Philips Performer Ultimate FC8955 titanium, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Ultimate FC8955 titanium, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Sofie78 15-12-2016

Gebruiksvriendelijke krachtige stofzuiger.

Door de bediening aan het handvat kan ik snel wisselen van stofzuigkracht. Het aan en uitzetten van de stofzuiger gebeurt ook aan het handvat wat een pluspunt is voor mijn rug. Een bijkomend pluspunt is de belichting onderaan het mondstuk waardoor je nog beter het stof en haren ziet liggen. Het CarpetClean mondstuk werkt uitstekend voor tapijten. Door het extra starterskit kan ik nog even verder. Een plezier om te stofzuigen. Zelfs de kinderen vinden stofzuigen nu leuk.

Pluspunten

• gemakkelijke bediening aan handvat
  • belichting aan mondstuk
  • weinig geluidshinder

Trix 14-12-2016

praktische stofzuiger

De lichtjes zorgen dat je het stof goed ziet. De stofzuiger is zeer wendbaar. Bediening op de steel is ook heel praktisch, je moet je minder buigen. Een prima stofzuiger. De lange steel is ook goed voor grote personen

Pluspunten

• zuigkracht
  • lengte steel
  • lichtjes op zuigmond

Minpunten

• prijs
  • met stofzak

Didier 12-12-2016

Zeer compleet toestel dat voldoet aan alle verwachtingen.

Wat onmiddellijk opvalt aan de Philips Performer Ultimate is zijn knap en hedendaags design, waarbij natuurlijk de TriActive-LED-technologie op het mondstuk de kers op de taart is. Het is best wel een handige gimmick, je ziet beter het vuil liggen, ook op plaatsen waar er maar weinig licht doorsijpelt zoals in hoeken en dergelijke. Ook het digitale display geeft het toestel een professionele look en is zeer overzichtelijk.
Met de bediening op handgreep kan je de Philips Performer Ultimate eenvoudig aan- en uit zetten of de zuigkracht regelen, zonder je steeds te moeten bukken. Samen met de lengte van de zuigstang zijn dit zeker pluspunten voor diegenen onder ons die met een soms pijnlijke (onder)rug door het leven moeten.
De wendbaarheid van het toestel is prima, hetgeen voor mij een absolute must is aangezien we in huis veel plaatsen hebben waar je doorheen moet slalommen en soms moeilijk bereikbaar zijn. Met een minder wendbaar toestel heb je wel eens vaker onzachte ‘contacten’ met het meubilair, de plinten of de deurposten. Dat is dus bij deze stofzuiger dus absoluut niet het geval.
Het TriActive Advance mondstuk zelf heeft een rubberen bescherming die de deuren of poten van stoelen, tafels en andere meubelstukken beschermt tegen beschadigingen door er onzacht tegenaan te stoten met de zuigmond. Ook handig is het feit dat de het hulpstuk voor de meubels in de stang verwerkt zit en je geen bijkomende klepjes meer moet openen om dit hulpstuk te kunnen gebruiken. Heb je een ander hulpstuk nodig dan zal je wel nog het klassieke ‘klepje’ op de stofzuiger zelf moeten openen. Wat me wel opviel was dat dit ‘klepje’ soms wel héél makkelijk opengaat hetgeen ervoor kan zorgen dat het afbreekt door er ergens mee tegenaan te botsen.
De Philips Performer Ultimate heeft een grote variëteit aan zuigstanden waardoor hij geschikt is voor alle soorten ondergronden, zij het harde vloeren, hoogpolig tapijt, parket, etc … ‘Carpet Clean’-zuigstand is ideaal voor allerlei soorten tapijt.

Eindoordeel:
De Philips Performer Ultimate is een zeer compleet toestel met allerhande opzetstukken, verschillende zuigstanden, makkelijk wendbaar, een meer dan behoorlijk lang snoer en een aantal handige ‘snufjes’ zoals de LED-verlichting, de bediening op de handgreep en de automatische stop-functie maken van deze stofzuiger zeker een topper. Keerzijde van de medaille is wel dat je hiervoor een vrij hoge prijs betaald.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht en toch relatief stil
  • Zeer wendbaar
  • TriActive-LED-technologie
  • Lengte van het snoer
  • Bediening op de handgreep en automatische aan/uit

Minpunten

• Relatief hoge prijs
  • Klepje van de hulpstukken gaat soms spontaan open

sparta 10-12-2016

ultra moderne stofzuiger

ultra moderne stofzuiger met vele extra's!
Allergiefilter,energielabel+++,digitaal display
led verlichting,extra handig op donkere plaatsen!

Pluspunten

• super zuigkracht
  • LED verlichting in het mondstuk
  • auto on/off
  • afstandsbediening in handgreep
  • stil in gebruik

Minpunten

• behoorlijk zwaar toestel
  • prijskaartje

jufmie 10-12-2016

Goede stofzuiger met leuke extra's

De stofzuiger zorgt voor een wow-effect, al van bij het uitpakken. Mooi, hip design. Het toestel doet zijn werk meer dan behoorlijk, krachtig en gebruiksvriendelijk. Heel handig is het keuzemenu voor het type vloer. De bediening op het handvat is makkelijk, maar de knop om aan en uit te zetten staat zeer dicht bij je hand, waardoor je deze soms onopzettelijk induwt. Het snoer is lang genoeg. De slang is vrij stug en daardoor niet zo makkelijk hanteerbaar. De wielen zorgen voor een vlotte beweging. Het grote pluspunt vind ik de verlichting! Dit is echt super! Je ziet echt elk stofje liggen. Het is ook zeer handig voor het stofzuigen van donkerdere hoekjes.

Pluspunten

• verlichting

Minpunten

• stugge slang

Veronique0803 06-12-2016

Prima stofzuiger!

Een prima stofzuiger die doet wat hij belooft. De Led-verlichting in het mondstuk zijn heel praktisch! Ik heb hierdoor de indruk veel grondiger te stofzuigen dan voorheen.

Pluspunten

• Bediening aan het handvat
  • Led-verlichting in het mondstuk
  • design
  • performantie

Minpunten

• Zwaar

OTTEG 06-12-2016

SUPER

Heel tevreden van mijn aankoop. Enkele pluspunten:
1. Lichtjes in de zuigmond: je ziet het vuil supergoed liggen, beste uitvinding ooit! 2. Zeer ergonomisch: ik zit met een hernia en stofzuigen is meestal lastig. Hier niet want heel lange steel, en je kan alle knoppen in het handvat bedienen. 3. Als de kindjes tv kijken, kan je gewoon in het handvat het geluid wat stiller zetten. 4. rolt heel soepel, had ik wat schrik van, want ziet er zwaar uit. 4. borsteltje op buis moet je niet apart wegsteken onder het deksel, maar zit er standaard op en kan je gewoon uitklikken naar wens. Kortom: minder bukken, veel beter zicht (ook onder bed, kasten door de lampjes. Ik ben heel tevreden. Ik had voordien een Miele en Hoover met zak. Ook een zakloze. Ik ben echt supercontent van deze aankoop! Echt zijn geld waard (in collishop trouwens 100 euro korting voor de moment).
Beste stofzuiger van mijn leven!!

Pluspunten

• ergonomische, zeer lange steel
  • knopjes in handvat, bedienen zonder bukkeb
  • licht op zuigvuit: vuil zien onder bed, kast
  • geluid te doseren
  • vlot bewegend en draaiend

Herma 25-01-2017

Ik zou graag van u willen weten welke collishop u dit apparaat heeft gekocht. Ik zie het bij de Mediamarkt voor de adviesprijs van €349 te koop staan en er is een internetwinkel die het voor ca. €278 aanbiedt, Omdat de Consumentbond de zuigkracht een onvoldoende heeft gegeven, ben ik extra twijfelachtig of ik dit dure apparaat wel moet kopen. Dus €100 minder is al een stap in de goede richting die mij over de streep trekt. Mij leken die gadgets, zoals het borsteltje in de steel en de lampjes op de platte zuigmond nou net die extra's waardoor ik de Philips hoog op mijn lijstje heb staan. Maar door de hoge prijs twijfel ik of ik het moet doen of de Sebo moet aanschaffen (die vnl. bij Expert te koop is en een praktische zuigmond voor harde vloeren heeft.). Alvast heel hartelijk dank voor uw reactie.

Homie79 04-12-2016

Ergonomische en krachtige stofzuiger

De stofzuiger heeft een zeer krachtige motor en is zeer makkelijk in bediening. De digitale display geeft nuttige informatie weer. De ledverlichting toont verborgen stof en oogt ook mooi. Dankzij de afstandbediening geraak je in soepele en flexibele beweging vlotjes onder kastjes en zetels. Het motorblok rolt vlotjes mee. De stofzuiger bevat tevens gebruiksvriendelijke en vlot verwisselbare hulpstukken. Er zijn verschillende standen van de zuigkracht voor verschillende oppervlakten. De stofzuiger reinigt de verschillende ondergronden zeer grondig en geeft tapijten een diepe reiniging.
Het toestel kan compact worden opgebergd.

Pluspunten

• lefverlichting voor verborgen stof
  • digitale display
  • krachtige motor
  • ergonomisch en flexibel gebruik

desmetbrenda 01-12-2016

Krachtige stofzuiger met nietsontziende LEDverlichting

We zijn aangenaam verrast door deze nieuwe stofzuiger. Niet alleen de uitstekende prestaties, maar ook het gebruiksgemak maakt het een topper! De eenvoudige bediening aan de steel is makkelijk, en ook de stop-functie als je even niet stofzuigt is handig als je bvb telefoon krijgt, de kinderen even iets vragen, ... De LED-verlichting aan de zuigvoet is zeer confronterend. Elk stofdeeltje zie je liggen. Er zijn 2 kleine minpuntjes, of eerder 2 zaken die ik persoonlijk minder praktisch vind: De aansluiting van de slang op het toestel zwenkt niet mee. Bij veel bochtenwerk is dit minder praktisch. Ook achteruit rijden is iets minder vlot. Maar misschien moet ik er nog wat aan wennen en vallen de minpuntjes uiteindelijk nog mee. Al bij al een top-stofzuiger!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • LED-verlichting
  • Lang snoer
  • Stop-functie bij geen activiteit
  • Bediening aan de steel

Minpunten

• Koppelstuk slang aan slede zwenkt niet mee
  • Achteruitrijden is moeilijker

Roelie 01-12-2016

De betere stofzuiger

Deze stofzuiger is licht en vooral heel stil. Het was in het begin wat wennen aan de bediening, maar enkele dagen verder voelde dit al heel wat beter aan.
Er is in de handgreep een borsteltje vast geïntegreerd. Dit vind ik zeer handig. De andere hulpstukken bevinden zich in een afgesloten compartiment.
De verlichting in de voet heb ik nog niet nodig gehad, maar ik kan mij inbeelden dat dit in donkere hoekjes zeer handig is.
Kortom goede aankoop!

Pluspunten

• stil
  • licht
  • lang snoer

Minpunten

• start stop systeem

Karinneke 01-12-2016

Super handig design toestel

Ik heb de stofzuiger sinds een week en ben hier zeer tevreden mee. Het toestel oogt zeer mooi, zeker met de ledverlichting. Handig is de digitale display, waarop je ziet op welke zuigkracht je zit en waarvoor die geschikt is. Zo is deze heel eenvoudig in te stellen voor vloeren, tapijten, zetels, gordijnen,...
Het gemak met de knopjes aan het handvat bovenaan de steel is super. Ook de mogelijkheid de stofzuiger daar aan en uit te zetten is heel handig.
De 'borstel' is heel goed van vorm en vooraan vrij plat, zodat je ook makkelijk een stukje onder een lage zetel kan zuigen.
Een enorm voordeel is de ledverlichting aan de borstel.Zo zie je het vuil en de kruimeltjes heel goed liggen en zie je dan ook heel goed waar je reeds geweest bent en waar nog niet.
De automatische oprolfunctie van de kabel is ook een voordeel.
Wanneer je twee seconden niet verder zuigt valt de stofzuiger automatisch in slaap. Zo hoef je hem niet telkens zelf uit te zetten en weer aan te zetten.
Ook hebben we een extra doos met een starterset. Die bestaat uit de nodige zakken en filters. Handig in één pakket. zo weet je dat als de zakken op zijn, ook de filter moet vernieuwd worden.

Vicky 30-11-2016

Superhandig en makkelijk wendbaar.

Deze stofzuiger van Philips is heel compact en licht dus heel handig te verplaatsen. Het toestel is heel wendbaar en ook perfect af te stellen zowel qua ergonomie: de stang is perfect aan je lengte aan te passen zodat je geen rugpijn hebt bij het stofzuigen maar ook de zuigkracht is aan te passen aan het oppervlak dat je wilt stofzuigen: van gordijnen tot harde vloeren en tapijten. Met de verschillende zuigkoppen kan je ook tapijten heel goed stofzuigen. Je ziet op de display ook heel goed hoe het toestel is afgesteld, via het handvat kan je heel makkelijk de zuigkracht aanpassen, je hoeft dus niet telkens te bukken. Het toestel werkt ook heel zuinig en is ook heel stil: energielabel A en max 74dB. Heel handig is de automatische “pauze” als je even niet verder stofzuigt. Van zodra je de stang weer opneemt begint hij weer te zuigen! De hulpstukken zitten binnen in de stofzuiger, goed vastgeklikt. Je verliest dus niets onderweg naar boven…
Heel gezond is ook de allergie filter, ik heb veel minder last van mijn allergie tijdens het stofzuigen. Maar het handigste vind ik toch de lichtjes aan de zuigkop! Dankzij die lichtjes mis je geen enkel stofje in een donker hoekje!

Pluspunten

• Heel licht en wendbaar
  • Display in het handvat
  • Allergiefilter
  • Led lichtjes in de zuigkop

Minpunten

• Snoeroprolmechanisme gaat soms moeizaam

dlys 28-11-2016

Modern, krachtig, handig en compact

De Philips Performer Ultimate heeft een knap, hedendaags design en ligt prima in de hand. Heel handig is dat je hem kan bedienen aan het handvat. Niet enkel aan/uit zetten, maar ook de sterkte regelen en het licht bedienen. Het is een krachtige stofzuiger met beperkt aantal decibels, zeer handig in gebruik, zelfs onder zetels. De led verlichting aan het mondstuk is voor mij echt vernieuwend, verbazend hoeveel stof je ziet liggen, zelfs op donkere plaatsen. Echt een fantastisch hulpmiddel.

Pluspunten

• Modern design
  • Handig in gebruik
  • Vlotte bediening
  • Led verlichting aan mondstuk
  • Krachtig

Elwood 27-11-2016

Handigste stofzuiger ooit!

Na decennia gebruik (lees: gewoonte) om voor een klassiek model van Miele te kiezen, toch overgeschakeld op de Philips Performer Pro - en daar bijzonder blij mee! Erg handig toestel, met extreem groot gebruiksgemak: bediening op de steel, ook voor de lichtjes (handig!), verrassend licht (geen gezeul en gesleur meer op de trappen!) De borsteltjes zitten al geïntegreerd op de tuit (makkelijk, niet constant bukken, uithalen, vervangen, wegstoppen!) Bovendien heeft deze stofzuiger een erg handige 'stop-functie' - neerleggen volstaat om uit te schakelen; als je de stang terug opneemt begint hij vanzelf terug! De stofzuiger 'kiest' zelf de aangepaste functie voor de vloer waar je op bezig bent (makkelijker dan constant aan een rad te moeten draaien, waarbij ik uiteindelijk toch maar wat gokte...) Ik was bij aanvang niet overtuigd van het nut van de lichtjes op de zuigkop, maar echt: ineens zie ik alles liggen en heb ik het gevoel dat ik veel beter poets! Ook het formaat van de buis is handig - wat smaller dan ik voorheen gewoon was, zodat ik nu tenminste onder alle kasten en achter m'n verwarmingen geraak zonder te moeten wisselen. Bovendien ontvang je een handige kit bij de stofzuiger - extra zakken, filters ed. Ondanks zijn opvallend grote wielen, toch erg wendbaar - de buis is misschien wat stijver dan ik gewoon was, maar ik veronderstel dat dat voor een groot stuk terug wennen is voor mezelf, en dat dit zichzelf wel zal oplossen. Stevig prijskaartje, dat klopt wel, maar zodanig handig en praktisch dat ik dat het geld eigenlijk echt wel waard vind... Absolute aanrader!

Pluspunten

• Handige verlichting op zuigkop
  • Bediening op steel
  • Automatische stop- en herstartfunctie
  • Geïntegreerd borsteltje op stang
  • Extra kit (zakken, filters...)

Minpunten

• Stevig prijskaartje

muizeken1981 26-11-2016

Ultramoderne stofzuiger met hoog gebruiksgemak!

Deze ultramoderne stofzuiger heeft ledverlichting in de voet waardoor je elk stofje/vuiltje in detail ziet liggen.Ook savonds bij schemering kan je dus alles zien liggen en sla je geen plaatsen over.
De stofzuiger is gemakkelijk om te rijden,hij volgt je overal en rolt vlotjes.Misschien een klein minpuntje is dat de flexibel vast hangt aan het toestel en niet afzonderlijk rond draait,dit is uiteraard een gewoonte.
De telescoop buis kan je loskoppelen en dan heb je meteen een kort stukje met borsteltje eraan om plinten of moeilijk bereikbare plaatsen te stofzuigen.
Wanneer je de stofzuiger enkele tellen niet gebruikt als je bv iets aan het verzetten bent valt hij automatisch uit en start hij ook opnieuw automatisch binnen een bepaalde tijd.Je kan de stofzuiger aan of uitzetten aan het handvat en ook de zuigkracht kan je daar regelen zodat je je niet steeds moet bukken of op 1 been moet balanceren.
De andere opzetstukken zitten allemaal opgeborgen in het toestel zelf zodat je ze steeds bij de hand hebt.
Er zijn ook 2 grote borstels : 1 carpet borstel speciaal voor tapijten en 1 TriActive opzetstuk (met de ledverlichting) voor harde vloeren en tapijten.
Je moet niet snel van zak verwisselen aangezien het een grote zak is en hij ook optimaal gevuld wordt.En het toestel is eveneens voorzien van een Kortom een ultramodern toestel met alles erop en eraan en het gemak van de automatische snoeroproller.Een toestel dat ieder gezin kan gebruiken!Ik ben alvast overtuigd en het toestel is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• led verlichting in voet en toestel
  • goede zuigkracht
  • lang en automatisch snoer
  • veel accessoires
  • automatische stop

Minpunten

• prijs maar hij is het waard

nathaliebertjeroxy 26-11-2016

licht en compact

krachtig en compact en heel stil
bediening via de stang en door de verlichting zie je of alles wel weg is
lang snoer en lange stang

Pluspunten

• lang snoer
  • licht en compact