Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Stofopvang
stofzak
A energieklasse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 596 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL8SIL3 wit, zilver op Kieskeurig.be.

8,9

Annie 22-12-2017

Een verschrikking om de stang en de borstel te ontkoppelen

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Ik ben een vrouw, en ik heb de BGL8SIL3 gekocht omdat deze goede reviews heeft.
Maar ik krijg echt met geen mogelijkheid de slang van de stang los gekoppeld, en ik krijg ook niet de borstel van de slang los.
Het indrukken van de ontgrendelings knoppen gaat ongelooflijk zwaar.
Ik heb het zelfs met z'n tweeën geprobeerd, de één de knop indrukken en de andere trekken, maar ook dat lukt niet. Zelfs voor mijn zoon is het te zwaar.
Dit systeem van indrukken is consument onvriendelijk, maar vooral vrouw onvriendelijk.

Dit systeem deugt niet.
Ik heb de stang, de slang en de borstel naar de Bosch service afdeling opgestuurd, en krijg als antwoord dat alles is gecontroleerd en in orde bevonden.

Ook op mijn verzoek om de stang en de slang om te ruilen voor een consument vriendelijk systeem wordt geen gehoor aan gegeven, ik moest maar contact met de leverancier opnemen.

Hiervoor had ik een Philips stofzuiger waarmee ik geen problemen had.

Pluspunten

Minpunten

• Koppeling van de slang gaat zwaar
  • Koppeling van de stang gaat zwaar
  • Koppeling van de borstel gaat zwaar

Hans van der Vlist 26-05-2017

De Stille Kracht

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Na aankomst direct getest.
Man wat een beauty (Hij is wit) van een stofzuiger en wat is'ie stil.
De stofzuiger gebruikt maximaal 650 watt en dat is zeer gunstig voor het milieu en ook voor de portemonnee ( mijn oude stofzuiger gebruikte nog 2000 watt !)
De zuigkracht is subliem, hij laat echt niets achter, ook niet op tapijt, alles is schoon.
Door zijn grote stofzak hoef je deze niet zo vaak te verwisselen als bij een andere stofzuiger, ook dat is een voordeel.
Ja, ik ben met deze nieuwe Bosch stofzuiger danig in mijn sas en beveel hem een ieder van harte aan!

Pluspunten

• Enorme zuigkracht
  • De Stilte bij het stofzuigen
  • Laag energie verbruik
  • Grote stofzak ( 5 ltr.)
  • Anti-allergie uitblaasfilter.(uitwasbaar)

geen vuiltje (meer) aan de lucht 31-05-2017

geen stof meer te zien

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

de stofzuiger is bijzonder stil doch mijn tijgertje wordt er wel wakker van. de zuigkracht is prima. er zijn voldoende hulpstukken (zuigmonden)

Pluspunten

• stil
  • goede zuigkracht

Minpunten

• gaat wat stroef over hoogpolig tapijt

Gerold Jans 07-12-2017

Een krachtige zuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

De BGL8SIL3 een stofzuiger waar je psychologisch van in de war raakt hij maakt zo weinig geluid dat je denkt dat de stofzuiger niet zuigt . maar wat blijkt hij zuigt de broekspijpen van je lijf . de stofzuiger is stabiel en zeer goed wendbaar en door zijn grote goed opbergbaar . maar het allerrijkste is dat hij zo stil is dat tijdens de behandelingen in de salon van mijn vrouw ik nu wel tijdens de behandeling kan gaan stofzuigen want men kan gewoon met elkaar blijven praten en verstaanbaar is . ik zou willen zeggen kopen dat ding want het is de beste stofzuiger op dit moment .

Pluspunten

• geruisloos stil
  • compact wendbaar en stabiel

Minpunten

• opbergen , hulpstukken kan niet in de stofzuiger
  • op rollen van het snoer mis een knop .

Martin 12-06-2017

Stil, maar goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Omdat mijn vrouw slechthorende is en daarom een hoorapparaat en een CI draagt, is een omgevingsgeluid vaak heel storend.
Onze vorige electrolux stofzuiger was al stil, maar Bosch overtreft dit zeer overtuigend, zonder zuigkracht in te leveren.
Onze hond wordt er echter wel wakker van, zodat ik een echte test met een tijger achterwegen zou laten.
Aangezien ik de stofzuiger pas kort in gebruik heb, kan ik niets zeggen over duurzaamheid, maar hij komt mij solide over, de tijd zal het uitwijzen.

• Goede zuigkracht
  • Solide indruk
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Hond wordt wakker :)

Twen2002 06-06-2017

Zeer stil en erg goed zuigvermogen

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Een zeer stille stofzuiger, perfect om de angst van mijn katten voor dat "grote herrie-makende ding" te laten verdwijnen.
Ook de zuigkracht staat me erg aan ivm het laagpolige tapijt en de vele ambtenaren die ik wekelijks moet zien te verwijderen.

• Zuigkracht
  • Lang snoer
  • Lange handzame telescoop arm/buis
  • Makkelijk in gebruik en op te bergen

Minpunten

• Iets wat aan de zware kant

Flex-74 22-04-2019

Bosch Pro Noise

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Miskoop van de eeuw. In mijn zoektocht naar een nieuwe goede stofzuiger schoot mij te binnen dat er ook een redelijk ‘stille’ stofzuiger bestond. Na klachten van mijn kinderen dat ze de tv niet konden verstaan, leek mij dit een goede optie. Gekozen voor de Pro Silence vanwege de goede commercial met de slapende tijger. En we hadden al de Free’e gehad die goed beviel. Hij was flink aan de hoge prijs dus de verwachtingen waren hoog. Wat een teleurstelling was dat zeg. Zet je de Free’e op halve stand dan heb je dus de Pro Silence. Qua zuigkracht en qua geluid. Ik heb zelf een reclamebureau maar die commercial is een grote misleiding. Dit zou ik nooit zo bedacht en uitgevoerd hebben. Een stille stofzuiger bestaat niet. En een redelijk stille stofzuiger met goede zuigkracht al helemaal niet.

Pluspunten

• Handvat aan de slang

Minpunten

• Lawaaierig
  • Slechte zuigkracht

E.tC 13-06-2018

Spijt spijt spijt. Géén power !

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Ik zie hier allemaal van die positieve berichten maar die kloppen niet met mijn beleving. Als iemand hem van me wil overkopen, graag. Hij is stil en heeft een lang snoer en hij is heerlijk stil.. máár de zuigkracht is slecht. Ik moet de borstel echt óp het vuil zetten wil hij het meenemen. Soms heb ik het idee dat ik met een bezem bezig ben !! Te weinig vermogen dus! Onhandige borstel en het is erg moeilijk om de steel even van het onderstuk los te maken. Ik zit te bedenken of ik een betere stofzuiger ga kopen of dat ik me blijf ergeren aan dit ding. Een miskoop wat mij betreft. Ik had van zo'n degelijk merk wat beters verwacht. Ik merk ook dat het lezen van reviews hier zeer misleidend kan zijn.

Khunhans 10-08-2018

Vraag: heeft u deze stofzuiger nog? zoja..wat is de vraagprijs? gr. Hans

Sandra 21-01-2018

Bosch stofzuiger BGL8SIL3

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Mooie stofzuiger, ik had alleen de zuigkracht wat hoger verwacht en hij is ook niet zo stil als dat ik had gehoopt.
Misschien had ik m even uit moeten proberen eer ik hem kocht. Toekomst moet uitwijzen of hij de € 279 waard is geweest.
voorlopig nog niet zo enthousiast als de andere reviews......

Pluspunten

• mooi design
  • lang snoer
  • wat stiller dan een andere stofzuiger

Minpunten

• geen vaste plek voor accesoires

nlkikker 25-08-2017

Zacht in geluid; zwaar in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Heb deze stofzuiger nu enige tijd in gebruik en ben er niet ontevreden over. Je kunt in alle rust je taak verrichten. Hij zuigt prima op verschillende sterktes en de accessoires zijn prima. In vergelijking met mijn vorige Bosch (die overigens niet kapot te krijgen is) is hij wel robuust en zwaarder om te verplaatsen of achter ja aan te slepen. Dus wie spierballen heeft is dit apparaat een aanrader. Maar ben je op leeftijd, dan zou ik een lichter exemplaar aanschaffen.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Elise van den Eijnde 31-07-2017

Super stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

We hebben de stofzuiger nog maar een paar dagen maar wat heerlijk om hier mee te zuigen, wat een verschil met onze vorige stofzuiger! Echt heel erg tevreden over deze stofzuiger !

Pluspunten

• Geluid
  • Lange snoer
  • Goede zuigkracht

Peter Venrooy 12-06-2017

Bosch BGL8SIL3

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Fantastische stofzuiger,Voor weinig Watt een enorm zuigvermogen.
Tijdens stofzuigen kun je gewoon een gesprek voeren met je medebewoner,zo stil is de motor!
Fantastisch voor harde vloeren maar ook een tapijt maakt hij onberispelijk schoon.
Erg content met deze machine.

Pluspunten

• Zeer stille motor
  • Weinig watt,maar krachtige energiezuinige motor
  • Geschikt voor harde vloeren alswel tapijt
  • Het grote bereik door het 15 mtr. lange snoer
  • Lichte wendbaarheid voorzien van 4 wielen

Minpunten

• Behoorlijk aan prijs,maar dan heb je ook Watt!

c.mertens 11-03-2019

mooie stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Deze stofzuiger gekozen vanwege de beloofde stilte, lage gebruik en de grote bereik. Maar dat heeft ook nadelen. Snoer ligt regelmatig in de weg en de stofzuiger gaat er niet overheen en de zuigkracht is beduidend lager dan ik gewend was.

Pluspunten

• groot bereik
  • stille motor

Minpunten

• zwaar
  • loskoppelen van onderdelen moeilijk

C.Mertens 21-11-2018

Uitstekende aankoop

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

mooie stofzuiger. Werkt prima is goed handelbaar ( dit in tegenstelling tot een aantal klachten op eerdere reviews} En inderdaad: het zuigen zelf maakt meer geluid dan de stofzuiger. Ideaal

Pluspunten

• eenvoudig te hanteren
  • practische wisseling van stofzuigerzak
  • mooi apparaat

anoniem 15-11-2018

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Deze stofzuiger is erg handig in gebruik en toont simpel waardoor het erg gebruiksvriendelijk is. De motor van de stofzuiger is licht hoorbaar, ter vergelijking de wieltjes hoor je harder dan de motor. Zeer blij met deze aankoop.

• Groot actieradius
  • Niet te zwaar
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Doos was erg groot
  • Maar 2 beschikbare kleuren

wytskeh 07-01-2018

goede zuigkracht, lang snoer en zeer weinig geluid

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

mooie stofzuiger, handig in gebruik, veel accessoires er bij. Hij is krachtig en stil. De zuigkop is makkelijk draaibaar waardoor je in alle hoekje makkelijk kan komen. Achterop is er al helaas wel een stukje plastic afgebroken waar de stang ingeschoven moet worden. En het terugtrekken van het snoer moet even wennen, dit is zonder knop.

Pluspunten

• stil
  • krachtig
  • lang snoer
  • mooi design
  • veel assecoires

Minpunten

• snoer oprollen moet wennen
  • plastic is al stuk na enkele weken

Peter Dusseljee 07-01-2018

Bosch stofzuiger BGL8SIL3

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Geweldige stofzuiger, het geluid van de zuigende mond overheerst die van de motor....ja zo stil ! Een genot.

Pluspunten

• Zeer goede zuigkracht
  • Erg maar dan ook erg stil
  • Veel goede hulpstukken er bij.

Minpunten

• Snoer oprollen met een klein rukje gebeuren.
  • Geen nieuwe snufjes

Bert 05-01-2018

Super stil met grote zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Deze stofzuiger is super stil en heeft een perfecte zuigkracht. Hij is gemakkelijk te hanteren en heeft een super groot bereik van 15 meter. Door de combinatie van deze eigenschappen is dit de beste in zijn prijsklasse. Voor de prijs van rond de 200 euro is dit een echte winnaar.

Pluspunten

• Superstil
  • Grote zuigkracht
  • Groot bereik
  • Veel hulpstukken

Minpunten

• Alleen in wit leverbaar

Anne 09-01-2018

Ik zie deze stofzuiger alleen voor €299,- te koop. Waar heb jij deze stofzuiger gekocht?

Wouter 05-01-2018

Super stil en met een lang snoer

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Eindelijk een stille stofzuiger waarbij je tijdens het stofzuigen de radio niet harder hoeft te zetten, de telefoon gewoon hoort als deze over gaat en de familieleden te woord kan staan zonder de stofzuiger eerst af te moeten zetten. Uitgevoerd met een goede stootrand en een snoer van 15m waarmee ik het hele huis kan zuigen zonder van stopcontact te moeten wisselen. En zuigen doet de Bosch overtuigend. Geleverd met alle hulpstukken en verstelbare slang met handgreep zodat je niet voorover gebukt het huis rond moet lopen. Ook meerdere standen van zuigkracht zodat dit apparaat werkelijk voor alle ondergronden en zelfs gordijnen kan worden gebruikt. En dan ook nog met energieverbruik A.

Pluspunten

• stil, krachtig, energie zuinig
  • lang snoer, krachtig

marcel 05-01-2018

Super handige en stille stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL8SIL3 wit, zilver

Dit is de eerste stofzuiger die echt stil is, zelfs op de hoogste stand! Super wendbaar door de zwenkwieltjes, dus kortom een aanrader

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • veel accesoires

Minpunten

• wel wat zwaar