Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Type/soort
handstofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson V11 Absolute blauw, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

Jasper 01-04-2019

Goed en Gaaf ding

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

De Dyson V11 is relatief licht van gewicht en dusdanig stil dat je tijdens het stofzuigen je afvraagt of er wel wat gebeurd. Waarschijnlijk is daarom het stofreservoir transparant gemaakt. Het resultaat van 40 minuten (140m2) zuigen was beangstigend goed te noemen. 3x tussendoor het reservoir moeten legen. De 100% opgeladen batterij had na deze periode nog een percentage van 40%. De capaciteit van de batterij vs. zuigvermogen was vooraf dan ook mijn grootste twijfel. Mooiste is denk ik wel de overgang van houten visgraatvloer, tapijt en Granito/steen. Je hoort en merkt het apparaat er anders mee omgaat.

Een Dyson of een X-merk stofzuiger: Er zit een andere techniek achter. De combinatie van de roterende borstels en de motor zorgt er naar mijn mening voor dat de Dyson het beste resultaat levert.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • geluid
  • resultaat zuigkracht
  • kwaliteit borstels/zuigmonden

Minpunten

• te veel accessoires
  • continu powerknop indrukken

Dara 19-04-2019

Valt erg tegen

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Ik keek vol verwachting uit naar de Dyson V11. Toen het pakket was aangekomen heb ik de stofzuiger direct aan de lader gehangen en de accessoires uitgepakt, wat zijn dat er veel zeg!

Nadat de stofzuiger was opgeladen was eerst de trap aan de beurt. Dit is een houten geverfde trap waar altijd veel stof, haren etcetera opliggen. Even zoeken naar het juiste opzetstuk en aan de slag maar. Wat viel dat tegen zeg..... Op de ECO stand zuigt de stofzuiger nagenoeg niks op, bij de medium stand zeer matig en op de boost stand ongveer gelijkwaardig aan onze gewone stofzuiger. Nadeel van de Boost stand is dat de Dyson dit maar 5 minuten kan volhouden. Ander zeer groot nadeel is dat de Dyson dusdanig veel lucht aan d zijkant blaast dat de stof en andere zaken worden rond geblazen. Niet echt handig aaangezien je dit wil opzuigen. Wellicht dat dit valt te voorkomen als je de steel erop zet maar dan heb je weer een veel te groot apparaat voor de trap.

Na de trap waren de meubels aan de beurt. We hebben een dressoir van ca. 3,5 meter met daarop een glasplaat waar vaak veel stof op zit. Gekozen voor het opzetstuk met de zachte borstel maar ipv op te zuigen bleef het stof in de borstel zitten. In combinatie met het rondblazen van de motor/stof heb uiteindelijk maar de Swiffer gepakt wat sneller en beter ging.

Hierna de PVC vloer in de woonkamer geprobeerd. Dit ging op zich best redelijk goed met name op het vloerkleed waanneer de Dyson de zuigkracht automatisch aanpast. Opvallend aan het zuigen was dat de Dyson enkel bij een voorwaartse beweging de rommel opzuigt en niet met een achterwaartse.

Uiteindelijk was ik met de Dyson net zoveel tijd kwijt om het huis te stofzuigen maar heb ik twijfels of dit wel goed gebeurt is door de rondblazende motor. De accu kon krap aan de 50 minuten redden.

Conclusie:
+ draadloos

-Motor blaast het vuil in het rond zonder gebruik van de steel (zeker geen vervanger van de kruimeldief)
-Zuigkracht op de ECO en Medium stand onder de maat
-Teveel opzetstukken die het allemaal net niet zijn
-Accu valt tegen (50 minuten is net haalbaar)
-En als laatse de veel te hoge verkoopprijs

Pluspunten

• Draadloos

Minpunten

• Weinig zuigkracht op ECO en Medium
  • Teveel hulpstukken die het net niet zijn
  • Accuduur valt erg tegen (max 50 min.)
  • Motor die het vuil rond blaast ipv opzuigt
  • Veel te hoge prijs icm de minpunten

Peter Ulestraten 09-08-2019

Makkelijk te legen, prettig in gebruik, goede prestaties.

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Heb hem net in huis en wil hem gebruiken ter vervanging van mijn Dyson stofzuiger met snoer. Hij is veel minder lawaaierig en het stofreservoir is veel gemakkelijker te legen. De zuigprestaties zijn erg goed, ik heb het idee dat er veel effectiever gezogen wordt. Het reservoir is snel vol, maar omdat hij zo gemakkelijk leeg te maken is vind ik dat geen groot nadeel. Stofzuigen gaat nu gemakkelijker omdat ik niet eerst de stofzuiger uit de kast hoef te halen, snoer uittrekken, stopcontact zoeken, slang bevestigen etc. Gewoon van de muur klikken en zuigen maar! Je gaat het bijna voor je plezier doen!

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • makkelijke te legen
  • snoerloos werkt erg prettig
  • meteen gebruiksklaar

Minpunten

• reservoir snel vol

Ben 31-10-2019

Vraag > hoe lang kun je deze gebruiken op volle zuigkracht totdat de batterij leeg is?
Wij hebben namelijk een stenen vloer en een hond in huis.

Daarom zie ik graag uw reactie tegemoet.

Ben

Jonkers 30-09-2019

Sterkte zuigkracht, duidelijk scherm, lange batterijduur

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

De stofzuiger voldoet aan alle verwachtingen. Het huis is nog niet eerder zo schoon geweest. Het legen van de bak is makkelijk en snel. De stofzuiger is makkelijk te bedienen en de batterij gaat lang genoeg mee om het hele huis 2x te stofzuigen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Fijne accesoires
  • Makkelijk te bedienen
  • Geen onnodige knopjes

Minpunten

• De hond is nog steeds bang van de stofzuiger
  • De kat ook

Dyson Benelux 02-10-2019

Top om te lezen dat uw Dyson bevalt. Nog veel plezier met uw V11.
Nu nog dat uw hond en kat gewend raken aan uw nieuwe aankoop.

Dyson Benelux

AteR 07-05-2019

Absolute top-stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Een enorme krachtpatser, deze draadloze stofzuiger.
Is bijna een feestje om mee te zuigen!
Erg handig is het automatisch aanpassen aan de ondergrond.
De vele accessoires zorgen ervoor dat je echt op alle plekken terecht kan!
Elders las ik dat dit apparaat erg veel lawaai zou maken....zou: dat valt reuze mee!

Aanschaf is niet goedkoop, maar het in zijn geld zeker waard!

over duurzaamheid kan ik uiteraard nog niks zeggen, omdat ik stofzuiger pas kort in mijn bezit heb.

Pluspunten

• enorme zuigkracht
  • handig display
  • veel accessoires

Minpunten

• prijzig

AteR 13-06-2019

Helaas moet ik enkele aanvullingen doen: Al heel kort na ingebruikname kreeg in een foutmelding op het schermpje wat ik er niet uit kreeg. Gebeld met klantenservice: oplossing: ik kreeg een nieuwe!

Nu na enkele weken werkt het knopje wat je moet indrukken om te zuigen niet meer. Wederom gebeld met klantenservice en opnieuw krijg ik een nieuwe!

Nu maar hopen dat het daadwerkelijk 3x is scheepsrecht is en dat het apparaat het nu wel lang gaat uithouden. Helaas gaat vertrouwen natuurlijk wel een beetje verloren!

AteR 25-08-2019

Inmiddels, ruim twee maanden na mijn laatste review, kan ik melden dat het derde exemplaar wat ik heb ontvangen naar volle tevredenheid werkt!
We zullen het er maar op houden dat ik gewoon dikke pech heb gehad met de eerste twee stofzuigers!

Wouterbenk 22-04-2019

Stijlvolle krachtpatser

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

De dyson v11 absolute is echt een een van de beste stofzuigers. Zonder snoer! Een volledig opgeladen accu gaat wel ruim 3 kwartier mee. Meer dan genoeg om je hele huis te stofzuigen. Ook worden er vele handige accessoires meegeleverd. Dus voor elke stofzuigklus is er wel een accesoire aanwezig. De zuigmond past zich automatisch aan de ondergrond aan. Ook het reinigen van het reservoir is heel erg makkelijk. Je drukt het reservoir met een simpele schuif in een keer leeg. Er zitten 3 verschillende standen op de v11. De eco stand, de medium stand en de boost stand. Deze laatste stand beperkt wel je accuduur. De eco stand is voldoende voor normaal gebruik. Bij het zuigen van je bankstel is de boost wel een uitkomst. Op deze stand verwijder je nagenoeg alle hondenharen uit je stof. Kortom: Bij de v11 staat kwaliteit en gebruikersgemak voorop.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Veel handige accessoires
  • Makkelijk te reinigen

GJanssen 15-04-2019

Fantastische Stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Ik was zeer sceptisch over dit product gezien het geringe gewicht.. (het toestel voelt echt licht aan)
Maar eens je hem aan het werken zet, ontdek je pas hoe veelzijdig en krachtig dit toestel is.
Ik probeerde het toestel in de normale (automatische) stand uit, hij gaat dan zelf de zuigkracht aanpassen aan de ondergrond die hij moet zuigen.
Samen met de 3 meegeleverde roterende borstels zorgt dit voor een verrassend resultaat. Ronduit schitterend noem ik het resultaat. Ik vergelijk dit met een "normale" Dyson en een robotstofzuiger die ik al in mijn bezit had.
Hij werd aangekocht als "extra" stofzuiger maar ik zie hem zeker ook als vervanger voor een normale stofzuiger.
De vele meegeleverde accessoires plus de ophangbeugel maken dit een complete stofzuiger, de kracht en de batterijduur maken dat hij perfect bruikbaar is om elke dag of tijdens het kuisen te gebruiken.
Het enige minpuntje is misschien zijn aanzienlijke prijs. Zie hem dan zeker niet als een extra stofzuiger maar als een stofzuiger vervanger!

Pluspunten

• Gewicht
  • Batterijduur
  • Kracht
  • Ronddraaiende borstel
  • meegeleverde accesoires

papakris 24-04-2019

Dyson V11 doet wat het belooft

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

De Dyson stofzuiger V11 doet wat hij belooft: enorme zuigkracht, behoorlijk grote batterijcapaciteit (ongeveer 1 uur op middelste stand). Het toestel wordt geleverd met enorm veel hulpstukken (wel jammer dat er niets bij is om al deze hulpstukken in te verzamelen). Het switchen van steel- naar handstofzuiger verloopt enorm snel. Soms dien je wel meerdere keren over hetzelfde vuil te gaan vooraleer alles volledig opgezogen is. Met 1 borstel ga je zowel over vloer, tapijt als parket.
Onvoorstelbaar wat je met dit toestel opzuigt, zelfs al dacht je dat je woning kraaknet is. Eventjes zoeken om de afvalbak te ledigen, maar super gemakkelijk trucje. Nadeel: prijzig en na een uurtje stofzuigen toch wel voelbaar in de armen.

Pluspunten

• enorme zuigkracht
  • veel hulpstukken
  • enorm handig stofzuigen zonder kabel

Minpunten

• prijzig
  • voelt zwaar na lang gebruik

madtweety 15-04-2019

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Het maakt stofzuigen ineens leuk. Geen snoer te altijd te kort is, je kunt ermee stoffen, je kunt je auto er makkelijk mee doen en ook de kattenharen op de bank zijn in een mum verdwenen. Zonder de steel is hij wel wat zwaar maar dan heb ik direct mijn armen getraind :). Er zitten veel accessoires bij de stofzuiger, ik zou het alleen handig vinden als er ook een flexibele zuigmond aan zou zetten waardoor je ook in onhandige hoekje kunt komen, dat is het enige verbeterpunt wat ik tot nu toe heb gevonden. De automatische stand van de stofzuiger werkt goed, je merkt een groot verschil in zuigkracht als je op laminaat stofzuigt of dat je op een hoogpolig kleed aan het zuigen bent. Op beide ondergronden is geen stofje/kruimel/haar meer te vinden. Het display is ook erg handig, je kunt makkelijk schakelen tussen de verschillende standen en ziet dan ook de geschatte tijd die je nog over hebt. Het ophangmechanisme werkt ook goed, je hebt nog wel een plek nodig waar je alle accessoires in kunt opbergen.

Pluspunten

• draadloos
  • zuigkracht
  • aantal accessoires
  • handig display
  • makkelijk te legen

Minpunten

• prijs

Chantalvw 15-04-2019

Goede wendbaarheid en zuigkracht

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Ja zeer tevreden hoor. Geluid is niet zo hard. Zuigt supergoed. Makkelijk in te stellen via het digitale schermpje. Handige opzetstukken en super goed wendbaar. Ook makkelijk onder de bank, stoelen zuigen doordat je de stang helemaal naar beneden kan doen en het mond stuk daarbij ook plat op de grond blijft. Het gewicht is ook goed. Het legen van de stofzuiger gaat heel makkelijk zonder dat je zelf het stof hoeft aan te raken. Tot nu toe zeer positief!! Een kanttekening, ik moest wel even uitzoeken welk mondstuk waar voor gebruikt kan worden. Dit zou Dyson kunnen verbeteren in de handleiding.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Geluid
  • Zuigkracht
  • Gemak

Els Gent 12-04-2019

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

De Dyson V11 is mijn eerste ervaring met zowel een steelstofzuiger als met een stofzuiger van Dyson en ik ben instant fan van allebei! Wat een gemak! De stofzuiger ligt klaar en het is een gemak hem snel even te nemen voor kleine (en grote) klusjes. Door de verschillende onderdelen kan je steeds het juiste accessoire kiezen voor de ondergrond en toepassing en ook de display die de batterijduur aangeeft is enorm handig. Terwijl ik stofzuigen vroeger een echt karwei vond en het met tegenzin was dat ik de stofzuiger bovenhaalde ben ik met de Dyson verlost van het gesleur en gedoe met kabels en kan ik in een wip alles netjes houden. Ik gebruik de Dyson echt overal en bijna dagelijks. Vooral voor de trap te stofzuigen is de Dyson véél makkelijker dan een traditionele stofzuiger. Een leuke bijkomstigheid is dat de Dyson (op normale stand) veel minder lawaai maakt dan mijn gewone traditionele stofzuiger. Dat maakt het schoonmaken veel rustgevender dan met het luide geruis dat ik gewend ben. Ik ben heel blij met dit toestal en met de kwaliteit die Dyson biedt!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuigkracht
  • Geluidsniveau
  • Geen snoer
  • Batterijduur

Minpunten

• Kostprijs

Hausmacher 03-04-2019

Een echte vervanging voor mijn "oude" stofzuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Sinds enkele dagen in het bezit van de Dyson V11 Absolute. En ik ben meteen fan. Ik heb hiervoor andere merken snoerloze stofzuigers geprobeerd maar deze konden niet tippen aan de Dyson V11 Absolute. Wat meteen opvalt is de zuigkracht, de accuduur, lage gewicht en het geluid valt mij erg mee. De set wordt erg compleet geleverd met zuigmonden voor elke denkbare situatie. Dit is voor mij erg handig omdat ik zowel harde als zachte vloeren heb. Het wisselen gaat erg eenvoudig en ook de klem op de zuigbuis is erg handig want zo heb je altijd een borsteltje en kierenzuiger bij de hand. Ik heb deze Dyson V11 Absolute nu enkele dagen in bezit maar wil nu al niet meer zonder. De stofzuiger is misschien iets duurder maar elke Euro meer dan waard. Voor mij een echte aanrader!

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Veel hulpstukken
  • Lange accuduur
  • Handige resttijd indicatie door display
  • Realtief ligt

Minpunten

• relatief hoge prijs maar is het wel waard

Elvira 03-04-2019

Superfijn compact apparaat

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Wat een fijne stofzuiger. Vandaag opgehaald en opgeladen, alle accessoires uitgepakt.
Eerste indruk: Heel compact, lekker licht, voelt stevig aan, mooie kleuren. Alleen de nodige opzetstukjes, niet overdreven veel. Het geluid valt erg mee, zachter dan onze huidige stofzuiger. Zuigkracht past zich automatisch aan het oppervlak wat het stofzuigt.

Gebruikersgemak: Ons appartement van 115 m2 door het gemak van de stofzuiger ruim binnen een halve accu kunnen stofzuigen. Het opvangbakje was behoorlijk vol, meer dan gedacht, blijkbaar toch meer stof in huis dan gedacht. Behalve het stofzuigen kunnen we ook heel gemakkelijk met de opzetstukjes de meubels, het bedden hoofdbord en de banken stofzuigen. Het knopje moet wel continu ingedrukt gehouden worden om te stofzuigen. Verder weinig moeite, maar het zou toch relaxter zijn als er een aan-uit knop was. Maar dit zorgt waarschijnlijk voor een langere batterijduur.

Leegmaken: in begin even gestuntel hoe het nou leeggemaakt moest worden, op het filmpje zag het er gemakkelijk uit. Eenmaal door hoe het moest, was het eigenlijk ook best gemakkelijk. Zoals eerder gezegd, wordt het opvangbakje wel vrij snel vol, wellicht komt dat ook doordat het beter zuigt dan onze huidige stofzuiger en meer stof opvangt. In principe wel gewoon het gehele appartement kunnen stofzuigen zonder tussendoor te hoeven legen.

Overall: hele fijne compacte stofzuiger, maakt stofzuigen een leukere en snellere klusje. Eerste indruk zeer goed, nog geen echte nadelen ontdekt. Mooie stofzuiger, fijne opzetstukjes, gemakkelijk te legen, gebruiksvriendelijk!

Delaere Inge 01-04-2019

Dyson V11 absolute

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Dit is een super goede stofzuiger. Er zijn veel kopstukken voor erop. Wat super is. Ik gebruik hem voor alles. Trap, krabpaal, vloeren, tapijten en nog zoveel meer. Die heeft een heel grote zuigkracht, je merkt dit aan de oppervlakken dat je stofzuigt en hetgeen je per beurt ledigt in de vuilniszak. Ik zou deze aan iedereen aanraden. Het prijs-kwaliteit zekers waard. Dit merkte ik al bij het uitpakken ervan. TOP!!!

Pluspunten

• Vele verschillende kopstukken
  • Grote zuigkracht
  • Geen draad

GR 01-04-2019

“Absolute crossover tss stofzuiger & kruimeldief”

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Wat een verrassing wanneer ik de doos ophaalde deze ochtend. Het openen was nog een grotere verrassing. Het toestel kwam bij me over als het geweer van Robocop , de hulpstukken als verlenging tot een sniper geweer :-) In alle ernst, indrukwekkend, ook de vormgeving en de kleuren . Ik heb al een Dyson en een robotstofzuiger en dit is de ideale aanvulling voor iemand die allergisch is aan stof of "snel & efficient " iets wilt op zuigen. Zeg nu zelf. Een kruimeldief maakt meer troep dan wat je wilt opruimen. Een robotstofzuiger is complex voor kleinere stukken. En je Dyson van stal halen voelt als teveel moeite aan voor kleinere zaken. Deze D11 is de absolute cross-over tussen een stofzuiger en een kruimeldief. De D11 was al voor een deel opgeladen en moest bijgeladen worden. Dat duurde niet bepaald lang. Tijdens het opladen inspecteerde ik de vele hulpstukken om te zien waarvoor ze dienen. De meest gebruikte stukken in de toekomst waren me al snel helder. De Turbomond voor de vloer en het stuk om bv zetels te stofzuigen. De andere stukken zie ik als ideaal om bv trappen te stofzuigen (zonder verlengstuk), kasten te stofzuigen of achter bv. de televisie om tussen de kabels te stofzuigen. Na oplading de eerste test. Taal naar Nederlands in een oogopslag. Mijn 8yo eet nog niet kruimelvrij, dus onder haar stoel de stokbrood kruimels van het ontbijt weggezogen. Indrukwekkend nu voor 2 redenen. Het toestel detecteert op een bepaalde manier de turbomond en het "menu" wijzigt van eco-med-turbo naar eco-auto-turbo. Auto mode on, en de kruimels waren in een mum van tijd weg. Tijdens het stofzuigen duidelijk zicht op het display hoelang je nog kan stofzuigen. In deze periode van het jaar hebben we blijkbaar snel spinnenwebben. Dit komt over alsof het huis niet netjes is en er kleeft vrij snel stof in. Verlengstuk erop en kleinere mond = instant resultaat. Nog even de traptreden gestofzuigd zonder verlengstuk. Hoe handig.. en efficient en rugpijn besparend. Ik had al gelezen dat je de stofzuiger vrij makkelijk kan leegmaken en dat bleek effectief zo.. Schrik niet van het "popgeluid" wanneer het deksel opent. Samengevat. Enorm onder de indruk. Exact wat ik zocht en verwacht had. In lijn met de andere dyson producten. 2 bemerkingen , 1/ ik had gehoopt dat er geen filter meer ging zijn, maar die is er wel nog. Die moet je ook nog apart uitwassen. 2/ De ON knop kan niet ingedrukt blijven (Grote) Kinderen gaan er zeker een geweer in zien. Combineer het met poetsen :-)

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Hoog gamegehalte
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Je moet de on knop blijven indrukken
  • Afmetingen om op te hangen

Frank3523 28-01-2020

V11 de perfecte zuiger

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Zuiger nu een week in huis. Zuigt echt vele malen beter dan onze 3 jaar oude Miele slede stofzuiger. Ook het gemak van het snoerloze is erg fijn. Hebben een hond ( Border Collie ) in huis en ook een hoogpolig vloekleed. Je wil niet weten hoeveel troep er uit het kleed kwam na een keer zuigen. Ook het gemak dat je niks meer achter je aan hoeft te slepen wat continu overal tegenaan botst. Het zuigen gaat daardoor ook een stuk sneller. We hebben de oude zuiger nog wel maar verwacht niet dat deze nog gebruikt gaat worden.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Automatische zuigstand
  • Lange accu duur ( 1 uur )
  • Makkelijk schoonmaken
  • Hulpstukken

Minpunten

• Duur
  • Gewicht

G.M. Roeland 19-01-2020

Hoge zuigkracht, veel accesoires.

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Na onze V6 animal onze toch al goede ervaringen doorgezet met een V11 absolute. En wederom een verbazingwekkende ervaring. De V6 was al WOW maar nu de V11 doet er nog een stapje bovenop. Meer zuigkracht, stiller, langere batterijduur en drie modussen. Echt een aanrader, hij is zijn geld DUBBEL EN DWARS waard!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • lange batterij duur
  • drie modussen
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• ietwat zwaar

Krullenbol 15-12-2019

Wauw!

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Het is belachelijk veel geld voor een stofzuiger en als je hem ziet is het een veredelde kruimeldief, maar wat een geweldig apparaat! Hij zuigt beter dan menig stofzuiger met snoer. Kattenharen verdwijnen als sneeuw voor de zon van bekleding en tapijt! En door het gemak waarmee je hem er even bij pakt vervangt hij stoffer en blik, swiffers etc. Wat mij betreft is het het geld waard.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Zuigkracht
  • Veelzijdig

lejo 07-12-2019

fantastisch apparaat

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

uitermate tevreden over de v11. mocht je twijfel hebben om aan te schaffen dan kan ik alleen maar zeggen: gewoon doen, krijg je geen spijt van.
ik stond versteld van de zuigkracht en accuduur, zo fijn om niet eerst snoer uit te hoeven rollen. zowel op plavuizen als vloerbedekking , laminaat en zeil een uitstekend resultaat. lekker makkelijk even snel pakken en stofzuigen. enorm veel hele handige hulpstukken. ziet er kwalitatief allemaal zeer degelijk uit. apparaat pas gekocht dus over levensduur kan ik nog weinig zeggen, maar gevoelsmatig zit dat ook wel goed.

Pluspunten

• zuigkracht
  • accuduur
  • handzaam
  • flexibel in gebruik
  • veel praktische hulpstukken

Minpunten

• prijzig

Jeroen 11-05-2019

Beste snoerloze stofzuiger qua zuigkracht

Geschreven voor: Dyson V11 Absolute blauw, zilver

Ik heb de Dyson V11 Absolute mogen testen en doe dit inmiddels een kleine 2 mnd. De Dyson V11 Absolute is de laatste in de reeks Dyson snoerloze stofzuigers. Eerder heb ik een Dyson V6 gekocht en daar was ik absoluut niet over te spreken. Weinig zuigkracht, weinig batterijvermogen en daarmee veel te duur. De Dyson V11 daarentegen heeft een zeer grote hoeveelheid aan zuigkracht, zelfs in een eco stand, en een flinke dosis aan batterijvermogen. In eco stand ruim 40 minuten en in boost ruim 20 minuten. De prijs is voor een stofzuiger aan de hoge kant maar gelet op de prestaties van de stofzuiger, de hoeveelheid zuigmonden en overige opzetstukken en het design van de stofzuiger krijg je wel waar voor je geld. Zijn er dan geen minpunten, jawel die zijn er wel. Voor mij 1,93meter is de stofzuiger wat te klein. Er is geen functie aanwezig waarbij je de steel zou kunnen verlengen en dat merk je wanneer je besluit het hele huis in een keer te stofzuigen. Een ander minpunt is het gewicht van de stofzuiger. Ondanks dat de stofzuiger op de grond rust ligt hij redelijk zwaar in de hand. Bij langer stofzuigen is dit duidelijk te merken. Tot slot is er nog 1 functie die deze stofzuiger tot een absolute topper maakt en dat is het automatische systeem dat de zuigkracht aanpast aan de hoeveelheid weerstand de zuigmond ondervindt. Zuig je een vloer met laminaat, de dyson zuigt hard genoeg maar zodra je het vloerkleed bereikt en de weerstand aan de zuigmond toeneemt hoor je dat de Dyson automatisch harder begint te zuigen. Hij doet dit snel en zeer efficient. Al met al had ik nooit verwacht dat ik uberhaupt ooit enthousiast zou kunnen worden over een stofzuiger maar de Dyson V11 Absolute is het toch gelukt.

Pluspunten

• zuigkracht
  • vermogen batterij
  • automatisch aangepaste zuigkracht

Minpunten

• gewicht
  • lengte steel stofzuiger