Philips PerfectCare Expert GC9222

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Expert GC9222 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

brittyana 23-09-2014

het voordeel is dat je maar enkele minuutjes moet wachten voor het strijkijzer volledig is opgewarmd. je moet je was niet op voorhand moet sorteren omdat deze geen temperatuurregeling heeft kan je gewoon je was door elkaar strijken zonder dat je iets van je kleding kapot maakt. je kan het water super snel bijvullen dankzij het afneembaar waterreservoir. het enige minpuntje is dat het geen automatisch oprolsysteem heeft voor de kabel.

djaya 21-09-2014

Het is een fijn strijkijzer om te gebruiken. Strijkt snel en geeft een goede stoomstoot. Het enige wat jammer is dat er geen knop is om de stoom aan te houden. Je moet hem dus ingedrukt houden. Maar dat is dan ook het enige min puntje.

renekat 04-07-2015

Als je 2x snel en kort achter elkaar op de stoomknop drukt en direct de knop loslaat heb je continu stoom zonder een knop in te drukken, om de stoom weer te stoppen 1x op de stoomknop drukken.

renekat 04-07-2015

cow74 21-09-2014

Heb hem nu een paar weken en ben erg blij met hoe makkelijk en glad er gestreken word met dit apparaat. En echt ...ik begin strijken leuk te vinden. Heerlijk ook dat je niks meer hoeft in te stellen. Gewoon aanzetten en strijken en niet meer bang te hoeven zijn dat hij nog te warm voor de kleding is.

annewessels1975 19-09-2014

Ik had altijd een hekel aan strijken, tot ik de philips perfect care stoomgenerator kreeg. fantastisch! Glijd over alle stoffen in 1 keer. zeer wendbaar en gemakkelijk! Heel even wennen aan het grote apparaat en aan de geluidjes. maar als je het resultaat ziet werkt strijken verslavend!

misspatjen 18-09-2014

Licht toestel
Strijkt veel sneller
Makkelijk geen temperatuur te moeten instellen voor alle mogelijke stoffen, ongelofelijk. Strijkt alles gemakkelijk.
Gemakkelijk navulbaar.

nathaliedc 17-09-2014

Ik heb het toestel reeds op allerlei soorten stoffen geprobeerd. het is zalig om met zo een toestel te strijken. En inderdaad je hoeft NIET meer de strijk te sorteren, wachten tot je toestel afkoelt of warmer wordt voor het andere stofje. Je kan lang strijken met zo een groot reservoir. Mijn poetsvrouw heeft het ook uitgetest en ze zei "het is een plezier om eraan te beginnen en ik zie er nu niet meer tegenop tegen een grote berg strijk. "
Het strijkijzer ligt zeer goed in de hand en het glijdt zonder moeite over alles ...

nynca 16-09-2014

een heel goed in de hand liggend strijkijzer , warmt snel op ! heel handig is dat je geen temperatuur moet verzetten

ik ben fan

Beeli 15-09-2014

Ik heb dit toestel nu al enkele keren gebruikt en ben heel tevreden over het resultaat. Het afneembaar waterreservoir werkt heel praktisch, en het toestel is snel klaar voor gebruik. Omdat je geen temperaturen meer moet instellen, moet je de was niet meer sorteren en kan je zo starten met strijken. Het toestel strijkt alle strijkbare stoffen heel snel en bijna perfect ( zonder kreuken!) en ligt bovendien goed in de hand. Ook de stoomknop staat op de juiste plaats, hier is over nagedacht! Je hebt dus al heel snel een hele berg was perfect gestreken! Met dit toestel kan iedereen werken!Er is eigenlijk maar 1 klein minpuntje: het vrij steile platform, waardoor je nogal snel de indruk krijgt dat het strijkijzer er vanaf gaat vallen. Misschien is dit gewoon nog even wennen (t.o.v. mijn vorige strijkijzer).

Evelinevdm 14-09-2014

Mijn huidig toestel is een Philips perfect care stoomstrijkijzer, en mijn eerste ervaring met de stoomgenerator vond ik maar gewoon, maar na even alle positieve en negatieve punten op een rijtje te zetten, maakt het me toch volledig favoriet van het ijzer! Het gaat vlot, kleding is supersnel effen, je hoeft slechts 1 zijde te strijken en het ijzer is veel lichter dan een gewoon stoomstrijkijzer. Daarbovenop is het een eenvoudig navulsysteem en kan je lang strijken met hetzelfde reservoir, terwijl ik bij mijn huidig stoomstrijkijzer constant moet bijvullen. Ik ben alvast superfan!

Pluspunten:
Goede kwaliteit, Eenvoudig in gebruik, eenvoudig navulsysteem, licht ijzer, slechts 1 zijde strijken is voldoende, waterreservoir gaat lang mee
Minpunt:
Kabel aan ijzer krijgt behoorlijk warm

Titineke 12-09-2014

Geweldig toestel, als ik vergelijk met mijn vorig strijkijzer van Philips is dit nog veel sneller en gemakkelijker in gebruik. Niet meer aan de knop draaien voor warmteregelijng, licht in de hand.
Het groot waterreservoir is ook meegenomen. Ik ben tevreden !

christel1108 09-09-2014

Ik vind het een zeer gemakkelijke stoomgenerator omdat je de temperatuur niet meer moet instellen,je kan alles na elkaar strijken en hoeft geen rekening te houden met de prints of het soort stof.
Het is handig in gebruik en ligt goed in de hand,het is geen zwaar toestel omdat het water in het reservoir zit en niet in het strijkijzer zelf...het gaat heel vlot en de was is heel mooi en vlug gestreken.

Floske74 08-09-2014

Ik had een grondige hekel aan strijken. HAD er een hekel aan. Dit toestel maakt alles makkelijker en sneller. Ik hoef de strijk niet meer te sorteren maar kan gewoon alles door elkaar heen strijken. Het ijzer glijdt zo vlot dat je amper iets zelf moet doen. Door het grote waterreservoir kan ik 2 manden strijken zonder bij te vullen. De kabels zijn lang genoeg om ervoor te zorgen dat ze niet in de weg zitten en toch niet te lang om in de knoop te raken.

KattyV 08-09-2014

Het toestel is heel snel warm en dus kan je heel snel beginnen. Maar wat we vooral opvalt is het gemak waarmee de verschillende stoffen gestreken worden. Vroeger bleef soms al eens een stof hangen aan mijn ijzer en dit is nu totaal niet meer het geval. Ik vind zelfs dat voor sommige stoffen de geur beter lijkt, waarschijnlijk omdat het toestel zich aanpast aan elke stof. Een aanrader voor mensen die, zoals ik, vaak vergeten de temparatuur aan te passen.

eveline1977 05-09-2014

Het toestel is heel snel warm, je moet het niet meer instellen. Daarnaast heeft het een leuk design.
Een verademing: de mand strijk is snel klaar !

MarieThierry 04-09-2014

Een verademing dat de mand zo snel gestreken was! En strak - het lijkt wel 'beter' gestreken dan met mijn vorig 'gewoon' strijkijzer. De automatische temperatuur maakt het ook zo gebruiksvriendelijk. Strijken wordt bijna plezant... bijna ;-)

Monica26 10-12-2013

Ik gebruik hem ondertussen een week en heb al 9 manden strijk verzet! Ik moet zeggen dat als je een uurtje strijkt te wel voelt dat hij iets aan de zwaardere kant is, maar het weegt niet op tegen het voordeel, dat dat je veel sneller klaar bent doordat je niet steeds de graden moet instellen! Super, ik ben tevreden!

aequous 17-06-2013

Mijn vorige stoomstrijkijzer van Philips heeft na 7 jaar trouwe en intensieve dienst uiteindelijk de geest gegeven. Dus was het voor mij duidelijk dat de vervanger opnieuw een philips zou worden. Mijn keuze is gevallen op het Perfect Care Stoomsysteem (GC9222/02).

Dit strijkijzer is geweldig, het vermindert de strijktijd met bijna een derde. Een belangrijke factor voor iemand die gewoonlijk 4u per week staat te strijken. Het strijkijzer werkt prima voor alle soorten stoffen zoals jeans, beddengoed, katoen, … De kreuken verdwijnen met weinig inspanning. Daarnaast is het ook geschikt voor delicate weefsels als zijde en wol (en dit alles zonder ooit de temperatuur te hoeven instellen)

De stoomfunctie werkt prima, geen vervelende waterdruppels op je kleding en wanneer de reservoir leeg is, dan kan je die gewoon bijvullen zonder het toestel te moeten uitschakelen.

Samengevat, geen goedkoop toestel maar wel een degelijk toestel met schitterend ‘strijk’resultaat.

briko 30-05-2013

Ik heb de Philips Perfect Care nu 4 weken in gebruik en ben uiterst tevreden. Het absolute grote voordeel is dat je alles na elkaar of door elkaar kan strijken omdat het strijkijzer zelf zich automatisch aanpast aan de te strijken stof. En alles is even mooi gestreken.

Wat ik ook gemakkelijk vind, is dat je het strijkijzer gewoon op de strijkplank kan laten staan en niet telkens recht moet zetten of op het toestel zelf moet zetten. Je kan het reservoir ook bijvullen terwijl het toestel aanstaat wat ook een voordeel is uiteraard. Maar je kan al lang strijken met 1 reservoir dus je moet niet dikwijls bijvullen wat ik ook wel handig vind.

Het strijkijzer is gemakkelijk en netjes op te bergen omdat er voor het snoer ook plaats voorzien en dit dus niet zomaar ligt rond te slingeren.

Als ik dan toch een klein minpuntje moet noemen dan vind ik dat het stomen wel wat lawaai maakt maar dat is dan ook het enige.

Ik geef mijn toestel een 9/10.’

Jelle_V 22-05-2013

Ik heb het strijkijzer nu een paar weken gebruikt en vind het een enorme verbetering ten opzichte van mijn vorige toestel van 8 jaar oud.
Het ijzer glijdt heel soepel over de stoffen en de stoomdruk is behoorlijk krachtig.
De temperatuur past zich automatisch aan, da's echt wel superhandig. Zelfs als je het ijzer gewoon laat staan op je strijkplank komen er geen schroeiplekken.
Als ik 's morgens nog snel een broek of hemd wil strijken, kan dat in een paar minuutjes. Het strijkijzer warmt razendsnel op. Met mijn vorige ijzer moest ik wel een kwartier wachten.
Als je langer aan het strijken bent, kan je zelfs het water bijvullen terwijl het ijzer aan blijft staan.
Enige minpunt dat ik tot nu heb ondervonden is dat het mij maar niet lukt om de slang in het opbergvak te krijgen. Mijn conclusie: voor een gezin van 4 levert het mij een behoorlijke tijdswinst op, een aanrader.

pvlaer 20-05-2013

Ik heb de Philips Perfect Care (GC9222/02) 2 weken in bezit en uitvoerig getest. Na 2 minuten is het toestel gebruiksklaar wat heel wat tijd bespaart ten opzichte van mijn vorige strijksysteem.
Het is een verademing om alles na elkaar te kunnen strijken zonder de temperatuurregelaar telkens te moeten instellen. Dat je het strijkijzer tijdens gebruik gewoon op je strijkdoek kan laten staan is zeker een pluspunt. Evenals de mogelijkheid om het waterreservoir tijdens het strijken bij te vullen. Uit ondervinding met mijn vorige systeem gebruik ik een mix van 50% kraanwater met 50% gedistilleerd water gezien we in een gebied met zeer hard water wonen. De ECO modus doet prima zijn werk bij niet al te verkreukte was. In vergelijking met mijn vorige strijksysteem werkt de Perfect Care vlotter en was ik sneller klaar met strijken. Het toestel is makkelijk op te bergen doordat de toevoerslang en stroomkabel in de generator kunnen weggeborgen worden.
Uit ondervinding raad ik aan het toestel te gebruiken met een aangepaste strijkplank voor stoomsystemen.
Nadeel vind ik het hoge gewicht van het strijkijzer zelf, zeker na een aantal uur strijken.
Dit stoomsysteem is zeker een aanrader. Vlot en makkelijk te hanteren met een kreukvrij resultaat en heel wat tijdwinst.
Samengevat:
Positieve punten:
-Zeer snel gebruiksklaar
-Heel makkelijk in gebruik
-Reservoir bij te vullen tijdens gebruik
-Strijkijzer mag je gewoon op strijkdoek laten staan tijdens strijken
-Opbergruimte snoeren.
Negatieve punten:
-Gewicht strijkijzer, zeker bij langdurig gebruik