Bosch BGL8440 LABL - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 185 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ingrid 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger, de details verpesten het

De stofzuiger zelf is krachtig en redelijk stil. Ook is hij licht van gewicht en daardoor makkelijk van de trap te dragen. De slang is stevig en kniekt niet. In de doos zit de normale zuigmond en ook een parketzuigmond. De 12 meter snoer (dus 15 meter actieradius) was een specifieke eigenschap waarop we deze stofzuiger geselecteerd hebben.

Echter, een aantal details maken het stofzuigen veel irritanter dan nodig.
- het snoeroprolsysteem werkt door een kort rukje aan het snoer te geven. Als dat per ongeluk gebeurt doordat je met het snoer ergens achter blijft hangen, gaat hij daarna oprollen (soms wordt de stofzuiger zelfs achteruit getrokken).
- de zuigmond is echt veel te zwaar en lomp. Veel van de voordelen van het lichte gewicht gaan verloren doordat je de hele tijd een zware klomp heen en weer aan het sleuren ben.
- de zuigmond laat zich niet van de tapijt naar harde vloer stand verstellen door op de knop te trappen (je hebt het idee dat je het hele ding kapot trapt).
- de zuigmondwielen maken na 4 zuigbeurten nu al een hels krijsend kabaal tijdens zuigen, die het geluid van de stofzuiger zelf ruim overstemmen.
- ook deze fabrikant vindt het een goed idee dat de accessoires met een clip aan de steel hangen. Waardoor je deze telkens verliest als je een keer onder een bank of stoel zuigt.
- de knop bovenop de stofzuiger voor het aan- en uitzetten geeft weinig gevoel of de stofzuiger nu aangeschakeld is of niet. Omdat het ook even duurt voordat de stofzuiger op toeren komt trap je soms meerdere keren.
- En, kunnen er nu echt niet wielen bedacht worden die over het eigen snoer heen rijden als dat in de weg ligt?

Ik raad deze stofzuiger niet aan, jammer dat er geen "niet tevreden, geld terug" mogelijkheid is.

Pluspunten

• zuigkracht
  • licht in gewicht
  • slang
  • lang snoer

Minpunten

• de zuigmond
  • de zuigmond!
  • snoer oprol mechanisme
  • knullige bevestiging assecoires

Robby Naish 31-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Bron van ergernis

We hebben deze stofzuiger nu ongeveer 2 jaar in gebruik en zijn er absoluut niet tevreden over. De reden van aanschaf was de lengte van het snoer.

Dat is meteen ook het enige pluspunt. Als je echter ergens achter blijft hangen dan rolt het snoer weer op en dat is op zijn zachts gezegd gewoon ruk.
Verder schiet de zuigmond vaak los als je bv een kleed zuigt. Is wel redelijk stil maar de zuigkracht is echt niet om over naar huis te spreken.

Kortom, zoek even verder voor een stofzuiger met meer pluspunten.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Geluid

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zuigmond schiet vaak los
  • Log

Peter 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker grote actieradius

Eindelijk een stofzuiger die goed zuigt en waarbij we niet steeds de stekker in aan ander stopcontact moeten steken.

Dick Ottevangers 22-03-2017 Product paar maanden in bezit

Technisch goed maar gebruiksgemak slecht

Deze stofzuiger gekozen vanwege het zeer lange snoer en dat is heerlijk handig, de zuiger is vrij stil en zuigt prima. Er is een aparte zuigmond voor gladde vloeren, die is licht en handzaam en werkt prima. Maar helaas, de slang van de zuiger is net iets te kort om er comfortabel mee te werken, het uiteinde van de slang is een soort pistoolgreep zodat je indirect de slang en losse zuigmonden beweegt. Dat is extra zwaar en onhandig en irriteert steeds opnieuw. Voor de hulpstukken is een klem op de zuigbuis meegeleverd. Niet alleen stoot je die er regelmatig af, maar je hebt ook twee handen nodig om een hulpstuk te pakken, het zit steviger op de klem dan dat de klem op de zuigbuis zit. Jammer maar het maakt deze goede stille zuiger absoluut een afrader.

Pluspunten

• snoerlengte
  • zuigkracht en geluid
  • lichte zuigmond voor gladde vloeren

Minpunten

• slang te kort
  • onhandig vasthouden
  • hulpstukken slecht bevestigd

wanda zonneveld 02-02-2017 Product paar maanden in bezit

Monsterlijke zuigkracht

Had al eerder een bosch stofzuiger gehad, 10 jaar lang. Maar ze worden met de jaren beter. Fantastsich !!!!

t.d. kruik-dekker 02-02-2017 Product paar weken in bezit

stofzuigerBGL8440

Nog niet vaak gebruikt, even wennen aan het geheel, maar eerste indruk is goed, wel wat weinig accessoires. Het 15 mtr. lange snoer is erg prettig

Isabelle 22-01-2017 Product paar weken in bezit

groot bereik.

Fijn groot bereik door het lange snoer, dit was tijdens het uitkiezen van een nieuwe stofzuiger 1 van de grootste reden waarom wij voor deze stofzuiger hebben gekozen. hij heeft een zeer fijne (sterke) zuigkracht en daarnaast "glijd" ie soepel achter je aan. het stofzuig geluid is ook zeer prettig.

A J Schut 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Grote werkgebied

Deze stofzuiger zag er in de winkel goed en stevig uit. In de praktijk is dit ook het geval. Heb nog een andere stofzuiger gekocht, maar werkt en bediend lang niet zo gemakkelijk als de Bosch stofzuiger. Stekker in de stopcontact en je kan het hele huis in een keer doorwerken. We zijn er erg blij mee, een goede aankoop.

Pluspunten

• reikwijdte van de apparaat
  • instelmogelijkheden zuigkracht

Minpunten

• door 4 wielen volgt hij iets minder

Annie 19-01-2017 Product paar maanden in bezit

Krachtige hanteerbare stofzuiger

Zeer tevreden over de capaciteit van de BGL8440. Goed hanteerbaar en makkelijk in gebruik voor ons, ouder echtpaar. Heel blij met het 15 meter lange snoer, wat zichzelf opwindt.

Pluspunten

• lang snoer
  • goed hanteerbaar
  • veel hulpstukken
  • mooi design
  • slang is soepel

Mario 19-01-2017 Product paar weken in bezit

Bosch BGL8440: goede totaalscore

Na uitgebreide selectie waren voor ons van belang: zuigkracht harde vloer, energie, geluid/stilte, lengte snoer en gewicht. Deze Bosch scoort op al deze aspecten erg goed.

Pluspunten

• geluid: 74 dB
  • energie: A
  • lengte snoer: 15m
  • zuigkracht harde vloer: A
  • gewicht: handig te dragen

Minpunten

• zuigkracht tapijt: B

Johan 17-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede zuigkracht

Ik heb deze stofzuiger nu 5 weken in gebruik en hij bevalt prima. Goede zuigkracht ook al is de zak bijna vol. Prettige bediening van aan/uitknop met toerenregeling en het in en uitschuiven van de buis verloopt ook heel soepel. Wat ook zeker handig is de 15 meter lange aansluitsnoer. Kortom een prima stofzuiger voor een nette prijs!!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Bediening

Minpunten

• Houder voor kleine borstel en smalle zuigmond.

Marcel Hampsink 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer goede zuigkracht

Stofzuiger heeft een zeer goede zuigkracht.
Is goed wendbaar.
Makkelijke bediening en geen onzinnige dingen.
Verschillende merken geprobeerd in de winkel maar deze kwam als beste uit de test.
Geen spijt van deze aankoop.

Elzo 16-01-2017 Product paar weken in bezit

STIL EN GOEDE ZUIGKRACHT

Het is een stille stofzuiger met goede zuigkracht en een lang snoer van 15 meter waardoor wij de hele beneden verdieping kunnen stofzuigen vanuit een stopcontact. Wij hebben de stofzuiger te kort om de duurzaaamheid te bepalen. Tot op heden voldoet de stofzuiger aan de verwachting.

Pluspunten

• STIL
  • ZUIGKRACHT
  • 15 METER SNOER
  • WENDBAAR

Minpunten

• DURE STOFZAKKEN

Beninho 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuiger

15 meter kabel, zuinigheid, uitstoot minimaal (klasse A), flexibele slag, lichtgewicht. Prima in gebruik met diverse koppelstukken en aparte laminaatstaander

Myrthe 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Super goede stofzuiger!

Echt een hele fijne stofzuiger. Veel zuigkracht, zuinig, een lang snoer en voor degene die daar om geeft, zelfs energiezuinig. Enige minpunt vind ik dat ik hem snel om trek, omdat hij zo licht is. Dat is echter vast een kwestie van wennen.

Pluspunten

• Zuinig
  • Veel zuigkracht
  • Erg lang snoer
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Trekt hem snel om

W A 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Compacte stofzuiger ,

Compacte , makkelijk wendbare stofzuiger die aanzienlijk minder lawaai maakt dan mijn vorige stofzuiger.
Fraaie vormgeving.

Lenny 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Lang snoer is ideaal

Ik heb weer voor een bosch gekozen omdat de stofzuiger erg fijn is, lekker soepel, en een lang snoer. Dus ik om overal. Onze dochter had de oudere bosch gebruikt om olijf olie mee op te ruimen. Dus nu maar weer een bosch genomen omdat hij goed zuigt en fijn werkt.

Pluspunten

• lang snoer
  • mooie kleur
  • salng stevig

Minpunten

• snoer oprolsysteem

kaya 09-01-2017 Product paar maanden in bezit

Prima stofzuiger

soft wielen zijn zeer handig in gebruik maakt geen herrie en is stil.
en de bumper is ook superhandig!

Pluspunten

• stil
  • bumper

Willem van Boesschoten 09-01-2017 Product paar weken in bezit

beoordeling Bosch stofzuiger

Ik heb via consumentengids voor uw product gekozen. Het apparaat voldoet aan mijn eisen, zuigt goed, is wendbaar, niet teveel geluid en het lange snoer vind ik heel handig. De stofzuiger is licht in gewicht en makkelijk op te tillen.
De zuigslang zou voor mij iets langer kunnen zijn, i.v.m. langere mensen.( zelf 1.90) Tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• zie bovenstaande

Minpunten

• zie bovenstaande

Claudia van den Goorbergh 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

Krachtig

Super stofzuiger. Echte krachtpatser ,vrij stil ,heerlijk lange snoer. En met zijn 4 wielen lekker stabiel.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Flexibele slang
  • Sterke zuigkracht