Philips GC8712

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC8712 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Evyb 21-03-2017

Nog steeds tevreden over mijn keuze

Geschreven voor: Philips GC8712

Na enkele maanden de Philips Perfectcare gebruikt te hebben ben ik nog steeds tevreden over het toestel. Gemakkelijke ontkalking, kan elke stof aan,...
Enige minpuntjes: kan niet gebruikt worden voor instrijklabels en stoomfunctie blijft nog enkele tellen nageven als de de hendel al hebt gelost. eens je dit weet, kun je hiermee rekening houden en de hendel gewoon iets vroeger lossen.

Pluspunten

• Geschikt voor alle stoffen
  • licht in gebruik
  • Waterreservoir gemakkelijk bijvulbaar

Minpunten

• niet geschikt voor instrijklabels
  • stoomfunctie blijft enkele tellen nageven

shorty 08-12-2016

Snelle start, goede zool, geen schroeiplekken

Geschreven voor: Philips GC8712

Goed glijdende zool. Snelle start. Veilig neerzetten, maakt geen schroeiplekken. Alle stoffen zonder instellingen strijken. Enige nadeel is de stoom die soms te laat komt, zelfs na lossen van de knop.

Pluspunten

• Geen instellingen
  • geen schroeiplekken
  • goede zool
  • Snelle start

Minpunten

• Stoom die soms te laat komt

zeesterretje 04-12-2016

Eenvoudig en efficiënt

Geschreven voor: Philips GC8712

Moderne stoomgenerator met lichtgewicht strijkbout. Eenvoudig in het gebruik doordat je zelf geen temperaturen meer hoeft in te stellen.
Het werken met stoom moet je even gewoon worden: de stoom komt met een beetje vertraging uit het toestel. Voor hardnekkige kreuken kan je de turbo functie gebruiken.
Door het grote waterreservoir kan je een hele poos strijken zonder te moeten bijvullen. Er is bijna geen wachttijd na het bijvullen van het waterreservoir, omdat het toestel zeer snel opwarmt.
Al deze eigenschappen zorgen ervoor dat je snel en efficiënt de strijk kan wegwerken.
Eén ding wat ik jammer vind aan dit toestel is dat het betrekkelijk veel lawaai maakt. Ik mis ook een opbergmogelijkheid voor het stroomsnoer.

Pluspunten

• het toestel is snel opgewarmd
  • je hoeft geen temperatuur in te stellen
  • de strijkbout is ultralicht
  • groot waterreservoir

Minpunten

• stoom komt niet onmiddellijk maar met uitstel
  • toestel maakt redelijk veel lawaai
  • geen opbergmogelijkheid voor het stroomsnoer

Mjutje 04-12-2016

Snelle en eenvoudige stoomgenerator!

Geschreven voor: Philips GC8712

Strijken gaat super vlot met deze stoomgenerator! Hij start vlug op, 1 instelling voor alle soorten stoffen (geen gerommel met welke stof en welke stoomintensiteit) én is zoveel stiller dan mijn vorige stoomgenerator! Nu kan ik strijken zonder dat mijn huisgenoten gestoord worden door het constante strijk- en stoomgeluid. Makkelijk 4u strijkplezier zonder bijvullen van water dankzij het grote reservoir. Indien nodig kan ook met een eenvoudige druk op de knop in het handvat stoom worden bijgegeven. De stoomgenerator is licht en handig op te bergen en voelt tegelijk stevig aan. Strijken werd net dat tikkeltje prettiger!

Pluspunten

• Stil
  • Handige snoeropberging
  • 1 instelling voor alle stoffen

Minpunten

• stoomt nog na, na lossen van de knop

LiesbethuitK 03-12-2016

Heel tevreden, product doet wat het belooft

Geschreven voor: Philips GC8712

Dit is echt een superstoomgenerator. Je hoeft de strijk niet op temperatuur te sorteren, alle stoffen kunnen door elkaar gestreken worden.
De stoom is heel krachtig, maar als je 2x kort na elkaar op de stoomknop drukt, krijg je nog een extra stoomstoot.
Van mijn vorig strijkijzer was ik echt niet tevreden, ik had nooit zo lang mogen wachten om opnieuw naar Philips over te schakelen. Ik ben echt heel tevreden!

Pluspunten

• je moet de strijk niet op temperatuur sorteren
  • krachtige stoomfunctie, extra stoomstoot mogelijk

TWiNkLe 30-11-2016

Degelijk toestel, maar even wennen om er mee te leren werken

Geschreven voor: Philips GC8712

Dit is nu het tweede Philips stoomstrijkijzer dat we in ons bezit hebben, maar de eerste indruk van dit toestel is: Waw, wat een lichtgewicht! Maar vergis je niet, het voelt echt wel degelijk in de hand! Bijgeleverd is een bakje, een soort onderhoudskit, om snel en gemakkelijk het toestel te ontkalken. Het apparaat is makkelijk te bedienen. Het vullen van het waterreservoir is een beetje gekunsteld, maar het lukt wel. Na 2 minuten is het toestel opgewarmd en gebruiksklaar, dan gaat er een geluidssignaal af om je te waarschuwen, best wel handig... Het strijkt gemakkelijk en snel. De kreuken strijkt hij er goed uit, alleen spijtig dat je de stoomtoevoer niet goed kan regelen. Het begint vrij middelmatig en pas naar het einde toe van het strijken van je kledingstuk krijg je hogere toevoer. Dat is dus even wennen. Ook op tijd stoppen met stomen, want anders krijg je opeens teveel stoom waar je even moet voor oppassen. Bij het nemen van water uit het reservoir maakt hij een soort klokkend geluid, dus helemaal stil werkt hij ook niet echt. Maar alles samen genomen een fijn toestel, als je er even mee hebt leren werken :)

Pluspunten

• Snel gebruiksklaar, binnen 2 minuten
  • Verschillende soorten textiel na elkaar strijken

Minpunten

• werken met de stoomtoevoer is wennen

AnneliesI 30-11-2016

Handig strijkijzer, na een aanpassings periode

Geschreven voor: Philips GC8712

Ik vond het een heel mooi apparaat, en wou er direct mee aan de slag.
Het was even wennen omdat ik zelf niets moet instellen, en het toestel zelf gewoon werkt na het simpelweg aan te zetten!
Superhandig is ook het reservoir, niet moeilijk uit te nemen en te vullen, niet te zwaar na vullen!

Pluspunten

• Geen temperatuur instellen nodig
  • Gebruiksvriendelijke reservoir
  • Mooi design

Noorkie 30-11-2016

Gebruiksvriendelijke en krachtige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC8712

Ik heb het toestel ondertussen iets meer dan een week in gebruik. De optimal-temp technologie is zeer handig. Nooit meer temperatuur moeten bij regelen, je toestel staat altijd juist afgesteld. Het is ook een licht toestel, waardoor het goed in de hand ligt en vlot wendbaar is. Maar verder ben ik voorlopig niet echt enthousiast over dit apparaat. Ik streek vroeger ook al met een stoomgenerator, dus ik weet dat zo een toestel wat meer geluid maakt dan een gewoon strijkijzer, maar deze is echt luider en produceert constant een soort tikkend/reutelend geluid. Precies of het toestel zuigt teveel lucht met het water mee op. Redelijk storend wanneer je s avonds wil strijken, terwijl er andere mensen tv willen kijken. De stoomfunctie van dit toestel werkt met wat vertraging. Als je op de stoomknop duwt duurt het even voor de stoom op gang komt, en als je de knop los laat blijft hij nog even doorstomen. Dit is wel even wennen, voor mij werkt dit niet het handigste op deze manier. Het ontkalkingssysteem is wel handig omdat je een afzonderlijk bakje meegeleverd krijgt. Wel even opletten met het kokend hete water in het bakje nadien.

Pluspunten

• geen temperatuurregeling nodig
  • licht toestel
  • gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk te ontkalken

Minpunten

• luid, tikkend geluid tijdens stomen
  • stomen met vertraging

SisSjuh 30-11-2016

gebruiksvriendelijke stoomgenerator

- Gemakkelijk in gebruik
- ligt goed in de hand
- hemden strijken gaat vlot
- 1 stand
- geen minpunten!

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • 1,8 liter volstaat

Brieke 30-11-2016

Gemakkelijk stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8712

Dit stoomstrijkijzer is supersnel strijkklaar. Je hoeft geen temperatuur in te stellen. Kraantjeswater mag gebruikt worden. Het heeft een gemakkelijke ontkalkinsknop.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Geen temperatuur instellen
  • Gemakkelijk ontkalken

Minpunten

• Ligt iets zwaarder in de hand

Stephanievh 30-11-2016

Nieuwe generatie strijken: aanrader!

Wat een goed toestel!
ik had wat schrik voor de automatische warmteregeling, maar een bloesje en een jeans na elkaar strijken gaat even goed! Gedaan met strijk uitsorteren per soort.

Daarnaast werk ik graag met het grote waterreservoir, hier kan je een tijd mee verder.

De vergrendeling van het strijkijzer geeft me een zekerheid, als ik even stop.

Pluspunten

• signaal voor ontkalken
  • groot reservoir
  • kreukvrij strijken

Minpunten

• groot

ClaudiaE 28-11-2016

Compact, licht toestel met tal van positieve eigenschappen!

Geschreven voor: Philips GC8712

Eenvoudig te gebruiken, snelle opstart. Dankzij dit toestel moet je niet meer op zoek naar de temperatuurinstelling. Het vullen van het waterreservoir loopt iets minder handig. Kan niet zelf rechtstaan. Je kan het toestel zelfs in ECO-modus zetten, verbruikt hierdoor minder energie.
Het toestel geeft ook aan wanneer het ontkalkt moet worden.

Pluspunten

• Automatische temperatuurinstelling
  • ECO-modus
  • Ontgrendelknop

Minpunten

• waterreservoir vullen

Evybockie 28-11-2016

Handig in gebruik

Geschreven voor: Philips GC8712

Strijkijzer ligt goed in de hand en strijkt vlot de hardnekkigste kreuken weg dankzij de turboknop.
Geen gedoe meer met verschillende temperaturen afstellen, dit toestel doet dit voor jou dankzij zijn opti-temp. Je kan het water constant bijvullen door het afneembaar reservoir.

Pluspunten

• Verbeterd ontkalkingssysteem
  • zelfregelende temperatuur

Minpunten

• Geluid bij turbostomen
  • Turboknop werkt met enkele tellen vertraging

Inspired 27-11-2016

Stoomfunctie werkt niet naar behoren

Geschreven voor: Philips GC8712

Ik kreeg de kans om de Philips PerfectCare Performer GC8700 te testen.

Helaas is er een groot probleem met deze stoomgenerator. Als ik op de stoomhendel duw, komt de stoom er nooit onmiddellijk uit. Het duurt even voor het begint te stomen. Omgekeerd, als ik het toestel wil wegzetten en de stoomhendel los, komt er een stoomstoot vrij. Dit is zeer gevaarlijk!
Doordat het nadien nog stoomt, loopt er water uit op de plek waar je het strijkijzer neer plaatst. Zeer vervelend. Strijken is hierdoor bijna onmogelijk.

Ter info, ik heb zoals in de handleiding de stoomhendel eerst 30 seconden ingedrukt. Het probleem blijft voort bestaan.

Ik vermoed dat het hier gaat om een productiefout.

Andere minpunten: er is geen automatische oproller van de elektrische draad en het waterreservaat is niet gemakkelijk te plaatsen.

Jammer genoeg kan ik deze stoomgenerator niet aanbevelen, integendeel.

Pluspunten

Minpunten

• Stoot ongevraagd stoom uit
  • Stoom start niet onmiddelijk
  • Elektrische draad rolt niet automatisch op
  • Waterreservoir moeilijk te plaatsen

Sophid 27-11-2016

handig & licht

Geschreven voor: Philips GC8712

Deze stoomgenerator is handig in gebruik. Hij is erg licht waardoor hij lekker in de hand ligt.. Er is geen temperatuurkeuzeknop. Hij kan alle materialen strijken zonder temperatuurkeuze. Het waterreservoir is afneembaar wat ook erg handig is.

Pluspunten

• licht
  • handig
  • afneembaar waterreservoir

Minpunten

• stoomuitstoot moeilijker te controleren

Rientjek 26-11-2016

Makkelijk in gebruik, glijdt vlot over de te strijken kledij

Geschreven voor: Philips GC8712

Strijkijzer makkelijk in gebruik, temperatuur past zich aan, aan het te strijken kledingstuk. Door de gladde zool glijdt het toestel zo over de kledij. Met de extra stoomstoten gaan kreuken en valse plooien zo weg. Strijkijzer is wel zwaar en het gebruik vraagt wat oefening.
Is makkelijk op te bergen, ijzer kan vastgemaakt worden op het plateau, er is mogelijkheid om de toevoerslang op te bergen en het snoer is eenvoudig op te bergen met klittenband.

Pluspunten

• gladde zool
  • extra stoomstoten
  • past temperatuur zelf aan

Minpunten

• strijkijzer is zwaar

sandra spitaels 26-11-2016

Schitterend resultaat

Geschreven voor: Philips GC8712

het strijkt heel gemakkelijk alle plooien weg, het ligt heel goed in de hand, gaat heel vlot.
Wat heel handig is, is dat het zelf de temperatuur regelt.
Je hebt ook een turboknop om hardnekkige kreuken zoals jeansbroeken te strijken.
Het groot waterreservoir die je gemakkelijk kan bijvullen tijdens het strijken is ook een pluspunt.
Iets minder is dat het strijkijzer niet rechtop kan staan Een aanrader !Schitterend resultaat

Pluspunten

• prestatie heel goed
  • turboknop
  • groot waterreservoir

Minpunten

• strijkijzer kan niet rechtop staan

lafeyens 22-11-2016

praktisch, snel opgewarmd, geen temperatuurinstelling

Geschreven voor: Philips GC8712

Het toestel is in een wip klaar om aan je strijk te beginnen, je moet geen temperatuur instellen dus je kan alle verschillende stoffen door elkaar strijken.
Een minpunt is dat er niet constant stoom uitkomt als je op de stoomknop duwt maar pas als je het strijkijzer opheft.
Voor mezelf even wenen dat ik het strijkijzer niet rechtop kan zetten als ik het kledingstuk verleg, maar het kan geen kwaad om het strijkijzer gewoon even op je plank te laten staan.

Pluspunten

• snel opgewarmd
  • geen temperatuur instellen
  • water bijvullen terwijl toestel aanstaat
  • handige ontkalkprocedure

Minpunten

• strijkijzer kan je niet rechtop zetten

Ragna 20-11-2016

handig en eenvoudig, multifunctioneel toestel

Geschreven voor: Philips GC8712

Het was even wennen, een toestel waarbij je de temperatuur zelf niet hoeft in te stellen, maar na 10 minuten strijken zag ik het gemak ervan: je hoeft niet te wachten om het strijkijzer hoger te schakelen, het is gewoon al klaar. De stoomgenerator werkt met weinig knoppen, maar is toch zeer gemakkelijk in gebruik. Hij doet wat hij moet doen, en de strijk is goed gedaan. Het enige dat ik mis voor mezelf is een snoeropberger voor het netsnoer. Er is wel een velcro aanwezig zodat je deze netjes kan opvouwen. En dat maakt het dan toch wat compacter.

Pluspunten

• afneembaar waterreservoir
  • lichtgewicht
  • duidelijk en functioneel antikalksysteem
  • turbostoomstand voor jeans en katoen
  • bijna geruisloos strijken

Minpunten

• netsnoer opbergen gaat moeilijk (weinig plaats)
  • stoom komt iets later dan druk op knop

Groovy 18-11-2016

Smooth stoomstrijkijzer

Geschreven voor: Philips GC8712

Strijkt zeer glad. Afneembaar reservoir. Is moeilijk bij te vullen met een bus gedemineraliseerd water. Snoeren zijn gemakklijk weg te bergen. Heeft zelfs een eco stand en een zelfontkalkings knop. Hij stoomt nog even na als je de stoomknop lost. Dit vind ik wel lastig.

Pluspunten

• Zelfontkalkings knop
  • Afneembaar reservoir
  • Snoeren gemakkelijk op te bergen

Minpunten

• gedemineraliseerd water moeilijk bij te vullen
  • Stoomt nog even na, na het lossen v/d knop

InsiderReviewer 18-11-2016

Prima toestel betreft prijs/kwaliteit!

Geschreven voor: Philips GC8712

Prima toestel betreft prijs/kwaliteit! Robuustheid, design en gemak gaan hand in hand. Het afneembare reservoir is super handig. Geen gedoe met bijvullen of ontkalken.

• Afneembaar reservoir
  • Druk