Philips GC9640

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9640 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

c*******@g******** 18-08-2021

Duur toestel, slechte kwaliteit en dure herstelkosten

HEEL SNEL STUK - DURE REPARATIEKOSTEN

Het toestel strijkt makkelijk en goed (mag je ook verwachten van een toestel van +-300€). Helaas ging het al binnen 3 jaar stuk : toestel blijft alarmeren dat het ontkalkt moet worden, maar ondanks steeds correct de ontkalkingsprocedure te volgen, blijft het toestel deze foutmelding geven.

Dus het toestel opgestuurd naar het servicecenter. (Het toestel binnenbrengen om alvast de verplichte verzendkosten 60€ te vermijden kan niet volgens de medewerker van Philips). Na een maand volgt het bericht dat de herstelkosten 111€ bedragen?!? Toch maar even contact opgenomen met Philips om te informeren waar de hoge herstelkosten vandaan komen om te weten wat de reden van het defect was. Maar dit kan men niet vertellen, het dossier kan niet ingekeken worden want het IT systeem ligt uit dus vraagt men een week later terug te bellen. Zo gedaan, blijkt het IT systeem opnieuw uit te liggen dus vragen we doorverbonden te worden met de technische dienst. Dit kan niet, maar na aandringen gaan ze akkoord dat iemand van de technische dienst ons zal opbellen. Helaas gebeurd dat niet, en pas na 2 maanden veelvuldig contact en aandringen krijgen we een telefoontje van een onafhankelijk servicecenter, dat herstellingen doet voor verschillende merken, dat er een klepje vervangen dient te worden. Maar ook hij heeft geen verklaring waarom dat al zo snel stuk gegaan is.

Met dit toestel bewijst Philips dat een duur toestel helemaal niet garant staat voor kwaliteit. Daarnaast ben ik absoluut niet te spreken van de service (als daar al sprake kan van zijn) die geboden werd door Philips. Nee, ik denk niet dat hier nog een Philips toestel in huis komt!

Pluspunten

• Strijkt goed (helaas maar voor even)

Minpunten

• Snel stuk
  • Dure herstelkosten
  • Slechte service van Philips

Clio 13-12-2017

top toestel!

Geschreven voor: Philips GC9640

Deze stoomgenerator is enorm krachtig! Kan er niet meer zonder, is de prijs absoluut waard! Voor deze nam ik altijd de krachtigste calor stoomgenerator, daar was ik altijd super tevreden van(behalve dat ze snel kalkproblemen hebben en veel lawaai maken)Maar deze is zonder twijfel veel beter! Het strijkt sneller door de supergladde zool, kreuken gaan zeer snel weg door de krachtige stoom, en je moet niet meer kijken naar de tekeningen op de t-shirts..hierover kan je strijken zonder probleem! Hij is ook stil in gebruik, viel onmiddellijk op! Ook delicate stoffen kan je strijken, geen handdoek meer nodig! Bespaart me dus een hoop tijd! Zeker met 3 kinderen is dit wel een pluspunt! Het enigste waar ik vooral aan moet wennen is het lichte strijkijzer, calor is een pak zwaarder! En je kan deze strijkijzer niet rechtop zetten, maar je mag deze gewoon op je strijkplank/stoomgeneratorhouder laten staan. Het water bijvullen gaat ook zeer vlot, gewoon erin gieten en terug insteken en je kan direct door strijken. Niet meer wachten tot het terug opgewarmd is! Het handige hieraan is ook, dat het toestel biept als hij opgewarmd is, dus kan je nog effe de was sorteren en bij het signaal weet je dat het klaar is om te strijken! Het ontkalken gaat ook zeer makkelijk, het toestel geeft aan wanneer het tijd is om te ontkalken! De functie eco en automatisch stomen zijn ook handig! Het toestel past zich automatisch aan naargelang de soort stof! Je moet dus niet op het knopje duwen om stoom te krijgen, dat doet hij vanzelf!
Het enigste minpuntje vind ik (ter vergelijking van de calor) dat de stroomkabel niet tegoei kunt opbergen in het te voorziene gat, maar de strijkijzer kan je wel vastklikken vanboven waardoor je het handig kunt opbergen!

Pluspunten

• snel, vlot, handig in gebruik, stil
  • kan op alle stoffen, krachtig

Minpunten

• stroomkabel moeilijk in vak te krijgen

jan 22-09-2016

Te duur

Geschreven voor: Philips GC9640

Het toestel strijkt zeer gemakkelijk en is heel licht, zodat een volle mand was snel verdwijnt. Jammer dat het slechts 3 maanden meegaat en vervolgens defecten is gaan vertonen (boiler, doorloopcircuit, pomp
, ...).

Pluspunten

• lichte strijkbout
  • regelt temperatuur zelf

Minpunten

• defect na 3 maanden

werb 24-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het toestel ligt makkelijk in de hand, is heel licht en strijkt erg snel en goed. Het is snel gebruiksklaar, de afneembare waterbak is handig. Heel praktisch is dat je alle soorten stoffen door elkaar kan strijken zonder de temperatuur in te hoeven stellen. Dat bespaart een hoop tijd.

BlackWid0w 23-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Ik heb mijn toestel nu bijna een maand geleden ontvangen. Het is best wel groot, dus plaats ik mijn toestel op tafel voor mijn strijkplank zodat ik voldoende ruimte heb op mijn plank. Zelf ben ik niet zo'n grote fan van strijken en met elk weekend overvolle wasmanden, had ik al geen zin meer tegen de tijd dat ik klaar was met alles te sorteren. Nu kan je gewoon beginnen en doordoen tot het einde, wat een enorm voordeel is. De meeste dingen strijken echt wel goed en je hoeft er ook geen 10 keer over te gaan om een goed resultaat te bereiken. Ik ben heel erg tevreden van dit toestel, maar het heeft onrechtstreeks 1 nadeel: bij grotere strijkhoeveelheden kan de plank vochtig worden en heb je ook water op de grond. Misschien op de lossen door een strijkplank die meer geschikt is ...

chantal.vanagtmael 10-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het is een echt lichtgewicht! Strijkt ook supersnel én je hoeft je temperatuur niet aan te passen aan de soort stof, supergemakkelijk!

Ann VG 09-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Ik heb deze stoomgenerator als vervanging van een oud model , eveneens van Philips. Wat direct opvalt is dat dit nieuwe model een heel modern en elegant design heeft. De kleuren spreken me ook enorm aan en het hel blauwe verkliklichtje dat over het hele handvat loopt is een moderne toets. Er is eindelijk een oplossing voor de kabels, zowel die van de elektriciteit , als die voor de stoom. Deze kunnen opgeborgen worden in de vakjes links en rechts onderaan de generator. In het begin is het even zoeken, maar al snel vind je de handigheid om ze snel weg te bergen na gebruik. Het ijzer zelf kan je met een handig slot op de generator vastzetten waardoor het tijdens het verzetten er niet kan afglijden. Het doet op die manier ook dienst als handvat wat het wegzetten en transporteren vergemakkelijkt. Je kan het zelfs met 1 hand dragen.

Het grote voordeel is dat dit strijkijzer opmerkelijk stiller is dan mijn oude generator. Ik kijk graag tv terwijl ik strijk, of luister naar de radio, en ik hoef me niet meer te ergeren dat ik delen mis omdat de generator weer stond te brommen. Volledig stil is hij natuurlijk ook weer niet maar het geluidsniveau is acceptabel en wekt geen ergernis bij me op.

Het strijkijzer is erg licht en voor iemand als ik die veel last heeft van spierpijn, is dit een verademing. Zonder al te veel moeite glijdt het ijzer over alle stoffen en ik moet geen kracht zetten. Het ijzer lijkt me wel warmer te worden dan mijn vorige model, maar misschien wil dit gewoon zeggen dat ik nooit op de optimale temperatuur heb gestreken. Dit model past zich immers automatisch aan aan de stof die eronder ligt. Ikzelf moet geen temperatuur meer instellen en kan gewoon een jeans strijken en direct erna een wollen trui. Fantastisch gewoon! Zo kan ik ook geen ongelukjes meer hebben met delicate stukken die onder een te heet ijzer belanden. Bovendien kan hierdoor het ijzer ook gewoon plat op de plank staan, zonder risico op schroeivlekken. De stoom komt vlot uit het ijzer en ik heb de indruk dat het waterbasin hierdoor iets sneller leeg is. Dit is geen probleem want er kan gewoon kraantjeswater in en met een inhoud van 1,8 liter loop je ook niet constant naar de kraan. Ook loopt er geen water uit bij het eerste te strijken stuk, wat mijn oud ijzer wel had en wat erg vervelend was. Je kan onmiddellijk beginnen.

Met dit strijkijzer win je tijd, en omdat strijken niet mijn hobby is vind ik dit leuk. Na 2 minuutjes is het strijkklaar en omdat je niet moet schakelen tussen temperaturen heb je ook geen opwarm- of afkoeltijden. Ik ben er alvast erg tevreden en zou hem niet meer willen missen.

Philips PerfectCare Elite GC9640/60 - Stoomgenerator | Philips

Het strijkijzer is erg licht en voor iemand als ik die veel last heeft van spierpijn, is dit een verademing. Zonder al te veel moeite glijdt het ijzer over alle stoffen en ik moet geen kracht zetten. Het ijzer lijkt me wel warmer te worden dan mijn vorige model, maar misschien wil dit gewoon zeggen dat ik nooit op de optimale temperatuur heb gestreken. Dit model past zich immers automatisch aan aan de stof die eronder ligt. Ikzelf moet geen temperatuur meer instellen en kan gewoon een jeans strijken en direct erna een wollen trui. Fantastisch gewoon! Zo kan ik ook geen ongelukjes meer hebben met delicate stukken die onder een te heet ijzer belanden. Bovendien kan hierdoor het ijzer ook gewoon plat op de plank staan, zonder risico op schroeivlekken. De stoom komt vlot uit het ijzer en ik heb de indruk dat het waterbasin hierdoor iets sneller leeg is. Dit is geen probleem want er kan gewoon kraantjeswater in en met een inhoud van 1,8 liter loop je ook niet constant naar de kraan. De kreuken gaan ook gemakkelijk uit de stoffen en vaak is strijken aan 1 zijde voldoende. Ook loopt er geen water uit bij het eerste te strijken stuk, wat mijn oud ijzer wel had en wat erg vervelend was. Je kan onmiddellijk beginnen.

kat1977 08-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Gedaan met was sorteren voor het strijken. Nu kan je alles gewoon doorstrijken, het strijkijzer past zelf zijn temperatuur aan aan de stof. Reservoir is eenvoudig bij te vullen en je hoeft niet te wachten om verder te strijken. Licht toestel en gemakkelijk te hanteren.
Super strijkijzer!

veran 07-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Dit strijkijzer ligt licht in de hand, is zeer gemakkelijk te bedienen. Geen gedraai aan knopjes om de temperatuur in te stellen, de temperatuur wordt automatisch ingesteld, ideaal om de ganse was te strijken zonder te moeten sorteren naargelang het stofje. Er is ook een afneembaar waterreservoir wat het makkelijk maakt om onder de kraan even bij te vullen. Een ander pluspunt is dat het toestel makkelijk te ontkalken is en het een aantrekkelijk design heeft. Enig minpuntje is het snoer dat niet zo makkelijk te opbergen is.

Carojaro 07-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Sinds een week gebruiken wij hier thuis de Philips PerfectCare Elite Silence GC9642/60.
Het apparaat is ten eerste zeer mooi van design! Zo is het niet erg als het eens niet opgeruimd wordt! ;)
Wat ook aangenaam is, is dat het apparaat zeer SNEL op temperatuur is en ook een geluidssignaal geeft wanneer het klaar is voor gebruik.
Het ijzer zelf is zeer LICHT, wat voor mij een groot voordeel is omdat ik vroeger na het strijken vaak spierpijn had door het gewicht van ons oude strijkijzer. Het is wel even wennen als je gewoon bent het ijzer verticaal neer te zetten op de plank, want dat is bij dit ijzer niet het geval. Het is even wennen om hem steeds terug op de generator te plaatsen, maar dat zal snel een gewoonte worden.
De PerfectCare is ook zeer GEBRUIKSVRIENDELIJK, je hoeft de temperatuur niet in te stellen en je kan dus alle kledingstukken gewoon achter elkaar strijken van een delicaat bloesje naar een stevige jeans. Je hoeft dus niet te sorteren.
Verder is de PerfectCare ook zeer KRACHTIG: je hoeft je kledingstukken maar aan één zijde te strijken en dit spaart heel wat tijd!
De 'Silence' maakt zijn naam waar en er is inderdaad heel wat minder lawaai bij het stomen.
In ons huishouden probeerde ik vroeger vaak het klusje van strijken door te geven aan mijn man, maar door de Philips PefectCare Elite Silence heb ik daarstraks met plezier een mandje strijk gedaan! :)

joelleop 06-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Strijken … niet een van mijn favoriete bezigheden. Ik durf het ook wel serieus laten opstapelen voor ik eraan begin maar niet strijken is geen optie! Hiervoor gebruikte ik een gewoon stoomstrijkijzertje. Deze lekte vaak waardoor in de stoomfunctie dan maar niet gebruikte. Verder deed hij zijn werk wel … Althans dat dacht ik!
Ik gebruik nu al eventjes de Philips PerfectCare Elite Silence Stoomgenerator type GC9640. En dit zorgt voor een super strijkervaring!
Om te beginnen, de looks. Normaal ga ik niet voor huishoudtestellen die wit zijn maar deze ziet er eigenlijk best wel stijlvol uit met zijn wit met beige/goudachtige kleur. Een blauwe lichtstrip in de handgreep geeft aan wanneer het toestel voldoende opgewarmd is en dit reeds na ongeveer 2 minuutjes. De kabel waar de stoom doorgaat is ietwat stug maar ja als je bedenkt hoeveel hete stoom erdoor moet mag dat ook wel een stevige kabel zijn he… Het waterreservoir is lekker groot zodat je hem niet constant moet bijvullen. Hij kan ook zonder probleem tijdens het strijken met gewoon kraantjeswater bijgevuld worden. Wanneer het reservoir leeg is wordt dit door een lampje aangegeven. Het totaalplaatje is wel best wel groot en mijn huidige strijkplank is er niet op voorzien. Doordat de kabels lang genoeg zijn is het geen probleem om hem op mijn wasmachine of keukenaanrecht te plaatsen met de strijkplank erlangs.
Dan het strijken zelf … wow! Voorheen was het een klus om alles te sorteren, verschillende kledingstukken binnenstebuiten draaien, telkens wachten tot het ijzer opgewarmd was voor het volgende deel te doen. Bovendien waren er genoeg stuks die ik niet durfde strijken en die dus na het wassen goed uitgeklopt werden voor ze opgehangen werden om te drogen. Nu na amper 2 minuutjes vlieg ik door mijn berg die gewoon door elkaar gestreken zonder sorteren. Het ijzer gaat vlot over alles heen met maar weinig druk op het ijzer waar mijn pols heel dankbaar voor is! Voor de meeste stuks is het zelfs voldoende om maar aan 1 kant te strijken. Bijvoorbeeld shirts met print doe ik dus niet meer binnenstebuiten maar strijk ik aan de achterzijde. Voor sommige jeansbroeken moet ik wel nog de 2 kanten doen. Voor hardnekkige kreuken kan je de stoomstootfunctie gebruiken. Ook delicate stofjes zijn geen probleem. Een ander leuk snufje waar ik eerder zelfs nog niet van gehoord had is Vertikaal Strijken! Sommige delicate bloesjes, die ik dus eerder goed uitklopte worden nu op de hanger ‘gestreken’. Waar ik wel nog aan moest wennen is dat je de zoolplaat gewoon op je strijkplank kan laten staan tussendoor zonder deze terug in de houder te plaatsen. Bij mijn vorige toestel kon ik dat niet riskeren zonder schroeiplekken maar dit strijkijzer kan je gewoon laten staan.
Na het gebruik kan je je ijzer gewoon in de houder plaatsen en vastklemmen. Zodra hij afgekoeld is de kabel van de stoom en de stroomkabel terug in de houders onderaan de zijkanten plaatsen. Nadat je het waterreservoir hebt leeggemaakt weegt hij nog maar zo’n 5 kg. Door het vastklemmen kan je het gehele toestel met de handvat van het strijkijzer dragen maar persoonlijk neem ik hem liever op bij de bak. Bovendien schakelt het toestel zelf uit indien je hem gedurende 10 minuten niet gebruikt.
Verder zijn er nog 2 standen die ik persoonlijk niet gebruik. Eco-modus wat een energiezuinigere stand is en de Turbo-modus wat meer stoom produceert maar in de gewone stand is er voor mij al voldoende stoom om degelijk te strijken.
Wanneer het strijkijzer toe is aan ontkalking wordt dit aangegeven door een lampje. Na het afkoelen kan je achteraan knop ontgrendelen en hem laten leeglopen.
Verder heeft dit type ook een Silent Steam-technologie waardoor hij erg stil is in gebruik. Dit kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld in de living bij de tv strijkt maar dat wordt hier niet gedaan.
Wat ik wel voorheb, maar dit ligt aan mijn strijkplank die dus aan vervanging toe is, is dat het onder mijn strijkplank vochtig is door het vele gebruik van de stoom. Een volgende investering is dus best een degelijke strijkplank.
Het belangrijkste voor mij is het gebruik en dat valt me super mee! Strijken is nu kinderspel en gaat lekker snel vooruit… een aanrader!

spaminbox 04-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Toch wat wennen dat je geen temperaturen meer hoeft in te stellen. Tot nu toe geen beschadigingen aan kledij. Zeer krachtige stoom. een afzonderlijke knop op permanent stoom te geven mis ik wat. Twee keer snel drukken voor constante stoom is wat omslachtig. Toestel neemt ook veel ruimte, anderzijds is er een grote voorraad voor water. Strijkijzer op zich is zeer licht, glijdt goed. Ecofunctie nog niet gebruikt, lijkt mij niet echt nuttig. Deze functie zou altijd aan moeten staan. voor de rest tevreden, dit wordt een blijvertje voor mij.

dylanenglenn 01-07-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Met dit strijkijzer gaat de strijk veel sneller en zijn de kleren ook mooier gestreken. Het strijkijzer is licht en ligt heel goed in de hand en het feit dat je het strijkijzer niet plat maar schuin op het waterreservoir kunt zetten is ook heel handig. Ook positief is dat je de temperatuur niet moet aanpassen naargelang het kledingstuk dat je strijkt dus dit scheelt ook in tijd. Een echte aanrader !

katiasky 27-06-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Het praktische aan dit toestel is dat je niet telkens de opnieuw de temperatuur moet instellen als de stof die je wil strijken verandert. Dus het is ook niet nodig de kleding voor te sorteren, bij een andere stof kan je gewoon doorstrijken. Hiermee win je natuurlijk al wat tijd, terwijl het strijken op zich ook zeer snel gaat. Het wegstrijken van kreuken gaat supervlot, je moet ook niet hard gaan drukken en het is voldoende maar één kant te strijken.
Wat de eerder technische kant betreft ook niets dan voordelen. Het toestel is absoluut niet luidruchtig, het ligt gemakkelijk in de hand en heeft een stijlvolle maar ook praktische vormgeving. Bovendien is het erg licht. Het open handvat is wel even wennen maar oogt zeer mooi. Het is heel praktisch dat het waterreservoir afneembaar en dus kan bijgevuld worden tijdens het strijken. De vulopening is voldoende groot. Ook moet je niet al te lang wachten tot het toestel klaar is om te beginnen met strijken. Je kan kraantjeswater gebruiken want het toestel heeft een ontkalkingsfunctie. De slang en het snoer zijn allebei opbergbaar. Een klein nadeel is dat het toestel vrij omvangrijk is en nogal wat plaats inneemt op de strijkplank, maar dat heb je bij elke stoomgenerator.

mam252009 26-06-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

IK heb voor gewoonte terug te gaan met TV-kijken. De kinderen baalden zozeer het geluid van mijn oude elektriciteitscentrale die geluid in elke bijvullen van water. Hier zelfs niet merken dat ik uitgepraat. EEN geluk voor hen. En ook voor mij trouwens. Niettemin is het een recht(klus) voor mij de strijken; zeer effectief dit strijkijzer. En gemakkelijker opruimen met dit systeem van fixatie (bindend). Wow ... Het is de power plant die ik nodig had

Lunali697 26-06-2015
Geschreven voor: Philips GC9640

Le design est super, il est très facile a utiliser quand on repasse on a l impression de glisser sur un coussin d air. Il est tres silencieux meme qd il se rechauffe c est tres agreable. Le fait de pouvoir le recharger en route est tres pratique aussi.

mam252009 26-06-2015

oui, il est parfait . MAM252009