Philips PerfectCare Elite GC9650/80 Stoomgenerator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Elite GC9650/80 Stoomgenerator op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Elise 02-12-2016

Leuk strijkijze

Stijkt heel zacht, licht aparaat, bijvullen is makkelijk maar niet afneembaar reservoir.
Het piepgeluid bij het opwarmen is ofwel heel zacht of wel niet bestaand ( klein nadeel)

Pluspunten

• licht
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• (ontbrekend) of zacht piepgeluid bij het opwarmen

sandravg66 15-07-2015

Via The Insiders mag ik dit toestel testen.
Net terug van vakantie, dus een hoop strijk te verwerken.
Wat vooral gemakkelijk is, is dat je de kledingstukken niet hoeft te sorteren omdat het toestel zelf de juiste temperatuur zoekt. En dat werkt perfect. Je hoeft maar 1 kant te strijken en de kreuken zijn weg. Overhemden worden kreukvrij dank zij de extra stoomfunctie. 2 keer de knop indrukken en het toestel levert constante stoom, zalig.
Het toestel heeft een groot waterreservoir dat je, indien nodig, onmiddellijk kan bijvullen. Het toestel is zeer snel warm en het snoer is lang genoeg. Het snoer wordt wel warm maar dat is bij andere toestellen ook het geval. Het toestel is zeer licht en ligt goed in de hand. Je kan het ook gewoon op de strijkplank laten staan in plaats van het op het station te plaatsen.
Voorlopig niks dan goeds ...

123ann123 14-07-2015

Erg tevreden. + Grote voordeel is het niet hoeven instellen van de temperatuur. De machine is zeer stil. Het ijzer is vooraan erg smal dus makkelijk wendbaar. Glijdt erg goed en meestal hoef je maar langs een zijde te strijken. Heeft een groot waterreservoir. - Negatief vind ik het lekken bij het begin van elke strijkbeurt. De eerste minuut komt de gecondenseerde stroom van de vorige strijkbeurt er uit. Dat heeft flink veel waterverlies. Ander nadeel is het niet rechtop kunnen plaatsen van het ijzer. Je kan het plat zetten op de strijkplank maar dan verlies je plaats en ik ben ook bang dat het er af zou glijden. Het station is niet stabiel genoeg om telkens het ijzer op neer te zetten. Je moet het dus plat zetten op de plank. Enkele kleinere negatieve puntjes: zelfs met twee hoezen wordt de onderkant van de plank nat. Synthetische stoffen glanzen soms. Is te verhelpen door de stof te strijken langs de binnenkant. Het waterreservoir is nogal moeilijk te legen.

Nana18 13-07-2015

* mooi toestel van vormgeving'. Dat is al een pluspuntje maar .... Strijkt het ook vlot?
Aangezien strijken niet echt mijn favoriete klusje is , was ik sceptisch. Toch tevreden over dit toestel.
Geen geklungel meer met temperatuurstanden. Neen, alles vlotjes in 1 keer door. Toestel kan makkelijk alle stoffen aan. Extra stoom nodig, even knopje inhouden en hop. Grote watertank dus constant bijvullen is er ook niet bij. Hierbij ook weinig tijdverlies omdat het geen lange opwarmtijd nodig heeft. Heb je gedaan met strijken, kan het het strijkijzer op slot doen waardoor het tijdens het opbergen niet van het toestel kan afvallen. Groot pluspunt aangezien dit mij nogal eens overkwam bij mijn vorig toestel. Al met al een heel positieve ervaring. Zeker een aanrader voor mensen zoals mij. Die niet graag strijken en er zo weinig tijd mogelijk aan willen besteden :)

liesebees 09-07-2015

Het promotiepraatje bij dit toestel maakte me bijzonder sceptisch en het was met een bang hartje dat ik de eerste keren dit toestel gebruikte.
Geen temperatuur instellen? Intelligente temperatuursregeling via de Advanced Smart Control-processor? En dat moet goedkomen? Hmmm...
Maar voorlopig doet het toestel netjes wat het beloofd: vlot en makkelijk strijken in een handomdraai zonder dat de temperatuur moet veranderd worden! En ik heb intussen toch al verschillende materialen na elkaar gestreken. Voor een warhoofd als mezelf, is dit echt wel veiliger voor de was!
Het toestel oogt zeer mooi en zeer kwaliteitsvol. De strijkbout ligt makkelijk in de hand, alhoewel dat ik even heb moeten wennen dat ie niet recht blijft staan.
De stoomfunctie is eenvoudig te bedienen en zeker krachtig. Het waterreservoir is makkelijk te vullen. Het strijken is veel stiller dan met mijn oude toestel...
kortom nog geen nadelen ontdekt. Tenzij misschien dat je toch nog zelf moet strijken...

liesebees 09-07-2015

Ik was bijzonder sceptisch over het toestel en zeer wantrouwig de eerste keren dat ik dit toestel gebruikte. Geen temperatuur instellen nodig? Intelligente temperatuursregeling? En dat zou goedkomen? Hmmm...
Maar voorlopig doet het toestel inderdaad wat het beloofd: makkelijk en snel strijken in een handomdraai. Plus ik heb nog geen enkele keer de temperatuur veranderd, terwijl ik al verschillende stoffen na elkaar heb gestreken!
Het toestel oogt zeer mooi en zeer kwaliteitsvol. De strijkbout ligt makkelijk in de hand. De stoomfunctie is eenvoudig te bedienen. Het waterreservoir is makkelijk te vullen... kortom nog geen nadelen ontdekt.
Tenzij misschien dat je toch nog zelf moet strijken...

insidergiraf 05-07-2015

Met dit strijkijzer is strijken een plezier. Door zijn licht gewicht is het heel handig in gebruik. Sorteren is niet meer nodig waar je veel tijd mee bespaart, geen gepruts met verschillende standen.
Het is nog wat wennen aan het gebruik van de stoom maar het strijken gaat in ieder geval al een stuk vlotter dan voorheen.
Door zijn vlotheid werd ik even ongeduldig tot het strijkijzer op temperatuur was (na een korte pauze). Was iets vroeger beginnen strijken, op dat moment is stomen niet eenvoudig en verliest het toestel wat druppels water. Op zich is het toestel wel snel terug op temperatuur.

CaroP 04-07-2015

Het toestel strijkt enorm vlot, glijdt echt over alle kledingstukken. Een kant van het kledingstuk strijken is voldoende voor een perfect resultaat, het is ook zeer stil.

knuffiebeer 30-06-2015

Via The Insiders mag ik dit strijkijzer testen. Het zorgt ervoor dat ik door mijn berg strijk vlieg. Rokjes, kleedjes, ... waren nog nooit zo leuk om te strijken. Ook handig met dit toestel is dat je verticaal kan stomen, zodat je geen valse plooien strijkt.
Ook de dikkere, moeilijkere stoffen (zoals bijv linnen) zijn snel en vlot gestreken.

Welkenraedt 27-06-2015

L'achat d'une centrale à vapeur est toujours difficile car l'offre est importante. Lorsque l'on décide de mettre le prix, l'on espère que l'on ne va pas se tromper et que l'achat va répondre à nos attentes car l'on va s'en servir très régulièrement durant des années. Pour ma part, je ne regrette absolument pas mon choix. Il faut reconnaitre que cette centrale attire déjà le regard rien que par son design futuriste. En optant pour le haut de gamme, l'on doit atteindre "la perfection". Je dois dire que je crois qu'on l'a atteinte. En effet, il n'y a pas plus simple d'utilisation #pas de réglage de température et donc pas de problème avec les vêtements#, le fer en lui même est très léger et maniable, sa semelle glisse parfaitement #ce qui n'est pas toujours le cas pour d'autres centrales# et la puissance de la vapeur est assez surprenante. Non vraiment même si elle a un coût, repasser deviendrait même un plaisir car l'on a limité les inconvénients au maximum pour rendre le repassage agréable. A CONSEILLER ...