Dyson Cinetic Big Ball Multifloor 2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Cinetic Big Ball Multifloor 2 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

ANNELIES 31-10-2020

Heel goede stofzuiger

k ben heel erg tevreden van deze Cinetic Big Ball Multifloor 2 stofzuiger van Dyson. De zuigkracht is heel wat beter dan mijn oudere Dyson van 6 jaar oud. De vloerzuigmond zuigt goed tegen de vloer en is lager dan bij mijn andere Dyson waardoor ik nu ook onder de zetel kan stofzuigen! De stofzuiger is relatief stil en het leegmaken van het reservoir is erg gemakkelijk! Bovendien werd deze Dyson uitgerust met handige hulpstukken en klopt het echt dat hij vanzelf weer rechtkomt wanneer hij omvalt. Het minpunt dat ik ben tegengekomen is dat wanneer ik de stofzuiger vooruittrek aan de staaf met vloerzuigmond, de stofzuigbuis loskomt aan het apparaat in plaats van dat de stofzuiger mee voort beweegt en extra snoer genereert. Dit heeft me wel een paar keer gestoord. Maar ik besluit toch om het toestel te houden.

Pluspunten

• zuigkracht
  • kan overal onder
  • accessoires
  • relatief stil

Minpunten

• buis komt soms los als je eraan trekt

Laura 30-10-2020

Minder enthousiast dan gehoopt.

We waren enorm benieuwd naar het verschil met onze vorige stofzuigers en verwachtten toch heel wat gebruiksgemak, gezien de merknaam en zijn reputatie. Jammer genoeg waren we ietwat minder tevreden dan we hadden gehoopt. Wat zeker wél zo is naar ons gevoel, is: dat het geluid zeker niet te luid is en dat de steel makkelijk te bedienen valt. Ook de zuigkracht is zeer sterk, maar naar ons gevoel net iets té sterk. Ook al stond de kracht op de laagste stand, ik had moeite om vooruit en achteruit te gaan. Ook is het opzetstuk voor de trap op zich wel handig, alleen is de stofzuiger zelf ietwat zwaar om makkelijk te hanteren. Ik geef de voorkeur aan mijn oude stofzuiger wat toch wel jammer is.

Pluspunten

• geluidsniveau
  • opzetstukken

Minpunten

• gewicht
  • wendbaarheid

Jeroen 30-10-2020

Wat een stofzuiger die Cinetic Big Ball Multifloor

Al maanden waren we op zoek naar een goed werkende stofzuiger met voldoende zuigkracht. Ik ben iemand met een grote allergie aan pollen, grassen en vooral huisstofmijt. Bij die laatste allergie is een goede stofzuiger met de nodige HEPA filters een must. Na lang zoeken vonden we deze in de Cinetic Big Ball Multifloor 2 van Dyson.
Hij ziet er wat spacey uit, maar dat is maar uiterlijk, het zijn de prestaties die outer space zijn.
Wat maakt deze stofzuiger zo speciaal?
1. De zuigkracht is fenomenaal en het makkelijkste is dat de borstel zich zelf helemaal aanpast aan de ondergrond. Niet bukken en verwisselen, maar altijd en overal de juiste borstel.
2. De stofzuiger is zeer wendbaar en heeft een lang snoer, we hebben een grote woonkamer, maar kunnen alles stofzuigen vanuit een centraal stopcontact.
3. Een groot stofreservoir, je kan dus doorwerken en met een simpele klik maak je het ook makkelijk leeg.
Wij zijn enhoutsiast en kunnen deze stofzuiger alleen maar aanraden. Na ervaringen met verschillende merken en stofallergie, is dit een blijver.
En extra voordeel ... Dyson biedt je 5 jaar garantie op dit toestel.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zuigkracht
  • Zuigkracht
  • Automatische vloerborstel
  • Wendbaarheid

Minpunten

• prijs, maar meer dan waard

GT57 27-10-2020

Goede constante zuigkracht

Deze stofzuiger ziet er flashy en kleurrijk uit maar daardoor ook wat meer plastic. De voet is erg wendbaar en plat en komt daardoor gemakkelijk onder lage kasten. Naar opzij bewegen lukt minder goed. Alles gaat in draaiende bewegingen. De grote bolle zijkanten is wennen. Je stoot gemakkelijker ergens tegen aan. Het handvat is even wennen. Het is gemakkelijk om de zuigkracht via het handvat eenvoudig te regelen. Het voetstuk dat zich aanpast aan verschillende oppervlakten is een pluspunt. Geen omhoog of neerklikken meer. Het reservoir leegmaken gaat vlot maar het terugplaatsen vraagt wat oefening. De opzetstukken aan de steel is niet handig aan de steel. Wat echt jammer is is dat de houder om de steel rechtop te zetten alleen lukt als de steel is ingeschoven. De steel kan tijdens het stofzuigen niet even worden vastgezet aan het apparaat. Het was beter geweest om het inzetstukje lager bij de voet te plaatsen. Het gewicht is zwaarder dan mijn vorige stofzuiger, Geluid is aanvaardbaar. De zijknopjes zijn klein en ogen fragiel. Grotere bedieningsknoppen waren handiger geweest. Zuigkracht is echt heel goed en dat is toch nog steeds het belangrijkste voor een stofzuiger. Al bij al een fijn wendbaar toestel dat doet wat het moet doen. Een aanrader!

Pluspunten

• Constante zuigkracht
  • Wendbaar
  • Platte voet voor alle oppervlakken

Minpunten

• Steel niet vast te klikken tijdens stofzuigen
  • Bolle zijkanten steken uit
  • Kleine bedieningsknoppen

stine 27-10-2020

super stofzuiger

Als huishoudhulp heb ik doorheen de jaren veel merken stofzuigers gebruikt. Dyson springt er tussen uit. Dit model is heel licht en super wendbaar, de draad is vrij lang, super zuigkracht vooral op matten. Hele goeie hulpstukken en maakt niet teveel lawaai. Ik vind dit model een aanrader !

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • licht model
  • aangenaam volume
  • handige hulpstukken

Minpunten

• kleine bedienings knoppen

Johan66 25-10-2020

Fantastisch produkt

Zeer goede stofzuiger voorzien van alle moderne snufjes. De wendbaarheid is perfect. Het beweegbaar aansluitpunt zorgt ervoor dat je overal gemakkelijk aan kan. De zuigkracht is top. De naam Dyson waard.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • gemakkelijk te hanteren

thiaratje 24-10-2020

toppertje

Mijn dyson al veel gebruikt en ik blijf er tevreden over.
Hij doet wat hij moet doen, hij is wendbaar , heel stil en de zuigkracht is top .Met hondenhaar heeft hij geen probleem mee . Het was even wennen omdat hij wendbaar is aan de handgreep maar dat ben je snel gewoon.Het snoer is lang genoeg om een heel eind te stofzuigen zonder de stekker in een ander stopcontact te moeten steken. knopjes om aan en uit te zetten zijn misschien aan de kleine kant . Het reinigen gaat supersnel en makkelijk.Bovendien hoeven de filters niet speciaal afgewassen of uitgekuist te worden, handig! Ben heel tevreden met de dyson , zou niets anders meer willen.

Kristien 24-10-2020

Helaas geen aanrader

Heel enthousiast haalde ik de dyson uit de verpakking. Ons vorig model is een dyson baby. Ik liet beide stofzuigers meteen even een battle doen. Helaas deed de oude stofzuiger het beter. Maar daar gebruiken we eigenlijk de parketborstel op. Ik weet niet of dat nu de oorzaak is of niet. Ik had ook gehoopt dat deze dyson een langere snoer zou hebben dat viel dus een beetje tegen. De vloermond die er bij zit vind ik persoonlijk niet zo goed. Hij neemt niet alle vuil mooi mee, plakt aan de grond en het kost meer moeite om te hanteren. Omdat hij minder flexiebel manoeuvreert neemt hij ook niet alle vuil in die hoekjes mee. De zuigkracht is niet sterker dan onze oude dus dat was toch wel wat teleurstellend. Verder is het een netjes design met vlottere knopjes en gemakkelijk leeg te maken. Voorlopig ben ik helaas niet overtuigd om dit toestel aan te schaffen. :(

Pluspunten

• mooi design
  • stil

Minpunten

• korte snoer
  • niet flexiebel
  • onhandig in gebruik
  • vloermond kleeft aan de grond
  • vloermond niet flexiebel genoeg

wendy v 24-10-2020

top machine

De stofzuiger is zeer compact vergeleken met oudere modellen. Hij is verrassend stil. Reservoir zeer handig leeg te maken. De hulpstukken passen zeer goed op de steel en kunnen er blijven opzitten ook bij het opbergen. De vloermond is even wennen als je de vorige van dyson gewoon bent, je hoeft hem wel niet meer te veranderen omdat deze op alle vloeren past zeer handig. Het snoer mag iets langer zijn voor mij maar rolt zeer vlot op. Ik ben zot van de oranje kleur :)

Pluspunten

• compact
  • licht
  • stil

Minpunten

• snoer mag langer

ID87 23-10-2020

Zeer lichte en wendbare stofzuiger

Deze stofzuiger heeft enorm veel zuigkracht. De zuigkracht kan nog geregeld worden aan de stofzuigerkop. Na even stofzuigen weet je wat kan per vlierthee (steen, laminaat). De stofzuiger manoeuvreert zeer gemakkelijk en is super wendbaar. Ook de stofzuigerkop biedt veel flexibiliteit evenals de accessoires. De stofzuiger maakt veel relatief weinig lawaai, wat het ook aangenamer maakt om te stofzuigen. Het leeg maken en reinigen kan zeer eenvoudig gebeuren. Bovendien hoeven de filters niet speciaal afgewassen of uitgekuist te worden, handig!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Wendbaar

Babs 23-10-2020

Kracht en design in één toestel!

Mooi futuristisch design! Stofzuigen gaat héél vlot. Door het flexibele handvat geraak je overal makkelijk bij en ook in de moeilijke bochten blijft deze krachtpatser overeind. Wat heel erg opvalt is dat dit toestel pakken stiller is in vergelijking met mijn vorige dyson. Het leegmaken van het reservoir gaat vlotjes met één druk op de knop. Handig meegenomen ook dat je geen filter meer hoeft te reinigen! Minpuntje bij dit toestel is dat de hulpstukken van mijn “oude” dyson en dyson steelstofzuiger niet matchen met dit toestel. Ik mis vooral de parketborstel en gemotoriseerde miniborstel...

Pluspunten

• krachtig
  • stabiel en wendbaar
  • geen filter te onderhouden
  • snel en makkelijk leeg te maken
  • stiller dan vorige modellen

Minpunten

• opzetstukken vorige modellen niet compatibel
  • gewicht

Tom Nijsen 20-10-2020

Futuristisch flexibel

Super dat we nu een Dyson in huis hebben! Onze poetshulp is er alvast fan van. De zuigkracht is prima en vooral de wendbaarheid en eenvoudige aanpasbare zuigkracht van voet is een belangrijk pluspunt. Je maakt er heel eenvoudig bochtjes mee door een draai aan je pols. Nadelig is echt wel het harder geluid dan onze oude stofzakloze Rowenta. Hij maakt echt wel veel meer geluid. En het serieus kortere snoer maakt dat we niet helemaal de trap af kunnen in 1 beurt. Maar eenvoudig leegmaken van de afvalbak maakt dan weer veel goed. Ook simpel maar goed is het steeds dichtbij hebben van de opzetstukken die simpel en goed vastklikken. En vooral aangenaam is de lichte buis en voet, waardoor het een stuk minder inspanning vergt om met de Dyson te werken dan met onze oude. Alleen ben ik benieuwd naar de levensduur van de plastic... Hopelijk krijgen we geen barsten of breuken op termijn...

Pluspunten

• zuigkracht
  • wendbaarheid
  • licht

Minpunten

• te luidruchtig
  • kort snoer

FireFighter BWG 20-10-2020

De stofzuiger die je moet hebben !

Al meer dan 10j een Dyson gebruiker. Vorig model DC15 en werkt nog steeds goed.
Maar hebt nu sinds enkele weken de Dyson Cinetic Big ball Multi floor 2.
Wat een verschil,
Het design en ontwerp ik klein van formaat maar gewicht is ongeveer hetzelfde als mijn vorige
Zuigkracht is fenomenaal (tip: stofzuig eens je matras ;-) en je zal zien wat ik bedoel )
Afwerking is zoals we kunnen verwachten van Dyson, deze is keurig, sterk en gaat jaren mee
Hoe je draait of keert het geluid van stofzuigen is irriterend, dat is ook bij dit model al moet ik wel toegeven dat deze minder DB produceert! Ook leuk is als de stofzuiger omvalt, zet hij zich door de zwaartekracht automatisch weer rechtop!
Het ledigen van het afval is super te noemen, je moet geen afval aanraken, 1 druk op de knop en de bak wordt van de stofzuiger losgemaakt, op diezelfde knop nog eens drukken en de klep gaat open waardoor het afval eruit gaat. Perfect voor woorden en handig.
Om af te sluiten, is dit product zijn geld waard : ja absoluut en zou zeker geen ander merk meer kopen ben al jaar en dag overtuigd dat Dyson de zuigkracht geeft die je wil. Onderhoudsvriendelijk en geen extra onderdelen die je moet vervangen of reinigen.
Ook is de steel langer dan vroeger, handig voor kleinere personen en ook minder rugbelasting
ps: Stofzuiger wordt geleverd met 1 vloerzuigmond, 1 trapzuigmond en 1 combinatie accessoire voor kieren/spleten
om af te sluiten met enkele woorden : de stofzuiger die je moet hebben !
als ik dan toch 1 minpunt van kritiek mag geven: het gleufje waar je de steel aan opbergt mocht groter en steviger

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Kwaliteit
  • geen delen te reinigen

Minpunten

• Steelhouder mag groter en steviger

Wim 20-10-2020

Super zuigkracht weinig lawaai

Wat een verschil met de vorige Dyson DC22, zalig stil aan de oren en de zuigkracht is super, heb nog nooit zoveel vuil uit mijn mat gezogen. Wat ik zag in het reservoir na enkel de mat te doen had ik nog nooit gezien. Misschien een beetje zwaar maar dat nemen we er met plezier bij. En de aan- uitknop en snoeroprol knop zijn een beetje aan de kleine kant om met de voet te bedienen. Maar ondanks dit zéér tevreden. Super stofzuiger!!!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluidsniveau
  • Snoerlengte

Minpunten

• Gewicht
  • Kleine knopjes

deschot66 14-10-2020

stofzuiger met hoge zuigkracht

De Cinetic Big Ball Multifloor 2 van Dyson is een handige stofzuiger zonder zak. De relatief stille stofzuiger heeft een hoge zuigkracht. Echt handing is de steel. Deze beweegt naar allen richtingen waar men wil. De zuigmond is voldoende breed om snel te werken. Door het handinge design blijft hij ook steeds rechtop staan. De stofreservoir kan men in één handige beweging leeg maken. Kortom het toestel doet wat het belooft.

Pluspunten

• hoge zuigkracht

Minpunten

• prijs