Philips Performer Ultimate FC8955 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 60 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Robin 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Kan beter

Omdat ik mijn tien jaar oude maar zeer hoogwaardige stofzuiger (anti-allergisch en zeer ergonomisch) dankbaar aan iemand kwijt zou kunnen, was ik benieuwd of deze Philips beter zou zijn (m’n oude is van een ander merk). Voor zo’n hoge prijs verwacht je veel. Maar het bleek een achteruitgang.

SPIERKRACHT NODIG
-Het handvat-met-slang weegt veel, voelt alsof er iets zwaars zoals een pak melk onder je pols hangt. Is vermoeiend werken. Zelfs zonder zuigbuis is het handvat zwaar; boven schouderhoogte wordt dat dus helemaal vermoeiend.
-Het langer/korter maken van de zuigbuis kost redelijk wat kracht.
-De zuigvoeten zitten erg klem aan de zuigbuis, het aanduwen en het lostrekken van een zuigvoet kost veel kracht. En aangezien deze stofzuiger twee zuigvoeten heeft, zul je de voet er nogal eens af moeten halen. Ook als je spinrag bij het plafond wilt verwijderen, zal de voet er af moeten.

TOCH BUKKEN
Ik ben gewend aan een stofzuiger waarbij je nooit hoeft te bukken en nooit op één been hoeft te balanceren om voetknoppen op het toestel te bedienen. Bij deze stofzuiger is dat helaas niet het geval. Hij heeft wel afstandsbediening op het handvat, maar:
-De accessoires zitten in de stofzuiger, terwijl ze bij mijn huidige stofzuigeraan het handvat kunnen hangen. En dat handvat is dan nog steeds lichter dan van deze Philips.
-Het snoer rolt niet automatisch op tijdens heen en weer lopen, dat moet met een voetknop op de stofzuiger. Mijn huidige stofzuiger kan zo ingesteld worden dat het snoer oprolt tijdens het zuigen, zodat je nooit een kluwen snoer in de kamer hebt liggen.
-De tweede zuigvoet kan niet in de stofzuiger opgeborgen. Die voet ligt dan net op een verdieping waar je niet bent, of je moet 'm steeds met je meesjouwen. Ik geef de voorkeur aan één combi-voet, dus met intrekbare borstels/strippen.

SLANG EN BUIS
-De buis is van buiten extra breed, vanwege de electra naar de voet.
-De slang is extra breed en onprettig stug.
-Hij heeft geen draaitop ook al ziet het er wel zo uit. De foto op de site van Philips klopt niet. De aansluiting van slang op het toestal kan niet draaien. De slang kan daar ook niet om z'n lengte-as draaien; dat kan ie weer wel bij het handvat. Voor links-rechts bewegen is bij het handvat ook speling ingebouwd.

ZUIGVOETEN
-De voet met blauwe rubberen strippen eronder (in plaats van borstelranden) is bedoeld voor zowel gladde vloeren als tapijt. De tweede zuigvoet is voor echt goed zuigen op tapijt. Je kan de blauwe strippen _niet_ intrekken zoals dat met borstelranden wel kan. Er zijn blauwe reservestrippen bijgevoegd, waarom? Misschien omdat je er ook altijd tapijt en deurmatten mee moet zuigen en ze dus gauw stuk gaan? Twee wieltjes midden onder de voet (en twee achter de voet) moeten voorkomen dat je te hard op de voet drukt.
-De witte ledlampjes in de blauwe-strippenvoet tonen het stof op de vloer goed.

AUTOMATISERING
-Blauwe lampjes op de stofzuiger geven aan dat het toestel ingeschakeld is maar niet zuigt. Dit is het geval als er geen beweging is van de zuigmond, dan gaat de stofzuiger na vijf seconden op standby. Dat lijkt praktisch, maar je moet wel uitkijken waar je de zuigmond neerlegt anders zuig je per ongeluk iets op. Het automatische uitschakelen is niet echt een aanwinst, want er zit een aan/uit schakelaar pal naast je duim, waarmee ie meteen uit gaat.
Ik merkte dat ie zonder zuigbuis niet automatisch uitschakelt (of wachtte ik niet lang genoeg?) Check dit goed, vooral als je cavia rondloopt in de kamer... Misschien schakelt ie zonder zuigbuis wel automatisch uit, echter, ik gebruik m'n stofzuiger ook om slijp- en boorstof op te zuigen, dan klem ik het handvat even ergens tussen: maar dan gaat deze stofzuiger dus uit en dat moet niet..
-Afstandsbediening voor hard/zacht en aan/standby werkt goed en prettig.
-Ondanks al deze ‘automatisering’, wordt de zuigkracht niet automatisch bijgeregeld, dat moet je zelf doen.
-Een derde accessoire is een borsteltje rond driekwart van de zuigopening van het handvat. Met dus een grote opening valse lucht, terwijl de zuigkracht ook electronisch te verlagen is.
-De handleiding heeft alleen plaatjes, geen tekst, ook online niet. Is vaak gepuzzel, “wat bedoelen ze hier nou?" En iets opzoeken, bijvoorbeeld of je dat automatische-uitschakelen ook kunt opheffen, dat gaat niet.

ALLERGIE
Doordat de slang aan een deksel zit, komt de opening van de stofzak bloot te liggen als je dat deksel open doet. Dus als je wilt checken hoe vol de zak is, door even op de zak te duwen, krijg je meteen het (onzichtbare) fijnstof in je gezicht... Maar ook als je het kartonnen schuifje van de zak wilt dicht trekken, sta je met je neus vlak boven die opening. Daarmee is het kartonnen schuifje van de zak nagenoeg functieloos geworden. Dat schuifje is voor als je de zak gaat weggooien, die schuif je dicht zodat er geen stof uit kan komen.. (Bij mijn huidige stofzuiger zit de slang aan de voorkant, dus als ik de klep open doe, is de opening afgeschermd door de slang. Wil ik de zak verwijderen, dan trek ik eerst het kartonnen klepje dicht en haal dan de zak uit de machine.)

SAMENGEVAT:
Dit nieuwe model stofzuiger moet het hebben van 'gadgets' (witte en blauwe lampjes, automatisch uitschakelen, geen zuigborstels) waar je echter functionaliteit voor inlevert: een hoop gewicht onder je pols, spierkracht nodig voor aansluitingen, stof in je gezicht, snoerkluwen in de kamer, toch bukken, met los accessoire sjouwen.

Didier 12-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer compleet toestel dat voldoet aan alle verwachtingen.

Wat onmiddellijk opvalt aan de Philips Performer Ultimate is zijn knap en hedendaags design, waarbij natuurlijk de TriActive-LED-technologie op het mondstuk de kers op de taart is. Het is best wel een handige gimmick, je ziet beter het vuil liggen, ook op plaatsen waar er maar weinig licht doorsijpelt zoals in hoeken en dergelijke. Ook het digitale display geeft het toestel een professionele look en is zeer overzichtelijk.
Met de bediening op handgreep kan je de Philips Performer Ultimate eenvoudig aan- en uit zetten of de zuigkracht regelen, zonder je steeds te moeten bukken. Samen met de lengte van de zuigstang zijn dit zeker pluspunten voor diegenen onder ons die met een soms pijnlijke (onder)rug door het leven moeten.
De wendbaarheid van het toestel is prima, hetgeen voor mij een absolute must is aangezien we in huis veel plaatsen hebben waar je doorheen moet slalommen en soms moeilijk bereikbaar zijn. Met een minder wendbaar toestel heb je wel eens vaker onzachte ‘contacten’ met het meubilair, de plinten of de deurposten. Dat is dus bij deze stofzuiger dus absoluut niet het geval.
Het TriActive Advance mondstuk zelf heeft een rubberen bescherming die de deuren of poten van stoelen, tafels en andere meubelstukken beschermt tegen beschadigingen door er onzacht tegenaan te stoten met de zuigmond. Ook handig is het feit dat de het hulpstuk voor de meubels in de stang verwerkt zit en je geen bijkomende klepjes meer moet openen om dit hulpstuk te kunnen gebruiken. Heb je een ander hulpstuk nodig dan zal je wel nog het klassieke ‘klepje’ op de stofzuiger zelf moeten openen. Wat me wel opviel was dat dit ‘klepje’ soms wel héél makkelijk opengaat hetgeen ervoor kan zorgen dat het afbreekt door er ergens mee tegenaan te botsen.
De Philips Performer Ultimate heeft een grote variëteit aan zuigstanden waardoor hij geschikt is voor alle soorten ondergronden, zij het harde vloeren, hoogpolig tapijt, parket, etc … ‘Carpet Clean’-zuigstand is ideaal voor allerlei soorten tapijt.

Eindoordeel:
De Philips Performer Ultimate is een zeer compleet toestel met allerhande opzetstukken, verschillende zuigstanden, makkelijk wendbaar, een meer dan behoorlijk lang snoer en een aantal handige ‘snufjes’ zoals de LED-verlichting, de bediening op de handgreep en de automatische stop-functie maken van deze stofzuiger zeker een topper. Keerzijde van de medaille is wel dat je hiervoor een vrij hoge prijs betaald.

Pluspunten

• Hoge zuigkracht en toch relatief stil
  • Zeer wendbaar
  • TriActive-LED-technologie
  • Lengte van het snoer
  • Bediening op de handgreep en automatische aan/uit

Minpunten

• Relatief hoge prijs
  • Klepje van de hulpstukken gaat soms spontaan open

Dhauhara 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Sperhandige stofzuiger!

omg omg omg wat een prachtige stofzuiger. Ik ben verliefd hen waarom ben ik dat? Ik zet de stekker in het stopcontact en hij licht prachtig op ook de zuigmond licht prachtig op. Er zit superhandige handbediening op voor harder, zachter, licht aan en zuiger uitzetten. De verschillende mondjes zitten mooi in de stofzuiger verstopt. En wat ik echt brilliant vind is de borsteltje voor de bv de plinten die als je de stang eraf haalt automatisch verschijnt. De zuigkracht is heel goed! Makkelijk te hanteren. Dikke duim!

Pieter 03-10-2016 Product paar dagen in bezit

Stofzuigen 2.0!

Superhandige stofzuiger, als je de slang neerlegt stop de stofzuiger automatisch. Ook door de gratis meegeleverde accessoires is het product voor elke kamer prima gebruiken en kan je ook makkelijk de bank stofzuigen. De hoekjes zijn door de LED verlichte borstel prima te zien en daardoor nog beter schoon te maken. Daarnaast vind ik dat deze stofzuiger veel minder herrie maakt dan mijn vorige stofzuiger. Als laatste vind ik lengte van de snoer en slang prima! Minpunt is alleen de prijs, maar dan heb je ook wat! Ik zou deze echt aanbevelen als je een nieuwe stofzuiger nodig hebt!

Pluspunten

• LED Borsel, echt handig!
  • Maakt niet veel herrie
  • Genoeg snoerlengte
  • Automastische stop

Minpunten

• Mag van mij iets goedkoper

sel1a 22-03-2017

Nog steeds een hele fijne stofzuig ervaring

Na een aantal maanden deze stofzuiger gebruikt te hebben ben ik nog steeds enorm tevreden.

Vooral de afstandsbediening en de verlichting op de kop het lange snoer en de xtra lange zuigbuis zijn voor mij van een geweldige toegevoegde waarde

Trix 14-12-2016 Product paar weken in bezit

praktische stofzuiger

De lichtjes zorgen dat je het stof goed ziet. De stofzuiger is zeer wendbaar. Bediening op de steel is ook heel praktisch, je moet je minder buigen. Een prima stofzuiger. De lange steel is ook goed voor grote personen

Pluspunten

• zuigkracht
  • lengte steel
  • lichtjes op zuigmond

Minpunten

• prijs
  • met stofzak

sparta 10-12-2016 Product paar weken in bezit

ultra moderne stofzuiger

ultra moderne stofzuiger met vele extra's!
Allergiefilter,energielabel+++,digitaal display
led verlichting,extra handig op donkere plaatsen!

Pluspunten

• super zuigkracht
  • LED verlichting in het mondstuk
  • auto on/off
  • afstandsbediening in handgreep
  • stil in gebruik

Minpunten

• behoorlijk zwaar toestel
  • prijskaartje

helmhelm 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super modern stofzuiger met zeer goede zuigkracht

Ziet er goed uit, zuigt super goed! De zuigmond werkt perfect! Maakt weinig lawaai, heeft meerdere standen, heeft veel hulpstukken! Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• zuigkracht
  • design

wim19a46 31-07-2017 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger

Na 2 jaar van dyson-ergernis ((de meeste ergernis bij de dyson was het lastig legen van het stofreservoir van slechts 1,6 lt. , dat na 3 zuigbeurten al vol was.) heb ik na het lezen van vele reviews deze Philips Performer Ultimate FC8955/09 aangeschaft. Al bij het uitpakken maakte deze stofzuiger een goede indruk. Er kwam wel een erge plasticlucht vanaf, die nu, na enkele weken pas bijna weg is.
En tot dusver helemaal geen spijt. Eindelijk een stofzuiger met veranderbare zuigkracht, een voldoende lange stang, veel minder lawaai (74 dB tegen 85 dB), 5 lt. stofzak, de helft minder energieverbruik en toch ruim voldoende zuigkracht. Ik krijg de kattenharen goed verwijderd van het tapijt en van de bank.
De FC8955/09 is robuust gebouwd, ziet er mooi uit met de LED verlichting, en heeft een actieradius van 11 meter. Door de grote wielen gaat hij gemakkelijk over de drempels. De dyson bleef soms hangen achter de stoelen, kiepte om en soms knikte de slang. Met de Philips is het weer een plezier om te stofzuigen, dus is hij zeker het geld waard.
Minpunten zijn er echter ook. Zo uit de doos ruikt de Philips heel erg naar kunststof, maar dit verdwijnt na 4 weken. De slang draait niet bij de aansluiting op de stofzuiger, dit werkt soms wat stug, geen draaitop. Soms druk ik ongewild op de aan/uit schakelaar op de handgreep, maar dit is even wennen.
Na het registreren heb je 5 jaar garantie op de motor.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • actieradius van 11 meter
  • rijdt gemakkelijk
  • zuinig met energie
  • weinig herrie

Minpunten

• slang werkt wat stug

Fruity 12-07-2017

Zuigt goed, maar de slang gaat telkens dubbel

Superfijne stofzuiger maar die slang is echt vervelend. Knakt de hele tijd dubbel! Ben bang dat ie binnenkort een keer afscheurt. Ik zou deze stofzuiger niet nog een keer kopen om deze reden. Ik vind het echt een fabricage fout dit.
De lampen op de zuigmond zijn super handig, en de zuigkracht is top

Lena61 20-05-2017

Fantastisch

Makkelijk hanteerbaar, ideaal met verlichting en zuigt ook nog eens heel goed, fantastisch apparaat.

PeterJ56 11-05-2017

redelijk

Mooi van vorm en stil.
het is lastig om de stofzuiger buis aan de stofzuiger te hangen tbv het opbergen.

de rubberstrips aan de stofzuigermond maken het stofzuigen erg zwaar om te schuiven, de beweging verloopt stroef, dus vermoeiend.

G. van den Heuvel 18-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima stofzuiger

Wij waren toe aan een nieuwe stofzuiger. Na jaren een philips stofzuiger gehad te hebben, is onze keuze weer op een philips gevallen. Deze heeft zoveel extraatjes dat de keuze niet moeilijk was, wel even puzzelen hoe alles in elkaar gezet moest worden.

Pluspunten

• Led verlichting
  • Grote stofzakken

Minpunten

• Stugge slang
  • Geen geurkokertje erbij geleverd

Floorstip 16-12-2016

Perfecte stofzuiger

Ik heb de stofzuiger nu enkele weken in gebruik en ik ben zeer tevreden. Goede zuigkracht, zuinig in energieverbruik, wendbaar. Het is zeer praktisch dat de hulpstukken altijd bij de hand zijn. Mijn kinderen zijn zeer blij dat het volume aangepast kan worden. Ik ben zeer blij met de verlichting bij het zuigen. Eindelijk kan ik goed stofzuigen in de avonden. Erg fijn ! Ook blij met de digitale bediening op de stofzuigerstang. Ik moest hier wel aan wennen want ik drukte per ongeluk vaak op de uit-knop. Kortom: een perfecte stofzuiger met moderne snufjes die het stofzuigen makkelijker en beter maakt!

Sofie78 15-12-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke krachtige stofzuiger.

Door de bediening aan het handvat kan ik snel wisselen van stofzuigkracht. Het aan en uitzetten van de stofzuiger gebeurt ook aan het handvat wat een pluspunt is voor mijn rug. Een bijkomend pluspunt is de belichting onderaan het mondstuk waardoor je nog beter het stof en haren ziet liggen. Het CarpetClean mondstuk werkt uitstekend voor tapijten. Door het extra starterskit kan ik nog even verder. Een plezier om te stofzuigen. Zelfs de kinderen vinden stofzuigen nu leuk.

Pluspunten

• gemakkelijke bediening aan handvat
  • belichting aan mondstuk
  • weinig geluidshinder

jufmie 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger met leuke extra's

De stofzuiger zorgt voor een wow-effect, al van bij het uitpakken. Mooi, hip design. Het toestel doet zijn werk meer dan behoorlijk, krachtig en gebruiksvriendelijk. Heel handig is het keuzemenu voor het type vloer. De bediening op het handvat is makkelijk, maar de knop om aan en uit te zetten staat zeer dicht bij je hand, waardoor je deze soms onopzettelijk induwt. Het snoer is lang genoeg. De slang is vrij stug en daardoor niet zo makkelijk hanteerbaar. De wielen zorgen voor een vlotte beweging. Het grote pluspunt vind ik de verlichting! Dit is echt super! Je ziet echt elk stofje liggen. Het is ook zeer handig voor het stofzuigen van donkerdere hoekjes.

Pluspunten

• verlichting

Minpunten

• stugge slang

1966frank 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

Tot nu toe kocht ik eigenlijk altijd een Miele op aanraden van de verkoper van mijn vaste witgoedzaak. Nu is deze Philips stofzuiger echt een verademing. Heb begint al als je de stekker in het stopcontact stopt. De verlichting van de stofzuiger begint zachtjes te gloeien. Dan het geluid, hij is stiller dan menig andere stofzuiger, zelfs de kat blijft nu gewoon liggen slapen als we hem gebruiken. Het is even wennen maar de stofzuiger is lekker wendbaar, hij volgt makkelijk om de meubels heen. Met het handvat op de steel draai je gemakkelijk van links naar rechts, het voetje van de stofzuiger gaat gemakkelijk mee. Het draad mag voor mij wat langer zijn, nog steeds moet ik van stopcontact wisselen tijdens het stofzuigen van de woonkamer. De hulpstukken: de meubelborstel zit in de stang geïntegreerd handig, je raakt hem dus ook niet meer kwijt. Dan zit er een voetstuk bij voor gladde vloeren en vloerbedekking. Een heerlijke functie zijn de geïntegreerde leds in het voetstuk, je ziet nu echt al het vuil liggen. Ze zijn gemakkelijk aan en uit te zetten middels de handbediening in het handvat van de stofzuiger.
De stofzuiger gaat automatisch uit als hij geen beweging detecteert, zodra he de slag weer beweegt gaat hij weer aan. Zijn er echte min punten voor mij? Jazeker! Het klepje waar de hulpstukken in zitten gaat tijdens het stofzuigen nogal eens gemakkelijk open. Waardoor het af kan breken als je ertegen aan stoot. Ook zuigt de stofzuiger de hondenharen wat lastig op.
Tijdens het opruimen kan je het voetje gemakkelijk insteken in een gleufje waardoor de stofzuiger gemakkelijk op te bergen is.

Pluspunten

• Led verlichting
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Het klepje gaat makkelijk open

annputter 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Krachtige stofzuiger mét verlichting!

Voor een test mocht ik deze stofzuiger in gebruik nemen en uitproberen en ik dit is mij heel goed bevallen. De stofzuiger is voorzien van handbediening waardoor ik niet langer meer onnodig hoef te bukken. Ook heeft hij twee mondstukken waarvan er 1 voorzien is van led verlichting wat makkelijk is wanneer je onder het bed, de kasten of stoelen zuigt het stof en de haren zijn dan goed zichtbaar. Verder is hij uitgerust met nog diverse extra opzetstukken onder meer voor het zachtjes stofzuigen van stoffen meubelen.
Het meest aantrekkelijke aan deze zuiger is wel het goede allergiefilter, wat eigenlijk onmisbaar is voor personen zoals ik welke een stofallergie hebben.
Door het zwenkwieltje aan de onderzijde is de boddy goed wendbaar en zeker niet zwaar. Het lange snoer zorgt tevens voor een goede actieradius en behoort het telkens wisselen van stopcontact tot het verleden.
Verder is hij fluisterstil en voorzien van een stofzak met veel inhoud. Kortom ik vind het een echte aanrader en eigenlijk een must have voor huishoudens met huisdieren.

Pluspunten

• handbediening
  • led verlichting
  • degelijk allergiefilter
  • lang snoer
  • stil

Marion 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldige stofzuiger!

Voor een testcampagne deze stofzuiger mogen testen.
Wat een ontzettend fijne stofzuiger is dit!! De stofzuiger is wat zwaar, maar daar merk je tijdens het stofzuigen niets van. Het toestel is zeer wendbaar.
De LED-verlichting op de voet is ontzettend fijn, je ziet hierdoor veel meer stof en vuil liggen!
De bediening aan het handvat is erg fijn, hierdoor hoef je niet steeds te bukken. Ook is het prettig om hiermee de juiste ondergrond te kunnen selecteren. Wat ook een plus is, is dat het toestel automatisch uitschakelt (pauze-stand) als je een aantal seconden stil staat.

Wij hebben thuis een kat die erg verhaart, maar met het opzetstuk voor meubels worden de haren erg makkelijk opgezogen.

Het snoer is lang genoeg, waardoor we niet van stopcontact hoeven te wisselen.

Voor het stofzuigen van meubels is het handvat wat lomp, wat dit wat lastiger maakt.

Dit toestel heeft een enorme zuigkracht en is toch mooi stil.

Al en al zeker een aanrader! Wij zijn ontzettend tevreden over dit toestel!!

Pluspunten

• Led-verplichting in voet
  • Bediening op handvat
  • Uitschuifbaar borsteltje op handvat
  • Zeer wendbaar

Minpunten

• Handvat wat lomp voor het stofzuigen van meubels
  • Mis handvat aan bovenzijde om stofzuiger te dragen

Herma 25-01-2017

Ik zou zo graag van u vernemen hoe en bij wie je een Philips stofzuiger (FC8955/09) kunt testen. Ik heb nog nooit van een testcampagne gehoord. Ik twijfel erg tussen een Sebo en deze Philips en vind €349 wel een heel hoog bedrag om uit te geven. Voor zover mij bekend rekent de winkel (Mediamarkt) de adviesprijs. Bij BCC staat hij niet eens en de Expert heeft dit apparaat niet.

marionnie 06-12-2016

Geweldige stofzuiger

Voor een testcampagne deze stofzuiger mogen testen.

Het snoer is lang genoeg, waardoor we niet van stopcontact hoeven te wisselen.

Dit toestel heeft een enorme zuigkracht en is toch mooi stil.

Al en al zeker een aanrader! Wij zijn ontzettend tevreden over dit toestel!!