Bosch BSGL5PRO1 - Reviews

Draadloos

7,6

3T 04-08-2014 Product jaar of meer in bezit

3,8
Helaas al ruim 2 jaar dit apparaat in huis. Wat een aanfluiting! Van Bosch had ik veel meer verwacht. Ook was dit in het verleden Best Getest door de Consumentenbond. Nou dat zegt mij genoeg over de waarde van hun testmethode: knudde!

Positief:
Kleur/design

Negatief:
- De stofzuiger rolt voor geen meter achter je aan en het gaat zwaar en het apparaat gaat alle kanten op door de priegelige wieltjes.
- Platte netsnoer gaat makkelijk klem zitten onder meubels.
- Netsnoer rolt op de gekste momenten automatisch op tijdens het zuigen
- Zuigbuis aansluiting is na korte tijd versleten dus de buis schiet er continu uit. (zelf opgelost met een schroefje)
- Weinig accessoires meegeleverd. Meubelborstel ontbreekt bijvoorbeeld. (gehaald bij de Action voor weinig)

Zal blij zijn als ik deze stofzuiger kwijt ben! Heb hiervoor een Dyson, een Miele en een Philips versleten. Dit is de slechtste tot nog toe. (Hoewel de Dyson kwalitatief ook prut is...)
Hopelijk gaat Bosch eens met zijn ingenieurs om tafel.

toby.f 22-06-2014 Product jaar of meer in bezit

4,2
Na 4 jaar kunnen er geen opzetstukken meer aan de slang bevestigd worden. Het klemsysteem is te ver versleten. We hadden meer verwacht van deze "pro" stofzuiger. Onze vorige koste minder dan de helft en heeft het twee maal zo lang volgehouden.

Martijn1001 31-08-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
Na ruim 2 jaar in gebruik, stofzuiger zo goed als afgeschreven; motor maakt veel kabaal en het apparaat produceert een schroeilucht die weinig goeds voorspelt. maakt zijn hoge aanschafprijs dan ook niet waar. Gebruikt in een huishouden zonder huisdieren of wat dan ook.

De Smet 500 31-05-2013 Product jaar of meer in bezit

De stofzuiger zelf is super,maar de ondedelen zijn slecht.
ik heb de stofzuiger nu 1,5jaar.De uit en aan knop is stuk,aan een kant is de bevestiging afgebroken.Het handvat van de steel gaat steeds los de bevestiging was al meteen stuk zodat de steel steeds op de grond valt,en de is de knop van het uitschuif deel stuk gevallen en nu is de steel stuk.
Dit gemeld bij Bosch al een tijdje geleden maar werd door verwezen naar de onderdelen service om nieuwe onderdelen te kopen,deze zijn zeer duur.Nu kan ik beter een andere stofzuiger kopen maar zeker geen Bosch meer,jammer van de slechte service.

dld 29-08-2012 Product jaar of meer in bezit

4,5
Zeer mooi uitziende maar niet duurzame stofzuiger. De aansluiting van de slang op de stofzuiger lekte binnen 2 maanden en is zeer kwetsbaar. de aansluiting van de slang op de stang is lam (plastic ondeugdelijke sluiting). wieltjes zit speling in, aan/uit knop werkt niet meer.....voor mij geen Bosch meer. Jammer, want hij ziet er wel goed uit. De service van Bosch is verder wel ok. Ik zou alleen graag zien dat men deze problemen oplost en niet repareert op de oude manier zodat ik het probleem over 3 maanden weer heb.

zandhoen123 06-02-2012 Product jaar of meer in bezit

4,5
Na vele jaren heeft de miele het helaas begeven. Ik denk zelf dat deze bosch wel eerder bij het grof vuil komt te staan. Alleen maar ellende. Wieltje gaat er regelmatig onderuit, de aansluiting handgreep en buis laat uit zichzelf los zonder het knopje in te drukken. De snoer moet je helpen om in de stofzuiger op te rollen. En de zakken zitten nooit goed in de stofzuiger, ze lijken te groot (orgineel bosch)en zitten er zowat gepropt in. Neemt snel in zuigkracht af.

Henry2011 06-12-2011 Product jaar of meer in bezit

5,8
Ben niet echt tevreden, du zuigbuis is te kort, waardoor ik te ver voor over moet buigen. De kleine wieltjes gaan moeilijk over het snoer. Het draaibare deel, waar de slang in steekt, lekt. Dit is hopelijk garantie.
Ik had meer van deze stofzuiger verwacht.

Renevandenberg 31-10-2011 Product half jaar in bezit

3,8
De zuigkracht van deze machine is prima, maar in het gebruik is het een drama machine. Door de kleine wieltjes kan hij niet over het snoer heen rijden, hat stroeve handvat blijft overal achter hangen en de 4 zwenkwielen maakt dat hij echt alle kanten op gaat behalve de goede.

Wantjes 16-10-2011 Product half jaar in bezit

Ik ben echt zeer te spreken over deze stofzuiger. Hij is zo licht en makkelijk te bedienen dat mijn zoontje van nog geen 2 niets liever doet dan stofzuigen en serieus echt er nog goed mee stofzuigt ook (ok, de hoekjes en zo doe ik natuurlijk zelf, onder luid protest van zoonlief)! Maar hij beweegt hem dus met gemak en zonder problemen door de kamer. En ik zelf vind hem ook heerlijk in de bediening. Makkelijk onder de bank, rolt lekker door de kamer. Snoer rolt makkelijk op en af en hij is makkelijk en lekker compact op te bergen.

Ik gebruik altijd een lichte zuigstand, we hebben een laminaatvloer en dat gaat ook met weinig zuigkracht prima, erg prettig dat je dat ook stil kunt stofzuigen. En voor de wat moeilijkere plekjes zoals de bank of zo, kun je heel makkelijk het vermogen even opschroeven. Ja, dan maakt hij meer lawaai, maar dat is dus maar eventjes.

Het enige is, we hadden hiervoor een stofzakloze, en ik vind dat je bij deze de stofzak erg ruikt als je hem aanzet. Dat is maar eventjes, en dat is ook zo weer weg, dat lost het filter blijkbaar op, maar fris ruiken doet het dan even niet. We hebben een kat, ik denk dat het daaraan ligt.

Al met al, het beste huishoudelijke apparaat dat we hebben hier! Goede koop geweest!

Rubenr1 12-10-2011 Product paar weken in bezit

Net als alle anderen krijgt ook deze stofzuiger wisselende beoordelingen voor zuigkracht en geluid. Ik heb hem gekocht voornamelijk vanwege de snoerlengte en de goede mix van andere kwaliteiten.
Snoerlengte is echt van groot gemak, die extra meters zorgen voor extra gemak, geen gezeur dat hij zichzelf wil gaan oprollen. aik doe een hele etage (100m2) zonder het snoer te verplaatsen naar een ander stopcontact.
Dat de sotfzuiger niet over zijn eigen (platte) snoer zou willen rijden: ik vind hem daarin niet beter of slechter dan andere machines.
Dat het snoer niet goed zou willen oprollen: ik heb er geen problemen mee.
De zuigkracht is voor mij met een voornl. stenen vloer meer dan voldoende. Het geluid daarbij is op volle kracht wat mij betreft niet veel minder dan mijn oude siemens. Wel is op halve kracht (voor mijn vloer voldoende) deze bosch zeer stil. Het verschil tussen de standen is in geluid aanzienlijk.
Mindere punten vind ik het gewicht, als dat een belangrijk punt voor je is moet je uitkijken voor een ander. Hij is niet extreem zwaar, maar zeker niet licht.
Ook matig vind ik de bevestiging van de pijp aan de machine om hem rechtop op te slaan. Ik vind het wat matige kwaliteit, lijkt mij iets dat snel stuk zou kunnen gaan.
Ik heb er geen spijt van, maar om nou te zeggen dat dit zo'n betere machine is dan andere modellen betwijfel ik.
pluspunten:
-snoerlengte
-zuigkracht
-geluid
-afwerking (kleur,slang, stootrand)

minpunten:
-gewicht (stevig)

Henk Scheerooren 02-10-2011 Product kwartaal in bezit

6,5
Helaas moet ik mijn positieve review van 17-05-2011 herzien.
ook hier, niets als ellende.
Wielen blokkeren bij het minste en geringste.Stofzuiger loopt alle kanten op behalve de goede. De mooie telescoop-buis heeft het net ineens begeven. Het ratelmechanisme schiet nu door waardoor ik niet meer kan "bezemen" Alle weerstand van tapijt en dergelijke is hem teveel en "krak" standje "liliputter". Daar heb ik dus niks aan met mijn 1 meter 93. Ook heeft het beroemde veertje onderdeel; nummer 0209; het begeven en hangt de stofzak er los in.
De slang is mij er ook al een paar keer uit geknald.
Dit is dus geen Bosch-kwaliteit. Stofzuigers moeten het bij mij wel langer volhouden dan 5 maand. Jammer terug naar de winkel.

Lucas_27 01-10-2011 Product jaar of meer in bezit

4,2
Stofzuiger zuigt uitstekend, echter ook bij die van mij heeft de ring losgelaten waar de slang ingestoken wordt. Het stofzak compartiment zit ook hier vol met stof. Het bevestigingsrandje is uiterst dun, dus vroeg of laat gebeurt dit gewoon. De zuigkracht trekt continu aan dit smalle randje. Bij elke beweging van de slang in de stofzuiger kan het afbreken.
Verder wil deze stofzuiger niet over zijn eigen netsnoer rollen met die kleine wieltjes. Miskoop, helaas.

FrankL68 15-09-2011 Product jaar of meer in bezit

Onderaan het handvat zit een drukknop die je in moet drukken als je de stang eraf wilt halen. Dit drukknopje hoeft NIET meer ingedrukt te worden, de stang valt er zo al af!!! En dat is zeeeer irritant!!!

Er is niets afgebroken, maar het plastic is uitgesleten.
De garantie is net afgelopen natuurlijk en ik heb contact opgenomen met Bosch. Helaas tot nu nog GEEN antwoord gehad.

Dit is wel heel snel, aangezien de vorige Bosch er 15 over heeft gedaan.

richardmotor 10-09-2011 Product maand in bezit

Nu de stofzuiger anderhalve maand in bezit en ik ben er enorm blij mee. Gekeken naar een Miele, Dyson en deze en na het lezen van zo ongeveer alles over stofzuigers bij deze uitgekomen. De zelfde motor als de zakloze versie van de Bosch Pro, zuigt beter dan een Dyson voor de helft van de prijs (ik heb ze allemaal geprobeerd in de winkel).

Hij zuigt belachelijk goed, je merkt dat ie zich vastzuigt aan de grond als je een wat hogere stand kiest. Hij is stil, zo stil dat je bij de middelste stand alleen de lucht in de slang hoort zuigen en de motor amper en bij een hogere stand kun je nog prima praten. Hij rolt fijn en het snoer van 15 meter is erg fijn. Ik ben van mening dat het goed gereedschap is. Bosch is op het juiste moment de stofzuigerbrance in gestapt. Stofzuigen is geen ramp meer sinds we deze Bosch hebben gekocht.

H.Zuidema 12-08-2011 Product jaar of meer in bezit

6,5
Goede stofzuiger, totdat de drukklem die de stofzak moets gaan vasthouden het begaf de stofzak zit niet vol maar het stofzak compartiment zit vol met stof. En dat is niet de bedoeling. De stof zak blijft niet op z'n plaats zitten hij schiet met de nokjes uit de klem. Ik denk dat het ook komt doordat deze stofzuiger veel zuigkracht heeft dus trek hij z'n eigen stofzak los uit de klem door de zuigkracht.

MrDj 08-08-2011 Product maand in bezit

Een uitstekende kwaliteit stofzuiger. De prijs was voor mij in eerste instantie wat te hoog, maar nu ik hem eenmaal in gebruik heb is hij het meer dan waard! Zuigkracht is prima en het geluid dat erbij hoort is zeer acceptabel. Stugge haren van huisdieren zijn geen probleem meer voor deze Bosch. Zeer tevreden dus!

AH12345 03-08-2011 Product paar weken in bezit

Adhv goede reviews voor deze stofzuiger gekozen. Anders altijd Miele gehad. Maar dolblij dat ik voor een ander merk heb gekozen! Deze zuigt echt tig x beter! Jammer dat er minder losse zuigmond soorten bij zitten als bij de Miele, maar met deze red ik mij ook wel (een lange dunne en een kleine zuigmond v kussens etc).
Het klepje waar deze zuigmonden in zitten, voelt altijd wel wat fragiel. Maar nog steeds niet kapot.
Het snoer oprolsysteem is niet geweldig, maar het werkt wel gewoon. En het erg lange snoer is super handig!
Stofzuiger heeft erf fijne wieltjes en rolt fijn over het laminaat zonder krassen te maken.
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen...

sukor 01-08-2011 Product kwartaal in bezit

6,5
Nadat onze Miele stofzuiger het na 15 jaar, inclusief 2 verbouwingen, niet meer optimaal was, wilde we eens wat anders proberen. We gingen voor een kleiner model.
De reviews waren over het algemeen positief, dus werd het deze handzame BOSCH. Aangezien wij huisdieren hebben, met veel hondenharen, blijkt deze stofzuiger, lang ziet zo goed te zijn dan onze oude Miele. De zuigkracht neemt behoorlijk af zodra er wat haren in de stofzak zitten. Vandaag ontdekte ik ook nog eens dat het binnenstuk van het rolstuk uit heel dun plastic bestaat en er bij ons dus al een scheurtje in zit. Het enige voordeel van deze stofzuiger is voor ons tot nu toe, dat de slang niet statisch wordt in de winter, zodat er geen haren aan kleven. Nu maar eens gaan kijken hoe we het ding weer gemaakt krijgen.

lara33 22-07-2011 Product paar dagen in bezit

ik heb deze bosch pro 1 aangeschaft wegens de positieve ervaring van de gebruikers.
ik heb de stofzuiger vandaag binnen gehad en moet zeggen hij zuigt als een tierelier,verder rold makkelijk achter je aan ziet er mooi uit en de stang kan je naar binnen schuiven als je wat korter bent.
een super apparaat.kopen!

Karin1979 16-07-2011 Product paar weken in bezit

5,8
Ik heb spijt van deze aankoop. De stofzuiger zuigt goed, maar dat doen mijn inziens eigelijk alle stofzuigers wel. De kleine wieltjes lopen steeds vast op het snoer, waardoor je hem continu eroverheen moet helpen. Daarnaast past het grote mondstuk niet onder de banken, salontafel en bed. Daardoor is hij eigenlijk onbruikbaar.
Miskoop.