Philips GC9325

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9325 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pas23 05-12-2016

Langdurig strijken zonder last

Geschreven voor: Philips GC9325

Deze Perfect Care aqua pro maakt het strijken vlot een aangenaam door zijn licht gewicht en scherpe punt. Vroeger had ik vaak last van pijnlijke polsen na het strijken, maar dat is nu voorbij.

Dankzij het groot reservoir (2.5l) kan je blijven strijken zonder te moeten bijtanken.

Wat ik ook gemakkelijk vind is dat je niet de temperatuur moet aanpassen naar gelang de kledij.

Het is even wennen omdat je het strijkijzer niet verticaal kan plaatsen, gelukkig mag je de hete zoolplaat ook gewoon op je strijkplank laten staan.

Een minpuntje is dat het snoer niet gemakkelijk op te bergen is, een automatische snoeroproller zou zeker een verbetering zijn.

Pluspunten

• licht gewicht
  • scherpe punt
  • groot waterreservoir

Minpunten

• geen automtische snoeroproller
  • geen afneembaar waterrreservoir

Annemarian 05-12-2016

Krachtig, gemakkelijk, snel en efficient strijken

Geschreven voor: Philips GC9325

Als mama van 3 kids en een drukke voltijdse job is strijken een rotklus, tot ik dit strijkijzer kreeg. Vanaf nu is dit mijn partner in crime om volle wasmanden strijk in een wip en een knip te weg te werken. Het is snel, krachtig (veel stoom), gemakkelijk in gebruik (geen temperatuur meer instellen per stof) en snel. Heel tevreden mee dus!

Pluspunten

• Krachtig stomen
  • Geen temperatuur meer instellen

Wiske 03-12-2016

Prima toestel

Geschreven voor: Philips GC9325

Het is een eenvoudig te gebruiken toestel. Het weegt. Wat ik handig vind, is dat het een groot waterreservoir heeft, waardoor je niet zo vaak je water moet bijvullen. Het is een krachtig toestel, je kan meer strijken in dezelfde tijd. Door de krachtige stoom zijn de kreuken er sneller uit, ook al ben je niet onmiddellijk aan de strijk begonnen.

Pluspunten

• Krachtig toestel
  • Licht
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Kabel moeilijker weg te bergen

kaat13 02-12-2016

Tóp!

Geschreven voor: Philips GC9325

Een topper van formaat! Maakt strijken aangenaam makkelijk door zijn lichtgewicht maar ook door het verticale stomen voor moeilijk te bereiken plaatsen. Alsook het gemak dat het apparaat zonder thermostaat is en zich vanzelf aanpast aan het te strijken materiaal. Een ware ontdekking is dit toestel!

Pluspunten

• licht in gewicht dus makkelijk hanteerbaar
  • vertikaal strijken/stomen
  • moeiteloos bij alle mogelijke materialen
  • mooi design

sderouck 02-12-2016

Prijs / kwaliteit een winner

Geschreven voor: Philips GC9325

Ik was bij één van de gelukkigen om dit strijkijzer voor Insiders te mogen testen. Toen ik de doos openmaakte zag ik een strijkijzer dat een heel leuk design had. De strijkbout is bovendien zeer licht, wat een verschil met mijn ander toestel.

Eén van de voordelen van dit apparaat is dat je met het apparaat langdurig aan één stuk kan strijken zonder bijvullen. Bovendien is het snel opgewarmd: je zet je strijkplank klaar, vult de watertank , zet het toestel aan. Ondertussen neem je je wasgoed dat gestreken moet worden. Tegen dat je daarmee klaar bent is je toestel ook strijkklaar.

Het optimaltemp systeem vind ik ook super. Dit had ik ook reeds op mijn andere toestellen (ik heb er twee) en is heel gemakkelijk in gebruik. Verschillende stoffen kan je door elkaar strijken zonder te letten op welke stof voor je ligt. Ik vind dit heel handig. Zo kan ik eigenlijk per gezinslid strijken en alles per gezinslid in de kast weghangen. Anders dien je eerst vooraf te sorteren op soorten stoffen. Je hoeft ook niet te letten op tekeningen of prints op je kledij. Bij sommige prints blijven wel wat waterdruppels op de print achter. Gewoon erover heen strijken en klaar. Het nadeel aan dit systeem is wel dat je een strijkpatches kan strijken ermee. Het ijzer warmt daarvoor niet hard genoeg op. Het is dus misschien een idee om een toestel te ontwikkelen dat je alsnog handmatig kan warmer zetten.

Ik heb de silence versie mogen uittesten. Ik strijk graag met wat afleiding voor tv of met een programma op de tablet. Op die manier wordt het noodzakelijke aan het aangename gekoppeld. Een toestel dat veel lawaai maakt is niet handig. De silence versie is stiller dan een doorsnee stoomgenerator maar het blijft wel wat (stoom)lawaai maken.

De stoomstootfunctie gebruik ik eigenlijk regelmatig. Zeker bij moeilijk strijkbare hemden van mijn echtgenoot is dit soms wel een must om alle kreuken eruit te krijgen.

De strijkbout kan op het toestel vastgeklikt worden. Ik vind het systeem van vastklikken gehanteerd door een concurrent wel veiliger. Het vastklikken bij dit toestel is minimaal en geeft zeker niet het veiligheidgevoel om het toestel te verplaatsen met enkel de hendel. Een systeem met een volledige hendel die voer de strijkbout heen schuift vind ik persoonlijk veiliger.

Het waterreservoir kan niet losgeklikt worden. Dit vind ik een nadeel van het toestel. Ik leeg graag het water van het toestel na het beëindigen van de strijk en nu moet je heel het toestel omdraaien om het water eruit te krijgen. Dit is minder handig. Ook voor het vullen werk ik met een aparte watervuller, terwijl je anders gewoon het reservoir kan eruit nemen en rechtstreeks het water daarin vullen.

Het toestel laat ook verticaal strijken toe. Ideaal voor die gordijnen bijvoorbeeld.

Het toestel heeft een eigen ontkalksysteem en dat vind ik super. Bij mijn oud toestel heb ik regelmatig bruine vlakken bij het begin van het strijken. Dit systeem heeft geen geïntegreerd ontkalksysteem. Ik ben nu wel benieuwd hoe het met dit toestel na enige gebruikstijd zal verlopen op dat vlak. Ik heb het nog niet lang genoeg in mijn bezit om daarover iets te kunnen schrijven.

Eigenlijk kunnen we stellen dat dit prijs/kwaliteit een zeer goed toestel is: een aanrader dus.

Pluspunten

• Alle stoffen door elkaar strijken
  • Langdurig gebruik
  • Snel gebruiksklaar
  • Verticaal strijken
  • Lichte strijkbout

Minpunten

• Vast waterreservoir
  • Strijkpatches niet mogelijk
  • Vastkliksysteem niet veilig genoeg

mamsje 30-11-2016

strijken is een plezier!

Geschreven voor: Philips GC9325

Dit is een heel handig en licht toestel. Het warmt snel op en is bijgevolg snel 'strijk klaar'. Door het hele grote reservoir kan je lang doorstrijken zonder te moeten bijvullen. Het snoer is eenvoudig op te bergen. Er is een velcro voorzien die de kabel mooi samenhoudt.
Iets minder is het lawaai (luid zoemen) dat het toestel bij momenten maakt, misschien moet ik op dat vlak het toestel nog wat leren kennen? Ik heb ook de indruk dat de kledij niet in 1 keer is gladgestreken maar dat er meerdere bewegingen voor nodig zijn.
Algemeen wel tevreden!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • snel warm
  • kabel praktisch opgeborgen
  • heel groot reservoir

Minpunten

• af en toe luid zoemen
  • kledij niet in keer glad

snoopi 29-11-2016

super machine

Geschreven voor: Philips GC9325

Is een geweldig strijkijzer. Het waterreservoir is groot genoeg om een aantal uurtjes te strijken. En dat is nodig bij ons. Makkelijk in gebruik en makkelijk op te bergen

Pluspunten

• groot water reservoir
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• geen

Anomama 26-11-2016

Geweldig strijkijzer met scherpe prijs

Geschreven voor: Philips GC9325

Ik strijk enorm veel. Met 5 gezinsleden ben ik er elke week wel eventjes mee zoet. Het grote voordeel is dat ik nu niet meer moet sorteren. Ik strijk moeiteloos een T-shirt met print na een laken, gevolgd door een hemd. Zalig gewoon! Ook het reservoir is groot genoeg voor 3 uur strijkplezier.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • strijkbout past zich automatisch aan aan materiaal
  • strijkt stil

Minpunten

• oprolsysteem snoer

HarryPotter 24-11-2016

Gebruiksvriendelijk prima toestel

Geschreven voor: Philips GC9325

De Philips GC9325/30 voelt heel licht in de hand wat langdurig strijken toch iets minder vermoeiend maakt. Hij is ook zeer stil, zo hoeft de volumeknop niet op zijn luidst wanneer je tegelijk wil strijken en tv kijken. Verschillende soorten stoffen door elkaar strijken is geen enkel probleem, het toestel past zichzelf aan aan elke stof. Dat bespaart me een hoop sorteerwerk en bijgevolg ook tijd. Door de scherpe punt, kan je ook makkelijk in plooitjes van hemden strijken. En het is misschien een detail maar het feit dat je het snoer mooi rond de stoomgenerator kan opbergen en de manier waarop je de elektriciteitskabel tesamen kan houden vormt voor mij persoonlijk een leuk extraatje. Tot slot een verduidelijking bij mijn enige minpuntje: het systeem om het strijkijzer op de generator te bevestigen. Persoonlijk heb ik liever zo een beugeltje dat je erover kan schuiven dan de vergrendelknop.

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • toestel past zich aan aan de soort stof
  • scherpe punt van het ijzer
  • zeer stil

Minpunten

• systeem om strijkijzer te vergrendelen

Nathalie 23-11-2016

Superhandige stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9325

Superhandig strijkijzer, licht in gebruik en gemakkelijk omdat je de temperatuur niet hoeft in te stellen strijk zeer goed jeans!! wat ik wel jammer vind is dat je het reservoir niet kan verwijderen om water eruit te laten en dat de snoer niet oprolbaar is voor de rest is het een super toestel dat het strijken zoveel gemakkelijk maakt. Het mooie design is ook een pluspunt want het oog wil ook wat hè

Pluspunten

• warmt snel op
  • groot reservoir
  • mooi design
  • licht in gewicht

Minpunten

• niet afneembare reservoir
  • niet oprolbare snoer

Berly 22-11-2016

Perfect toestel zonder veel gedoe!

Geschreven voor: Philips GC9325

Zeer aangenaam toestel dat goed in de hand ligt en je op een ergonomische manier laat strijken. Zeer fijn dat het zo een lichtgewicht is na lang strijken.
Er staat ook vermeld dat je het toestel gewoon zo op je plank mag zetten als je je strijkgoed verlegt, maar ook dat heb ik nog niet durven testen. Rechtzetten gaat niet, dus ik doe een paar extra stappen tijdens het strijken nu! wat ook geen kwaad kan!
Het verklikkerlicht in het handvat was me de eerste keer niet opgevallen bij daglicht. Al kon ik 's avonds niet goed snappen dat ik dat had kunnen missen!! Het hele handvat licht namelijk op!
En het toestel heeft een zeer duidelijke handleiding!

Pluspunten

• - Zeer handig toestel met een groot waterreservoir
  • Toestel is effectief warm op 2minuten
  • De smalle punt strijkt makkelijk elk hoekje
  • stoomt heel stil
  • strijkt perfect zijde als jeans

Minpunten

• water nemen is vrij luid
  • waterreservoir niet afneembaar om te ledigen

HM 22-11-2016

Gemakkelijke toestel

Geschreven voor: Philips GC9325

Heb deze stoomgenerator nog maar net en ik ben zeker niet teleurgesteld. Dit toestel doet wat ze zeggen. De strijkijzer is licht en glijd gemakkelijk over de kleding wat me minder snel moe maakt. De grootste voordeel is dat je alle type stoffen met eenzelfde temperatuur kunt strijken. Niet meer nodig om de strijk te voorsorteren per temperatuur.

Pluspunten

• Licht
  • Grote waterreservoir
  • Minder lawaai

Minpunten

• De snoer wegbergen is wat lastig

Daxter 21-11-2016

Mooi design, handig in gebruik

Geschreven voor: Philips GC9325

Het strijkijzer is licht van gewicht en mag met de hete strijkzool op de plank blijven liggen zonder dat het schroeiplekken maakt, geen instellingen meer nodig
Het heeft een groot waterreservoir waar je een hele tijd mee kan strijken.
Het toestel maakt weinig geluid, ik ben er zeer tevreden over en wil het graag aanbevelen.

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Extra groot waterreservoir
  • Mag met zool op strijkplank rusten
  • Over alle stoffen veilig strijken

Minpunten

• Snoer kan niet handig opgeborgen worden

mirlo 20-11-2016

geweldig apparaat

Geschreven voor: Philips GC9325

Vandaag na heel lang uitstellen van de strijk de PerfectCare AquaPro getest. Ik durf voor het eerst zeggen amai ik hou van strijken. Er zaten enkele moeilijk blouses bij en schrok me rot, het ging zo vlot en zag haast de kreuken en of plooien gewoon weg lopen percies of ze waren bang van het lichte ijzer, op een gegeven moment moest ik zo hard lachen dat het zo vlot ging nog nooit mee gegemaakt en ja raad iedereen dit ijzer aan echt wel. Geen geknoei van om de vijf voeten water bij te doen geen temperatuur regelaar dus nog een zorg minder en moet er niet op letten als ik het ijzer op de plank laat brand niet aan moest ik echt niet mijn ander ijzer doen. TOP MACHIENTJE de PerfectCare AquaPro

Pluspunten

• ijzer weegt niets dus vlot in de hand

Minpunten

• nog niet gevonden

Kristofbos 20-11-2016

Superlicht handig strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9325

Super handig toestel. Geen gedoe met temperatuur kiezen! Gewoon opzetten, kraantjeswater of in mijn geval gedemineraliseerd water (veel kalk in Antwerpen) er in en 2 minuutjes wachten. Klaar om te strijken :) Even wennen in het begin omdat je ijzer niet verticaal kan rusten als je iets plooit ofzo. Maar na enkele kledingstukken heb je door dat je ijzer gewoon horizontaal kan rusten op je plank of even terug op zijn houder kan plaatsen. Nog een aangenaam weetje, de punt van het ijzer is best scherp dus ideaal om kragen e.d te strijken. Het ijzer schuift als het ware over elke stof! En door zijn lichte gewicht ook nog eens gemakkelijk handelbaar. Minpuntje: de niet afneembare tank. Maar doordat de tank 2,5l water aankan, is het bijvullen natuurlijk niet vaak van toepassing.

Pluspunten

• Scherpe punt, ideaal voor hoekjes
  • Snel warm
  • Stil
  • Grote tank

Minpunten

• Kan niet verticaal 'rusten'
  • Geen afneembare tank
  • Snoer kan niet weggeborgen worden

Bart 18-11-2016

Het toestel heeft een moderne look

Geschreven voor: Philips GC9325

Het toestel heeft een moderne look en is van een groot waterreservoir. Het strijken gaat zeer vlot en is het aangenaam dat het zelf de temperatuur aanpast aan het type stof.

Pluspunten

• Het toestel is ultrastil

Minpunten

• Geen opbergruimte voor het stroomsnoer.

Sara1983 16-11-2016

Goed strijkijzer met hoog gebruiksgemak

Geschreven voor: Philips GC9325

Zeer licht strijkijzer met groot waterreservoir. De gladde zool in combinatie met de automatische temperatuursinstelling zorgen voor een snel en goed resultaat. Het ijzer warmt snel op en het is een stil toestel. Zeker een aanrader!