Philips PowerPro Active FC9533

Philips PowerPro Active FC 9530

Draadloos
Philips PowerPro Active FC 9530
8,2 (34)

Beoordeling op basis van 52 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Els VH 19-12-2016 Product paar weken in bezit

superhandige stofzuiger

We hebben deze stofzuiger nu een paar weken en zijn heel tevreden.
Het model is licht en wendbaar en maakt niet veel lawaai, De zuigkracht is erg goed, ookal is het toestel licht. De borstelkop heeft twee zijborsteltjes neemt zo extra veel vuil op. Zuigkracht kan worden aangepast en er zijn ook verschillende borstelkoppen voor verschillende ondergronden. Superhandig zijn de geïntegreerde accessoires, niet meer zoeken naar dat kleine borsteltje want het zit gewoon aan de steel vast!
Het is de eerste keer dat we een stofzuiger zonder zak hebben maar het is zeker een goede zet. Per ongeluk een legostukje van de kinderen opgezogen en zag het zo zitten :) Ook het leegmaken is betrekkelijk proper, naar mijn gevoel properder als met zak.
Het snoer had net ietsje langer gemogen, op zijn kant durf ik hem niet goed transporteren/opheffen omdat ik dan het gevoel heb dat ik de stofbak eruit ga trekken. Maar verder nog geen minpuntjes tegen gekomen.

Pluspunten

• licht en wendbaar
  • stil en goede zuigkracht
  • handige accessoires aan toestel vast
  • zonder zak, proper leeg te maken

Minpunten

• snoer beetje te kort

Instructeurtje 14-12-2016 Product paar weken in bezit

Redelijk goed

De stofzuiger nu zo'n 2 weken in gebruik, en zowel plus als min punten ondekt.
Plus punten vind ik de handige borstel die op de stofzuigermond zit. Hiermee kan je gemakkelijk de plintjes en iets vastgezet vuil opzuigen.
Ook de gewone mond aan de stang, is met borstels. Ook aan de zijkanten, een extratje, wat handig is.
Nadeel vind ik dan wel dat de kop rond van vorm is, en je niet zo makkelijk alle hoekjes mee kan pakken.
Ook een voordeel is dat je geen zakken meer hoeft te kopen. En je na elke beurt de bak er zo uithaalt en kan legen.
Het snoer van deze is zo'n 2 meter korter dan mijn vorige stofuziger. En die 2 meter mis ik net.. ik kan net niet meer de hele woonkamer rond vanuit 1 punt en ook niet meer de boven verdieping en zolder vanuit 1 punt. Maar dat is iets persoonlijks. De meerdere standen zijn prettig, maar ik heb wel het idee dat het hoogste vermogen minder is dan mijn vorige stofzuiger. Maar hij zuigt wel goed.

Pluspunten

• Geen zakken
  • Zuigmond met borstel
  • Geintegreerde borstel op kop

Minpunten

• Dure filters
  • Snoer lengte

Instructeurtje 14-12-2016

Redelijk goed

De stofzuiger nu zo'n 2 weken in gebruik, en zowel plus als min punten ondekt.

Jeroen 11-12-2016 Product paar weken in bezit

Krachtige, handzame stofzuiger

Deze stofzuiger mochten we testen en deze bevalt goed! De stofzuiger is niet zeer compact maar wel fijn in gebruik. Het buizensysteem is uitschuifbaar en ideaal voor lange mensen. De zuigkracht is enorm , waardoor vloerkleden heel schoon worden gezogen. Ideaal met huisdieren!
Zeer prettig is het feit dat de stofzuigerzakken verleden tijd zijn. Je kunt de bak legen en het filter uitspoelen. Maandelijks het foamfilter en 1x per jaar vervang je het filter, zeer duurzaam dus!

Pluspunten

• Geen stofzuigerzak
  • maakt weinig geluid
  • veel zuigkracht

Minpunten

• filter zit snel vol
  • vrij brede stofzuiger

sanderb1980 11-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger met prima zuigkracht, maar mag stiller.

De flexibiliteit, wendbaarheid, lengte van het snoer, legen van de bak. Allemaal dikke prima!

hij lang zijn werk goed doen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Wendbaarheid
  • Mogelijkheden
  • Extra accesoires

Minpunten

• Lawaai

sanderbbb 11-12-2016

Hij zuigt goed maar mocht van mij wel wat stiller zijn

De eerste indruk als je de doos opent; keurig verpakt. veel verschillende borstel en vooral veel gebruiksaanwijzingen. Je ziet dat dit product naar veel landen verscheept wordt. Het is even zoeken om de Nederlandse handleiding te vinden. De quickstart is duidelijk, al zou ik graag op de verpakking per borstel willen zien welk type borstel het betreft.
De stofzuiger voelt erg solide aan en het monteren van de steel plus borstel is een eitje. Wat me gelijk opvalt, is de meubelborstel aan de steel die je uit kunt schuiven. Zo hoef je nooit op zoek naar dat extra opzetstukje. Ideaal! De standen op de steel en stofzuiger (meubel, parket, tapijt) zijn duidelijk, kind kan de was doen.
Eenmaal in gebruik vallen twee dingen op. De enorm goede zuigkracht (hopelijk blijft hij de kracht na verloop van tijd behouden, dat is altijd de vraag bij een zakloze stofzuiger) en het lawaai. Ik had verwacht dat hij stiller zou zijn. Ok, menig stofzuiger maakt herrie, maar zou toch fijn zijn als de buren niet zouden horen dat we aan het zuigen zijn.
Al met al een prima apparaat dat ik zeker aan zou bevelen. Hij is het aankoopbedrag voor nu zeker waard. Hopelijk blijft hij lang zijn werk goed doen.

Jitske1980 11-12-2016

Mooi,goede zuigkracht en erg compleet

Vorige week de Philips Power Cyclone 4 opgehaald. Uit de doos gehaald en eerst bekeken wat er allemaal bij zat. 3 verschilldende mondstukken . Laminaat, vloerkleed en voor beide. Ook op de slang een klein mondstukje voor bijv plinten, vensterbanken. Dezelfde dag uitgeprobeerd . Eerst op onze pvc vloer...erg prettig. De trap met vloerbedekking naar boven ging ook erg goed .Wel mis ik een klein mondstukje voor bijv de trap. Het vloerkleed met de speciale borstel gezogen, daar ben ik niet erg tevreden over. Kan nou niet zeggen dat dat mondstuk meer resultaat geeft als het 2 in 1 mondstuk. Vooral ben ik erg tevreden over dat er geen zak in hoeft. Alleen legen en weer te gebruiken. Het legen vond ik wel even lastig. Maar staat een sticker op de stofzuiger met hoe je de bak er uit moet halen. Al met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Goede zuigkracht, veel hulpstukken, niet te zwaar en model is ook erg mooi.

Marcia 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Super fijne stofzuiger

Deze stofzuiger is echt ideaal. Goed wendbaar, lekker licht en goede zuigkracht. Je neemt hem handig mee de trap op en als je de zuigmond eraf haalt kan je goed in alle hoekjes komen. Alle hulpstukken zijn ideaal zodat je het overal kan gebruiken. En niet onbelangrijk, deze stofzuiger maakt erg weinig lawaai

Sara35 10-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel handige stofzuiger

Ik gebruik deze stofzuiger nu een paar weken en ben erg tevreden. Wat meteen heel erg in de smaak viel bij mij, was het TriActive mondstuk: het is een beetje gebogen, waardoor je makkelijker in hoeken komt en de zijkanten van het mondstuk zijn afgerond. Hierdoor bots je minder hard tegen meubels en randen. Dit toestel is ook stiller dan mijn vorige stofzuiger, zelfs in de derde stand. De zuigkracht is prima: Voor zetels en tapijten zet ik de stofzuiger een standje lager. Stofzakken mis ik absoluut niet: geen gepruts meer! En als ik per ongeluk een klein stukje speelgoed van de kinderen opzuig, zie je dat meteen zitten: crisis vermeden!

Pluspunten

• erg handig mondstuk
  • stil
  • goede zuigkracht
  • zonder zak

Marcia 08-12-2016

Superfijne stofzuiger

Ik heb de stofzuiger nu 1 week in gebruik en ik vind het een ideaal product. Hij is wendbaar en maakt niet veel lawaai. Er zit een goede zuigkracht in. De hulpstukken zijn handig en zonder de stang kun je goed in de hoekjes van de bank of stoel komen om het goed schoon te krijgen. Daarbij is het geen zwaar apparaat, dus makkelijk mee de trap op te nemen

nlambrec 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Efficiënt, krachtig en mooi design

Bij het openen van de doos blijkt direct het prettige kleurenschema op te vallen. Bij de eerste handelingen blijkt ook dat het toestel lekker licht is en goed afgewerkt is. De gebruikte materialen lijken zeer stevig. De accessoires zijn snel en gemakkelijk aangesloten. Jammer misschien is dat er geen plaats voorzien is in de stofzuiger voor de hulpstukken maar dit is geen onoverkomelijk probleem. Qua prestaties moet dit toestel, ondanks het beperkte wattage, zeker niet onderdoen voor oudere modellen die een veelvoud hebben aan wattage. Zowel op harde vloeren en tapijten zijn de prestaties uitstekend te noemen. Als ik dan toch een nadeel moet opnoemen zou dat het snoer zijn dat eigenlijk een tikje te kort is en dat de wendbaarheid van het apparaat nog beter kan.
Hier ga ik de komende jaren veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• lekker licht
  • zeer krachtig en efficiënt
  • prettig kleurenschema
  • voorbeeldige afwerkingskwaliteit

Minpunten

• te kort snoer!
  • niet zo wendbaar, blijft soms haken aan meubelen

KarolienR 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Ik gebruik sinds enkele weken de PowerPro Active stofzuiger zonder stofzak. Dit toestel is een absolute aanrader. Het toestel heeft lage prijs in vergelijkbaar met andere vergelijkbare toestellen. De stofzuiger zorgt voor een goede reiniging van harde vloeren. Het is ook een handig toestel dat niet veel weegt, wat een absoluut pluspunt is. De stofbak kan je makkelijk afnemen en reinigen. Het stof wordt aan één kant van de bak verzameld en glijdt gelijkmatig in de vuilnisbak. Naast het lichte gewicht, zijn ook de handvaten handig om het toestel mee op de trap te nemen. De kleinere hulpstukken zijn bevestigd aan de buis waardoor je ze niet kan kwijt kan geraken. Ze kunnen ook gemakkelijk losgekoppeld worden. Ik beveel dit toestel zeker aan. Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Pluspunten

• handige handvatten voor op de trap
  • lang snoer
  • geen stofzakken
  • licht
  • enorme zuigkracht

Minpunten

• lomp design

Jitske1980 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede zuigkracht, veel hulpstukken

Vorige week de Philips Power Cyclone 4 opgehaald. Uit de doos gehaald en eerst bekeken wat er allemaal bij zat. 3 verschilldende mondstukken . Laminaat, vloerkleed en voor beide. Ook op de slang een klein mondstukje voor bijv plinten, vensterbanken. Dezelfde dag uitgeprobeerd . Eerst op onze pvc vloer...erg prettig. De trap met vloerbedekking naar boven ging ook erg goed .Wel mis ik een klein mondstukje voor bijv de trap. Het vloerkleed met de speciale borstel gezogen, daar ben ik niet erg tevreden over. Kan nou niet zeggen dat dat mondstuk meer resultaat geeft als het 2 in 1 mondstuk. Vooral ben ik erg tevreden over dat er geen zak in hoeft. Alleen legen en weer te gebruiken. Het legen vond ik wel even lastig ,vergeleken met Dyson, gaat dit iets lastiger. Maar staat een sticker op de stofzuiger met hoe je de bak er uit moet halen. Al met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Goede zuigkracht, veel hulpstukken, niet te zwaar en model is ook erg mooi.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • niet te zwaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• Mis het hulpstukje voor bijv traptrede

truivan 07-12-2016 Product paar weken in bezit

PowerPro Active Serie Stofzuiger FC9533/09

Compact, makkelijk op te bergen zowel liggend als staand. Makkelijk te bedienen lichtgewicht dank zij ergonomische handgreep.
Geschikt voor alle oppervlakken (tapijt, stoffen, zetels, parket, vloeren, …) dankzij verschillende bijgeleverde hulpstukken.
Container makkelijk te ledigen en weer gebruiksklaar te maken. De container is telkens goed gevuld, wat wijst op een goede zuigkracht. Geen haar van onze kat meer te bekennen op tapijt.
Verhouding kwaliteit-prijs vind ik optimaal.
Volgende recensie bespreek ik de kwaliteit van de verschillend hulpstukken.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk op te bergen en te bedienen
  • constante zuigkracht
  • zakloos
  • veel hulpstukken

Minpunten

• te kort snoer
  • wieltjes maken nogal lawaai bij verplaatsen

Jessicaaatje 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger

Hele krachtige stofzuiger, die weinig geluid maakt in vervelijking met mijn vorige. De bijgeleverde borstel voor o.a. huisdierharen werkt heel goed tegen de kattenharen in mijn vloerbedekking! Prettig om ook gelijk te zien wat voor troep er toch nog uit mijn (op het oog) schone vloerbedekking gezogen wordt uit . Ondanks dat er geen zak in de stofzuiger zit, geen krachtverlies en ook geen andere nadelen. De stoffilter kan 1 x per maand uitgewassen worden, wat hem nog economischer maakt. De uitstraling van de stofzuiger is modern, door de mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig , Kliksysteem hulpstukken en stang
  • weinig herrie
  • klein
  • extra borstel voor honden/katten haar

Minpunten

• snoer te kort
  • slang te kort

Jessicaatje 06-12-2016

Super stofzuiger

Het apparaat is zeer eenvoudig in elkaar te zetten. Wat gelijk opvalt is de handgreep. Deze is veel langer dan normaal, en zorgt samen met de telescoopsteel dat je fatsoenlijk rechtop kunt stofzuigen. Ook heel handig is de geïntegreerde borstel aan de handgreep. Er zitten 3 verschillende borstels bij en dat is voor ons perfect aangezien we naast de parketvloer ook een groot vloerkleed hebben. De stofbak is eenvoudig te demonteren en te legen. De stofzuiger zelf is verrassend licht, maakt relatief weinig geluid en de (regelbare) zuigkracht is enorm.
Ik zou het wel prettig vinden als de slang en het snoer wat langer zou zijn, maar dit is persoonlijk.

naomivv 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Prettige lichte stofzuiger die goed zijn werk doet!

Wat een fijne lichte stofzuiger! Hij ziet er niet alleen mooi uit maar werkt ook goed. De stang is fijn lang dus hoef niet door mijn knieen te gaan. Hij zuigt alles op wat hij tegenkomt. Daarnaast heeft hij meerdere functies zoals de zuigfunctie voor vloerbedekking en voor parket. Bij parket kom je nu ook goed tussen de richels door de borstel op de stofzuigkop. De stofzuigkop is hoekig waardoor je makkelijk in de hoeken komt.

Pluspunten

• hoekige stofzuigkop
  • lange stang
  • zuigt goed

naomivv 06-12-2016

Het is weer leuk om te stofzuigen!

Wat een fijne lichte stofzuiger! Hij ziet er niet alleen mooi uit maar werkt ook goed. Hij zuigt alles op wat hij tegenkomt. Daarnaast heeft hij meerdere functies zoals de zuigfunctie voor vloerbedekking en voor parket. Bij parket kom je nu ook goed tussen de richels door de borstel op de stofzuigkop. De stofzuigkop is hoekig waardoor je makkelijk in de hoeken komt.

nien82 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Veel opties, krachtig apparaat

Dit apparaat nu ruim een week in huis en al veel mee gestofzuigd. Het is een krachtig apparaat die elk kruimeltje meeneemt. Veel mondstukken, al gebruik ik er waarschijnlijk maar 1. Het mondstuk voor dierenharen is goed werkzaam maar maakt ook veel herrie. Heel handig is de "kruimeldief" op de steel, die het mogelijk maakt om kwetsbare oppervlakken stof te zuigen (vensterbank, kast, bank) Heel jammer is wel dat het snoer te kort is, dit is een grote ergernis vooral bij zo'n handig apparaat. Gemiste kans, maar ik kan er wel mee uit de voeten zo.

Pluspunten

• 3 monstukken
  • kruimeldief op de steel
  • krachtige motor
  • energiezuinig

Minpunten

• te kort snoer

rock14 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer complete stofzuiger met diverse mondstukken.

Prima stofzuiger, de Philips PowerPro Active ( FC9533/09)!
Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in gebruik. Ons gezin bestaat uit 3 kinderen en 2 honden, genoeg stof, zand en haren te vinden.

Ik opende de doos en verbaasde me over de hoeveelheid stofzuigermondstukken (3 stuks; parketvloeren, vloerbedekkingen en 1 voor harde ondergronden met stofborstel op de hoekstukken, welke mijn voorkeur heeft).
We hadden ervoor nog met mijn oude stofzuiger (Miele) de woonkamer gezogen, voordat we met de nieuwe stofzuiger aan de slag gingen. Wat ons verbaasde was de hoeveelheid vuil nog van de vloer af kwam. Dit is mooi te zien dmv de transparante stofemmer.

Mijn oude Miele stofzuiger stonk, de lucht welke de machine naar buiten blaast ruikt naar hond, vies dus, bij dit toestel ruik ik niets, de lucht word niet naar buiten geblazen. Echt een pluspunt.
Het model is vrij compact en door zijn 2 handvaten zowel staand als liggend is hij makkelijk op te pakken. Het toestel is ook licht van gewicht, prettig voor als je er mee naar boven moet lopen.
Met onze oude zuiger konden we de woonkamer niet in 1 keer stofzuigen maar moesten we van stopcontact naar stopcontact verhuizen. Dit hoeft nu niet meer, het snoer is precies goed van lengte.

Nog een pluspunt is het stofborsteltje op de stang zelf, deze kun je naar voren schuiven zodat je bv, de trap of bank kunt uitzuigen. Niks los borsteltje wat je dan weer onder de klep moet opbergen of ergens laat liggen.

Enige nadeel is de powerknop deze reageert slecht, waardoor je harder moet duwen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • meerdere mondstukken
  • zakloos
  • borsteltje op slang

Minpunten

• powerknop