Philips Pompdruk max. 6,2 bar, stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Pompdruk max. 6,2 bar, stoomgenerator op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Laurence 06-12-2016

uitstekend toestel

Deze stoomgenerator oogt mooi en ligt heel goed in de hand. De temperatuur past zich automatisch aan aan de stof, wat heel handig is. De pomp in de stoomgenerator is heel stil wat strijker toch weer iets plezanter maakt ;-)

Pluspunten

• stil
  • goede resultaten

Ibiske 03-12-2016

Super toestel

Geen grote fan van strijken, maar met dit toestel gaat het een stuk sneller.
Het strijkijzer ligt zeer goed in de hand en heeft een mooi design.
De temperatuur wordt automatisch ingesteld.
Het toestel maakt een tikkend geluid ipv van het gebrom van andere toestellen, maar hier wen je heel snel aan.
Het waterreservoir gaat zeer lang mee en kan bijgevuld worden tijdens het strijken.
Het strijkijzer ligt zeer goed in de hand en heeft een mooi design.

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Groot reservoir
  • Automatische temperatuurregeling

Iensel 03-12-2016

Goede toestel met automatische temperetuurinstelling

De perfect performer heeft een mooi design en is in een wip opgewarmd. Hij is erg licht en heel handig om op te bergen. Je kan het ijzer 'op slot' doen waardoor het niet op de grond kan vallen. Het grootste pluspunt is dat je de temperatuur niet zelf hoeft in te stellen. Was vooraf sorteren is echt niet nodig. Deze functie werkt perfect. De stoom is erg krachtig maar stopt niet onmiddellijk als je de knop loslaat. Dat is wennen in het begin. Na enkele strijkbeurten ken je het toestel en gaat het strijken heel vlot. Een goed toestel in zijn prijsklasse!

Pluspunten

• warmt snel op
  • automatische temperatuurinstelling
  • mag op strijkplank blijven staan
  • krachtige stoom

Minpunten

• stomen stopt niet onmiddellijk na loslaten knop

aurtje 03-12-2016

aan te raden strijkijzer!

Heel aangenaam strijkijzer, zeer gebruiksvriendelijk en je kan er lang mee strijken. Tussendoor mag je het strijkijzer gewoon op de strijkplank laten staan. Temperatuur hoef je niet meer te regelen. Wanneer je het toestel even niet gebruikt schakelt deze automatisch uit. Je kan er ook heel lang mee strijken zonder te moeten bijvullen. Het toestel is ook licht en ligt aangenaam in de hand. Het toestel warmt snel op!

Pluspunten

• vlot strijken
  • continu bijvulbaar
  • automatische temp.regeling
  • schakelt automatisch uit bij even niet gebruiken
  • warmt heel snel op

Minpunten

• strijkplank wordt redelijk vochtig na een tijdje

Elke17 01-12-2016

Makkelijk in gebruik

De Philips PerfectCare Performer is zeer makkelijk in gebruik. Hij is licht, waardoor het strijken vlot verloopt! Ook een groot pluspunt is dat je alle stoffen kunt strijken zonder de temperatuur aan te passen waardoor je toch wat tijd uitspaart. Het waterreservoir is afneembaar, waardoor je het gewoon direct onder de kraan kan vullen (=minder geknoei).
Het voor mij enige nadeel is dat je het ijzer tussendoor steeds terug op de generator moet plaatsen en niet even kunt rechtzetten tijdens het strijken.

Pluspunten

• alles strijken met 1 temperatuur
  • licht gewicht
  • strijkt vlot

Minpunten

• moet telkens terug op generator geplaatst worden

Stefan 01-12-2016

voorzichtig strijken!

Ik heb de Philips PerfectCare Performer al enkele keren gebruikt, maar ben tot dusver niet erg enthousiast. Ik had al een toestel van de PerfectCare-familie en was tevreden hierover, vooral omwille van de automatische temperatuurinstelling: dat vind ik erg handig. Maar toen begon het te lekken...
Elk strijkijzer heeft zijn voor- en nadelen, maar de Perfectcare Performer valt mij globaal gezien toch wat tegen. Hieronder een opsomming van enkele functies van het strijkijzer met daarbij mijn indrukken.

automatische temperatuurinstelling (OptimalTemp- technologie)
Het feit dat je alles door elkaar kan strijken en de temperatuur automatisch wordt aangepast, is een groot voordeel! Je wilt gewoonweg geen strijkijzer meer dat je manueel moet instellen en waarbij je dus je was op voorhand moet sorteren.

gevaarlijk stomen
Iedere keer als je de stoomhendel indrukt, komt het stomen pas na enkele tellen op gang. Dit gaat gepaard met een ratelend, tikkend geluid, wat ook niet erg aangenaam is (maar het maakt alleszins minder lawaai dan mijn vorige generator). Als je de stoomknop loslaat, blijft de generator nog enkele tellen fel doorstomen. Daar moet je echt rekening mee houden door te blijven doorstrijken tot het stomen effectief gestopt is. Als je dit niet doet, en je het strijkijzer te snel opheft, komt er een massa stoom uit. Dat is super onhandig en vooral gevaarlijk: als je even je aandacht laat verslappen, heb je veel kans dat je jezelf verbrandt! Dit is echt een groot minpunt.

waterreservoir
Mijn vorige strijkijzer had geen afneembaar reservoir, wat hinderlijk was, omdat je moest bijvullen aan het toestel zelf (bv. met een maatbeker) en als je resterend water wou weggieten, moest je het hele toestel omdraaien. Dit apparaat heeft een groot waterreservoir van 1,8 liter. Je kan gemakkelijk enkele uren strijken zonder te moeten bijvullen. Ook het feit dat het afneembaar is en je het kan vullen onder de kraan, is dus een groot voordeel. Het terugplaatsen van het reservoir vereist een beetje oefening en loopt niet echt vlot van aan het begin.

ontkalken
Geen gedoe met tabletten of kalkpatronen, een ijzeren plaatje dat 'kalk vangt' of wat dan ook... Dit toestel 'spuwt' alle kalk uit en dit kalkwater wordt opgevangen in een meegeleverd bakje. Hierbij komt veel stoom vrij en het is wel oppassen geblazen als je dit bakje met kalkwater nadien wil leeggieten, want het is gloeiend heet. Maar op zich is dit wel een handig systeem.

opbergen
Het opbergen is erg handig: het geheel weegt niet overdreven veel, je kan het strijkijzer vastklikken op de generator, zodat het er niet kan afvallen (wat me in het verleden al overkwam). Ook is er plaats voorzien voor de stoomkabel terwijl de stroomkabel met een velcrosluiting bij elkaar kan worden gebonden.

Pluspunten

• design
  • automatische temperatuurinstelling
  • strijkresultaat

Minpunten

• onhandig in gebruik

Tovenaar27 01-12-2016

Alleen maar voordelen

Dit strijkijzer is een echte aanrader. Het is gemakkelijk in gebruik, weegt niet veel en strijkt echt zeer goed. Het ziet er nog mooi uit ook, dus das mooi meegenomen. Het is heel handig dat je geen temperatuur moet instellen en toch is elke materie goed gestreken, mooi glad en gaan de kreuken vlot uit de kleding.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • prachtig resultaat
  • mooie vormgeving

Anneke1980 30-11-2016

Een super stoomstrijkijzer dat al zijn beloftes waarmaakt

Een super handige stoomgenerator die zijn beloftes helemaal nakomt.
Het is een lichtgewicht strijkijzer dat goed in de hand ligt.
Je hoeft geen temperatuur of stof instellen, dus je kan de stapel strijk afwerken zonder eerst alles te moeten sorteren.
Het toestel strijkt vlot, en kleeft echt niet.
Het toestel laat ook geen schroeiplekken na, als je het op zijn zool laat staan.
Door mezelf en mijn man uitgetest op verschillende stoffen en opdrukken.
Door het grote waterreservoir van 1,8 liter is het niet nodig om het water bij te vullen.
Wat ik ook een groot pluspunt vind, is dat het toestel zich zelf uitschakelt als je het een tiental minuten niet gebruikt.
Ik ben een grote voorstander van dit toestel, en helemaal overtuigd.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • Licht en handig in gebruik
  • Kleeft echt niet, en laat geen schroeiplekken na

EllenVC 29-11-2016

Toptoestel

Zeer licht toestel waardoor het een plezier is om hiermee te strijken. Dat je geen rekening hoeft te houden met het instellen van de temperatuur is wellicht het grootste pluspunt! Enigste minpunt is dat je het strijkijzer niet kan rechtzetten op de plank, maar in de houder hoeft te plaatsen... maar dit zal vast wel wennen. Het ijzer is heel snel opgewarmd en klaar voor gebruik

Pluspunten

• Automatische temperatuurregeling
  • Licht gewicht

Minpunten

• Ijzer kan niet rechtstaan

Denevek 28-11-2016

Zeer praktisch en handig in gebruik.

e Philips Perfectcare Performer is een zeer aangename stoomgenerator.
Hij is heel licht en handig in gebruik. Glijdt als vanzelf over je strijkgoed. Eindelijk geen kramp meer in mijn hand en arm.
De stoomgenerator hoeft niet aangepast te worden aan de verschillende soorten stoffen en dit spaart me dus heel wat werk bij het sorteren van het wasgoed.
Ook mag het ijzer blijven staan op de strijkplank, geen schroeiplekken.
Als ik écht een minpunt moet zoeken, dan zou ik zeggen dat ik een knop mis waarmee men een extra stoomstoot kan geven bij enorm gekreukt wasgoed.
Maar dat zou muggenziften zijn!
Ik raad iedereen deze stoomgenerator dan ook aan.

Pluspunten

• Zeer licht en handig
  • Mag op strijkplank blijven staan
  • Niet meer aanpassen aan verschillende stoffen
  • Tijdsbesparend

Minpunten

• Ik mis een knop voor een extra stoomstoot

Peter&Nathalie 26-11-2016

Het lichtste en meest praktische toestel op de markt

Naar mijn mening is dit gamma van Philips het meest innovatieve op de markt. Automatische temperatuurregeling, het weegt amper, je mag kraantjeswater gebruiken door de automatische ontkalker, etc. Ik ben in ieder geval overtuigd. Mijn strijk is in no time achter de rug. Het ijzer is ook snel opgewarmd. Om de één of andere rare reden verbrand ik me ook minder aan dit toestel. Door de licht gewicht van dit toestel, vrees ik alleen dat het sneller op de grond zal belanden wanneer iemand bijvoorbeeld tegen mijn strijkplank loopt. Ook de automatische stroomregeling kan je af en toe verrassen.

Pluspunten

• Snel opgewarmd
  • Automatische temperatuurregeling
  • Ergonomisch

Minpunten

• Snoer kan niet in de machine worden opgeborgen

valerie12 26-11-2016

gebruiksvriendelijke kwalitatieve stoomgenerator

Ik was aangenaam verrast door het design, de grootte en het lichte gewicht van de stoomgenerator. Dit maakt het opbergen en verplaatsen gemakkelijk. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is kort en duidelijk zodat ik snel aan de slag kon. Het strijkijzer warmt zeer snel op zodat ik ook direct kon beginnen met een overvolle wasmand. Je moet wel de knop die de stoom bediend ingedrukt houden bij het strijken, anders geeft het toestel niet genoeg warmte om de plooien glad te strijken, waardoor je kracht op je vinger moet blijven zetten. Ook kleine plooien gaan niet weg zonder stoom. Dit is het enige nadeel wat ik ondervond. Met stoom gaan zelf de moeilijkste plooien gemakkelijk weg wat het strijken veel sneller laat gaan. Op minder dan een 45 minuten was een grote berg strijk weg. Ik zou geen andere stoomgenerator meer willen.

Pluspunten

• gebruksvriendelijk
  • snel gebruiksklaar
  • snel plooien glad
  • ecofunctie aanwezig
  • zelfregelende temperatuur

Minpunten

• stoomknop inhouden voor resultaat
  • valt na 5min al uit zonder gebruik

Karen 22-11-2016

Sneller strijken met de PerfectCare Performer

Ondertussen al enkele malen de PerfectCare Performer uitgetest. Wat een verschil met mijn vorig stoomstrijkijzer.

Met een simpele druk op de knop wordt het toestel opgestart en na 2 minuten kan je al volop beginnen strijken. Mijn vorige toestel had veel langer nodig om op temperatuur te komen.

Het strijken gaat veel vlotter. De temperatuur wordt automatisch aangepast aan het type stof. Zo moet je niet wachten tot je strijkijzer voldoende afgekoeld is om de delicatere stoffen te strijken.
Het toestel beschikt ook over een "powerstoomknop", waardoor de stoom verdubbelt en het makkelijker is om jeans of dikkere stoffen te strijken.

Het afneembaar waterreservoir is ook handig. Gewoon onder de kraan houden en klaar. Voordien had ik die niet, en werd er toch al eens gemorst.

Ik kan nu ook strijken tijdens het tv-kijken zonder de tv loeihard te moeten zetten. Aangenamer voor mijn huisgenoten uiteraard.

Strijken is nooit een leuke bezigheid, maar de PerfectCare Performer maakt het toch een stuk aangenamer. Ik ben fan!

Pluspunten

• afneembaar waterreservoir
  • snel gebruiksklaar
  • automatische temperatuursregeling
  • maakt minder geluid

Minpunten

• hogere prijsklasse

kvm831 21-11-2016

gebruiksgemak

Zeer licht en makkelijk in gebruik, plooien gaan goed uit de was, zijden blouse kan zelfs verticaal worden gestreken, ecostand is goed te gebruiken en zonder kwaliteitsverlies, enige nadeel is dat dit strijkijzer niet rechtop kan staan, reservoir opvullen enkel mogelijk aan de kraan of via een aparte beker wat niet handig is als men gedemineraliseerd water gebruikt in bussen van vijf liter. Groot voordeel dat men geen temperatuur dient te regelen.

verandy 21-11-2016

Onbezorgd strijken

Groot reservoir, en zeer handig dat de temperatuur niet meer ingesteld moet worden. Het ijzer is handig in gebruik.

Pluspunten

• Groot afneembaar reservoir
  • Geen temperatuurkeuze nodig

Minpunten

• plaatsing ijzer op de generator

Isabelle 21-11-2016

Handig toestel met goede stoomfunctie

Ik heb het toestel sinds vorige week en heb dit weekend al een berg strijk weggewerkt.
Toestel warmt heel snel op en strijkt vlot.
Handige stoomfunctie en handig dat je het toestel op de strijkplank kan laten staan zonder kans op schroeiplekken.

Pluspunten

• warlt snel op
  • goede stoomfunctie

Minpunten

• elektricteitsdraad rolt niet op

DiegoVH 20-11-2016

Supersnel en makkelijk strijken!

Ik had het geluk om dit product uit te testen. Het stoomstrijkijzer verwarmt snel, binnen de paar minuten kan je strijken. je hoeft geen knoppen meer in te drukken of zitten draaien om de perfecte temperatuur te komen. Het strijkijzer doet alles zelf.

Dus je kan er zeer snel je strijk mee doen. Geen instellingen en door de stroom strijkt de was zoals niets! Ik doe de strijk nu dubbel zo snel als met mijn vorige gewone strijkijzer. Ik ben zeker overtuigd!

Econfunctie is ook handig! Dus je bespaard ook op je verbruik.

Ook makkelijk dat je het reservoir er kan uithalen, zodat je het strijkijzer makkelijk kan vullen.
Antikalkfunctie is ook handig. Het geeft ook zelf aan wanneer je moet ontkalken

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel strijken
  • Ontkalkfunctie
  • Uitneembaar waterreservoire

Stijn C. 19-11-2016

DE strijkhulp voor iedereen!

Ik heb deze stoomgenerator nu enkele weken en ben er gewoon zooooooooooo tevreden mee! Als alleenstaande man kan ik uiteraard de beste hulp in het huishouden gebruiken en die heb ik nu zeker gevonden. Strijken was nooit zo makkelijk!

Pluspunten

• makkelijk en licht hanteerbaar
  • groot waterreservoir
  • automatisch temperatuurregeling
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• ontkalken... maar met deze al stuk makkelijker!