Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Best Reviewed - september 2019
Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 396 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8SIL4 wit, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

D.Louwman 20-04-2018

ZELF AAN DE SLAG ZONDER GELUID

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Reeds eerder (35 jaar geleden) Bosch stofzuiger en ander producten (koelkasten op verschillede adressen) aangekocht tot tevredenheid

Pluspunten

• redeloijik geluidsarm
  • zuigt prima

Minpunten

• je moet het wel zelf doen
  • mijn vrouw laat het echter aan mij (84 jaar) over

28 december 2017 28-12-2017

ProSilence 59 Stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Deze stofzuiger maakt weinig lawaai en toch een zuigkracht die meer dan voldoende is om zijn werk te doen.
Ook het lange snoer van 15 m is makkelijk. De zwenkwieltjes loodsen je makkelijk door de vertrekken. Al met al je doet het stofzuigen weer met plezier.

Roja 22-04-2018

Heerlijke stille en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Deze stofzuiger doet precies wat hij moet doen mijn langharige kleden zuigt hij weer prachtig in model en de laminaat vloer wordt perfect gereinigd. De sofzuiger is bijzonder stil en het lange snoeer is ideaal ik kan er overal mee komen zonder van stopcontact te hoeven wisselen. En hij ziet er ook nog eens mooi uit.

Pluspunten

• Geluid
  • Zuigkracht

VOF 21-03-2018

Goede zuigkracht,stil en lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Voorheen een Miele black pearl die ook voldeed maar de bosch is veel stiller, zeer gebruiksvriendelijk door lang snoer en ook goed wendbaar met genoeg hulpstukken. De eenvoudigste borstel voldoet goed op onze harde vloeren en kan door geringe hoogte bijna overal onderdoor.

Pluspunten

• zuigkracht
  • stil
  • lang snoer

Wendy 15-06-2018

welke hulpstukken zien erbij?

Brantjes 29-07-2017

Superstille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Deze stofzuiger maakt weinig lawaai, zuigt zeer krachtig en heeft een lekker lang snoer waardoor je niet elke keer van stopcontact hoeft te wisselen.

• Goede zuigkracht

Minpunten

• Zwaar mondstuk voor tapijt

Irene 12-07-2017

Bosch silence pro

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

De motor van de stofzuiger is echt veel stiller maar de hulpstukken en met name het grote mondstuk maakt een hoop lawaai (of valt nu meer op). De reclame is erg overdreven want 56 db is niet geruisloos maar wel een stuk stiller dan mijn oude.

Pluspunten

• makkelijk wendbaar ook zijwaarts
  • motor stiller

Minpunten

• mondstuk maakt nog hoop lawaai op harde vloer

DanaM 11-06-2018

niet helemaal doorontwikkeld?

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Alles met al, een top stofzuiger! Was het niet zo dat er ook een voetstukje nodig is om stof te kunnen zuigen. Het apparaat zelf doet wat het moet: het is voldoende krachtig (ook al zou het soms meer mogen zijn), is heel stil en met de 4 wielen super flexibel. Echter is het grote voetstuk een enorm afknapper: het maakt meer geluid dan de stofzuiger zelf, piept en ratelt op harde vloeren! Dat had bij een dergelijk hoogwaardig product toch wel beter gekund.

Marg 09-01-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Ik heb hem nu anderhalf jaar. En hij is inderdaad stiller. Maar met de gewone zuigmond trekt ie alles los, ook mijn zeil. En met de andere zuigmond zuigt hij minimaal, je moet er tig keer overheen. Ook zijn de zakken veel te snel vol en vouwen ze niet uit dus kan je een halfvolle dure zak weggooien. Ik kocht hem om een keer een goede stille te kopen en heb ook een wasmachine van Bosch dus dacht dit is goed. Valt tegen voor zo'n dure stofzuiger.

Peter 05-01-2019

goede stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

erg goede en stille stofzuiger met veel zuigkracht. grote voordeel bij deze stofzuiger vind ik zelf dat het snoer erg lang is waardoor je niet van stopcontact naar stopcontact hoeft. het hygiënefilter is makkelijk te bereiken en te vervangen wat ik ook als pluspunt zie

Pluspunten

• lang snoer (15m)
  • Laag in geluid, kunt haast stofzuigen met visite
  • veel hulpmiddelen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Caroline 27-11-2018

Ontworpen door iemand die nog nooit gezogen heeft

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Deze stofzuiger is een absolute miskoop geweest. Erg jammer voor een mooi merk als Bosch. De stofzuigerslang is veel te kort, als je plankjes randjes of iets anders wil afzuigen moet je de het zware gewicht van de stofzuiger meezeulen. Echt in vergelijking met andere stofzuigers is het een korte lengte slang. Er zit wel een lekker lang snoer aan die zich te pas en te onpas vanzelf inrolt. Heel frustrerend! Ook loopt het wieltje van de stofzuigermond na een aantal keer al vast. Wat wel een voordeel is voor iedereen die niet hoeft te stofzuigen (want zelf heb je er echt niks aan!) is dat de stofzuiger iets minder geluid maakt. Dat wil niet zeggen dat de rest van het gezin gewoon ongestoord muziek kan luisteren hoor dus ik zie dit niet echt als een plus punt. Ik heb relatief veel geld betaald voor dit fout gedesignde product. En ik wil deze recentie daarom ook bij Bosch achterlaten zodat ik hopelijk in de toekomst niet teleurgesteld wordt.

Suus 10-10-2018

Onhandig log apparaat

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Na het lezen van de recensies dacht ik een top stofzuiger aangeschaft te hebben. Helaas blijkt dit in de praktijk erg tegen te vallen. Hij is zwaar, de hulpstukken vallen steeds van de steel, de slang is dik en niet flexibel en de stofzakken hebben misschien een grote inhoud maar zodra de zak halfvol zit is de zuigkracht nog slechter. De voet is zoals al in een eerdere recensie genoemd onhandig zwaar en maakt heel veel lawaai. De zuigkracht valt ook tegen want kleine steentjes ed of haren uit tapijt worden niet direct opgezogen. Ik heb echt spijt van deze dure aankoop.

Ansje 18-08-2018

Lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Super stofzuiger! 2 Mogelijkheden om de stang aan de stofzuiger te bevestigen en extra lang snoer. Enigste nadeel is dat de stofzuiger zwaar is, waardoor het stofzuigen van de trap een zwaar karweitje is.

Peter Spoor 12-07-2018

Zuigkracht valt toch tegen

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Stil is ie wel, maar zuigkracht vind ik wel tegenvallen en hij is aan de zware kant. Verder lang snoer prima

Pluspunten

• Ztil
  • Lang snoer

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zwaar

Frans 02-05-2018

Dhr.

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Direct na aflevering uitgepakt en getest. Fantastische stofzuiger. Zuigt goed en is super stil.
Ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Super stil
  • Zuigt goed

De stofzuigman 31-03-2018

Verrassend stil!

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

De stofzuiger is echt heerlijk stil, het meeste geluid komt van de slang en het mondstuk. Zuigt goed. Mondstuk is nog wel even wennen en had iets breder gemogen. De houder voor de opzetborstels is onhandig. Maar doordat het zo'n stil apparaat is, toch een aanrader!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Lang snoer
  • Rijdt fijn mee tijdens stofzuigen

Minpunten

• Mondstuk op tegelvloeren (met voeg)
  • Houder voor opzetborstels

Peter Spoor 21-03-2018

Fantastisch stil

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Krachtige zuinige stofzuiger. Lekker wendbaar met lang snoer. Handige hulpstukken en geleverd met pakketborstel.

KH 21-03-2018

Powerful yet peaceful!

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Not only is this sleek white vacuum compact enough to store in our small apartment closet, but it is powerful, efficient and -- best of all -- quiet. It makes vacuuming far more pleasant than ever.

leo 20-03-2018

Je hoort bijna niet dat de stofzuiger aan staat

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

nooit zo'n fijne stofzuiger gehad, ook mijn vrouw is er zeer tevreden mee. gebruiksvriendelijk en een uitgesproken mooi model

Harmien 20-03-2018

echt heer zactjes geluid

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Ik heb in 2013 een beroerte gehad net bij mijn oor en ben vanaf die tijd erg geluid gevoelig dus uitkomst

Pluspunten

• 59 db dus fluister zacht
  • doet geen pijn aan mij hooft
  • 15 meter snoer

Minpunten

• stofzakken

Groenewoud 19-03-2018

Prima stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL4 wit, zilver

Een aanwinst deze stofzuiger.
Grote zuigkracht en heel stil.
Wilde hem harder zetten omdat ik bij de vorige veel lawaai gewend was.
Steel ook hoger in te stellen dan de vorige.

• lange steel
  • grote zuigkracht