Philips GC7808

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC7808 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Wendy M 11-06-2017

Pittig toestel

Geschreven voor: Philips GC7808

Compact toestel, maar daarom niet minder pittig. Alle kledij strijken met 1 temperatuur ... handig ! Waterreservoir bijvullen terwijl je strijkt. Knap design en handig te verplaatsen of op te bergen. Voor mij alleen maar pluspunten !

Pluspunten

• 1 temperatuur
  • krachtig toestel
  • reservoir bijvullen terwijl je strijkt

Minpunten

• voorlopig geen

Eva S 09-06-2017

gemakkelijk

Geschreven voor: Philips GC7808

Ik vind dit een heel handig strijkijzer omdat ik bijna alle kledij kan strijken op één temperatuur. Synthetische stoffen zou ik echter niet durven strijken. Verder mis ik misschien wel wat stoomkracht maar voor de rest vind ik het een degelijk product. Het feit dat je het strijkijzer niet rechtop kan zetten, stoort mij persoonlijk een beetje maar dat is uit gewoonte. Je zou het strijkijzer gewoon kunnen laten rusten op de strijkplank maar dat durf ik niet.

Pluspunten

• een temperatuur

Minpunten

• niet rechtop zetten

Mammavan3 08-06-2017

Ideaal echt zeer aan te raden

Geschreven voor: Philips GC7808

Ik was op zoek naar een strijkijzer met net dat beetje meer umpfff... zonder een enorme omvang want daar heb ik een ruimte voor, dit is voor mij het ideale apparaat, handzaam, makkelijk op te bergen en toch genoeg stoomkracht, de meeste dingen hoef je niet eens meer om te draaien, andere zijde is gelijk mee gestreken, opwarmen gebeurd heel snel en bijvullen van het water is heel makkelijk, geen geklungel meer bij de kraan en proberen om goed te mikken ;)

Pluspunten

• Snel warm
  • Kinderslot! je kunt het ijzer vastzetten
  • Geen temperatuur meer instellen
  • Handige stoomknop

smartie 08-06-2017

compact en goed

Geschreven voor: Philips GC7808

Het leukste aan dit strijkijzer is dat het goed in de hand ligt, een lichtgewichtje waar je blij mee bent met een groot gezin en dus veel strijk. Werkt goed en snel doordat je geen temperatuur moet instellen. ik ben tevreden

Pluspunten

• compact
  • licht
  • geen temperatuur regelen

Minpunten

• niet zo krachtige stoomstoot

houtworm 06-06-2017

zeer tevreden over dit product

Geschreven voor: Philips GC7808

Kleine compacte machine met constante stoom, waardoor ook de hardnekkige plooien direct verdwijnen. Het is een lichte machine met korte opwarmingstijd waarbij je de machine niet moet aanpassen aan de materialen die je strijkt. De machine maakt een piepend geluid wanneer je kan starten met strijken. De machine valt na enkele minuten (bij niet gebruik) uit. Je mag je strijkijzer op de strijkplank neerzetten bij het manipuleren van de kledij.

Pluspunten

• licht
  • compact
  • korte opwarmtijd
  • plooien gemakkelijk te verwijderen
  • continue stoom

Minpunten

• enkel achteraan indicatie tot bijvullen water

Annick 05-06-2017

Strijken wordt een plezier!

Geschreven voor: Philips GC7808

Vroeger streek ik met een stoomgenerator van een ander merk. Als het water in het reservoir op was, duurde het vrij lang voor ik verder kon strijken. Toen dit toestel de geest gaf, kocht ik een gewoon strijkijzer zonder waterreservoir.
Nu ik over een PerfectCare Compact Stoomgenerator beschik, heb ik mijn vorig strijkijzer opgeborgen. Ik kan snel aan de slag gaan aangezien het water snel is opgewarmd en met het grote waterreservoir kom ik gemakkelijk 2 strijkbeurten toe. Het bijvullen kan trouwens tijdens de strijkbeurt gebeuren. Het vergt een beetje oefening om zonder te morsen water bij te vullen. Misschien kan een bijvulkannetje voorzien worden of het teutje om bij te vullen wat groter worden gemaakt.
De PerfectCare Compact Stoomgenerator strijkt werkelijk alle plooien glad. Nu heb ik pas een echt kreukvrije strijk! Bovendien hoef je geen onderscheid te maken tussen de stoffen van je kledingstukken. Wat super handig is dat je het strijkijzer gewoon op de strijkplank kan laten rusten zonder risico op verbranding. Bij mijn vorig toestel moest ik het steeds vertikaal laten rusten. Dit zorgde ervoor dat mijn strijk veel meer tijd in beslag nam.

Pluspunten

• kreuken verdwijnen als sneeuw voor de zon
  • water snel opgewarmd in het grote waterreservoir
  • temperatuur past zich automatisch aan

Minpunten

• kabel naar stopcontact mag ongeveer 1m langer

icket 04-06-2017

Compacte en handige strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7808

Het strijkijzer valt meteen op door zijn mooie design. Verder heeft het apparaat een groot waterreservoir zodat je tijdens het strijken niet moet bijvullen. Een ander voordeel is dat je de temperatuur niet moet aanpassen aan de stof van je kledingstuk. Bovendien mag je het ijzer zomaar plat neerzetten op je strijkplank zonder schroeiplekken te krijgen.
Zware stoffen vind ik wat moeilijker om glad te krijgen en het stoomsysteem lekt soms wat water, maar dat ligt misschien aan de manier waarop de stoomknop gebruik.

Pluspunten

• compact
  • groot waterreservoir
  • temperatuur niet aanpassen
  • geen schroeiplekken

Minpunten

• moeilijker bij zware stoffen
  • soms wat waterlekken

ID87 03-06-2017

Ergonomische, compacte stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7808

Deze stoomgenerator is zeer handig, omdat het ijzer licht is, het een compact geheel is en het ijzer goed in de hand ligt. Het is heel eenvoudig in gebruik doordat je de temperatuur niet meer moet instellen, je kan dus gewoon een hele stapel kledij strijken zonder naar de temperatuur te hoeven kijken.

Pluspunten

• Compact
  • Ergonomisch
  • 1 temperatuur

AnneleenC 02-06-2017

Ruil je stoomstrijkijzer voor een stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC7808

Sinds enkele weken ben ik nu aan het experimenteren met de stoomgenerator Perfect Care Compact van Phillips, en wat een verademing in vergelijking met mijn vorig stoomstrijkijzer.
Voor mij zijn dit de volgende voordelen, waar ik van denk dat ze relevant zijn als je geïnteresseerd bent om je stoomstrijkijzer om te wisselen voor een stoomgenerator:
- Geen kreuken meer: als ik vroeger streek met mijn stoomstrijkijzer, waren er altijd nog wel lichte kreuken te zien, hoe hard ik ook drukte om mijn strijkijzer. Dat is nu voorbij. Ik moet er maar 1 keer overgaan (soms meerdere keren bij echt diepe kreuken), en mijn was is helemaal kreukvrij gestreken.
- Sneller strijken: dit volgt uit het vorige. Doordat je geen ettelijke keren meer over je kledingstuk moet gaan, gaat het simpelweg vlotter.
- Groot waterreservoir: er kan 1.5l water in het waterreservoir. Vroeger moest je telkens in de gaten houden of er nog voldoende water in je strijkijzer zat, en moest ik per strijkbeurt wel 3-4 keer bijvullen. Dat is gedaan nu.
- Je kan het warme strijkijzer gewoon horizontaal op je strijkplank plaatsen zonder bang dat het verbrandt.
Voor mij is er 1 klein nadeel (dat wel niet opweegt tegen de voordelen), nl. de kabels. Ik ben linkshandig, en plaats het toestel altijd links van mij. De kabels zitten echter aan de linkerkant van het toestel, waardoor ik moet opletten dat ze niet in de weg hangen. Maar tegenover dit kleine nadeel, staan wel tal van voordelen die het de moeite maken om gebruik te maken van dit toestel.

Pluspunten

• Geen kreuken meer
  • Sneller strijken
  • Groot waterreservoir
  • Geen verbrande stoffen

Minpunten

• Kabels hangen soms in de weg

Kathleen 02-06-2017

Compact en licht en superefficient

Geschreven voor: Philips GC7808

Het toestel is licht in vergelijking met mijn vorig toestel en ik was dan ook sceptisch over of de kreuken eruit zouden komen. Maar dat lukt zeer goed. Het is ook handig dat je de temperatuur niet moet instellen en het ijzer gewoon op de plank kan laten staan. Zonder schroeiplekken!

Het enige nadeel vind ik de vorm van het toestel: het handvat is open wat wat wennen is en je kan het ijzer niet op zn kant zetten zoals een traditioneel toestel, maar dat is dan ook niet meer nodig, want je mag het plat op de plank zetten!

Pluspunten

• Licht
  • Compact
  • 1 temperatuur voor alles

Minpunten

• Je moet de styomknop blij

Yoshi1986 02-06-2017

Lichtgewicht met topprestaties

Geschreven voor: Philips GC7808

Zeer compacte stoomstrijkijzer die alle plooien glad strijkt!
Hij doet wat hij moet! Ideaal vanwege zijn laag gewicht om te verplaatsen in huis!
En met dit toestel geen geknoei met temperaturen in te stellen!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • prijs

Minpunten

• waterreservoir mocht iets groter

Ella 123 01-06-2017

Toptoestel

Geschreven voor: Philips GC7808

Na jarenlang gestreken te hebben met een gewoon stoomstrijker is dit een prachttoestel. Ik heb een klein kindje in huis en dan heb je veel strijk maar word je ook vaak afgeleid. Met dit toestel is dit allemaal geen probleem: je mag het met de zool op je strijkplank (zelfs op je kleren) laten staan, het toestel schakelt zichzelf na enige tijd uit, je mag continu water toevoegen, ... Kortom ik ben zeer tevreden en zou het aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• Sterke stroom
  • Compact toestel
  • Continu met water bijvulbaar
  • Warmt snel op

Minpunten

• Vrij kort snoer (met verlengsnoer is het opgelost)

Anxi82 01-06-2017

Licht en compact super strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7808

Het toestel oogt klein maar zijn prestaties zijn groot! Het opwarmen duurt welgeteld 2min en je strijkt vrijwel alle plooien glad. Met een vol reservoir strijk je toch een hele tijd. Het toestel is ook vrij stil, ook tijdens het stomen. Hij regelt zijn temperatuur volledig zelf! Over plakkers strijken is geen probleem meer, deze blijven niet meer plakken op het ijzer omdat ze te heet geworden zijn en dus verleden tijd zijn vernielde plakkers. Een minpuntje voor mij persoonlijk is het handvat. Deze bestaat niet uit 1 geheel maar dit is een kwestie van gewoonte denk ik.

Pluspunten

• geen t° meer instellen en wachten
  • zeer compacht en licht

Minpunten

• Handvat

leenf 31-05-2017

Licht en kreukvrij

Geschreven voor: Philips GC7808

Ik ben gewoon om een strijkijzer te gebruiken waarbij het waterreservoir in het strijkijzer zelf zit. Het was dus even wennen om een strijkijzer te gebruiken dat zo licht is. Ook het bijvullen gaat nu veel makkelijker. Je hoeft het toestel niet af te zetten en je kan tijdens het strijken simpel extra water toevoegen met een kan. Al is dat vaak niet nodig want het reservoir is voldoende groot. Ook was het even wennen om het strijkijzer niet op zijn voet te moeten zetten. Je kan het gewoon op de strijkplank laten staan zonder risico op brandvlekken. Nog een pluspunt aan dit toestel is dat je je strijk niet meer hoeft te sorteren. Met eenzelfde stand kan je meerdere stoffen door elkaar strijken zonder risico op vlekken of verbranding. De kreuken worden vlotjes uit de kledij gestreken. Een minpuntje vind ik wel dat het apparaat redelijk wat lawaai maakt wanneer de stoomfunctie wordt ingeduwd. Minder leuk wanneer je strijkt terwijl je tv kijkt. :-)

Pluspunten

• licht
  • alle stoffen strijken met 1 stand
  • voldoende lange kabel
  • hete plaat kan op strijkplank worden gezet
  • bijvullen waterreservoir tijdens strijken

Minpunten

• lawaai waterreservoir tijdens stomen

butterflying 31-05-2017

Makkelijk en snel strijken

Geschreven voor: Philips GC7808

Het toestel strijkt zeer snel en gemakkelijk. Het is echt aangenaam dat je geen tien keer meer over een hemd moet gaan vooraleer alle kreuken eruit gestreken zijn. Dit zorgt voor een enorme tijdsbesparing tijdens het strijken.
Het is ook enorm handig dat het toestel zelf aangeeft wanneer het ontkalkt moet worden.
Een klein minpuntje is dat de stoomgenerator redelijk veel plaats inneemt op mijn strijkplank.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • Fraai design

EVO13 31-05-2017

Strijken wordt een plezier

Geschreven voor: Philips GC7808

Ik ben zeer tevreden over mijn PerfectCare Compact. Het toestel is zeer gebruiksvriendelijk en prijs kwaliteit zeker een aanrader. Je hoeft geen rekening te houden met de temperatuur. Super makkelijk, vroeger moest je je was eerst sorteren voordat je kon starten met strijken dit is voorgoed verleden tijd. Het water in het waterreservoir gaat best wel lang mee voor je het moet bijvullen. Als je even verstrooit bent moet je je geen zorgen maken dat je strijkijzer te lang op de stof staat er kan niets mee gebeuren superhandig. Het toestel is ook makkelijk op te bergen. Alle draden kan je zeer compact wegsteken. Het weegt ook niet veel, dit is ook mooi meegenomen.

Het enige kleine minpuntje is het vullen van het toestel. Als je er water in giet zie je de aanduiding niet voldoende.

Pluspunten

• compact en gebruiksvriendelijke
  • temperatuur niet meer instellen

Minpunten

• aanvullen waterreservoir

grietdm 26-05-2017

uitstekend stroomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC7808

Ik gebruikte vroeger altijd een 'gewoon' stoomstrijkijzer met een klein reservoir in het toestel en stond nogal kritisch tegenover 'die grote bakken'. maar amai wat een verschil. Dit stroomstrijkijzer doet me veel sneller strijken (want geschikt voor alle temperaturen - gedaan met het strijkijzer te laten afkoelen om iets anders -delicater - te strijken. en je kan het bijvullen terwijl je bezig bent. het vergt echter wel wat oefening om zonder al te veel te morsen het water mooi in het reservoir te krijgen (maar dat kan ook aan mij liggen ;-) ). Het is een mooi design, handig in gebruik en zeker niet te zwaar. Bovendien vind ik het ook superhandig dat het toestel zelf aangeeft wanneer het ontkalkt moet worden en dat je bovendien geen speciale producten nodig hebt om te ontkalken. Ook de ecostand werkt perfect.
De snelle handleiding is echt duidelijk.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • warmt snel op

Minpunten

• beetje onhandig om bij te vullen

PatrickTWN 24-05-2017

Perfect

Geschreven voor: Philips GC7808

Deze strijkbout is zeer gebruiksvriendelijk en doet goed waar ie voor bedoeld is. kleding is snel en gemakkelijk te strijken

Pluspunten

• Tijdens gebruik bijvullen
  • Temperatuur is altijd goed
  • Eenvoudig op te bergen

Minpunten

• geen

Veewee 23-05-2017

Uitstekend stoomstrijkijzer om te beginnen

Geschreven voor: Philips GC7808

Het is zeer eenvoudig in gebruik, zeker als het je eerste stoomstrijkijzer is, of je eerste strijkervaring. Je kan niks verkeerd doen: de temperatuur van het ijzer past zich automatisch aan aan de stof en dankzij het groot waterreservoir kan je lang strijken en hoef je niet continu bij te vullen.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • compact, handig om op te bergen
  • zeer gebruiksvriendelijk
  • snelle opwarmtijd

Minpunten

• nogal luidruchtig
  • je moet telkens de stoomknop ingeduwd houden

Ellake 22-05-2017

Super apparaat

Geschreven voor: Philips GC7808

Licht en compact apparaat maar toch met veel capaciteiten. Strijkt glad in een handomdraai. Je kan ook verticaal stomen. Een aanrader

Pluspunten

• Licht
  • Groot waterreservoir
  • Handig in gebruik
  • Je kan snel beginnen

Rhea85 19-05-2017

Prima

Geschreven voor: Philips GC7808

Wauw! Vandaag gaan afhalen en direct uitgetest. Echt zeer goed. Geen knopjes meer om de temperaturen te veranderen, alles gewoon op dezelfde temperatuur. Geen kreuken meer in enorm gekreukt wasgoed. Alles ging super vlot. Zelfs bij jeans gleed het erover!! Een echte aanrader