Philips Performer Ultimate FC8955/09 - Reviews

Nat en/of droog
droog

Stenlie 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Waanzinnige stofzuiger

Voor een testproject heb ik deze stofzuiger nu een aantal keer kunnen uitproberen. Ik vind het echt een waanzinnig apparaat.

De stofzuiger is compact, draait goed en zuigt als een tierelier. Het waanzinnige van de stofzuiger is de verlichting in het mondstuk en de automatische bediening in de steel.

Met de verlichting zie ik eindelijk hoeveel stof er nu echt in het huis aanwezig is. De automatische bediening is goed bedacht en hierdoor voelt het zuigen high tech aan. Het lange snoer is ook goed geregeld, nu hoef ik niet elke keer te wisselen van stopcontact.

Enig nadeel is dat de stang iets zwaarder aanvoelt dan bij andere stofzuigers. Ook vielen bij mij de bijgesloten blauwe strips eraf tijdens het zuigen. Maar goed ook zonder die 3 stripjes is het top.

Wellicht is de prijs voor sommige een probleem, maar als je in deze prijsklasse iets zoekt, dan is dit echt een goede koop.

• Verlichting
  • Lang snoer
  • Soepel in gebruik
  • Automatische bediening in steel

Minpunten

• Zware stang
  • Wellicht prijzig

Roger Willems 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima stofzuiger, maar niet helemaal compleet.

Laten we beginnen met het design! Hij ziet er erg mooi uit, met zijn donker zilveren kleur en blauwe led verlichting. De gebruikte materialen zijn van hoge kwaliteit al kun je er niet omheen dat sommige dingen die van plastic zijn, misschien best wel kwetsbaar zijn..

Dan het gebruik van de stofzuiger. Het is eigenlijk vrij simpel, je zet hem aan en middels de afstandsbediening op de steel kies je de stand die je wil. Voor elk vloertype is er een stand. Aan de andere kant, het gaat van weinig zuigkracht tot maximaal. De bediening op de steel gebeurt met 4 knopjes, plus en min voor programma's/zuigkracht, aan/uit knop en de verlichting. Het verwisselen van de filters en de zak is kinderspel. Er is een functie die de stofzuiger automatisch stopt als je de steel neerlegt, echter dit werkt niet altijd.

Plus en minpunten? Die zijn er..
Aan de plus kant is het duidelijk het design en gebruiksgemak die vrijwel meteen opvallen. meegeleverde accessoires zijn prima voor algemeen gebruik.
Dan de minpunten..
Het grootste minpunt is het gemis van een turbo borstel, een must voor de eigenaren van huisdieren.
En ik kan ook weinig informatie vinden over een turbo borstel voor dit model, behalve een mini variant.
Al met al krijg je een prima stofzuiger die er geweldig uitziet, maar iets completer had mogen zijn voor de prijs die men er voor vraagt.

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen turboborstel

Homie79 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Ergonomische en krachtige stofzuiger

De stofzuiger heeft een zeer krachtige motor en is zeer makkelijk in bediening. De digitale display geeft nuttige informatie weer. De ledverlichting toont verborgen stof en oogt ook mooi. Dankzij de afstandbediening geraak je in soepele en flexibele beweging vlotjes onder kastjes en zetels. Het motorblok rolt vlotjes mee. De stofzuiger bevat tevens gebruiksvriendelijke en vlot verwisselbare hulpstukken. Er zijn verschillende standen van de zuigkracht voor verschillende oppervlakten. De stofzuiger reinigt de verschillende ondergronden zeer grondig en geeft tapijten een diepe reiniging.
Het toestel kan compact worden opgebergd.

Pluspunten

• lefverlichting voor verborgen stof
  • digitale display
  • krachtige motor
  • ergonomisch en flexibel gebruik

boshoven 04-12-2016 Product paar weken in bezit

super stofzuiger

ik heb de stofzuiger nu twee weken in gebruik en moet zegen een super stofzuiger zuigt goed super de ledverlichting op de zuigmond fijne lange kabel voor wat je krijgt vindt ik de prijs en kwalitie goed

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • lange kabel
  • ledverlichting op de zuigmond

Gerard Veldhuijs 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Krachtig maatje!

Ik heb de stofzuiger nu een aantal weken in gebruik en ben er zeer content mee.
De zuiger heeft twee mondstukken waarvan 1 met een led-verlichting wat ik vooral makkelijk vind tijdens het zuiger onder de bank of kasten. Het tweede mondstuk is weer goed bruikbaar wanneer de huisdieren veel rommel gemaakt hebben en het tapijt toe is een krachtige diepte reiniging.
De bediening is te regelen vanaf de stofzuiger zelf maar ook via een controle unit op de slang, onnodig bukken is derhalve niet meer nodig.
Verder is hij voorzien van een behoorlijk lang snoer en diverse extra mondstukken waarvan 1 zachte borstel altijd al op de slang gemonteerd is. Ik bemerk dat ik nu vaker even de stoelen afneem met deze zachte borstel omdat deze direct voor handen is.
In vergelijking tot mijn oude stofzuiger is de ook veel stiller en meer wendbaar wat natuurlijk altijd een leuke bijkomstigheid is.
Met het energieverbruik zit het ook wel goed want hij stopt vanzelf wanneer ik niet actief ben.
Kortom ik vind deze stofzuiger een echte aanrader vooral voor personen die huisdieren hebben (er zit ook een heel goed allergiefilter in en een sterke zuigmond vooral voor het verwijderen van haren) maar ook mensen die wat minder flexibel/wendbaar zijn kunnen met dit apparaat goed overweg omdat er een handbediening opzit, het apparaat licht is en makkelijk zwenkt.

Pluspunten

• handbediening
  • led verlichting
  • goed allergiefilter
  • zeer krachtig

AVC 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Top stofzuiger, mooi design

Ik heb de stofzuiger iets meer dan een week en ben er heel erg happy mee. Het is een mooie stofzuiger met de blauwe lichtjes, maar veel belangrijker is dat het een super handig toestel is met een aantal innovatieve functionaliteiten. Het toestel oogt zeer mooi, zeker met de ledverlichting. De bediening aan de steel maakt het mogelijk om zonder je te hoeven bukken, je toestel af/aan te zetten, zuigkracht harder of stiller te zetten, licht aan/uit.
Op het display zie je automatische voor welk type oppervlakte je ingestelde zuigkracht geschikt is!
De led verlichting aan de borstel, maakt heel erg duidelijk waar je al gepasseerd bent met de stofzuiger en waar niet. super handig ook in donkere hoeken!
Even handig is de automatische stop/start functie: wanneer je even iets opruimt, gaat stofzuiger in pauzestand. handig om energie te besparen!
Voor mij als allergielijder, is de allergiefilter een absoluut pluspunt. Het verschil is duidelijk voelbaar.
Verder zijn er heel wat hulpstukken beschikbaar (+een tweede borstel expliciet voor tapijten). Gelukkige is er ook een voldoende lang snoer: geen gedoe om steeds van stopcontact te moeten wisselen.

Het toestel is inderdaad duurder in aankoop, maar de vele functies maken dit ruimschoots goed. Ik ben er heel erg tevreden mee.

Pluspunten

• led verlichting aan voet
  • bediening aan de steel
  • automatische stop/start functie
  • allergiefilter
  • lang snoer + veel hulpstukken

Minpunten

• iets duurdere prijsklasse, maar is het waard

sel1a 02-12-2016 Product paar weken in bezit

ontzettend innovatieve stofzuiger

Deze stofzuiger is ideaal voor huisdier bezitters door de enorme zuigkracht en doordat hij vele malen stiller is dan mijn vorige stofzuiger zijn ze ook veel minder bang.

Door alle meegeleverde opzetstukken en extra zuigmond kun je alle oppervlaktes incl bank , makkelijk stofzuigen.

Door de led verlichting in de kop zijn de ruimtes onder de meubels goed te zien waardoor je alle stof kunt vinden en verwijderen.

IK kwam er tijdens het stofzuigen achter dat er in het handvat een afstandbediening zit waardoor je niet hoeft te bukken om hem in te stellen, voor mij met mijn rugklachten is dit ideaal.

Deze stofzuiger is super allround en ontzettend handig in gebruik.

Pluspunten

• Verlichte kop
  • stilte
  • zuigkracht
  • lengte stang

Minpunten

• zak

helmhelm 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super modern stofzuiger met zeer goede zuigkracht

Ziet er goed uit, zuigt super goed! De zuigmond werkt perfect! Maakt weinig lawaai, heeft meerdere standen, heeft veel hulpstukken! Ik ben er erg blij mee!

Pluspunten

• zuigkracht
  • design

desmetbrenda 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Krachtige stofzuiger met nietsontziende LEDverlichting

We zijn aangenaam verrast door deze nieuwe stofzuiger. Niet alleen de uitstekende prestaties, maar ook het gebruiksgemak maakt het een topper! De eenvoudige bediening aan de steel is makkelijk, en ook de stop-functie als je even niet stofzuigt is handig als je bvb telefoon krijgt, de kinderen even iets vragen, ... De LED-verlichting aan de zuigvoet is zeer confronterend. Elk stofdeeltje zie je liggen. Er zijn 2 kleine minpuntjes, of eerder 2 zaken die ik persoonlijk minder praktisch vind: De aansluiting van de slang op het toestel zwenkt niet mee. Bij veel bochtenwerk is dit minder praktisch. Ook achteruit rijden is iets minder vlot. Maar misschien moet ik er nog wat aan wennen en vallen de minpuntjes uiteindelijk nog mee. Al bij al een top-stofzuiger!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • LED-verlichting
  • Lang snoer
  • Stop-functie bij geen activiteit
  • Bediening aan de steel

Minpunten

• Koppelstuk slang aan slede zwenkt niet mee
  • Achteruitrijden is moeilijker

Roelie 01-12-2016 Product paar weken in bezit

De betere stofzuiger

Deze stofzuiger is licht en vooral heel stil. Het was in het begin wat wennen aan de bediening, maar enkele dagen verder voelde dit al heel wat beter aan.
Er is in de handgreep een borsteltje vast geïntegreerd. Dit vind ik zeer handig. De andere hulpstukken bevinden zich in een afgesloten compartiment.
De verlichting in de voet heb ik nog niet nodig gehad, maar ik kan mij inbeelden dat dit in donkere hoekjes zeer handig is.
Kortom goede aankoop!

Pluspunten

• stil
  • licht
  • lang snoer

Minpunten

• start stop systeem

Reinald 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Super stofzuiger modern en krachtig

De Philips Performer Ultimate heeft een knap, hedendaags design en ligt prima in de hand. Heel handig is dat je hem kan bedienen aan het handvat. Niet enkel aan/uit zetten, maar ook de sterkte regelen en het licht bedienen. Het is een krachtige stofzuiger met beperkt aantal decibels, zeer handig in gebruik, zelfs onder zetels. De led verlichting aan het mondstuk is voor mij echt vernieuwend, verbazend hoeveel stof je ziet liggen, zelfs op donkere plaatsen. Echt een fantastisch hulpmiddel.

Pluspunten

• modern
  • krachtig

Karinneke 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Super handig design toestel

Ik heb de stofzuiger sinds een week en ben hier zeer tevreden mee. Het toestel oogt zeer mooi, zeker met de ledverlichting. Handig is de digitale display, waarop je ziet op welke zuigkracht je zit en waarvoor die geschikt is. Zo is deze heel eenvoudig in te stellen voor vloeren, tapijten, zetels, gordijnen,...
Het gemak met de knopjes aan het handvat bovenaan de steel is super. Ook de mogelijkheid de stofzuiger daar aan en uit te zetten is heel handig.
De 'borstel' is heel goed van vorm en vooraan vrij plat, zodat je ook makkelijk een stukje onder een lage zetel kan zuigen.
Een enorm voordeel is de ledverlichting aan de borstel.Zo zie je het vuil en de kruimeltjes heel goed liggen en zie je dan ook heel goed waar je reeds geweest bent en waar nog niet.
De automatische oprolfunctie van de kabel is ook een voordeel.
Wanneer je twee seconden niet verder zuigt valt de stofzuiger automatisch in slaap. Zo hoef je hem niet telkens zelf uit te zetten en weer aan te zetten.
Ook hebben we een extra doos met een starterset. Die bestaat uit de nodige zakken en filters. Handig in één pakket. zo weet je dat als de zakken op zijn, ook de filter moet vernieuwd worden.

Vicky 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Superhandig en makkelijk wendbaar.

Deze stofzuiger van Philips is heel compact en licht dus heel handig te verplaatsen. Het toestel is heel wendbaar en ook perfect af te stellen zowel qua ergonomie: de stang is perfect aan je lengte aan te passen zodat je geen rugpijn hebt bij het stofzuigen maar ook de zuigkracht is aan te passen aan het oppervlak dat je wilt stofzuigen: van gordijnen tot harde vloeren en tapijten. Met de verschillende zuigkoppen kan je ook tapijten heel goed stofzuigen. Je ziet op de display ook heel goed hoe het toestel is afgesteld, via het handvat kan je heel makkelijk de zuigkracht aanpassen, je hoeft dus niet telkens te bukken. Het toestel werkt ook heel zuinig en is ook heel stil: energielabel A en max 74dB. Heel handig is de automatische “pauze” als je even niet verder stofzuigt. Van zodra je de stang weer opneemt begint hij weer te zuigen! De hulpstukken zitten binnen in de stofzuiger, goed vastgeklikt. Je verliest dus niets onderweg naar boven…
Heel gezond is ook de allergie filter, ik heb veel minder last van mijn allergie tijdens het stofzuigen. Maar het handigste vind ik toch de lichtjes aan de zuigkop! Dankzij die lichtjes mis je geen enkel stofje in een donker hoekje!

Pluspunten

• Heel licht en wendbaar
  • Display in het handvat
  • Allergiefilter
  • Led lichtjes in de zuigkop

Minpunten

• Snoeroprolmechanisme gaat soms moeizaam

dlys 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Modern, krachtig, handig en compact

Pluspunten

• Modern design
  • Handig in gebruik
  • Vlotte bediening
  • Led verlichting aan mondstuk
  • Krachtig

Reinier van der Helm 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige stofzuiger!

Gewldige stofzuiger.....
Ons huis is nog nooit zo schoon geweest!
Dankzij de ledverlichting in de zuigmond zuig je alles op!
Lekker lang snoer en een goede zuigkracht,kortom een goede stofzuiger!

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• prijs

Algra78 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Luxe stofzuiger

Een luxe stofzuiger met veel mogelijkheden zoals het stofzuigen van meubels en gordijnen. Door de verschillende standen waarop je de stofzuiger kunt instellen is dit mogelijk. Veel hulpstukken erbij. Ideaal voor mensen met allergie, zoals astma. De stofzuiger werkt uitstekend, een aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Weinig geluid
  • Ideaal voor mensen met een allergie, zoals astma

Jeroen Tiel 28-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super zuigkracht en een mooi design

Ik heb hem gisteren opgehaald en in elkaar gezet. Het is sowieso al een mooie stofzuiger om te zien; mooi design, ledverlichting in de stofzuiger zelf en een ledlamp op de zuigvoet. Met deze lamp zie je pas goed hoeveel stof of haar er eigenlijk ligt en vergeet je geen hoekje mee te nemen. Ook een display op de rug van het apparaat waar je kunt zien of de zak vol zit e.d.

Ook het zuigen zelf (op alle soorten oppervlakte) is geweldig. Je kunt hem op verschillende standen zetten, van zachte naar harde zuigkracht. En met drie honden en 2 kinderen in huis kan ik je vertellen dat het nogal stoffig en harig kan worden, na het stofzuigen lag er geen stofje meer op de vloer. De bedieningsknoppen zitten op een handige handgreep, welke lekker in de hand ligt.

Verder zitten er nog extra hulpstukken bij zoals een extra voet, een klein plat mondje voor in smalle stukjes en een meubelmondstuk. Ook de stang zelf kun je uitschuiven en er zit een borstel die je uit kunt schuiven. Verder nog een allergiefilter en een energiestatus A wat dit apparaat tot een goede investering tot een schoon huis maakt.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig herrie
  • Super zuigkracht

Germa12 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

"Verlicht" stofzuigen

Gebruiksaanwijzing voor De Philips FC8955/09 is voor iedereen begrijpelijk: alleen maar plaatjes! Het plaatje met de led lampjes waar je niet in mag kijken had wel duidelijker gemogen.

Voor je kunt starten moeten er nog wel 3 plastic reepjes gemonteerd worden in het TriActive LED-mondstuk, dat had misschien ook in de fabriek gedaan kunnen worden.

Zuigt makkelijk en snel en met de handgreep is het goed manoeuvreren. De vloerverlichting maakt dat ik beter zie waar ik nog moet zuigen. De carpet clean is ideaal voor tapijt en zachte vloer. En wat ik echt vernuftig vind is het borsteltje voor bijvoorbeeld de plinten dat, als je de stang eraf haalt, automatisch verschijnt. De zuigkracht is heel goed (instelbaar).

Energie zuinig omdat de stofzuiger uit gaat als je hem even niet gebruikt. Je hoeft niet te bukken want met de afstandsbediening in de handgreep kun je alles regelen, dus ook ideaal voor ouderen.

Gelukkig geen berg accessoires maar wel voor mij bruikbare.

Pluspunten

• energiezuinige stofzuiger
  • display is duidelijk leesbaar
  • snoer van 11 meter
  • stofzak is voor 4 liter
  • allergievriendelijk

Minpunten

• stuiteren bij achteruit gaan met Carpet Clean
  • aanlopende wieltjes

Elwood 27-11-2016 Product paar dagen in bezit

Handigste stofzuiger ooit!

Na decennia gebruik (lees: gewoonte) om voor een klassiek model van Miele te kiezen, toch overgeschakeld op de Philips Performer Pro - en daar bijzonder blij mee! Erg handig toestel, met extreem groot gebruiksgemak: bediening op de steel, ook voor de lichtjes (handig!), verrassend licht (geen gezeul en gesleur meer op de trappen!) De borsteltjes zitten al geïntegreerd op de tuit (makkelijk, niet constant bukken, uithalen, vervangen, wegstoppen!) Bovendien heeft deze stofzuiger een erg handige 'stop-functie' - neerleggen volstaat om uit te schakelen; als je de stang terug opneemt begint hij vanzelf terug! De stofzuiger 'kiest' zelf de aangepaste functie voor de vloer waar je op bezig bent (makkelijker dan constant aan een rad te moeten draaien, waarbij ik uiteindelijk toch maar wat gokte...) Ik was bij aanvang niet overtuigd van het nut van de lichtjes op de zuigkop, maar echt: ineens zie ik alles liggen en heb ik het gevoel dat ik veel beter poets! Ook het formaat van de buis is handig - wat smaller dan ik voorheen gewoon was, zodat ik nu tenminste onder alle kasten en achter m'n verwarmingen geraak zonder te moeten wisselen. Bovendien ontvang je een handige kit bij de stofzuiger - extra zakken, filters ed. Ondanks zijn opvallend grote wielen, toch erg wendbaar - de buis is misschien wat stijver dan ik gewoon was, maar ik veronderstel dat dat voor een groot stuk terug wennen is voor mezelf, en dat dit zichzelf wel zal oplossen. Stevig prijskaartje, dat klopt wel, maar zodanig handig en praktisch dat ik dat het geld eigenlijk echt wel waard vind... Absolute aanrader!

Pluspunten

• Handige verlichting op zuigkop
  • Bediening op steel
  • Automatische stop- en herstartfunctie
  • Geïntegreerd borsteltje op stang
  • Extra kit (zakken, filters...)

Minpunten

• Stevig prijskaartje

muizeken1981 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Ultramoderne stofzuiger met hoog gebruiksgemak!

Deze ultramoderne stofzuiger heeft ledverlichting in de voet waardoor je elk stofje/vuiltje in detail ziet liggen.Ook savonds bij schemering kan je dus alles zien liggen en sla je geen plaatsen over.
De stofzuiger is gemakkelijk om te rijden,hij volgt je overal en rolt vlotjes.Misschien een klein minpuntje is dat de flexibel vast hangt aan het toestel en niet afzonderlijk rond draait,dit is uiteraard een gewoonte.
De telescoop buis kan je loskoppelen en dan heb je meteen een kort stukje met borsteltje eraan om plinten of moeilijk bereikbare plaatsen te stofzuigen.
Wanneer je de stofzuiger enkele tellen niet gebruikt als je bv iets aan het verzetten bent valt hij automatisch uit en start hij ook opnieuw automatisch binnen een bepaalde tijd.Je kan de stofzuiger aan of uitzetten aan het handvat en ook de zuigkracht kan je daar regelen zodat je je niet steeds moet bukken of op 1 been moet balanceren.
De andere opzetstukken zitten allemaal opgeborgen in het toestel zelf zodat je ze steeds bij de hand hebt.
Er zijn ook 2 grote borstels : 1 carpet borstel speciaal voor tapijten en 1 TriActive opzetstuk (met de ledverlichting) voor harde vloeren en tapijten.
Je moet niet snel van zak verwisselen aangezien het een grote zak is en hij ook optimaal gevuld wordt.En het toestel is eveneens voorzien van een Kortom een ultramodern toestel met alles erop en eraan en het gemak van de automatische snoeroproller.Een toestel dat ieder gezin kan gebruiken!Ik ben alvast overtuigd en het toestel is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• led verlichting in voet en toestel
  • goede zuigkracht
  • lang en automatisch snoer
  • veel accessoires
  • automatische stop

Minpunten

• prijs maar hij is het waard