Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

stofzak
A energieklasse
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 362 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver op Kieskeurig.be.

Michel Schuuring 22-03-2018

lichtgewicht, te zwaar werken.

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Prima stofzuiger. erg stil en krachtig. Zo krachtig dat het zuigen op tapijt een onwerkbare actie is. De stofzuigermond lijkt vast te plakken aan tapijt en leidt tot een krachtinspanning die ik op de sportschool niet zou doen. Mijn vrouw kan er helemaal niet mee zuigen. Advies van Bosch; zuigkracht terug draaien en de knop op mond omzetten naar tapijt! We zijn onervaren met stofzuigers! Ik hoop dat Bosch met een oplossing komt anders kan hij zonder doos terug naar de mediamarkt.

Pluspunten

• gewicht
  • geluid
  • actieradius

Minpunten

• met slang, stang en mond toch wel zwaar
  • ongeschikte mond voor tapijt
  • bereikbaarheid Bosch service

Mario1957 01-04-2018

Succes Michel!!!
Mediamarkt wilde onze stofzuiger niet retour nemen, uiteindelijk hebben ze hem toch naar Bosch gestuurd!
Stom dat ik jouw review niet serieus genomen heb, want jouw verhaal klopt echt helemaal!
Wij kunnen er ook niets mee beginnen, mijn vrouw heeft trouwens meer dan 50jaar stofzuigervaring, maar dit hebben we nog niet meegemaakt....
Waarschijnlijk krijgen we hem straks gewoon weer terug.
De baliemedewerker gaf ons de tip de stofzuiger te koop te zetten!

Mario1957 21-05-2018

Reactie/update
Mediamarkt heeft de stofzuiger zogenaamd naar Bosch gestuurd. Na een week kon ik hem weer ophalen,
op de "werkbon" stond vermeld : 7 reparatiedagen.
Verder stond er nog : Geen klacht geconstateerd.
De werkbon was van een door Bosch geautoriseerd bedrijf in Goes.
De doos was echter niet open geweest, het plakband dat ik erom gedaan had zat er nog precies zo.
Volgens Google heeft Mediamarkt in dit bedrijf een meerderheidsbelang.
Mediamarkt Tilburg zet de stofzuiger dus gewoon bij hun in een hok en doet er vervolgens een reparatiebon bij, om de klant het bewuste artikel een week later weer op te laten halen.
MEDIAMARKT IK BEN TOCH NIET GEK!?!?
Of zit het toch allemaal tussen mijn oren, ja misschien hebben ze toch gelijk, want de stofzuiger staat nu op zolder in de doos, en we stofzuigen nu gewoon met onze oude Philips en die doet het gewoon PRIMA!!!
Wie weet wordt de Bosch nog veel geld waard als ik haar in nagenoeg maagdelijke staat bewaar?

Roland 18-03-2018

Het is niet wat het lijkt

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Na het einde van onze Miele Parket en Co stofzuiger wilden we ook weer wat goeds terug. Met deze bosch dachten we dat te kopen. Vooral gekozen omdat de stofzuiger zo stil is. Dat klopt zolang je er geen tapijt mee zuigt. Wij hebben allemaal harde vloeren. Er is enorm veel zuig geluid en de wieltjes van de zuigmond ratelen als een slechte kermis attractie over de tegels. De zuigmond krast op onze vloeren.
Het ontwerp oogt mooi maar is super onpraktisch. De aan uit knop steekt uit. Telkens als wij de stofzuiger opruimen stoot je tegen deze knop aan. Levensduur van stofzuiger en kast waar hij in gaat????

Het handvat boven op is wennen kan er mee door. Het ontwerp van de uitschuifstang is mooi maar niet praktisch en de eerste delen zijn al stuk. Hoe heeft iemand bij Bosch dit kunnen bedenken? De opslag van de accessoires aan de stang: waardeloos. Het ligt nu onder in de kast en wordt niet gebruikt. Zuigmondjes die je moet vouwen voor een tweede functie. Het is allemaal erg fragiel.

Hij zuigt op ons 3m2 vloerkleed prima en is dan ook stil. Maar voor een huis met harde vloeren een absolute afrader.

Pluspunten

• Hij zuigt

Minpunten

• Ontwerp
  • Fragiele toebehoren
  • Krast op de harde vloeren
  • Veel zuig lawaai met harde vloeren stand

Angela andkhoie 19-12-2017

Stofzuiger Bosch BGL8ALL5

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Krachtig, zeer lage geluid, een perfecte stofzuiger😊
Ik ben zeer tevreden met deze Bosch stofzuiger.
Ik heb Dyson stofzuiger voor euro 499, gekocht maar was hij alleen een naam en niets meer.

Pluspunten

• Zuigt krachtig ook de tapijten
  • Lage geluid

MR 16-12-2017

Nooit meer Bosch

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

In het verleden hebben wij 2 stofzuigers van Philips gehad. Deze Bosch stofzuiger werd mij door medewerkers van de Media Markt met klem aangeraden. In de afgelopen maanden bleek steeds weer dat de zuigkracht van de stofzuiger afneemt naarmate de zak voller wordt. Dat heeft tot gevolg dat ik - wanneer de zak halfvol is - 2 of 3 keer over kleine stofdeeltjes moet bewegen alvorens deze opgezogen worden. Omdat ik dacht dat er iets mis was met het apparaat heb ik de stofzuiger opgestuurd naar de fabrikant. Volgens Bosch is er niets mis. De stofzuigerborstel produceert bovendien een enorm lawaai (ook normaal volgens Bosch). Als dit normaal is, adviseer ik iedereen om een Philips stofzuiger te kopen!!! Ik zou de stofzuiger en ook de service van en communicatie met Bosch aan niemand aanbevelen.

Pluspunten

• Lange kabel
  • Flexibiliteit van de slang

Minpunten

• Enorme lawaai borstel
  • Zuigkracht neemt af naarmate de zak voller wordt

Weide 26-11-2017

Fluisterzachte stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Klassiek ogend model met prima eigenschappen. Maakt niet te veel geluid en zuigkracht is goed regelbaar. Onderdelen voelen degelijk aan. Door eenvoudige verstelbaarheid geschikt voor kleine en lange mensen.
Minpunt: nog niet bekend

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Gegelijkheid
  • Sterke zuigkracht

Minpunten

• Nog niet bekend

Arie 28-10-2017

Tegenvaller

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Na bijna een jaar is de conclusie: Zeer stugge slang waardoor het niet handig is om in kleine ruimtes te werken. Zuigmond is al defect geraakt bij normaal gebruik. Oprolmechanisme van de kabel werkt niet altijd, rolt vanzelf op of rolt helemaal niet op. Kost heel veel kracht om de slang los te koppelen van de zuigmond. Kortom; voor mij een totale miskoop voor zoveel geld verwacht je een topproduct.

Pluspunten

• Nog niet gevonden

Minpunten

• Groot apparaat
  • Stofbak niet makkelijk schoon te maken.
  • Stugge slang
  • Oprolmechanisme kabel onbetrouwbaar
  • Prijs kwaliteit

paul 03-11-2019

krachtige stofzuiger met weinig geluid

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Ben gewoon heel tevreden over deze krachtige stofzuiger die weinig geluid produceert. Snoerlengte is goed, alleen het bevestigen van de accessoires aan de stang vind ik een mindere oplossing, maar goed die bewaar ik nu gewoon in de gangkast.

Pluspunten

• zuigkracht
  • snoerlengte
  • weinig lawaai

Witje 27-10-2019

Bosch BGA8ALL5 stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Goede prijs/kwaliteit, stofzuiger is degelijk gebouwd en heeft een grote zuigkracht. Prettige bijkomstigheid is het lange snoer (15m)

Pluspunten

• lang snoer
  • grote zuigkracht
  • stevig gebouwd
  • hulpstuken

L.Gilissen 19-01-2018

Nieuwe stofzuiger Bosch BGL8ALL5

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Helaas is deze stofzuiger voor mij op bepaalde plaatsen in mijn huis niet bruikbaar omdat de stofzuigermond (ook als ik de stofzuiger op de laagste stand zet) zich op mijn matten vacuüm zuigt. Hij zuigt alleen op ruwe matten. Ik heb er spijt van dat ik deze stofzuiger gekocht heb; veel geld voor een voor mij onbruikbaar apparaat. Terwijl ik dacht op advies van de verkoper van de Media Markt de beste koop gedaan te hebben.

Pluspunten

• Weinig lawaai

Minpunten

• Zwaar in zuigen
  • Onderdelen zwaar verwisselbaar
  • onhandige handgreep
  • Geen luchttoevoer mogelijk in slang

N. Frijns 16-08-2017

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Nadat mijn vorige bosch stofzuiger kapot was heb ik me en dyson laten aanpraten. Nog nooit zo een rot ding gehad. Snel weer over op een nieuwe bosch en nu dus weer helemaal blij. Zuigtabletten goed geen geurtjes en super fijn dat er een extra lange kabel aanzit.

Cees 31-07-2017

Beste aankoop, heel enthousiast van deze Bosch stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Wilde graag een Miele maar met de aankoop die ik nu gedaan heb ben ik heel blij! Deze stofzuiger heeft een A voor gladde vloeren, een A voor tapijt vloeren en een A voor stenen vloeren en dat is te merken. 15 meter lange snoer is reuze handig, heb nu geen verleng snoer meer nodig. geen spijt van mijn aankoop!

Pluspunten

• Drie AAA
  • lange snoer 15 meter

Minpunten

• beetje zwaar

Bosch BGL8ALL5 30-07-2017

Stille Bosch Stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Bosch BGL8ALL5 is inderdaad stiller dan mijn vorige stofzuiger van Miele. Grote zuigkracht bij 750 watt.
Zuigt goed langs de randen. Lange snoer van 15 meter is zeer prettig en rolt automatisch terug als je er even aan trekt.
Extra hulpstukken zijn fijn en makkelijk erop te zetten.
Prima stofzuiger!

Pluspunten

• zuigkracht
  • geluidsniveau is prettig
  • grote stofzak namelijk 5 liter
  • een aantal hulpstukken o.a. parketborstel

Minpunten

• voor hulpstukken geen opbergvak in de stofzuiger

McClaud 28-07-2017

Lichtgewicht en toch stevige kwaliteit !

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Verschillende (duurdere bekende) merken geprobeerd en uitgekomen op deze stofzuiger van Bosch wegens zijn stevige kwaliteit en daarbij toch lichtgewicht ( ik moet er meerdere trappen mee op)

Pluspunten

• goede zuigkracht met verschillende standen
  • aangenaam geluid ipv lawaai
  • zeer soepel en wendbaar, bumper stootranden
  • stevige slang en stang
  • groot bereik vanwege lang snoer

Minpunten

• hulpstukken niet 'intern' opgeborgen

ANN 25-07-2017

BOSCH STOFZUIGER TYPE BGL8ALL5

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Nadat onze Miele stofzuiger het na jaren trouwe dienst het begaf, vele reviews en testen vergeleken. Wij togen naar een grote winkel waar de en vele modellen van de testen uitgestald staan en inde praktijk gezien, gevoeld en beoordeeld. Ons oog viel op de BGL8All5 en beoordeelden deze in de winkel. Nu is huishoud apparatuur toch veelal mijn vrouw haar ding, en viel zij voor de A kwaliteit van deze Bosch. Mijn vrouw was anthiousast met de eerste praktijk ervaring thuis. Vandaag was het mijn beurt voor de huiselijke werkzaamheden. Wat een plezier, weinig geluid, goed volgen, veel reikwijdte en wat mij erg op viel de haren van onze Ragdolls Jack & Jones op tapijt en inloopmatten werden zeer makkelijk opgenomen! Kortom, gekozen voor kwaliteit en gemak dat beloofd werdt in de praktijk ervaren! Dan ook nog die actie korting al met twee dagen bericht dat het overgemaakt word!

Pluspunten

• Zuigkracht al op laag vermogen, weinig geluid.
  • Doen wat word beloofd, zichtbaar schoon!
  • Reikwijdte

Minpunten

• Voor sommigen mogelijk de prijs

Marie 25-07-2017

Zuigt goed makkelijk zelfs met huisdieren

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Normaal schrijf ik geen beoordelingen maar omdat ik nu een tweede aanschaf van hetzelfde model wil ik graag vertellen over hoe goed deze is. Ik heb deze al 1.5jaar en gebruik hem met veel plezier. De kracht van de stofzuiger is goed, laminaat, tapijt, kleden het is geen probleem. Ook kattenharen zuigt hij met gemak van de bank. Zelf ben ik allergisch voor stof en door het filter dat te wassen is heb ik hier geen last van. De bijgeleverde opzetstukken gebruik ik eigenlijk niet omdat de gewone stofzuigermond goed is. Zelf vind ik het geluid van de stofzuiger niet hinderlijk, ik durf ook laat in de avond te stofzuigen zonder bang te zijn om overlast te veroorzaken. Omdat wij nu verhuisd zijn naar een huis met 2 verdiepingen vond ik het zelf praktisch om een tweede stofzuiger aan te schaffen. Met 1stofzuiger kan het ook, alleen wanneer de zak vol raakt is het apparaat wel zwaar voor mij. Het snoer red het wel door het hele huis heen.

Het enige nadeel vind ik het opwindsysteem van het snoer. Deze moet je met een korte ruk weer laten inrollen. Maar dat gebeurt ook wanneer je hem niet geheel hebt uitgerold en je verder gaat dan het snoer. Dan wind hij zelf weer op. Een knop had ik prettiger gevonden.

Pluspunten

• 15meter snoer
  • De zuigkracht
  • Stootrand
  • Stof filter
  • Lengte stang

Minpunten

• Opwindsysteem kabel

rjjd 23-07-2017

Bosch In'genius stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Geweldige stofzuiger, fijne stofzuigerslang, lekker stil en goede zuigkracht.
Filter gemakkelijk schoon te maken
Een echte aanrader !!

• Fijne stofzuiger slang
  • Filter makkelijk schoon te maken

H.B. Jansen 11-11-2019

ZEER GOEDE STOFZUIGER

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Deze stofzuiger voldoet aan al mijn wensen en eisen. Heeft een zeer goede zuigkracht, heeft een lang snoer en is behoorlijk stil. Er zijn verschillende stofzuigerzakken in te plaatsen. Kortom een dijk van een stofzuiger, dus een aanrader.

Pluspunten

• Goed wendbaar
  • Ruime actieradius
  • Erg stil

Avis 06-11-2019

Uitstekende stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Mooi apparaat, ziet er degelijk uit. Zuigen op een gladde vloer is perfect. Voor tapijten moet wel de zuigkracht laag worden gezet anders zuigt het mondstuk zich muurvast [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Huizer 27-10-2019

Stil en sterk

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Verrassend stille stofzuiger met zelfs voldoende zuigkracht op de laagste stand. Het lange snoer is een uitkomst en stelt in staat om de gehele verdieping of begane grond te zuigen zonder de stekker naar eenander stopcontact over te steken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Jenny Struijs 27-10-2019

Robuuste mooie kwaliteitsstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8ALL5 zwart, zilver

Het is een mooie degelijke stofzuiger met een snoer van 15 m . De zuigkracht is geweldig. Het is een apparaat waarbij het voelt dat ik de komende jaren er geen omkijken naar zal hebben.