het apparaat schakelt na een tijdje vanzelf uit, dus ook nog veilig. Het ontkalken heb ik nog niet kunnen proberen, maar dit ziet er volgens het boekje erg gebruiksvriendelijk uit.

Pluspunten

• Licht
  • Snel
  • Veilig

Euroja 09-06-2017

Super snel kreukloze was

Geschreven voor: Philips GC7831

Voor the insiders mag ik dit product gratis testen. Desondanks is mijn mening hier niet door beinvloed.
Ik had altijd een gewoon stoomstrijkijzer en was een beetje sceptisch in hoeverre zo'n generator nou zoveel beter zou zijn. Man, wat heb ik mij daar in vergist!! Dit had ik echt veel eerder moeten doen! Het strijken gaat veel en veel sneller en makkelijker. Je hoeft maar 1 keer over de kleding heen en het is al kreukloos. Zelfs omdraaien om de achterkant te doen hoeft eigenlijk niet.
Ik heb er wel meteen een grote strijkplank bijgekocht met een plateau om het reservoir op te zetten. Dat heb je wel nodig.
Handig is verder dat je geen temperatuur hoeft in te stellen en dat je tussendoor het ijzer op de plank kan laten staan zonder dat het een gat brandt in de hoes.
Het reservoir is genoeg voor 1,5 uur strijken.
Ik ben wel een beetje sceptisch over de vergrendeling waarmee je het ijzer op het reservoir vastzet zodat je het geheel aan het handvat van het ijzer kunt optillen. Dat lijkt een beetje gammel waardoor ik het ook met mijn andere hand ondersteun als ik er mee loop. Zelf ben ik linkshandig en dan vind ik de plaatsing van de snoeren niet ideaal. Tot slot maakt het geheel wel meer geluid dan een gewoon strijkijzer.
Conclusie: ik ben nog steeds verbaasd dat strijken zo snel en makkelijk kan gaan!! Echt een aanrader.

Charm 07-06-2017

Supersnel strijken op 1 temperatuur

Geschreven voor: Philips GC7831

Een perfecte strijkbout, het kan niet meer fout gaan! Alles kan op 1 temperatuur gestreken worden, daarom zit er ook geen temperatuurknop op. De zool glijdt over het strijkgoed heen en met de fijne punt bereik je alle moeilijke plekjes, zoals tussen de knoopjes of kleine kinderkledingstukken. De strijkbout is snel warm en geeft krachtige stoom af waardoor alle kreukels er uit gaan. Een groot waterreservoir en de strijkbout zelf is licht in gewicht. Een perfecte strijkbout!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Snel warm

Minpunten

• Snoer is wat stugger.

nathalievrijn 07-06-2017

Zeer handig in gebruik

Geschreven voor: Philips GC7831

Heb deze strijkijzer nu een paar weken in mijn bezit. Wat een top product.
Heel handig in gebruik. Je hoeft zelf geen temperatuur meer in te stellen dat doet het strijkijzer allemaal vanzelf.
Hij glijd zeer soepel over de kleding en de stoom die eruit komt is echt geweldig.
Hij ligt heel makkelijk in de hand en wat betreft design is hij ook zeer mooi.
Wat heel handig is , is dat hij automatisch uitschakelt als je hem niet gebruikt.
Je kunt zelfs tijdens het strijken de zool gewoon op de kleding laten staan en er gebeurd dan niks. Ook kan je met deze strijkbout verticaal stomen zodat je kleding of een pak kan schoonmaken.
Tijdens het strijken kan je het water gewoon bijvullen en hoef je niet te wachten. Echt een top product!!

Pluspunten

• kan de zool gewoon laten staan op strijkplank
  • regelt zelf de temperatuur
  • perfecte stoom
  • glijd heel soepel over kleding

Spenc3r 07-06-2017

Top stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7831

Stoomgenerator nu 2 weken in gebruik en wat opvalt is het strijken een stuk eenvoudiger wordt! Strijken gaat een stuk sneller en dat is best fijn met veel overhemden. Ook het grote waterreservoir is ideaal, maar ook wel weer een nadeel omdat de generator hierdoor wel veel ruimte in beslag neemt.

Pluspunten

• Gemak
  • waterreservoir

Minpunten

• Omvang

Cowboy_Henk 07-06-2017

Effciënt en goed strijkresultaat!

Geschreven voor: Philips GC7831

Makkelijk hanteerbaar strijkijzer! Een lichtgewicht wat strijker minder belastend maakt. Door de goede stoomtoevoer (hiervoor moet je wel een knopje induwen aan de handgreep) verkrijg je een mooi resultaat zonder kreuken.

Het grootste voordeel vind ik dat je geen temperatuur meer hoeft in te stellen per kledingstuk! Na enkele keren dit uit te testen, moet ik echt wel toegeven dat dit prima werkt!
Ook qua veiligheid scoort hij goed: Hij schakelt zelf uit als je hem even niet gebruikt, de buitenkant van het de stoomgenerator wordt niet warm, als je het strijkijzer even op de plank laat staan, verbrand de strijkplank (of de kledij) niet.

Ik vind dit een echte aanrader!

Pluspunten

• Voldoende stoom
  • geen temperatuurinstellingen meer
  • groot waterreservoir
  • mooi design, compact opbergbaar

Minpunten

• De stoomkabel is even wennen
  • De stoomgenerator maakt wel redelijk wat lawaai.

Kroaitje 06-06-2017

Eenvoudig, snel en goed

Geschreven voor: Philips GC7831

Ik heb dit apparaat nu een aantal weken en ik ben er zeer over te spreken. Voorheen gebruikte ik altijd aan traditionele strijkbout, maar deze geeft toch wel de nodige voordelen. Zoals 1 temperatuur voor alle strijkwerk, lekker licht om mee te werken, groot reservoir om ook bij veel strijkwerk gewoon door te kunnen werken en eenvoudig op te bergen. De opwarmtijd van 2 minuten is prima, hierna kan je lang doorwerken door het grote waterreservoir. Dat is ook nog eens eenvoudig bij te vullen middels een grote vulopening, zo onder de kraan. De stoom toevoer regel je met een handige knop welke in het handvat is ingebouwd, direct binnen bereik.
Ontkalken werkt ook eenvoudig, zeker met het bijgeleverde bakje waar de strijkbout opgezet kan worden tijdens het proces. Scheelt een boel 'rommel'.
Kortom, een heel fijn apparaat dat ook nog eens heel handig kan worden opgeborgen.

Fleur1205 05-06-2017

Strijken is weer leuk!

Geschreven voor: Philips GC7831

Dit apparaat is erg makkelijk in gebruik omdat er een makkelijke gebruiksaanwijzing bij zit waardoor je snel aan de slag kan met strijken. Er zit een groot water resoirvoir bij, hierdoor hoef ik niet steeds naar beneden te lopen om weer het water bij te vullen. Ook hoef ik mijn was niet meer te sorteren omdat dit strijkijzer alles op een temperatuur strijkt. Zelfs mijn man kan nu weer strijken!

Pluspunten

• Groot water reservoir
  • Automatische temperatuur instelling

Minpunten

• Groot apparaat om op te bergen

Scampi1204 05-06-2017

Zalig strijken

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een geweldig strijkijzer. Het is zeer gebruiksvriendelijk. Je zet het toestel op en het geeft aan door een korte piep dat het klaar is om te strijken. Moest je het niet gehoord hebben dan zie je het wel aan het lampje bovenaan. De stoomfunctie is ook goed. Het is ook heel handig aan de hendel die je vasthebt. Ik heb het heel lang uitgesteld om mijn blazers te strijken omdat het niet simpel is om zoiets te strijken. Met dit strijkijzer is dit heel snel klaar.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Goede stoomfunctie

Annick 05-06-2017

Strijken wordt een plezier!

Geschreven voor: Philips GC7831

Vroeger streek ik met een stoomgenerator van een ander merk. Als het water in het reservoir op was, duurde het vrij lang voor ik verder kon strijken. Toen dit toestel de geest gaf, kocht ik een gewoon strijkijzer zonder waterreservoir.
Nu ik over een PerfectCare Compact Stoomgenerator beschik, heb ik mijn vorig strijkijzer opgeborgen. Ik kan snel aan de slag gaan aangezien het water snel is opgewarmd en met het grote waterreservoir kom ik gemakkelijk 2 strijkbeurten toe. Het bijvullen kan trouwens tijdens de strijkbeurt gebeuren. Het vergt een beetje oefening om zonder te morsen water bij te vullen. Misschien kan een bijvulkannetje voorzien worden of het teutje om bij te vullen wat groter worden gemaakt.
De PerfectCare Compact Stoomgenerator strijkt werkelijk alle plooien glad. Nu heb ik pas een echt kreukvrije strijk! Bovendien hoef je geen onderscheid te maken tussen de stoffen van je kledingstukken. Wat super handig is dat je het strijkijzer gewoon op de strijkplank kan laten rusten zonder risico op verbranding. Bij mijn vorig toestel moest ik het steeds vertikaal laten rusten. Dit zorgde ervoor dat mijn strijk veel meer tijd in beslag nam.

MirjamN 04-06-2017

Fijn strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Fijn strijkijzer. ik moet even wennen aan het feit dat je hem moet neerzetten op de strijkplank. Dat zal nog even duren, gezien het feit dat ik al 30 jaar op de traditionele manier strijk.
Groot waterreservoir is ook prettig ivm bijvullen, dat hoeft dus niet vaak. Nadeel is dan weer wel dat er lang water in blijft staan, maar als je regelmatig srijkt zal dit geen probleem zijn.
Jammer dat er geen geurwater in kan, alleen geurwater of gedestilleerd water.
Verder super om geen temperatuur te hoeven instellen!

V0nnie01 04-06-2017

Nu is strijken een stuk leuker

Geschreven voor: Philips GC7831

Wat een aanwinst is dit strijkijzer. Zelfs mijn dochters vinden het nu leuk om te strijken ;-) Het apparaat strijkt heerlijk licht en ik hoef me zelf niet druk te maken om de temperatuur in te stellen. Gaat allemaal vanzelf. Het geheel neemt wel wat plek in op je strijkplank en in de kast, maar dat is wat mij betreft geen probleem.

Pluspunten

• goede temperatuur
  • licht in gebruik

Minpunten

• neemt iets meer ruimte in dan de oude strijkijzers

Yvonne 22-09-2017

Strijkijzer inmiddels een paar maanden in bezit en ben er nog steeds heel erg blij mee!
De overhemden van mijn man zijn in een mum van tijd gestreken..
Ik kan maar een nadeeltje verzinnen en dat is dat de hond nog steeds schrikt van het geluid als het strijkijzer, 'stoom afblaast' ;-) ;-)

icket 04-06-2017

Snelle en krachtige strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Het strijkijzer valt meteen op door zijn mooie design. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir zodat je tijdens het strijken niet moet bijvullen. Een ander voordeel is dat je de temperatuur niet moet aanpassen aan de stof van je kledingstuk. Zware stoffen vind ik wat moeilijker om glad te krijgen en het stoomsysteem lekt soms wat water, ofwel doe ik iets verkeerd ?

twan 04-06-2017

Perfecte strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7831

Bij het uitpakken van het strijkijzer zag ik direct het mooie en compacte desing. Dit sprak mij erg aan ivm de overvolle opbergruimtes.

Enkele voordelen van strijkijzer zijn de snelle opwarmtijd, wanneer deze gereed is voor gebruik een signaal geeft en dat je verschillende soorten wasgoed achter elkaar kan strijken zonder de tempratuur aan te passen.

Het strijkijzer strijkt echt alle kreukels in alle soorten wasgoed eenvoudig glad en strak. Hierbij is de stoomstoot een groot voordeel.

Wat ik een nadeel vindt is dat deze geen afneembare waterreservoir heeft. Dit wil zeggen dat ik een extra waterkan moet gebruiken of dat ik het strijkijzer mee naar de kraan moet nemen.

Pluspunten

• Compact design
  • Snelle opwarmtijd

Minpunten

• Niet afneembaar waterreservoir