Philips PerfectCare Aqua GC8625 - Reviews

2 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

An 31-07-2016 Product paar weken in bezit

topstrijkijzer

Ik ben na 2 weken zeer tevreden over dit strijkijzer. Licht in gewicht, snel en nauwkeurig strijkresultaat. Mooi vormgegeven. Direct na uitpakken gebruiksklaar. Fijne grote watertank waardoor je niet steeds hoeft bij te vullen. Lang snoer wat makkelijk is op te bergen. Een minpuntje het kalkstaafje is wat lastig er uit te halen, maar dat maakt het plezier in het strijken niet minder.

restless 11-08-2016 Product paar weken in bezit

Dit product doet perfect waarvoor het bedoeld is

Ondanks dat ik niet echt veel lol beleef aan het strijken is het met deze machine een heel stuk makkelijker geworden. Zeker als je een "traditioneel" (stoom)strijkijzer gewent bent is dit een verademing. Ideaal dat je niets in hoeft te stellen en dat je de strijkbout gewoon met de zool op de plank kunt laten staan als je je kledingstuk verplaatst of een nieuw kledingstuk op de strijkplank legt

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel klaar

Wkruise 11-08-2016

Dit product doet perfect waarvoor het bedoeld is

Roosenbrand 04-08-2016 Product maand in bezit

Mooi design, heerlijk makkelijk strijken

Het design viel als eerste op. Nooit gedacht te zeggen dat ik een Strijkijzer mooi zou vinden :-) De kleurencombinatie wit-paars staat ook erg mooi. Groot. Ja groot dat Was ook mijn eerste gedachte. En gevuld met water, overigens ideaal zo'n groot reservoir, is hij ook best zwaar en niet super makkelijk te dragen. Maar het lukt en dat is prima. Aan de slag, met mijn oude strijijzerervairng in mijn achterhoofd. Alles wijzigt zich vanzelf. Handleiding erbij Is voor mij in ieder geval overbodig. Wat ik eerder al aangaf, een heerlijk groot waterreservoir. Mijn partner draagt voor werk overhemden en blouses dus strijkgoed is continu aanwezig. Zo ook nu. Een mooie stapel overhemden en blouses. Het strijkijzer Is zo opgewarmd. Leuk detail is het oplichtende blauwe licht als hij opwarmt. Zodra deze blijft branden Is hij opgewarmd. Bij het pakken van het strijkijzer valt gelijk op hoe licht hij aanvoelt. Eenmaal aan het strijken valt ook op hoe gemakkelijk het gaat. Lekker wendbaar strijken. De knop voor stoom zit op een makkelijke plek, onder je hand. Ik heb wat sneller last van mijn gewrichten in mijn handen maar dit hindert niet. Goed teken dus! Ik heb alles lekker gemakkelijk en snel glad kunnen strijken en ben zeer positief over dit strijkijzer.

Roosenbrand 03-08-2016

Mooi design, heerlijk makkelijk strijken.

mamaan 31-07-2016

top strijkijzer

Ik ben nu 2 weken aan het strijken met dit geweldige strijkijzer.

Zo uit de doos gebruiksklaar, compacte doos, dus geen hele grote doos om mee te nemen.

Het is licht in gewicht, heeft een fijne grote watertank waardoor ik niet steeds hoef bij te vullen en de strijk in een keer af kan maken. Fijn lang snoer aan het strijkijzer, wat makkelijk is op te bergen bij het apparaat zelf.

Heerlijk is ook het niet te hoeven instellen van de temperatuur dat regelt het apparaat helemaal zelf.

Strijken gaat bijzonder snel en nauwkeurig, ik ben veel minder tijd kwijt aan het strijken dan voor heen.

Antikalkstripje is wat lastig te verwijderen, zit vrij strak

0uard1a 29-07-2016

Makkelijk in gebruik en snel

Via Insiders kon ik deze stoomgenerator gebruiken om te testen. Toen ik het pakketje ontving vond ik het nogal groot en was een beetje bang dat het niet op mijn strijkbout zou passen. Gelukkig was dat niet het geval. De doos bevatte een gebruikershandleiding en die was erg duidelijk. Je kunt makkelijk water toevoegen in de generator er zit een knop onder de strijkijzer waardoor je de stoom kunt gebruiken. Hij is erg snel te gebruiken binnen een paar minuten. Volgens Philips 2 minuten. Ik heb dat niet bijgehouden. Maar ik had veel haast in de ochtend en toen ik de strijkijzer aansloot en water toevoegde in de generator was deze heel snel klaar om te gebruiken. De knop bij de handgreep kon ik makkelijk indrukken en ik zag gelijk dat alle kreukels in mijn shirt verdwenen. Waar ik wel een beetje bang voor was, was het neerzetten van de strijkijzer op de generator. Ik dacht dat het dan zou smelten. Dit was niet het geval gelukkig. Daarnaast hoef je de tempratuur niet in te stellen ideaal en ook dat je niet continue water dient bij te vullen. Je strijkt zo een hele wasmand weg met een volle waterreservoir. Enig minpuntje is het snoer. Die kun je niet opvouwen of wegstoppen na gebruik.

kimski 29-07-2016

Strijken wordt nog leuk!

Ik heb dit strijkijzer nu een week in bezit en ik ben er zeker blij mee. Het strijken gaat iets sneller, met minder moeite. Je hoeft het waterreservoir niet steeds bij te vullen (kan zeker 4 a 5 wasbeurten mee) en je hoeft ook niet na te denken over het soort stof, hij past zich automatisch aan. Dat waren voor mij de twee grootste voordelen t.o.v. huidige strijkijzer. Ik vind het eindresultaat niet beter, het gaat alleen iets vlotter. Wat ik erg jammer vind, is dat je de stoomknop ingedrukt moet houden. Er zou een functie op zitten dat als je 2x klikt, de stoomgenerator een paar minuten lang doorgaat, maar bij mij heeft die knop het maar één keer gedaan. Meteen een volgend minpuntje, de handleiding is minimaal. Nu is het vrij eenvoudig, maar toch over zo'n stoomknop kan ik dus niets terugvinden. Af en toe maakt het apparaat ook veel herrie en je krijgt het heel warm tijdens het strijken door al het stoom (maar goed, deze zomerse dagen zou je ook niet moeten strijken).

kimski80 27-07-2016 Product paar weken in bezit

Strijken was nog nooit zo leuk!

Nu vind ik strijken nog steeds niet leuk, maar de Philips GC8625 maakt het wel een stuk beter! Grote voordelen zijn het grote waterreservoir, bijvullen tijdens de strijk is niet meer nodig. Ook vind ik het erg fijn dat het strijkijzer de warmte automatisch aanpast aan de stof. Geen gedoe meer met keuzeprogramma's en het kapot strijken van je was is bijna onmogelijk. Het is wel even wennen dat je je strijkijzer niet meer recht op kan zetten, maar terug in de houder, óf op je strijkplank kan ook (toen ik dat doorhad, was dit minpuntje meteen vergeten). Zijn er dan ook minpunten? Ja, ik ben best kritisch maar voor dit geld verwacht ik wel heel veel. Ik vind het totale apparaat heel lomp/groot. Ook zit er een hele summiere omschrijving/handleiding bij, waardoor je veel zelf moet uitvogelen. Bij mij werkt de stoomknop niet (om deze niet steeds te hoeven indrukken, kun je hem voor langere tijd inschakelen) en ik vind dat er toch aardig wat 'herrie' uit het apparaat komt. Tot slot wordt mijn strijkplank drijfnat. Het is een fijn apparaat, strijkt licht (het ijzer is heel licht) en gaat soepel over de stof heen. Ik ben sneller door de was heen en het is een vriendelijk apparaat, maar voor dit geld had ik toch meer kwaliteit verwacht in het eindresultaat.

Capes 27-07-2016

Doet zijn naam eer aan: PERFECT care !

Na 2x de volledige was te hebben gestreken is het nu tijd voor een mooie review te schrijven over dit top apparaat.

De PerfectCare Aqua GC8625 is zeer goed verpakt in een compacte doos. Vanuit de doos is hij zo goed als gebruiksklaar.

Wat opvalt is het grote waterreservoir wat voor mij na 2x een was te hebben weggestreken veel te groot is. Het is lastig om het overtollige water er weer uit te krijgen.
De GC8625 heeft een mooi design, lang stroomsnoer(echt handig) en wat direct opvalt geen stelknop voor diverse textiel producten. Hij regelt zelf de instellingen naar de te strijken stof.

Dit werkt uitermate prettig in combinatie met de super gladde zool, het lichte gewicht van de strijkbout en dat er geen schroeiplekken kunnen ontstaan ook al laat je GC8625 te lang op 1 plek staan!

Minpunt is wel dat de De-Calc knop vrij lastig los te maken is en het is erg wennen dat je de strijkbout niet rechtop kan zetten.

Opbergen gaat zeer eenvoudig, het stoomsnoer kan je makkelijk wegwerken in de generator en er zit een vergrendeling op waardoor je aan de handgreep van de strijkbout het hele apparaat kan optillen.

Conclusie: Deze Philips stoomgenerator zit in het topsegment van zijn klasse en kan elke competitie met concurrerende merken op zijn sloffen aan. Ook de prijs is zeer concurrerend (goedkoop!) vergeleken wat je ervoor terug krijgt!

Mamonosolb 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Genot om te strijken :)

Nu ruim een week aan het strijken met die top product. Heerlijk is het! Strijkken gaat veel sneller dan normaal.

Ten eerste ziet het apparaat er al mooi uit. Het staat veel steviger, dan mijn vorige strijkijzer. En schuift niet op de strijkplank.

Ten tweede is het strijken veel eenvoudiger geworden. Je hoeft niets in te stellen, kunt dus gewoon zonder na te denken over alle stoffen strijken. Je kunt ook constant blijven stomen, maar veel is niet nodig om het gewenste resultaat te behalen. Spijkerbroeken die ik normaal lang moet strijken en stomen, zijn nu binnen een mum van tijd klaar.

Ten derde was het even wennen het neerzetten van het strijkijzer op het strijkvlak maar het is een genot. Ik was in eerste instantie bang dat er een gat zou branden in de strijkhoes, maar niet dus. Ideaal!

Ten vierde hoef ik niet meer om het kwartier nieuw water te halen. Heerlijk zo'n grote watertank, daar kan ik mijn hele was in één keer mee strijken.

En als laatste topper.....het systeem schakelt vanzelf uit na een tijdje. Dit was bij mijn vorige niet en dan moest ik nog wel eens omkeren of iemand thuis bellen om het uit te zetten.

Dit is dus voor mij het ideale strijkijzer, waardoor ik weer zin krijg in strijken ;)

Mamonosolb 26-07-2016

Genot om te strijken! :)

Nu ruim een week aan het strijken met die top product. Heerlijk is het! Ik ben veel sneller klaar dan normaal.

Ten vierde hoef ik niet meer om het kwartier nieuw water te halen. Heerlijk zo'n grote watertank, daar kan ik mijn hele was in een keer mee strijken.

Naomi83 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte strijkijkzer

Er is een wereld voor mij open gegaan. Ik heb nog nooit zo'n goede strijkijzer gebruikt. Ik vind het handig dat ik alles mee kan strijken zonder steeds de temperatuur te hoeven bijstellen.

Naomi83 25-07-2016

Geweldige strijkijzer

Ik ben heel erg blij met deze strijkijzer. Het is voor het eerst dat ik een strijkijzer heb waar ik mijn kleren niet mee verbrand. Ik ben heel onhandig met strijken maar nu kunnen zelfs mijn kids het doen!

Martinique1 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte PerfectCare

Als gebruiker van het oude model PerfectCare erg nieuwsgierig geworden naar het nieuwe model en het blijkt dat deze toch wel op veel punten verbeterd is. Iets meer Bar dus makkelijker en sneller kreukvrij strijken. De strijkbout is lichter en handzamer. Waar ik erg blij mee ben is de mogelijkheid om een "dubbelklik" te doen op de stoomknop en dan 13 minuten onafgebroken stoom te krijgen, ideaal voor het strijken van beddengoed en/of overhemden.
Zeer makkelijk te ontkalken en ook bij dit model hoeft de temperatuur niet ingesteld te worden. Een zeer groot waterreservoir van 2 1/2 liter. Echter is deze niet afneembaar zoals bij het oude model. Het is niet handig als je het hele apparaat onder de kraan moet houden, ik gebruik voor het vullen een maatbeker.
Geen nadeel, maar wel wennen dat de strijkbout geen "kontje" heeft om hem tussendoor even neer te zetten.

Mart1978 24-07-2016

Perfecte PerfectCare

Tov van het oudere model weer veel verbeteringen, handzamer, meer Bar, grotere watertank en de mogelijkheid tot 13 min. onafgebroken stomen door een "dubbelklik" op de stoomknop.
Ideaal dat de temperatuur niet ingesteld hoeft te worden en dat je zonder problemen over prints kunt strijken.
Het enige kritiekpuntje is de niet afneembare watertank, logisch want er kan maar liefst 2 1/2 liter water in, maar je moet wel het hele apparaat onder de kraan houden of een aparte maatbeker gebruiken om te vullen. Maar dat is dan ook het enige "nadeel"
Ook is het voor mij wennen dat de strijkbout geen "kontje" heeft om hem even tussendoor rechtop te zetten.

Peanuttie83 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super Uitvinding

Met een xxl gezin heb je strijk teveel...4 kids en een man die dagelijks overhemden draagt....
Ik liet het altijd liggen omdat het zoveel werk is...En alleen maar meer werk werd...Nu gaat de strijkijzer bijna iedere ochtend aan en wordt er weer een hoopje weggestreken...Het gaat zo makkelijk..De strijkbout zweeft over de was heen en het is zo gedaan....Tijdbesparend!

idv 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aangenaam verrast!

Deze strijkijzer heeft ons aangenaam verrast. We mogen het product test en hadden daarvoor een oude 'gewone' stoomstrijkijzer. Wat een verschil!

De PerfectCare Aqua glijdt zo over elke stof, je hoeft zelf niet veel meer te doen. Het reservoir is groot, maar dat is ook wel handig (bijvullen niet nodig). Het kan bij ons gewoon op de strijkplank staan.

Het apparaat is heel snel klaar voor gebruik. Water vullen, aanzetten, even wachten en klaar! Als de stoomgenerator aan staat maakt het wel geluid, maar dat is zeker niet de hele tijd.

De hendel om de stoom aan te zetten is heel gevoelig, waardoor je de stoom ook wel eens per ongeluk aanzet. Verder is de kabel vrij stug en kan gedraaid zitten.

Wij zijn heel blij met deze strijkijzer, echt een aanrader!

illy81 22-07-2016

Deze strijkijzer heeft ons aangenaam verrast!

Sinds een paar dagen hebben we de PerfectCare Aqua strijkijzer in huis. We hadden daarvoor een oude gewone stoomstrijkijzer. Wat een verschil!

Het lijkt wel of je zelf bijna niks meer hoeft te doen! Zeker spijkerbroeken, daar glijdt-ie zo overheen.

De stoomgenerator is ook heel snel klaar voor gebruik. Water erin, aanzetten, even wachten en strijken maar.

Ik vond het onhandig dat je het strijkijzer niet even op z'n kant kunt zetten om bijv. een kledingstuk om te draaien, maar ik las net hier op de website dat het strijkijzer gewoon met de zool op de plank kan blijven staan. Handig!

egbert 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

Erg groot, niet mijn ding

6,3
Dit is voor mij geen blijvertje. Heb geen idee waar ik het reservoir neer moet zetten tijdens het strijken. Heb hem op een tafeltje staan maar dan komt steeds de warme stoomsslang tegen mijn been. Ook vind ik het onhandig dat als het het strijkijzer van de unit afpakt dat je dan al heel snel de stoomknop indrukt, vind ik wat gevaarlijk.

Wat wel handig is is dat je geen temperatuur meer in hoeft te stellen.

Het apparaat op zich strijkt super.