Siemens TS22EXTREM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TS22EXTREM op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

annienaert 16-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

licht, gemakkelijke glijding, veel stoom, extra knop niet nodig,
gemakkelijke bijvulling

negatief ; lawaai bij opwarming, reservoir veel vlugger leeg,minder lang strijken met volle tank

jedek 14-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Super licht en funtioneel strijkijzer.Licht goed in de hand.Gemakkelijke bediening stoomgenerator....in een woord een prachtig toestel

willy_govaers 11-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Een lichtgewicht met de prestaties van een zwaargewicht. Ergonopmisch, gebruiksvriendelijk, licht van gewicht, mooi design, zeer krachtige stoomgenerator, mooie gladde strijkzool,
makkelijk waterreservoir bij te vullen. Onbekend was eerst onbemind doch nu wij dit stoomstrijkijzer gebruiken is het nu bekend en zeer bemind. Een must voor een prachtig strijkresultaat...... en dit voor een zacht prijsje . Kopen !

godhemzelve 11-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Ik ben zeer tevreden over mijn nieuw stoomstrijkijzer.
Vind het super handig dat je het kunt vastklikken en de draad kunt oprollen, ook heel handig dat je heel de tijd water kan bij gieten.
Was is zeer snel gedaan nu ook dit is zeer positief vermits wij nu 2 kindjes hebben en de tijd nu super snel vooruit gaat.
Heb het mijn familie al aangeraden om het zelfde te kopen!
Negatieve punten heb ik nog niet eerlijk gezegd gevonden, vermits ik het nog maar een enkele weken heb.

Pascal Breyer 09-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Overgestapt van gewoon strijkijzer naar dit stoomstrijkijzer.
Woauw ... gewoon super, zo gemakkelijk strijken, zo veel stoom.
Strijken is nu een koud kunstje geworden.

PathfinderPW69 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Prachtig toestel, heeft alles wat een stoomstrijkijzer nodig heeft.

Het strijkijzer zelf is licht en glijd vlotjes over de gekreukte kledij.

De stoomgenerator is in een paar minuten klaar voor gebruik.
De hoeveelheid water in het reservoir is eenvoudig te controleren en kan ten alle tijde worden bijgevuld.

Als je het strijkijzer een tijdje laat staan gaat ie automatisch in stand by mode, een leuk handigheidje.

Ook kan je het strijkijzer vergrendelen aan de generator. Heel praktisch voor het opbergen.

Om dan toch enkele puntjes van kritiek te spuien :
Af en toe maakt de generator wel eventjes veel geluid.
(wellicht wanneer het water wordt overgepompt ter verhitting)

In het begin hadden we last van 'vochtverlies'.
Dit bleek te wijten aan het gebruik van 'Geurwater'
Nu we 100% op kraantjeswater zijn overgeschakeld is dit probleem van de baan.

Kort samengevat : een aanrader.

koen2013 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Het strijken gaat veel vlotter dan met een klassiek strijkijzer. Een handige functie is dat er soort stoomsalvo kan gegeven worden;

IngelPingel 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Mijn eerste (eigen) stoomstrijkijzer met stoomgenerator en ik ben er supertevreden mee tot hiertoe!

Het ijzer is eenvoudig in gebruik en biedt een aantal leuke opties zoals het eco-knopje wat ook echt werkt! Het strijkt heel vlot en ligt goed in de hand (niet te zwaar). Het bijvullen van het waterreservoir is supergemakkelijk en kan gewoon tijdens het strijken.

De beveiligingsklep en het klein lipje waar de strijkzool onder schuift maken dat je het toestel gemakkelijk veilig kan wegbergen. Het enige minpuntje is dat het snoer niet zo gemakkelijk weg te bergen is in het voorziene vakje (maar dit is bij mijn weten bij geen enkel stoomstrijkijzer het geval).

Op degelijkheid geef ik de maximumscore omdat het toestel op dat vlak aan al mijn eisen van stevigheid voldoet EN ik vind het design zeer geslaagd. Zowel de kleuren als de afwerking zijn prima!

Op de langere termijn ben ik enkel nog benieuwd naar de anti-kalkfunctie... Verder een toptoestel.

WcDokter 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

In vergelijking met een klassiek (stoom)strijkijzer, ervaar ik als belangrijkste voordeel van dit toestel het grotere waterreservoir dat bovendien eenvoudig aan te vullen is. Hierdoor wordt het aangenamer om quasi permanent te stomen (wat zowieso nodig is om een beter resultaat te bekomen dan niet-stoom-srtijkijzer) zonder voortdurend te moeten aanvullen. Dus: het gebruiksgemak is gevoelig beter.

Qua strijkresultaat of -snelheid merk ik een klein verschil met ons vorige toestel, doordat bepaalde kledingstukken niet meer aan 2 kanten hoeven te worden gestreken. Maar op dat vlak had ik wellicht een ietsje meer verwacht. Ik vermoed dat een aangepaste ("actieve") strijkplank hier meer verschil kan maken.

Wat betreft de voorzieningen lijkt me dit een voldoende uitgerust apparaat, in zoverre dat relevant is (hoeveel opties kan een strijkijzer hebben): traploze stoom- en temperatuurinstelling, eco-stand (zonder merkbaar kwaliteitsverlies) en antikalkvoorziening (nog niet gebruikt).

Voor zoverre dat na enkele weken gebruik kan gezegd worden, denk ik een zeer degelijk toestel te hebben aangekocht.

Bqrt 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Voor ons gezin is het het beste stoomgenerator die we gehad hebben. U kunt er heel goed mee door strijken, je heeft goed resultaat in een korte strijktijd. Dus heel krachtig.
Naar veiligheid ook heel tevreden, wegbergen kabels, vastzetten strijkijzer op generator tijdens wegbergen8 Gewoon perfect voor ons! Heel blij met deze aankoop!!

bramgut 07-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Gekocht via Ibood. Na een paar weken gebruik heel erg tevreden van. Krachtige stoomfunctie, klaar voor gebruik in een paar minuten, continue bijvulbaar. Het geheel voelt erg stevig en goed afgewerkt aan. Enkel de energiebesparende functie vinden we niet echt nuttig omdat het toestel dan precies gewoon echt minder goed werkt.

peterlacres 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

We hebben het toestel nu een paar weken en zijn er zeer tevreden over. Het werkt snel (stoom warmt snel op) en streekt zeer goed. Ook het feit dat je water kan toevoegen tijdens het strijken is handig.
Hoewel het een vrij hoog vermogen heeft (wattage), is er een eco-stand zodat het toestel minder elektriciteit verbruikt.
Zeer tevreden!

Veerlecallens 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

De stoomgenerator van Siemens is heel gebruiksvriendelijk. Het start reeds bij het uitpakken van het toestel. Op de binnenkant van de doos vind je duidelijke foto's die je snel informeren over het gebruik van het toestel. Het strijken gaat zeer vlot. Ik zet de stoomknop meestal op de kleinste stand en bekom mooie gladgestreken was. Het waterreservoir is gemakkelijk te vullen en je hoeft er geen speciaal water in te doen. Ontkalken heb ik nog niet moeten doen, ik gebruik regenwater, dat bevat minder kalk. Het waterreservoir is niet afneembaar. Om het te ledigen moet je het toestel omdraaien. Het gewicht valt mee, dus dit zorgt niet echt voor problemen. De omvang van het toestel valt ook mee, het past net op mijn strijkplank. Bij mijn vorige strijkijzer was ik wat beperkt in bewegingsruimte, deze stoomgenerator heeft een lange kabel die dit voorkomt. Mijn ma heeft een stoomstrijkijzer van een goedkoop merk. Ze moet veel langer wachten vooraleer ze met stoom kan strijken en het ijzer is veel zwaarder. Toen ze vorige week de stoomgenerator van Siemens testte, was ze verrast van het vlotte gebruik van dit toestel. Een goede aankoop!

Drsmiranda 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Dit systeem is gewoon perfect! Het enige dat ik wel een verbetering zou vinden, is een afneembaarbaar waterreservoir, maar wellicht brent dit andere problemen met zich mee. Super ding gewoon!

0878991 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Dit stoomstrijkijzer is helemaal was je er van verwacht. Veel mogelijkheden, makkelijk in gebruik en de degelijkheid van Siemens.

+ Veel functies
+ Goed strijkijzer
+ makkelijke bediening, ook makkelijk bij te vullen

- Het elektriciteitssnoer mocht iets langer, zeker als je het toestel niet op je strijkplank zelf wil zetten.
- Strijkijzer wordt niet super heet.

jennyke 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

het is een zeer gebruiksvriendelijk stoomijzer, met een zéér grote kracht. het stijkt vlot, haalt alle kreukels zonder moeilijkheden uit het te strijken stuk.

Rietienna 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Het Siemens strijkijzer nu enkele weken in bezit en er al aardig wat strijk mee verzet. Wat een fantastisch ding, krachtig en snel, heel eenvoudig in gebruik. Een aanrader.

peterdebrabander 06-05-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Handig, krachtig en praktisch !
De strijk gaat veel sneller, de plooien gaan er vlot uit.
Het toestel oogt robuust en geeft die indruk bij de eerste weken gebruik.

joris-vds 22-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Hebben dit toestel net via Ibood gekocht, en is een wereld van verschil tov een 'gewoon' strijkijzer.
Dankzij de verschillende functionaliteiten :
- extra stoomstoten
- grote stoomdruk (5,5 bar)
- continu bijvulbaar
- melding reservoir leeg
- melding ontkalken
- ...
is het een superhandig toestel in gebruik.
Als het pompje aanslaat geeft dit wel wat geluid, maar niets onoverkomelijks.
Het strijkijzer zelf is zeer licht en glijdt vlot over de kleding.
Een aanrader!

HeidiDeprez 21-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Eindelijk is het zover. Mijn Siemens TS22XTRM die ik besteld heb via iBood blijkt een goede en een wijze keuze te zijn geweest. Mede dankzij de goede reviews over zijn voorganger heb ik deze besteld.
Bij het uitpakken zie je meteen dat dit een professionele toestel is ten opzichte van mijn vorige stoomstrijkijzer. Bij het strijken zelf is het een pure genot. De strijk is ook sneller klaar. Gelukkig maar want ik ben geen grote fan van strijken :-)

Annick123 09-04-2013
Geschreven voor: Siemens TS22EXTREM

Mijn zus heeft de voorloper van dit toestel en is er erg tevreden over. Zelf heb ik het een aantal keer uitgetest, komt snel op temperatuur, lichtgewicht en zalig om een mand strijk te doen!