Bosch BGL8440 LABL - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 198 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ingrid 29-10-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger, de details verpesten het

De stofzuiger zelf is krachtig en redelijk stil. Ook is hij licht van gewicht en daardoor makkelijk van de trap te dragen. De slang is stevig en kniekt niet. In de doos zit de normale zuigmond en ook een parketzuigmond. De 12 meter snoer (dus 15 meter actieradius) was een specifieke eigenschap waarop we deze stofzuiger geselecteerd hebben.

Echter, een aantal details maken het stofzuigen veel irritanter dan nodig.
- het snoeroprolsysteem werkt door een kort rukje aan het snoer te geven. Als dat per ongeluk gebeurt doordat je met het snoer ergens achter blijft hangen, gaat hij daarna oprollen (soms wordt de stofzuiger zelfs achteruit getrokken).
- de zuigmond is echt veel te zwaar en lomp. Veel van de voordelen van het lichte gewicht gaan verloren doordat je de hele tijd een zware klomp heen en weer aan het sleuren ben.
- de zuigmond laat zich niet van de tapijt naar harde vloer stand verstellen door op de knop te trappen (je hebt het idee dat je het hele ding kapot trapt).
- de zuigmondwielen maken na 4 zuigbeurten nu al een hels krijsend kabaal tijdens zuigen, die het geluid van de stofzuiger zelf ruim overstemmen.
- ook deze fabrikant vindt het een goed idee dat de accessoires met een clip aan de steel hangen. Waardoor je deze telkens verliest als je een keer onder een bank of stoel zuigt.
- de knop bovenop de stofzuiger voor het aan- en uitzetten geeft weinig gevoel of de stofzuiger nu aangeschakeld is of niet. Omdat het ook even duurt voordat de stofzuiger op toeren komt trap je soms meerdere keren.
- En, kunnen er nu echt niet wielen bedacht worden die over het eigen snoer heen rijden als dat in de weg ligt?

Ik raad deze stofzuiger niet aan, jammer dat er geen "niet tevreden, geld terug" mogelijkheid is.

Pluspunten

• zuigkracht
  • licht in gewicht
  • slang
  • lang snoer

Minpunten

• de zuigmond
  • de zuigmond!
  • snoer oprol mechanisme
  • knullige bevestiging assecoires

Robby Naish 31-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Bron van ergernis

We hebben deze stofzuiger nu ongeveer 2 jaar in gebruik en zijn er absoluut niet tevreden over. De reden van aanschaf was de lengte van het snoer.

Dat is meteen ook het enige pluspunt. Als je echter ergens achter blijft hangen dan rolt het snoer weer op en dat is op zijn zachts gezegd gewoon ruk.
Verder schiet de zuigmond vaak los als je bv een kleed zuigt. Is wel redelijk stil maar de zuigkracht is echt niet om over naar huis te spreken.

Kortom, zoek even verder voor een stofzuiger met meer pluspunten.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Geluid

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zuigmond schiet vaak los
  • Log

Peter 17-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker grote actieradius

Eindelijk een stofzuiger die goed zuigt en waarbij we niet steeds de stekker in aan ander stopcontact moeten steken.

Mart 21-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne wendbare stofzuiger

Onze werkster wilde graag een nieuwe stofzuiger. Ze bleef erom vragen. toen heben we bij Expert deze super Bosch gekocht. Fijn wendbaar en een goede zuigkracht. Zelfs de lange haren worden uit het tapijt gezogen. Ook handig is de borstel voor het laminaat. En het lange snoer is met onze woonkamer erg fijn. Een perfecte keuze!

Pluspunten

• zuigkracht
  • actieradius

Robert 20-07-2017 Product paar dagen in bezit

Super stofzuiger

Zuigt enorm goed, maakt weinig lawaai, luxe uitstraling, lang snoer van wel 15 meter. Echt een aanrader!
Lengte stang is ook enorm fijn.

Pluspunten

• Zuigt fantastisch
  • Luxe uitstraling
  • Lang snoer van 15 meter

Tineke 17-07-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie stofzuiger

Net opgehaald en meteen geprobeerd,prima zuigkracht,lekker stil.super lang snoer,heel fijn.ligt ook lekker in de hand.eerste indruk,super!!

• Lang snoer
  • Mooi licht apparaat

Tiny Dankier-van der Schans 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

De super stofzuiger

Wat een apparaat: hij zuigt zichzelf aan het tapijt vast. Gelukkig zit er een volumeknop op.
Geweldige zuigkracht. 'k Heb er naar moeten zoeken, maar deze wint het van alle stofzuigers die ik heb gehad!! En ik heb er wat versleten hoor!
Super Super. Ik ben er blij mee !

Paul Peeper 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Lichte en makkelijk rollende stofzuiger

Fijne machine met veel bewegings gemak lang snoer en mooi uiterlijk en kleir en is qua geluid stil je kan onder het stofzuigen gewoon je muziek beluisteren.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Langsnoer
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Zuigmond is fors
  • Op doos staan geen hulpstukken beschreven

Hermpie58 07-06-2017

Kenmerken

Lekker lang snoer, goede zuigkracht, rijdt goed, maar voor mensen met artrose is de slang lastig los te koppelen van de steel.
Oorspronkelijk gepost op www.bosch-home.nl

Youri 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design en werk uitstekend

Goeie stofzuiger, werkt makkelijk en ligt goed in de hand. Komt op moeilijk bereikbare stukken in huis. Is niet zwaar dus makkelijk in ons huis met meerdere verdiepingen. Snoer is 15 meter, top dat ze hieraan gedacht hebben!

Pluspunten

• Desing
  • 15 meter snoer
  • goeie zuigkracht
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• zit geen mondstuk bij met haren

ella vromans 05-06-2017 Product paar weken in bezit

mooi design, strak goede kleur

hele fijne stofzuiger, rijd heel soepel, lang snoer, wendbaar. ziet er "gelikt" uit. voorheen altijd ruzie met het mee rijden van de stofzuiger, deze loopt heel licht en soepel achter je aan. goed zuigkracht, twee verschillende borstels.

Pluspunten

• lang snoer
  • wendbaar
  • licht

Hermpie58 31-05-2017 Product paar dagen in bezit

Zuigkracht

De stofzuiger heeft een goede regelbare zuigkracht en een lekker lang snoer, je komt nu op alle plekken zonder de stekker te hoeven verplaatsen.

Pluspunten

• Sterke zuigkracht
  • Lang snoer

B.J. Daalder 29-05-2017 Product paar dagen in bezit

erg goed, stil en krachtig.

Altijd al een Bosch stofzuiger gehad. Ook met deze nieuwe BGL8440 zijn we weer helemaal tevreden. Stil, krachtig en zuinig in gebruik. Zullen we weer lang plezier van hebben. Aanrader.

Pluspunten

• stil krachtig en zuinig
  • lang snoer van 15 meter

Marcel 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Stofzuiger

Top machine. Prijs met refund echt goed.
Makkelijk en snel in gebruik.
Tov oude machine, helft van de tijd nodig.
Ook met honden, katten en paarden haar.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Volledig

Marcel 26-05-2017 Product paar weken in bezit

Stofzuiger

Top machine. Prijs met refund echt goed.
Makkelijk en snel in gebruik.
Tov oude machine, helft van de tijd nodig.
Ook met honden, katten en paarden haar.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Volledig

Sandra 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch BGL8440 stofzuiger

Super lange snoer kun je overal makkelijk komen. Mooie slang waardoor je niets kunt beschadigen. Voor huisstofmijt ideaal dat je de filter kunt schoonmaken. Goede krachtige stofzuiger

Pluspunten

• Filter schoonmaken
  • Mooi Slang waardoor je niets kunt beschadigen

Dick Ottevangers 22-03-2017 Product paar maanden in bezit

Technisch goed maar gebruiksgemak slecht

Deze stofzuiger gekozen vanwege het zeer lange snoer en dat is heerlijk handig, de zuiger is vrij stil en zuigt prima. Er is een aparte zuigmond voor gladde vloeren, die is licht en handzaam en werkt prima. Maar helaas, de slang van de zuiger is net iets te kort om er comfortabel mee te werken, het uiteinde van de slang is een soort pistoolgreep zodat je indirect de slang en losse zuigmonden beweegt. Dat is extra zwaar en onhandig en irriteert steeds opnieuw. Voor de hulpstukken is een klem op de zuigbuis meegeleverd. Niet alleen stoot je die er regelmatig af, maar je hebt ook twee handen nodig om een hulpstuk te pakken, het zit steviger op de klem dan dat de klem op de zuigbuis zit. Jammer maar het maakt deze goede stille zuiger absoluut een afrader.

Pluspunten

• snoerlengte
  • zuigkracht en geluid
  • lichte zuigmond voor gladde vloeren

Minpunten

• slang te kort
  • onhandig vasthouden
  • hulpstukken slecht bevestigd

wanda zonneveld 02-02-2017 Product paar maanden in bezit

Monsterlijke zuigkracht

Had al eerder een bosch stofzuiger gehad, 10 jaar lang. Maar ze worden met de jaren beter. Fantastsich !!!!

t.d. kruik-dekker 02-02-2017 Product paar weken in bezit

stofzuigerBGL8440

Nog niet vaak gebruikt, even wennen aan het geheel, maar eerste indruk is goed, wel wat weinig accessoires. Het 15 mtr. lange snoer is erg prettig

Isabelle 22-01-2017 Product paar weken in bezit

groot bereik.

Fijn groot bereik door het lange snoer, dit was tijdens het uitkiezen van een nieuwe stofzuiger 1 van de grootste reden waarom wij voor deze stofzuiger hebben gekozen. hij heeft een zeer fijne (sterke) zuigkracht en daarnaast "glijd" ie soepel achter je aan. het stofzuig geluid is ook zeer prettig.