Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 39 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Duo FC6172 rood op Kieskeurig.be.

JeeLa 11-07-2017

Handig en snel in gebruik

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Hoe het vroeger ging: stofzuiger uit de berging sleuren, snoer eruit trekken, vrij stopcontact zoeken, voorover gebogen met pijnlijke rug duwen op de stang om alle stof op te zuigen, de zware bak achter me aan sleuren (die vaak bleef haken achter hoekjes of de draad) , dan naar de volgende ruimte: weer een vrij stopcontact zoeken, enzovoort,...

Hoe het nu gaat: de Philips PowerPro Duo uit het stopcontact halen, en meteen beginnen stofzuigen. Rechtop, zonder pijnlijke rug. Knop "MAX" indrukken voor maximale zuigkracht, en zelf niet meer moeten drukken op de stang. Rustig achter de steelstofzuiger aanlopen en voelen (en zien dankzij doorzichtbaar reservoir) hoe alle stof krachtig opgezogen wordt. Ik was meteen verkocht!

Ook de afneembare kruimeldief maakt dat ik meteen alles bij de hand heb om alle oppervlakken te stofzuigen. Moeilijk bereikbare plaats, of een spinneweb aan het plafond? Hop, kruimeldief eraf en zuigen maar!

Enige nadeel: deze steelstofzuiger moet vrij lang laden (4 à 5 uur) om dan ongeveer 40 minuten mee te gaan. Maar als je hem elke keer meteen terug insteekt na gebruik, vormt dat niet langer een probleem.

Pluspunten

• afneembare kruimeldief
  • licht in gebruik
  • ergonomische houding
  • draadloos
  • zonder stofzak

Minpunten

• lange laadtijd
  • kan niet onder alle meubels

paneuropean 10-07-2017

Handig voor het kleindere werk

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Handige stofzuiger voor de kleinere dagelijkse klusjes in huis docht geen waardige vervanger van de 'echte' stofzuiger. Hij is eigenlijk niet echt opgewassen tegen hondenharen van een grote Duitse herder.

Pluspunten

• Handig
  • Compact
  • Draadloos
  • Makkelijk weg te bergen

Minpunten

• Kleine opvangbak
  • Niet erg krachtig

Zuudhorn 23-12-2019

Handige snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Het is een zeer handige snoerloze stofzuiger, die zowel als kruimeldief en als stofzuiger is te gebruiken. Het is ook gemakkelijk dat er geen aparte stofzakken voor nodig zijn. Filter 1x per 14 dagen reinigen onder de kraan. Eenvoudig in gebruik en snel op te laden.

Rik 15-10-2019

Niet goed

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Heb deze stofzuiger nu ongeveer 6 weken, ben zeer ontevreden! Het apparaat zuigt bij het eerste gebruik redelijk, echter zitten na 1 zuigbeurt allemaal haren in het ronddraaiende gedeelte van het mondstuk. Dit moet je daarna verwijderen door met een schaar of mes al deze haren door te knippen. Doe je dit niet, dan zuigt hij voor geen meter. Het opvanggedeelte van het vuil is zeer fragiel, wanneer je dit losklikt om het vuil te verwijderen moet je goed oppassen dat de clips die de 2 helften bij elkaar houden er niet afspringen. Wanneer het gebeurt vliegen ze werkelijk alle kanten op. Wanneer je na het verwijderen van het vuil de helften weer bij elkaar doet voelt het allemaal kwetsbaar. Het zuigen van stof en pluisjes gaat redelijk, maar wanneer de stukjes die je op wilt zuigen iets groter zijn, worden ze niet opgezogen. De hulpstukken zijn helemaal om te huilen, na ongeveer 1 minuut hoor je al onheilspellende geluiden van brekend en krakend plastic. Dat heb ik veiligheidshalve maar niet verder geprobeerd. Het geluid op de volle stand is een heel hoog schel geluid wat erg pijn doet aan de oren. Mijn vermoeden is dat dit apparaat niet goed ontwikkeld is, het is niet in een huis gebruikt door iemand van de ontwikkelafdeling. Mijn oude stofzuiger met zak en draad staat ondertussen weer beneden om te stofzuigen, boven staat dit apparaat nog om daar af en toe gebruikt te worden, maar iedere keer erger ik me weer als ik hem moet gebruiken. Echt een afrader! Ik ben tot nu toe meer bezig met het reinigen en onderhoud van het apparaat dan dat ik kan zuigen.

• Batterijduur

Minpunten

• Stevigheid
  • Materiaalgebruik
  • Borsteltje in de zuigmond
  • Onderhoud

DonBen 14-10-2018

sterke zuig eigenschappen in de turbo stand

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Degelijk en mooi apparaat wat handig is in de werkzaamheden, snel op laad en lang mee gaat. Zeer wendbaar.

Willeke 14-06-2018

Geen zuigkracht, maakt veel lawaai, batterij snel leeg

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Ik zou dit product niet meer kopen, er was me beloofd dat ik een uur kon stofzuigen, dit is misschien het geval indien je dit op de normale stand doet maar dan is er geen zuigkracht, dan maar op max maar dit maakt een hels lawaai ,(wat nog licht omschreven is) en na een kwartier valt de batterij uit. Onder mijn salontafel geraak ik niet omdat de kruimeldief in de weg zit. De ronder filter moet ook iedere keer uitgewassen worden (anders geen zuigkracht ipv de weinige zuigkracht die hij nu heeft) wat meer dan een dag duurt vooraleer hij droog is dus kan ik hem dan de volgende dag niet gebruiken. Heel erg jammer, wou een steelstofzuiger maar gebruikt nu terug mijn oude sledestofzuiger die heel wat meer kracht heeft.
Ik schrijf nooit een review maar dit wou ik jullie toch laten weten.

skippytje 15-11-2017

Dit is een aanrader

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Super tevreden over deze stofzuiger
Prachtig Design en superlicht met zware zuigkracht.
Tot in de hoeken stofzuigt hij zeer goed het vuil mee door de wentelbaarheid van kop in de richting van een hoek te draaien
Dweilen en stofzuigen in één, niet meer sleuren met zware stofzuigers.
Dweilen moet je altijd nog even doen maar is zeker goed voor mensen met huisdieren vuile pootjes en haartjes zijn in een handomdraai verdwenen.

Bastiaan27 12-11-2017

Meer werk dan gedacht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

We hebben 3-1 stofzuiger nu 3 maanden in gebruik. Zochten voor onze gietvloer een makkelijk te gebruiken stofzuiger met dweilfunctie.
In de praktijk blijkt de dweilfunctie geen enkele toegevoegde waarde te hebben. Een gewone dweil/mop gaat sneller en beter.
Voor het dagelijks opzuigen van kruimels werkt de stofzuiger goed. Zowel op glade vloer als vloerkleed. De turbostand is aan te bevelen. Nadeel is dat hij de laatste 4 cm langs een rand /plint niet bereikt. Moet je alsnog met het aparte hulpstuk doen. Is erg bewerkelijk. Bewerkelijk is ook dat het filter heel snel (na ongv een zuigbeurt) volloopt. Uitkloppen of met andere stofzuiger uitzuigen. Wassen kan ook maar de lange droogtijd maakt dat de stofzuiger dan meer dan een dag niet inzetbaar is.
De beugeltje dat wordt meegeleverd voor de oplaadstekker is ver onder de maat. Daar heb je meer last van dan plezier.

eben 23-10-2017

sterke kruimeldief met onhandig design

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Geweldig om een snoerloze stofzuiger te hebben! Altijd stand-by, geen gedoe met het juiste stopcontact en te korte snoeren en zo. Hij is heel wendbaar in het gebruik en heeft flinke zuigkracht. Tot zover het goede nieuws.

De stofzuiger is niet licht-- niet heel fijn om de trap op te tillen, maar wel te doen-- tenzij je een onhandige beweging maakt en de kruimeldief eruit valt.
Het geluid in de turbostand is aanzienlijk-- om met iemand vlakbij te praten moet je schreeuwen. Neem je de kruimeldief uit de steel, dan dondert de boel meteen om, moet voorzichtig gebeuren (en dan nog..) En dan het handige reservoir-- dat bestaat uit twee delen, eentje een soort dekseltje met een gat erin waar, je raadt het al, zomaar het vuil bij een onhandige beweging uit kan vallen.Opmerkelijk hoe snel je zoveel vuil maakt- het reservoir moet na elke keer geleegd.

De kruimeldief heeft twee mondstukken, waarvan er eentje aan de stang te bevestigen is. Valt daar ook meteen vanaf. Onhandig, want die mondstukken zijn nodig om goed te kruimelzuigen. Het andere grote mondstuk 'voor dierenharen' doet helemaal niets...maar dan ook niet één kattenhaar van de bank. Zou ik iets verkeerd doen? Met de hele stofzuiger op de bank (mondstuk aan steel) gaat het wel goed.

Als laatste de oplader: een adaptor met stekkertje, ietsje groter dan van een mobieltje of zo. Er is een suf muurhoudertje bijgeleverd met schroeven en pluggen, waar je het plugje in kunt klikken. Dat laat Philips dan weer niet in dat filmpje van de stofzuigende zakenman zien.

Al met al: je moet niet onhandig zijn en het voelt niet oer-degelijk allemaal, het zijn vrij primitieve accessoires (adapter, reservoir en hulpstukken), en hij maakt herrie. Dat alles kon ik niet in de reviews vinden die ik braaf had doorgeplozen, daarom schrijf ik deze. Hoe dan ook: een sterke snoerloze stofzuiger blijft erg fijn, dus met enigszins gemengde gevoelens houd ik 'm toch in huis.

Lezs 20-10-2017

Mijn review

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Wat een geweldig ding! Hij doet qua zuigkracht niks onder voor mijn gewone stofzuiger, zelfs de hondenharen verdwijnen moeiteloos . Een ander voordeel is dat powerPro Duo heel wendbaar is, je komt dus overal makkelijk bij. Hij is niet zwaar, dus je tilt de stofzuiger zo naar boven , en je hebt snoer, wat echt ideaal is. voor mij nu al onmisbaar!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Zeer wendbaar
  • Snoerloos
  • Makkelijk in gebruik

Alouatta 14-07-2017

Handig, maar niet zo krachtig

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

We hebben de Power Pro Duo nu 2 weken in gebruik en de eerste indruk is goed.
Wat vooral opvalt is het gemak in gebruik. Hij is makkelijk rechtop te stockeren. Hij staat bij ons in een hoekje en wordt, met 2 jonge kruimelende kinderen, bijna dagelijks boven gehaald.
De kruimeldief wordt niet zo vaak gebruikt. Meestal is het makkelijker om de kruimels, van de tafel, op de grond te vegen en de volledige steelstofzuiger te gebruiken.
Het ledigen van de bak is ook supersimpel.

Enkel rozengeur? Toch niet...
De steelstofzuiger is makkelijk wendbaar, maar geeft toch een belastend gevoel op je pols. Dit vooral omdat, door de kruimeldief, het zwaartepunt vrij laag ligt. Door dat de kruimeldief zo laag ligt is het ook niet makkelijk om onder (lage) kasten te stofzuigen.
De voorwaartse beweging neemt het vuil vrij goed op. De achterwaartse beweging laat wat te wensen over. Dan wil er nogal eens wat vuil blijven liggen als de stukjes wat groter zijn (bv gedroogde modderklontjes van onder de schoenen).

Over het algemeen wel tevreden van de Power Pro Duo. Het gebruiksgemak maakt veel goed en om snel eens door de kamer te gaan ideaal.

Pluspunten

• Snel
  • Draadloos
  • Ingebouwde kruimeldief

Minpunten

• Niet zo krachtig
  • Moeilijk onder kasten

NaomiVdG 13-07-2017

Tijd besparend

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Deze steelstofzuiger spaart mij heel veel tijd met een pasgeboren baby. Op paar minuten tijd heb ik heel ons appartement gekuist, super gemakkelijk om nog even snel te stofzuigen wanneer je bezoek krijgt. Ook vind ik het fantastisch dat ik de babyfoon nog kan horen wanneer ik aan het stofzuigen ben. De afzonderlijk te gebruiken kruimeldief is dan weer ideaal om mijn zetel hondenharen vrij te maken. Het opvangbakje vind ik dan persoonlijk weer net iets te klein en moet ik regelmatig gaan leegmaken. Ook de positie van dit bakje vind ik niet erg praktisch want hierdoor geraak ik niet onder lage meubels.

Pluspunten

• Tijd besparend
  • Snoerloos
  • Geluid

Minpunten

• Opvangbakje

Sylvers 12-07-2017

Prettig in gebruik

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

De Philips powerpro duo is een ideale stofzuiger voor erbij. Wij gebruiken hem dagelijks om even de troep onder de tafel weg te zuigen met 2 kleine kinderen.

De steelstofzuiger heeft een goede accu, hoeft niet iedere keer aan de lader. Kan op iedere gewenste plek worden weggezet. Handig in gebruik doordat het ook als kruimelzuiger direct te gebruiken is. Is wendbaar, zeker onder oppervlakten door.

Nadeel is het grote en platte mondstuk, deze zuigt geen grotere stukken op, maar duwt deze vooruit. De wielen op het mondstuk zorgen dat hij net niet overal onderdoor kan (bank bv). Is ook vrij zwaar om op te tillen.

Al met al een zeer prettige stofzuiger voor snel en korte stofzuigbeurten en ongelukjes in huis!

Pluspunten

• Accu
  • Makkelijk op te bergen

Minpunten

• Mondstuk groot
  • Zwaar

Syl2018 12-07-2017

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Het gemak van een steelstofzuiger bevalt me heel goed.

De powerpro duo doet lang met zijn accu, heeft goede kracht, maar daarvoor gebruik ik wel veel de Max knop, voor net dat beetje extra power waarmee ook de kleine deeltjes van onze tegelvloer zuigt.

Groot voordeel is dat hij makkelijk weg te zetten is, en dat de kruimelzuiger eenvoudig afneembaar en te gebruiken is. Hij kan eenvoudig platgelegd worden zonder dat de borstelkop opwipt.

Nadeel is dat hij vrij zwaar is. Het heeft ook hoge wielen aan het voetstuk, waardoor je niet overal mee onderdoor kan. Het voetstuk is vrij plat op de vloer, waardoor hij iets grotere stukken niet opzuigt.

Aniek1984 12-07-2017

prima apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

De Philips Powerpro Duo is heel handig in gebruik.
Hij zuigt zowel de houten vloer als het tapijt. Ook de overgang gaat soepel. Ik gebruik de kleine borstel voornamelijk voor de bank.

Ik laad de accu na elke gebruik op en heb nooit met een lege accu gezeten. Deze gaat lang genoeg mee. Het is makkelijk om de kruimeldief te (de)monteren waardoor ik deze vooral veel gebruik

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • goede zuigkracht
  • lichtgewicht

Wims 12-07-2017

Toptoestel met 3 functies

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Eerst had ik mijn twijfels bij de 3 functies van dit toestel en dacht dit dit niet allemaal goed in 1 toestel zou werken, maar ik moet mijn mening herzien. Vind dit een toptoestel waarmee we makkelijk kunnen stofzuigen en nadien dweilen. Voor kleine karweitjes kan men makkelijk de kruimeldief gebruiken. Ik kan dit toestel zeker aanbevelen.

Mint 12-07-2017

Tijdbesparend en licht gewicht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Super apparaat. Mooi design. In een druk gezin met huisdieren is de vloer bijhouden een hoop werk. Dit apparaat is lichtgewicht en is makkelijk in de buurt op te bergen. Geen gedoe met grote stofzuigers maakt het snel toch even te stofzuigen. Ideaal vinden wij het reservoir waardoor er meteen 'gedweild' wordt. Het is niet een vervanging voor echt dweilen (wat voor ons af en toe nodig is), maar doordat de vloer frequenter met vloeistof wordt bijgehouden wordt het dweilen toch overbodig. Zuigkracht is zeer goed en de extra power knop is ideaal voor de matten. We zouden niet anders meer willen. Enig minpuntje vinden we het stofreservoir; soms lastig terug te klikken.

KaZa 12-07-2017

Multifunctionele, handzame stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

De power pro duo is een handzame stofzuiger, draadloos en multifunctioneel (kan ook als kruimeldief) worden gebruikt. Voor een steelstofzuiger heeft de power pro een hoge zuigkracht!

Met een peuter in huis, is het elke dag meerdere malen stofzuigen. De power pro is dan zo gepakt en komt makkelijk in alle hoeken en gaten. De stofzuiger is makkelijk te legen en goed schoon te houden. Wij zijn enthousiast!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Moet opgeladen

Keut 11-07-2017

compact en snoerloos

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Hoge verwachting grotendeels waargemaakt. 3 in 1 werkt perfect om (erbij) te hebben. Snoerloos dus ideaal om mee naar de bovenverdiepingen te nemen.
Dweilen is niet voor als het echt erg nodig is, maar meer als onderhoud.
Stofzuigen gaat goed, flexibel, wendbaar, goede accu en zuigt goed.
Kruimeldief is mijn favoriet hierin. Hij is krachtig en met de speciale opzetmondstuk ideaal voor de kattenharen in onze bank en de kruimels van de kinderen.

Thera 11-07-2017

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6172 rood

Stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en bevalt erg goed! Gemak van een stofzuiger zonder snoer (maar met accu) die je er heel makkelijk even bijpakt als er ergens wat kruimels liggen. Zuigkracht van deze steelstofzuiger is verbazingwekkend goed!
Dweilsysteem werkt handig op onze laminaatvloeren, twee vliegen in één klap!