Tefal GV8330 - Reviews

Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Pielle 21-07-2015 Product jaar of meer in bezit

We hebben inmiddels bijna 6 jaar in gebruik. Nooit problemen meegehad in al die jaren. Tot van de week, er kwam veen stoom meer uit en hij lekte aan de onderkant van de stoom generator. Nav een Duitse blog (ninas schatzkiste) heb ik t apparaat open geschroefd en de slangen kalk vrij gemaakt, de bevestiging weer goed vast gezet. Hierna de voetzool van het strijkijzer in azijn gezet. Je wilt niet weten hoeveel vuiligheid eruit komt. Allemaal pluizen stof van al die jaren. Inmiddels werkt ie weer als een zonnetje. Je kunt hem openmaken met een torx 20 schroevendraaier welke is voorzien van een gaatje (verkrijgbaar bij je bouwmarkt)! Zie schroeven onderkant van t apparaat. Al met al nog steeds een prima degelijk apparaat.

W Maurits 31-05-2014 Product paar dagen in bezit

4,7
Ik heb hem vandaag bij het afvalbrengstation gebracht. Wat een teleurstelling dit ding. Hij is twee keer gerepareerd door Tefal onder garantie, maar ging weer stuk. Hij ging mis vanwege verkalking terwijl we netjes de handleiding volgde. Als hij werkte was het wel een prettig apparaat. Tip: koop hem niet.

arichter 21-12-2013 Product jaar of meer in bezit

na 3 jaar en 8 maanden is onze Tefal defect. Na 5 minuten reageert het apparaat niet meer op het indrukken van de schakelaar. Tefal service weigert het benodigde onderdeel naar de lokale winkel te sturen en de verplichte reparatie door Tefal zal meer dan 100 euro gaan kosten . Wij zijn even klaar met Tefal, jammer!

maat015 21-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Ik gebruik reeds vele jaren de stoomgeneratoren van Tefal en ben er zeer tevreden mee. We hebben een groot gezin en er wordt dus vaak en veel gestreken. De stoomgeneratoren warmen snel op en geven een perfect resultaat.

esser125 03-12-2012 Product jaar of meer in bezit

6,7
heb de stoomgenerator nu anderhalf jaar en ik gebruik hem dagelijks. nu gaat hijlekken uit de zool. met opwarmen maakt hij een hoog brommend lawaai en ook met strijken met stoom.ook duurt het langer dan 2 min voordat het groene lichte uitgaat.heb vandaag een e-mail naar tefal gestuurd want ik heb 2 jr garantie. ben benieuwd wanneer ik ietshoor.

WillemS 04-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat, komt snel op temperatuur. Je kunt erg lang strijken, voordat de watertank bijgevuld moet worden. De strijkbout is licht en makkelijk hanteerbaar door de flexibele slang. De stoomproductie is zeer goed. Vergeleken met een oude stoomstrijker is het strijken met de stoomgenerator een feest. Dit is overigens al de 2e stoomgenerator van Tefal. Een aanrader!
Na 2 jaar en 2 maanden intensief gebruik kreeg de stoomgenerator kuren. Ter reparatie ingeleverd bij de servicedienst van Tefal. Na een paar dagen kregen we een gloednieuwe stoomgenerator retour. Dat is nog eens service!

Gijs.b 20-10-2011 Product jaar of meer in bezit

Ook bij ons ging de stoomgenerator na 2 jaar en 4 maanden kapot: wilde niet meer opwarmen of er kwam plots een hele plens water uit of er klikte wel iets maar er kwam geen stoom uit.

Gisteren naar de technische dienst van Tefal gebracht en vandaag stond de post met een nieuw apparaat voor de deur.
Eentje die nog een beetje verbeterd zou zijn t.o.v. het oude.

De service vind ik dan ook gewoonweg super van Tefal. Misschien redelijk prijzig met apparaten, maar je hebt dan ook wel service... Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat natuurlijk ook niet goed.

Ik was erg tevreden over het apparaat: het strijken van een blouse gat zo lekker vlot, aar bijvoorbeeld een dekbedovertrek strijk ik terwijl het dubbelgevouwen is (dan heb je 4 lagen dus). Nu met 5,5 bar zal dat misschien nog beter gaan. Bovendien blijkbaar 20% minder energieverbruik.

Verder ziet het apparaat er degelijk uit. Hier en daar ziet het er iets degelijker uit dan het oude, maar met het oude heb ik geen problemen met de degelijkheid gehad.

Y. Bunthof 26-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Onlangs is mijn stoomgenerator kapot gegaan. Ik had het bijna 3 jaar. Mijn vorige had het pas na 6 jaar begeven daarom contact opgenomen met Tefal en opgestuurd naar TD. 3 dagen later wordt er een nieuwe bezorgd. Wat een service van Tefal. Dat is nog eens klasse. Dat mag ook gemeld worden.

labey 18-07-2011 Product jaar of meer in bezit

heel fijn apparaat, veel stoomkracht voor moeiteloos strijken met zeer goed en glad resultaat. Prima service van Tefal toen na 2½ jaar het apparaat niet meer stoomde en ging lekken. Opgestuurd en na 3 dagen weer in huis: verstopt pijpje en losgeschoten slangetje kosteloos gerepareerd. In die tussentijd met het "ouderwetse" stoomstrijkijzer gestreken, maar wat een verademing dat het strijksysteem weer terug is !

Canan- 21-06-2011 Product jaar of meer in bezit

5,3
Bijna 2 jaar in gebruik.
Was er zeer tevreden over totdat hij nu geen stoom meer produceert. Alles geprobeerd maar denk dat hij toch echt stuk is. Ben er altijd heel zuinig mee geweest en dan nu toch echt defect. Een hoop geld voor die levensduur. Sterke afrader.

yvpd 06-05-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik heb ook zo'n tefal stoomgenerator (GV8120), maar met ontkalken brak na ongeveer een jaar het pijpje af (vrij zwak plastic dingetje)moest toen improviseren met ontkalken maar lukte aardig. Een paar maanden later is hij vanuit de kabel gaan lekken en heb toen mijn benen flink verbrand! Ook al is mijn aankoop van eind 2007, ik strijk maar heel weinig (1x in de 8 weken)Ook de strijkzool wordt nu af en toe maar warm. Jammer want het strijken op zich met een stoomgenerator is ideaal, maar ik zou hem toch niet zo snel meer kopen.

faser-lady 03-11-2010 Product paar dagen in bezit

Super product, had nooit gedacht strijken nog leuk
te gaan vinden. Het scheelt je heel veel in tijd.

Suz1984 10-09-2010 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit stoomstrijkijzer nu al een hele tijd. Helemaal aan het begin heb ik last gehad van het lekken van water vanuit de zool. Maar nu doet hij het geweldig. Laatst ook voor het eerst ontkalkt, erg handig systeem.
Ondanks dat ik een hekel aan strijken heb, maakt dit apparaat het toch wat aangenamer.

bigpoint 06-08-2010 Product paar dagen in bezit

De tijd voor het strijken wordt door dit strijksysteem sterk verminderd. Het is wel even wennen, maar ik vind het super. Wat mij ook scheelt = de belasting voor mijn (zere) schouder is hierdoor een stuk minder!

correl17 21-07-2010 Product paar dagen in bezit

In 1 woord: ideáál!! had ik eerder moeten weten. In 1x glad door stoomdruk en 2x zo snel klaar als met en gewoon stoomstrijkijzer door superhete stoom en druk.
Voorzichtig met de vingers als je een stoomstoot geeft! Na 8 minuten gaat hij vanzelf op standby/uit.

Speedy47 20-06-2010 Product half jaar in bezit

Tefal GV8330 in oktober aangekocht. Aanvankelijk zeer tevreden maar na een tijdje wordt de zool helemaal bruin en is er met niets af te krijgen! Ik heb 10 jaar een Philips gehad en nooit problemen gehad! Ook een tijdje bruine vlekken op de was gehad maar dat heb ik kunnen voorkomen door regenwater te gebruiken. Dit kwam blijkbaar doordat ik een waterontkalker heb. Voor mij is dit de eerste en laatste Tefal!

judith37 14-04-2010 Product paar dagen in bezit

wat een heerlijk apparaat, heb lang zitten zoeken. had eerst een clatronic die na 8 jaar toch wat kuren kreeg. maar ik heb geen spijt, de opwarm tijd was met dat oude ding minstens 10 minuten en nu een zucht en je kan beginnen. 1 keer over het wasgoed en het is glad, geweldig. heb hem uiteindelijk bij media markt gekocht via internet voor 179 euro en kreeg nog 30 euro korting tot 18 april 2010 overigens dus niet teveel betaald, denk ik.
ik heb nu in nog geen 10 minuten incl opwarm tijd 5 overhemden gestreken en daar deed ik eerst veel langer over.
het enige wat ik me nog afvraag is of dat andere gebruikers ook van die vergrendeling van het strijkijzer vinden dat er toch wel enige kracht gebruikt moet worden om het te ontgrendelen en dat maakt bij mij een hele harde tik. klopt dit??????????

ik heb 1 nadeel, de stoomknop kan je niet vastzetten, zodra je die loslaat stopt ook het stoom en dat mis ik wel, maar ik denk dat dat een kwestie van wennen is

Mr jan 40 20-02-2010 Product paar weken in bezit

ik heb hem nu een paar weken perfect, strijkt lekker snel, en niet zwaar. ik zie ook geen verschil als ik de stoom op verschillende standen zet.het is de moeite waard om prijs vergelijk te doen in winkels en internet. ik had hem bij mediamarkt gekocht met 19 % btw vrij actie voor 159 euro en nog van tefal 30 euro retour gekregen, dus koste deze strijkbout mij ook maar 129 euro.want de prijzen verschillen enorm en dat voor de zelfde stoomgenerator.moest wel wennen om zelf de stoomknop in te drukken met strijken, alleen uitkijken dat je hem niet indrukt met oppakken. voor de rest een top stoomgenerator. ik zou zeggen kopen niet twijfelen.

AJHermsen 31-01-2010 Product paar weken in bezit

Wat kunnen mijn vrouw en ik hier nog neerzetten wat nog niet geschreven is?
Wat een heerlijk apparaat! Strijken in de helft van de tijd, zonder moeite... het KAN!

visser98 20-12-2009 Product maand in bezit

Enkele weken geleden gekocht. Duurde het wekelijkse strijken eerst 4 uur met een gewoon stoomstrijkijzer; nu is deze klus een peulenschil en in pm. 1,5 uur klaar!!! Ongelofelijk.
Dit type apparaat gekozen omdat het de goedkoopste was mét anti-kalksysteem, snel op temperatuur, hoge stoom opbrengst (120gr/m continue) en relatief laag stroomverbruik. Verder is het apparaat relatief licht in gewicht (pm. 1300 gr, zonder nog eens verzwaard te worden met water). Deze generator moet zich alleen qua duurzaamheid nog bewijzen.