Philips PerfectCare Expert GC 9246 - Reviews

2 liter
Continu navulbaar
Gebruiksklaar in
2 min.

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mike789456123 31-10-2014 Product paar dagen in bezit

We zijn nu in het bezit van de philips GC9246 heel eenvoudig te installeren de kind kan de was doen. Met een 6,5 bar aan stoom druk hoef je de kleding maar aan een kant te strijken, dus niet meer je kleren omdraaien. Dit maakt het strijken gemakkelijker en je bent sneller klaar. Geen aangebrande kleding meer aan je strijkijzer het apparaat regeld het zelf. We hebben ook de philips strijkplank gekocht nu heb jeen mooi degelijke zet en wordt strijken weer leuk.

Sarge01 16-09-2014 Product paar dagen in bezit

Deze strijkijzer heb ik een paar dagen in bezit gehad, maar is retour gegaan.

De optie dat er geen temperatuur ingesteld hoeft te worden is naar mijn idee de bottleneck van dit product. Ik kreeg echt geen goede strijkresultaten. Voor linnenbroeken, spijkerbroeken en katoenen gordijnen mis je gewoon de hetere temperatuur. Dit in combinatie met wel veel stoom, kreeg ik geen gladde en strakke resultaten. De zool is ook relatief stroef vergeleken met andere merken.

Het apparaat is in zijn totaliteit wel degelijk. Het voelt goed stevig aan en ziet er ook duurzaam uit. Hij wordt ook echt snel warm en is snel gebruiksklaar.

Vullen werkt net als bij de Senseo van Philips en gaat prima.

Ik ben door de slechte strijkresultaten nu overgestapt op een tefal GV8960.

PBV 11-12-2013 Product half jaar in bezit

Toen mijn oude strijkijzer het begaf, besloot ik een stoomsysteem aan te schaffen.
Ik koos voor deze van Philips omdat hij krachtig is (stoomuitstoot), daarnaast leek mij de automatische temperatuur functie erg handig, niet meer instellen hoe heet het strijkijzer moet staan! Daarnaast was dit systeem ook nog eens een beste koop en was er een mooie aanbieding.

Het strijkijzer werkt echt fantastisch! hij is snel opgewarmd, geeft een goede continue stoom afgifte. Ook het verticaal gebruiken van de stoom werkt perfect! Je kunt ervoor kiezen zelf handmatig stoom toe te voegen, of de stoomknop vast te zetten. Bijvullen is super eenvoudig, het reservoir pak je zo uit het systeem en neem je mee naar de kraan. Ook de automatische temperatuur regeling werkt perfect! het maakt niet uit wat ik strijk, de temperatuur is altijd goed!

Nadelen heeft dit systeem (zoals ieder systeem) ook;
wanneer je echt een broek wilt persen, of bijvoorbeeld een applicatie vast wilt strijken is het lastig dat je de temperatuur niet in kan stellen, hiervoor dus mijn oude strijkijzer nog maar even bewaard. Voor het 'oppompen' van het water uit het reservoir hoor je een zoemend/pompend geluid (vrij logisch lijkt mij). Ik heb hier geen last van, maar voor sommige zou dit bezwaarlijk kunnen zijn.
Als laatste moet je het reservoir (zoals bij ieder systeem)regelmatig schoon maken, dit staat ook in de productbeschrijving (anti-kalk). Wanneer je dit niet doet krijg je bruine strepen op je strijk. Gelukkig is dit reinigen heel eenvoudig en dus zo gepiept!

Al met al dus een zeer goede koop, waar ik erg blij mee ben!

Kor 20-06-2016 Product half jaar in bezit

Maakt strijken niet leuker, wel veel gemakkelijker!

Maakt strijken niet leuker, wel veel makkelijker!

Ik heb geïnvesteerd in een goed apparaat omdat ik zelf een hekel heb aan strijken (vooral overhemden e.d.). Wat mij meteen opvalt is dat 1 kant strijken vaak voldoende is, ideaal. Ook vind ik het erg prettig dat ik niet hoef na te denken over de temperatuur. Meteen na het strijken van een katoenen t-shirt, kan ik een wat delicater bloesje strijken. Verder is het erg fijn dat de watertank uitneembaar is en dus eenvoudiger na te vullen is. Ik ben zeer positief over het apparaat en kan het van harte aan iedereen aanraden!

Gijsje78 01-03-2016

Werkt super, is alleen snel kapot voor zo duur apparaat.

Heb er veel,plezier mee gehad, maar is na 3 jaar al kapot voor zo duur apparaat dus een korte looptijd.

Paulientje 13-12-2015

Perfect

Werkt zoals beloofd
Werkt zoals beloofd en is te gebruiken zonder ingewikkelde tekst te moeten lezen

Ijsje 17-09-2015

Mooi apparaat, tegenvallende prestatie

Ik heb deze stoomgenerator gekocht omdat mijn vorige apparaat was gevallen en ik juist zeer tevreden was over mijn oude Philips stoomgenerator. Dit apparaat heeft een hogere stoomdruk, dus ik had hoge verwachtingen van de strijkkwaliteit. Ik vind het belangrijk om kledingstukken (m.n. overhemden) goed glad te strijken dus ik wil daar best in investeren.
Ik vind het apparaat zwaar, de knop om continu stoom te leveren (2x indrukken) reageert traag of helemaal niet. Zonder stoom is de strijkkwaliteit rondom slecht, met continu stoom wel okay, maar dan zit je wel de hele tijd in de stoom. Er zit ook een ecoknop op voor het stoomgebruik die ik dus niet gebruik want dan is de kwaliteit weer minder.
Ik weet niet of het komt door het nieuwe systeem waarbij je niet meer apart de warmte instelt per textielsoort, maar ik kan mer voorstellen dat het strijken zonder stoom daarmee niet meer zo goed gaat op linnen of katoen.
Ik heb spijt van de aankoop, te duur voor tegenvallende kwaliteit.

huisman1961 01-01-2015 Product maand in bezit

Het is jammer dat als je de strijkbout van het onderstation pakt, er gelijk stroom wordt geproduceerd. De knop voor stoom zit onder de greep en is vrij groot en heb je eigenlijk gelijk te pakken. Je moet dus opletten met oppakken.

Marjanne2112 23-12-2014 Product paar dagen in bezit

Het gebruiksgemak is top. Het is niet meer nodig om de temperatuur in te stellen in combinatie met stoom. Dat doet het apparaat zelf. En het werkt echt! Fantastisch

flo007 17-12-2014

mooi, goed product

strijkt prima, en vooral heel handig dat je geen warmte meer moet instellen bij verschillende stoffen.
Ook het stoom is lang genoeg beschikbaar tov wat sommige andere beweren.

HSE1115 06-12-2014 Product paar dagen in bezit

Grandioos apparaat met goede strijkresultaten en daar gaat het om. Enigste punt van kritiek: ss wel wat zwaar.

Jogie4714 24-06-2014

strijken zonder temperatuur in te stellen

Strijkt inderdaad alle stoffen zonder temperatuur in te stellen.
Ik kan het strijkijzer op de strijkplank zetten zonder dat ik schroei of brandplekken krijg. Ideaal dat afneembare waterreservoir.
Zeer prettig dat ik de snoeren op kan bergen in het apparaat.
Het is nog wennen om het apparaat aan het strijkijzer op te tillen.
2x bleef het stoomknopje hangen. Nogmaals gedrukt en toen liet het los.

Lucar00 16-06-2013 Product maand in bezit

Na vele jaren van trouwe dienst was onze Philips Azur strijkijzer wel aan vervanging toe.
Oriëntering op internet en in diverse winkels maakte duidelijk dat er heel wat te kiezen viel. Zowel qua uitvoering als qua prijs. Een stoomgenerator leek ons wel gezien het feit dat wij praktisch al het wasgoed strijken. Van kussensloop tot dekbedovertrek en van washand tot badlaken. Maar ook binnen de categorie van stoomgenerators valt er heel wat te kiezen. Gelukkig kwam Philips op het juiste moment met een mooie aanbieding van de GC9246 PerfectCare Stoomgenerator.

Enkele belangrijke kenmerken:
- Optimale temperatuurinstelling ( alle stoffen door elkaar te strijken zonder steeds opnieuw in te stellen)
- 1,5 Liter afneembaar waterreservoir voor ca. 2 uur onafgebroken strijken.
- Continue stoomproductie van 120g/min
- Extra stoomstoot van 340g
- Easy De-Calc met indicator (Effectief antikalksysteem)
- Eco modus ( lager stroomverbruik door minder stoomproductie)
- Slechts 2 minuten opwarmtijd.

Allemaal heel mooi maar hoe bevalt het apparaat nu in de praktijk?
Daar kan ik kort over zijn. GEWELDIG!!! Gewoon de maximale score 10!!

Nadat het afneembare waterreservoir is gevuld met kraanwater en het apparaat is ingeschakeld is het binnen 2 minuten gebruiksklaar. Het strijkijzer is lekker licht
(1,2 kg) en glijdt dankzij de steamglide-zoolplaat super licht over het strijkgoed. De hoeveelheid stoom is perfect te regelen door de hendel onder het handvat in te trekken.
Dit geeft al zulke goede resultaten dat de extra stoomstoot van 340g d.m.v. de knop bovenop het handvat zelden nodig is.
Doordat alle stoffen door elkaar te strijken zijn en de effectiviteit van de stoomgenerator
zelf gaat het strijken veel sneller dan met een gewoon stoomstrijkijzer.
Ontkalken is nog niet nodig geweest en de eco-modus hebben wij (nog) niet gebruikt.
Wel vraagt het opbergen van slang en snoer enige oefening maar daarna is ook dat een fluitje van een cent.

Hoe makkelijk de GC9246 PerfectCare te bedienen is blijkt ook wel uit de omvang van de duidelijke gebruiksaanwijzing die slechts 6,5 A5-pagina’s omvat en geen gebruikers-vraag onbeantwoord laat.

Voor ons heeft de GC9246 PerfectCare bewezen dat Philips zijn slogan sense and simplicity in deze volledig waar maakt.

egeltje4728 13-06-2013 Product kwartaal in bezit

REVIEW PHILIPS stoomgenerator GC9246

Wij waren al bekend met de “oude” PHILIPS stoomgenerator, maar onze nieuwe GC9246 heeft ons snel overtuigd van al zijn nieuwe kwaliteiten.
De zool “SteamGlide” is gelijk gebleven en die glijdt als van ouds glad over het te strijken goed, maar dit nieuwe apparaat is nog beter door dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom, tot wel 6 ½ bar, beter ingesteld wordt op het te strijken materiaal, daarom is elke streek raak en super glad, mede ook door de extra stoom stoot mogelijkheid.
Als je al eens een valse plooi strijkt dan ga je er terug overheen en er is door de juiste hoeveelheid stoom niets meer te zien van die valse plooi.
Het apparaat herkent alle strijkbare stoffen en stelt dan precies de juiste temperatuur in om het glad te strijken.
Zelfs als je het apparaat aan en op de zool op de strijkplank laat staan dan nog kan er niks gebeuren, het strijkplankovertrek zal nooit verbranden net zoals alle andere strijkgoed!
Daarnaast zal het apparaat zich al na 2 minuten uitschakelen als het niet gebruikt wordt, maar is direct daarna weer klaar voor gebruik!
Ook zeer handig is de ECO stand waardoor je strijkt met minder stoom en zo nog meer energie en het milieu spaart.
Wel erg handig vinden wij de “Easy de-calc” waarmee wij het apparaat snel en handig kunnen ontkalken, omdat je het kalkwater zo uit het reservoir in een bakje kunt laten weglopen.
Met een waterreservoir van 1,5 liter kunnen we nu wel 2 uur achtereen doorstrijken.
Het enigste min puntje vinden wij de werking van de continue stoom, 2 x kort drukken op de stoom knop geeft niet altijd de werking van continue stoom.
Als het strijken klaar is dan is het strijkijzer simpel te vergrendelen aan de stoomgenerator en is dan in z’n geheel makkelijk draagbaar.
Deze PHILIPS stoomgenerator doen wij nooit meer weg en is een aanrader voor een ieder die zorgeloos, perfect en snel wil strijken.
Van ons krijgt deze kanjer als rapport cijfer : ‘n 9 plus.

kvl007 12-06-2013 Product paar weken in bezit

Net terug van vakantie en een heleboel wasgoed. Met de net gekochte Stoomstrijker was dit in een ommezien weer gestreken.
Door de automatische temperatuuraanpassing ging het snel, en het resultaat was super glad. Ook de watertank heeft een grote capaciteit. Kortom, met deze Stoomgenerator is strijken van een nare klus een plezier geworden.

Mia1 12-06-2013

Een plezier om er mee te strijken.

In een druk gezin heb ik veel strijkgoed. Daarom is het nu makkelijk om met dit apparaat snel alle soorten was te kunnen strijken. Ik ben er snel doorheen en het resultaat is super glad.
In het begin is het wat lastig om de stoomknop te bedienen, maar dit went zeer snel. Het is nu een plezier om te strijken. Kortom, ik ben heel blij met deze aanschaf en ik zou het zeker anderen aanbevelen.

Norendal73 03-06-2013 Product maand in bezit

Oké, laat ik om te beginnen met zeggen dat ik tot voor kort enorm tegen een strijkklus opzag! Na jarenlang met een Philips Azur 4010 gewerkt te hebben (overigens geen verkeerd apparaat) een Philips GC9241 ofwel GC4246 (zelfde apparaat!) stoomstrijkijzer aangeschaft... een wereld van verschil is gebleken! De leverdag was voor mij een feestdag, heerlijk een doos uitpakken en kijken wat er in zit, alle info gelezen, de doos van buiten geïnspecteerd, kortom helemaal in mijn element! De stoomstrijkijzer uit de doos gehaald...door dat reservoir is het toch een flink toestel + gratis training, want 5 kg zwaar (met leeg water reservoir, anders komt hier nog 1,5 kg bij). Het heeft vervolgens even geduurd voordat ik de stoomstrijkijzer kon gebruiken (werken, werken, werken enz.), maar uiteindelijk heb ik het toestel nu een aantal keer intensief gebruikt (stapels kleding opgespaard). Ik heb hier maar 1 woord voor: Ongelofelijk! Ik had niet verwacht dat strijken zo leuk gemaakt kon worden. Wel een punt van opmerking; op een gewone strijkplank is het passen en meten om dit apparaat stabiel te plaatsen, dus die gaan we ook vervangen voor een modern breed exemplaar.
We gaan verder, de regel: Zorgeloos strijken, geen instelling vereist...klopt, ik als man let niet op instellingen, het moet snel, simpel en goede kwaliteit bieden! In het verleden was ik lange tijd bezig om kleding strak te krijgen (om het vervolgens op te geven), met deze stoomstrijkijzer zijn de stappen als volgt:
1. Je drukt de aan/uit knop in
2. Je wacht tot de strijkijzer verlichting niet meer knippert,
3. Je drukt wanneer nodig de stoomknop in en strijkt in één keer de kleding strak...ik maak nu dus geen geintje, dit apparaat doet alles zonder probleem, van wol naar synthetisch naar linnen, geen brandplekken in de kleding, geen krimpplekken, geen verkleuringen. Zolang het gestreken kan en mag worden maakt mijn Philips er geen enkel probleem van. Eco functie heb ik niet gebruikt, je kunt ruim 2,5 uur strijken als je spaarzaam omgaat met stoom. Dit is ook makkelijk te realiseren, want je hoeft maar één keer over het te strijken oppervlak heen (ook hier geen verschil of het nu linnen of fijn materiaal is). Door de zoolplaat hoef je ook niet hard te duwen om een verkreukeld plekje weg te strijken, een stoomstoot doet wonderen. En dan bedoel ik niet de grote stoomstoot, maar gewoon van de normale stoom productie. De stoomstoot van 340 gram heb ik nog niet gebruikt, tot op heden is het niet nodig geweest. Het apparaat gaat vanzelf uit als het een tijdje niet gebruikt wordt, dit heb ik even getest door aan te zetten, paar stukken kleding gestreken te hebben en vervolgens onze dochter tussen de middag ophalen van school...en ja hoor, uit.
Na gebruik is het wel het vermelden waard in het gebruikersmanual om het snoer waardoor stoom gaat niet gelijk op te bergen, maar eerst af te laten koelen voordat dit in de uitsparing gedrukt kan worden (veiligheidspuntje). Kortom, ik ben zeer enthousiast over de Philips GC9241 stoomstrijkzer en ondanks de hoge aanschafprijs zou ik dit apparaat zeker aanraden aan iedereen die op een eenvoudige manier wil strijken (nog eenvoudiger is het door een ander te laten doen natuurlijk, haha)

Diaan8 31-05-2013

It takes perfect care

Sinds enige tijd gebruik ik de Perfect Care 9246 en het apparaat bevalt prima. Binnen 2 minuten is hij gebruiksklaar. Er zit een los waterreservoir op, dat je met gewoon kraanwater kunt vullen. Wat mij wel opvalt is dat hij niet helemaal leeg is als het lampje om water bij te vullen gaat branden.

Je hoeft geen temperatuur of iets dergelijks in te stellen, alles gaat vanzelf. Je kunt niet per ongeluk iets te heet strijken door de automatische temperatuurregeling. Hierdoor krijg je zelfs geen brandplek op je strijkplank als je hem daar even op laat staan.

Het apparaat geeft genoeg stoom, waardoor het strijken vrij eenvoudig gaat. Op de eco-stand strijkt hij 40% voordeliger, maar vind ik hem persoonlijk minder snel de kreukels glad strijken. Dit is natuurlijk per soort stof verschillend. Mijn moeder vindt de eco-stand juist weer fijn, omdat ze het dan tijdens het strijken een stuk minder warm heeft ;-)
Druk op de stoomstootknop (bovenop) voor extra stoom, of druk tweemaal snel op de stoomhendel (onderop) voor een hoge continue stoomproductie. Probeer dan wel die stoomhendel niet meer aan te raken, want bij de geringste aanraking schakelt hij de continue stoom weer uit.

Doordat het strijkijzer kan worden vergrendeld aan het onderste stoomgedeelte is het gehele apparaat gemakkelijk te verplaatsen.

Qua geluid is hij minder luidruchtig dan onze vorige stoomgenerator. Hij is niet goedkoop, maar toch voor mij zijn geld wel waard. Groot voordeel vind ik dat hij, als hij langere tijd niet wordt gebruikt, zichzelf uitschakelt.

Diane8 31-05-2013 Product paar weken in bezit

Egeltje4728 30-05-2013

Zeer goed in het gebruik!

REVIEW PHILIPS stoomgenerator GC9246

Van ons krijgt deze kanjer als rapport cijfer : ‘n 9 plus.