Philips GC9315

Druk
6 bar
Stoomdruk
120 gr/min.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9315 op Kieskeurig.be.

Moosje1972 01-12-2016

Topapparaat

Geschreven voor: Philips GC9315

Ik heb sinds een week dit apparaat in huis. Eerst had ik een normaal stoomstrijkijzer, dus ik heb geen vergelijk met andere stoomgenerators. Ik moet zeggen dat dit zeer fijn strijkt. De stoom is krachtig en op 3 standen in te stellen. Eco-stand geeft minder stoom maar voor T-shirts en dergelijke prima. Voor bijvoorbeeld spijkerstof en overhemden is de powerstand het beste heb ik gemerkt. Voor alle andere stoffen (ook wol) was de normale stand perfect.

Het apparaat in totaal is best zwaar, maar daarentegen is de strijkbout zeer licht en deze glijdt heel gemakkelijk over alle stoffen. Daardoor strijkt het apparaat snel en doeltreffend. Het puntje is zeer spits, dus gemakkelijk tussen de knoopjes van een blouse of overhemd te strijken. Je kunt bijvoorbeeld shirts dubbel strijken en dan is een kant voldoende voor een goed strijkresultaat. Dus je kunt ook sneller werken.

Ik ervaar het wel als een hele andere manier van strijken wat wel even wennen is. Je moet de stof echt goed strak trekken om geen vouwen erin te strijken. Overigens als je dat overkomt, strijk je ze gemakkelijk ook weer eruit.

Ik heb ook synthetische stoffen gestreken die ik normaal op de laagste stand moet strijken. Deze gaan prima met het apparaat zonder vrees dat je er een gat in brandt. Dat je de bout gewoon op de strijkplank kunt laten staan als je een volgend kledingstuk pakt vond ik even wat eng. Maar ik heb gemerkt dat het geen probleem was dus dan wen je wel aan het idee.

Ik merk dat ie weinig water gebruikt, ondanks dat het meer stoom geeft dan een regulier strijkijzer.

Het reservoir kun je naar mijn idee het beste op een tafel of zoiets plaatsen. Dan staat het stevig. Vooral als je geen brede strijkplank hebt zoals wij. Anders is het instabiel omdat het apparaat vrij groot is.

Af en toe maakt het apparaat een herrie als het de stoom aan het genereren is. Dit is niet constant.

Kortom ik ben zeer tevreden over het apparaat en zou nooit meer voor een regulier stoomstrijkijzer kiezen. Dit is een topapparaat.

Pluspunten

• lichte strijkbout
  • krachtige stoom
  • snel strijken

Minpunten

• af en toe herrie

Avhj 24-11-2016

Ideale uitkomst

Geschreven voor: Philips GC9315

Wat een verademing, heb nu een paar keer in no time de was weggewerkt. Vooral de bloesjes waar ik vroeger echt tegenop zag zijn nu lekker snel en super netjes gestreken!
Heerlijk grote watertank, zodat je tussendoor niet hoeft bij te vullen!
Ook een pluspunt is dat je de temperatuur niet hoeft te wijzigen, ideaal voor shirts met een print ook!

Pluspunten

• Grote watertank
  • Geen temperatuur wisselingen nodig

E.K. 01-01-2020

Fijne stoomgenerator met een groot waterreservoir

Geschreven voor: Philips GC9315

Het strijkijzer is makkelijk in gebruik. Een licht strijkijzer. Er zit een groot waterreservoir bij. Bij het waterreservoir zit een kraantje voor de kalk. Dit is ook handig zo krijg je geen kalkaanslag in het reservoir.
Het strijkijzer is snel warm. Binnen een minuut of 2 kun je al beginnen met strijken.
Ik zou dit strijkijzer zeker aan mensen aanraden vooral als je een licht strijkijzer met een groot reservoir wil. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bergen 28-12-2019

Stoomgenerator ook verticaal te gebruiken

Geschreven voor: Philips GC9315

Makkelijk en snel je schone was strijken vooral die vervelende blouses die ik nu dus ook verticaal kon stomen, ideaal dus voor als je veel blouses hebt of jurken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 28-12-2019

Top-apparaat!

Geschreven voor: Philips GC9315

Zeer gemakkelijk in gebruik. Strijken gaat snel en het is in één keer kreukvrij! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

F2303 28-12-2019

Geweldige strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9315

Strijkijzer is erg licht in de hand en met de stroomstoten strijk je de vouwen zo uit de kleding. Verder is het waterreservoir (2,5 l) groot genoeg om een hele wasmand weg te strijken. Zelfs mijn man strijkt nu graag.

Fae1992 28-12-2019

Supersnel en perfecte resultaten

Geschreven voor: Philips GC9315

In eerste instantie dacht ik dat het wel een groot onhandig ding was, maar had ik het even mis!
Het reservoir is groot genoeg voor een hele bult was en het lichtgewicht ijzer glijdt over elk oppervlakte zonder enige moeite maar wel met een uitstekend resultaat. Of het nou spijkerbroeken zijn of een zachte stof, alles strijkt glad zonder dat ik er wat voor hoef te doen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

EK55 27-12-2019

Super stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

Met deze stoomgenerator heb je in korte tijd een stapel was weer netjes.
De stoomgenerator stelt automatisch de temperatuur in. De stoomgenerator past de temperatuur aan aan de verschillende stoffen. Hierdoor kun je gewoon door strijken en hoef je niet tussendoor de temperatuur aan te passen.
Door het grote waterreservoir past er genoeg water in voor een strijksessie. Mocht het toch niet voldoende zijn, kun je dit eenvoudig en zonder geknoei aanvullen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

TanyaSka 25-12-2019

Strijken kan veel sneller zijn!

Geschreven voor: Philips GC9315

Met deze stoomgenerator hoeft je veel kleding niet meer van beide kanten te strijken. Allen nog shirts/blouses. Het bespaart mij ~30% tijd. Ook hoeft temperatuur niet meer aangepast worden, dus het is makkelijker om verschillende soorten kleren/prints achter elkaar te strijken (hoeft niet meer te letten op volgorde). Eco mode werkt prima en is sterk genoeg voor de meeste kleding. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Niels_ph 23-12-2019

Groot reservoir, goede stoomfunctie

Geschreven voor: Philips GC9315

Het reservoir waar het water in zit en de automatische temperatuurregeling is erg fijn. Je hoeft zelf niet meer na te denken over het instellen van de temperatuur. Ook de stoomkracht is erg prettig dat je ook hangende stukken snel even glad kunt krijgen.

Je hebt in een relatief korte tijd de kledingstukken gladgestreken, alsook hangende stukken kun je op een snelle manier gladder krijgen. Het grote reservoir zorgt ervoor dat je niet tussendoor bij hoeft te vullen en zo voldoende stukken mooi gladgestreken kunt krijgen. Ten opzichte van mijn oude strijkijzer is het eenvoudiger kledingstukken glad te krijgen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Martina1 04-06-2019

Voldoet uitstekend

Geschreven voor: Philips GC9315

Al eerder een Philips PerfectCare Aqua Stoomgenerator GC8620 in bezit gehad die ook uitstekende strijk eigenschappen had.
Was jammer binnen de garantie defect gegaan: reparatie Trigger schakelaar. Laatst weer hetzelfde euvel. Totaal vijf en een half jaar kunnen gebruiken.
Maar door de zure appel gebeten en een nieuwe gekocht.
Hopelijk nu geen problemen meer met trigger of andere schakelaars en een langere levensduur.

HelemaaMooi 07-05-2019

Top ding

Geschreven voor: Philips GC9315

Doet goed zijn werk. Is snel warm en je doet lang met het grote reservoir. Kleine minpunten zijn dat soms de stoomkabel in de weg zit en dat het reservoir niet los te halen valt.

Nissewaard 21-01-2019

Goed strijkijzer alleen even wennen

Geschreven voor: Philips GC9315

Het was even wennen omdat jezelf niet kan bepalen hoe warm je wilt strijken.
Maar na een tijdje is dat wel ideaal.
Je kan echt alles achter elkaar strijken.

Bor57 21-11-2018

Prima stoomgenerator

Geschreven voor: Philips GC9315

Dit apparaat is licht, solide, modern en ligt prettig in de hand. Strijkt prima en is snel op temperatuur. We wisten het natuurlijk voor aankoop: reservoir is niet afneembaar. Blijkt in praktijk toch onhandig(er) te zijn dan gedacht . Na slechts drie keer (!) strijken al bruin water op kleding ondanks consequent elke keer leegmaken reservoir. We hebben hier "zacht" water: gebruiken we nu toch maar gedestilleerd water.

Sefke 28-06-2018

Goed product, niet voor linkshandigen

Geschreven voor: Philips GC9315

Zeer handig strijkijzer. Snel opgewarmd, kreuken uitstomen zonder moeite, ...
Alleen is het ontwerp heel zeker van een rechtshandige, kabels en draden zitten niet centraal, maar net perfect voor rechtshandigen en net niet voor wie links is. Bvba watertoevoer slang zit links, wanneer je links strijkt is heb je al een heel stuk minder beweegruimte.
Maar verder zeer tevreden.
Oorspronkelijk gepost op philips.be

barbiesnow 12-12-2016

Presque parfait :D

Geschreven voor: Philips GC9315

Je ne vais pas répéter tous les aspects positifs énoncés ci-dessous qui correspondent également à ma pensée générale (rapidité d'allumage, design, pas de réglage de température, etc. tout ça J'ADORE :D ). Je vais juste attirer quelques points qui font qu'il ne soit pas parfait...
1) la lumière bleue est trop puissante et me gène lors de mon repassage car il y a un effet d'optique avec les mouvements de repassage.
2) la manette de verrouillage est difficile à clipper d'une seule main (ou je ne suis vraiment pas douée...possible^^ mais à 30ans, avoir du mal à verrouiller un fer à repasser ce n'est pas génial). Donc au moment de ranger mon fer, j'arrête d'être rapide comme le fer et je me concentre 30sec pour bien le fermer... sans m'énerver!
3) le cordon est un peu trop chaud pendant l'utilisation, sans doute que c'est la même chose pour tous les fers, mais tant qu'à innover... Autant y aller jusqu'au bout (plus facile à dire qu'à faire j'imagine ;) ).
4) le rangement de ce cordon n'est pas aisé non plus... là aussi il faut s'armer de concentration pour bien ranger tout ça.
5) habituée à déposer mon fer sur la planche pour repositionner le vêtement, ici j'ai été un peu perturbée avec le fait qu'on ne sait pas le tenir en position debout... C'est juste une question d'habitude ;)
Dommage pour ces quelques points négatifs (principalement les 1-2-4) qui me font un peu regretter mon ancien fer... Néanmoins, le but premier de faciliter mon repassage sans devoir régler sans cesse la température est atteint, et c'est ça le principal :D

Noek71 12-12-2016

XL Stoomgenerator met veel kracht

Geschreven voor: Philips GC9315

Heb deze stoomgenerator nu een aantal weken in gebruik en hij bevalt uitstekend. Het XL waterreservoir is makkelijk te vullen en de generator is snel opgewarmd. Het apparaat geeft veel stoom en het is niet nodig om te temperatuur in te stellen, dat gaan automatisch. De strijkbout zelf is ultra licht en gaat soepel over de verschillende stoffen heen. De meeste kreukels verdwijnen na een keer. Strijken is nog steeds niet mijn hobby, maar met deze stoomgenerator gaat het wel een stuk sneller en makkelijker.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Automatische temperatuurregeling
  • Lichtgewicht strijkbout
  • Snel op temperatuur
  • Veel stoom

Minpunten

• Strijkbout kan niet staan

Willie77 08-12-2016

Krachtig fijn apparaat

Geschreven voor: Philips GC9315

Een fijne lichte bout, maar toch een grote reservoir voor uren te strijken. Dat je geen temperatuur hoeft in te stellen is echt ideaal. Blouses en ook tafellakens nog nooit zo snel gestreken. Wel wat zwaar tillen als het reservoir vol is. Maar verder top apparaat

Pluspunten

• Groot reservoir
  • Weinig in te stellen

Minpunten

• Iets wat zwaar apparaat indien vol water

Aertsdurant 07-12-2016

Handig en vooral licht strijkijzer

Geschreven voor: Philips GC9315

Doordat het strijkijzer zo licht is, wordt het verticaal stomen aangenamer. Het grote reservoir is zeker ook een meerwaarde want eens we in het ritme zitten, kunnen we lang blijven doorgaan - is het reservoir toch leeg, dan vullen we het gewoon bij. Spijtig hierbij is echter dat het reservoir niet afneembaar is.

Suusje1986 06-12-2016

Met de Perfect Care Aqua Pro heb je zin om te strijken

Geschreven voor: Philips GC9315

Wat vond ik strijken toch een vervelend karwei, het kost veel tijd en vaak zag je niet eens dat een kledingstuk gestreken was. Totdat we de Philips Perfect Care aqua Pro konden gebruiken. Ik strijk nu zelfs dingen die ik voorheen echt niet zou strijken. met het grootste gemak gaat hij dikke kreukels te lijf en binnen no-time is de inhoud van de wasmand klaar.

Pluspunten

• Strijkt gemakkelijk
  • Geen graden instellen, 1 stand
  • Licht