Siemens TS22XTRM

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

5,7

Emontis 27-07-2017

Strijkt goed, lekt bruin water van tijd tot tijd

Wij hebben de Siemens slider inmiddels een klein jaar in bezit. Hij strijkt prima. Hij geeft veel stoom. We hebben hem standaard ingesteld staan op de laagste stoomstand, dat is meer dan genoeg. Het bijvullen met water gaat gemakkelijk via de bovenkant en kan ook tijdens het strijken wat heel handig is.
Deze Siemens maakt wel veel meer lawaai dan de vorige strijkbout die we hadden. Het strijken zelf valt wel mee, maar van tijd tot tijd gaat er een pompje aan of zoiets (?) en dat maakt veel herrie.
Ronduit vervelend is dat de strijkbout van tijd tot tijd bruin water lekt. De eerste keer dat dit gebeurde was al na 3 weken. Hij doet dit om de zoveel weken. We kunnen er niet achter komen waarom dit gebeurt. We laten het water netjes weglopen na het strijken. Dat bruine water is vervelend op de witte overhemden, die dan linea recta de wasmachine weer in kunnen. In de gebruiksaanwijzing staat hier niets over in.

Pluspunten

• Strijkt goed
  • Bijvullen water tijdens het strijken

Minpunten

• Lekt bruin water van tijd tot tijd
  • Maakt veel lawaai

Barbara 13-05-2016
  • Product half jaar in bezit

Smeltend plastic

5,3
De siemens strijkt op zich goed. Er zit een aparte 'bak'bij waar je de bout in kunt zetten. De bodem van deze bak is hittebestendig, de zijkanten helaas niet. Zet je de hete bout niet precies in het midden, dan heb je plastic aan de bout zitten. Idem als je de aparte bak van de stoomgenerator afhaalt (op zich heel handig) en bv los op de strijkplank zet en je per ongeluk de bout op de stoomgenerator plaatst, bingo, de generator smelt en het plastic zit aan de zool. Jammer, hierdoor al een paar kledingstukken zo naar de prullenbak kunnen verwijzen en enorm gedoe om de bout schoon te krijgen.