Philips PowerPro Active FC9533/09 - Reviews

A
Nat en/of droog
droog

nlambrec 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Efficiënt, krachtig en mooi design

Bij het openen van de doos blijkt direct het prettige kleurenschema op te vallen. Bij de eerste handelingen blijkt ook dat het toestel lekker licht is en goed afgewerkt is. De gebruikte materialen lijken zeer stevig. De accessoires zijn snel en gemakkelijk aangesloten. Jammer misschien is dat er geen plaats voorzien is in de stofzuiger voor de hulpstukken maar dit is geen onoverkomelijk probleem. Qua prestaties moet dit toestel, ondanks het beperkte wattage, zeker niet onderdoen voor oudere modellen die een veelvoud hebben aan wattage. Zowel op harde vloeren en tapijten zijn de prestaties uitstekend te noemen. Als ik dan toch een nadeel moet opnoemen zou dat het snoer zijn dat eigenlijk een tikje te kort is en dat de wendbaarheid van het apparaat nog beter kan.
Hier ga ik de komende jaren veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• lekker licht
  • zeer krachtig en efficiënt
  • prettig kleurenschema
  • voorbeeldige afwerkingskwaliteit

Minpunten

• te kort snoer!
  • niet zo wendbaar, blijft soms haken aan meubelen

KarolienR 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Ik gebruik sinds enkele weken de PowerPro Active stofzuiger zonder stofzak. Dit toestel is een absolute aanrader. Het toestel heeft lage prijs in vergelijkbaar met andere vergelijkbare toestellen. De stofzuiger zorgt voor een goede reiniging van harde vloeren. Het is ook een handig toestel dat niet veel weegt, wat een absoluut pluspunt is. De stofbak kan je makkelijk afnemen en reinigen. Het stof wordt aan één kant van de bak verzameld en glijdt gelijkmatig in de vuilnisbak. Naast het lichte gewicht, zijn ook de handvaten handig om het toestel mee op de trap te nemen. De kleinere hulpstukken zijn bevestigd aan de buis waardoor je ze niet kan kwijt kan geraken. Ze kunnen ook gemakkelijk losgekoppeld worden. Ik beveel dit toestel zeker aan. Maximale kwaliteit voor een minimale prijs!

Pluspunten

• handige handvatten voor op de trap
  • lang snoer
  • geen stofzakken
  • licht
  • enorme zuigkracht

Minpunten

• lomp design

Jitske1980 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede zuigkracht, veel hulpstukken

Vorige week de Philips Power Cyclone 4 opgehaald. Uit de doos gehaald en eerst bekeken wat er allemaal bij zat. 3 verschilldende mondstukken . Laminaat, vloerkleed en voor beide. Ook op de slang een klein mondstukje voor bijv plinten, vensterbanken. Dezelfde dag uitgeprobeerd . Eerst op onze pvc vloer...erg prettig. De trap met vloerbedekking naar boven ging ook erg goed .Wel mis ik een klein mondstukje voor bijv de trap. Het vloerkleed met de speciale borstel gezogen, daar ben ik niet erg tevreden over. Kan nou niet zeggen dat dat mondstuk meer resultaat geeft als het 2 in 1 mondstuk. Vooral ben ik erg tevreden over dat er geen zak in hoeft. Alleen legen en weer te gebruiken. Het legen vond ik wel even lastig ,vergeleken met Dyson, gaat dit iets lastiger. Maar staat een sticker op de stofzuiger met hoe je de bak er uit moet halen. Al met al ben ik erg tevreden over deze stofzuiger. Goede zuigkracht, veel hulpstukken, niet te zwaar en model is ook erg mooi.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • niet te zwaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• Mis het hulpstukje voor bijv traptrede

truivan 07-12-2016 Product paar weken in bezit

PowerPro Active Serie Stofzuiger FC9533/09

Compact, makkelijk op te bergen zowel liggend als staand. Makkelijk te bedienen lichtgewicht dank zij ergonomische handgreep.
Geschikt voor alle oppervlakken (tapijt, stoffen, zetels, parket, vloeren, …) dankzij verschillende bijgeleverde hulpstukken.
Container makkelijk te ledigen en weer gebruiksklaar te maken. De container is telkens goed gevuld, wat wijst op een goede zuigkracht. Geen haar van onze kat meer te bekennen op tapijt.
Verhouding kwaliteit-prijs vind ik optimaal.
Volgende recensie bespreek ik de kwaliteit van de verschillend hulpstukken.

Pluspunten

• compact
  • makkelijk op te bergen en te bedienen
  • constante zuigkracht
  • zakloos
  • veel hulpstukken

Minpunten

• te kort snoer
  • wieltjes maken nogal lawaai bij verplaatsen

Jessicaaatje 07-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger

Hele krachtige stofzuiger, die weinig geluid maakt in vervelijking met mijn vorige. De bijgeleverde borstel voor o.a. huisdierharen werkt heel goed tegen de kattenharen in mijn vloerbedekking! Prettig om ook gelijk te zien wat voor troep er toch nog uit mijn (op het oog) schone vloerbedekking gezogen wordt uit . Ondanks dat er geen zak in de stofzuiger zit, geen krachtverlies en ook geen andere nadelen. De stoffilter kan 1 x per maand uitgewassen worden, wat hem nog economischer maakt. De uitstraling van de stofzuiger is modern, door de mooie vormgeving.

Pluspunten

• Krachtig , Kliksysteem hulpstukken en stang
  • weinig herrie
  • klein
  • extra borstel voor honden/katten haar

Minpunten

• snoer te kort
  • slang te kort

naomivv 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Prettige lichte stofzuiger die goed zijn werk doet!

Wat een fijne lichte stofzuiger! Hij ziet er niet alleen mooi uit maar werkt ook goed. De stang is fijn lang dus hoef niet door mijn knieen te gaan. Hij zuigt alles op wat hij tegenkomt. Daarnaast heeft hij meerdere functies zoals de zuigfunctie voor vloerbedekking en voor parket. Bij parket kom je nu ook goed tussen de richels door de borstel op de stofzuigkop. De stofzuigkop is hoekig waardoor je makkelijk in de hoeken komt.

Pluspunten

• hoekige stofzuigkop
  • lange stang
  • zuigt goed

nien82 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Veel opties, krachtig apparaat

Dit apparaat nu ruim een week in huis en al veel mee gestofzuigd. Het is een krachtig apparaat die elk kruimeltje meeneemt. Veel mondstukken, al gebruik ik er waarschijnlijk maar 1. Het mondstuk voor dierenharen is goed werkzaam maar maakt ook veel herrie. Heel handig is de "kruimeldief" op de steel, die het mogelijk maakt om kwetsbare oppervlakken stof te zuigen (vensterbank, kast, bank) Heel jammer is wel dat het snoer te kort is, dit is een grote ergernis vooral bij zo'n handig apparaat. Gemiste kans, maar ik kan er wel mee uit de voeten zo.

Pluspunten

• 3 monstukken
  • kruimeldief op de steel
  • krachtige motor
  • energiezuinig

Minpunten

• te kort snoer

rock14 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer complete stofzuiger met diverse mondstukken.

Prima stofzuiger, de Philips PowerPro Active ( FC9533/09)!
Ik heb de stofzuiger nu 2 weken in gebruik. Ons gezin bestaat uit 3 kinderen en 2 honden, genoeg stof, zand en haren te vinden.

Ik opende de doos en verbaasde me over de hoeveelheid stofzuigermondstukken (3 stuks; parketvloeren, vloerbedekkingen en 1 voor harde ondergronden met stofborstel op de hoekstukken, welke mijn voorkeur heeft).
We hadden ervoor nog met mijn oude stofzuiger (Miele) de woonkamer gezogen, voordat we met de nieuwe stofzuiger aan de slag gingen. Wat ons verbaasde was de hoeveelheid vuil nog van de vloer af kwam. Dit is mooi te zien dmv de transparante stofemmer.

Mijn oude Miele stofzuiger stonk, de lucht welke de machine naar buiten blaast ruikt naar hond, vies dus, bij dit toestel ruik ik niets, de lucht word niet naar buiten geblazen. Echt een pluspunt.
Het model is vrij compact en door zijn 2 handvaten zowel staand als liggend is hij makkelijk op te pakken. Het toestel is ook licht van gewicht, prettig voor als je er mee naar boven moet lopen.
Met onze oude zuiger konden we de woonkamer niet in 1 keer stofzuigen maar moesten we van stopcontact naar stopcontact verhuizen. Dit hoeft nu niet meer, het snoer is precies goed van lengte.

Nog een pluspunt is het stofborsteltje op de stang zelf, deze kun je naar voren schuiven zodat je bv, de trap of bank kunt uitzuigen. Niks los borsteltje wat je dan weer onder de klep moet opbergen of ergens laat liggen.

Enige nadeel is de powerknop deze reageert slecht, waardoor je harder moet duwen.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • meerdere mondstukken
  • zakloos
  • borsteltje op slang

Minpunten

• powerknop

Martijn77 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Een uitstekende stofzuiger

Ik heb de stofzuiger 2 weken in bezit en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Wat mij opviel bij het uitpakken was dat er extra stofzuigermonden bij zaten voor zowel iedere vloer.

Helemaal top vind ik het handvat met borstel wat lekker efficient werkt, zonder dat je weer op zoek bent naar de losse borstel. Stang los , borstel naar voren schuiven en makkelijk en snel bijvoorbeeld je bank zuigen.

De stofzuiger zuigt goed en gemaakt van stevige materialen, voelt robuust aan.

Enige puntje , maar dat hebben heel veel stofzuigers, is dat het stroom snoer niet al te lang is.

De Philips stofzuiger is een goed apparaat, doet wat hij moet doen en is zeer compleet.
Ik heb hiervoor een (duurdere) Dyson gehad, maar deze Philips doet er niet voor onder.
Al met al een tevreden gebruiker.

Pluspunten

• Zakloos
  • Robuust
  • Standaard zeer compleet

Minpunten

• Redelijk kort snoer

Cindyke 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Vuile vloer? Voor Philips geen probleem!

Ik heb deze stofzuiger ondertussen enkele weken in huis en ik mag wel zeggen dat hij mijn beste maatje is geworden. Met kleine voetjes die in huis rondtrippelen en een hond die constant binnen en buiten loopt is het niet te verwonderen dat mijn mooie vloer er dagelijks vies en vuil bijligt! Maar met deze stofzuiger is het dus geen probleem meer! Hij zuigt perfect van de eerste keer alles op. Je hoeft geen 2 keer over hetzelfde plaatsje heen te gaan om al het vuil mee te nemen want dit doet hij met gemak van de eerste keer al! Dit zorgt ervoor dat het stofzuigen snel klaar is waardoor er tijd overblijft om iets leuks te doen! Ik kan mijn maatje niet meer missen!!! Superkoop!!!

Pluspunten

• snel
  • stil
  • netjes

Risje76 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende zuigkracht. Ideaal metj huisdieren

Fijne stofzuiger met een uitstekende zuigkracht. Ideaal als je huisdieren hebt. Diverse mondstukken voor tapijt, harde vloeren en kleine oppervlaktes zoals trap. Wendbaar en compact. Niet te zwaar om te tillen. Kortom zeker aan te raden

missbeautyetc 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Lichte, compacte stofzuiger ideaal als je husidieren hebt.

Ik was op zoek naar een tweede, lichte stofzuiger zonder stofzuigerzak. En deze heb ik gevonden in de Philips PowerPro Active. Een lichte, makkelijk wendbare stofzuiger die alle stof, haren en kattenbakkorrels snel en makkelijk opneemt. Geen stofzuigerzak nodig en de bak van de stofzuiger is snel en makkelijk leeg te maken. Ik ben fan!

Pluspunten

• geen zak
  • licht en wendbaar

Koen V 06-12-2016 Product paar weken in bezit

krachtig en handig, een aanrader

Een reuze handig toestel met drie verschillende mondstukken voor elk type ondergrond. Het mondstuk voor tapijt en dierenhaar is een ware turbo! alle kleine haartjes van onze katten, die vroeger met veel handenarbeid verwijderd moesten worden, verdwijnen nu als sneeuw voor de zon.
Het is mijn eerste stofzuiger zonder zak, en ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder negatief tegen deze werkwijze aankeek, maar dat is volledig onwaar gebleken. Na het kuisen de container leegmaken in de vuilbak en niet alleen je huis maar ook je toestel is proper. en je bespaart nog op zakken kopen.
Een absolute aanrader. Het toestel is krachtig, stil, handig in gebruik.

Pluspunten

• diverse mondstukken
  • accessoires hangen vast aan toestel
  • zonder zak

paramarc 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger!

Het is een goede stofzuiger. Ik had eerst een stofzak stofzuiger, was vooraf een beetje huiverig om de stofcontainer leeg te maken. Bang dat al het stof door de kamer zou vliegen. Dit was echt niet het geval, het legen van de stofcontainer gaat snel, eenvoudig en vooral stofloos. En nooit meer stofzakken kopen, super dus! Verder blijft de stofzuiger zijn zuigkracht behouden, ook al is de stofcontainer bijna vol. Met twee katten en twee kinderen moet hier iedere dag gezogen worden, haren worden in no time opgezogen van het tapijt en kruimels zijn al helemaal geen probleem. En je hebt eer van je werk aangezien kunt zien hoeveel je vandaag hebt opgezogen :)
Kortom, ik ben er blij mee. Deze stofzuiger maakt het huishouden een stuk gemakkelijker.

Pluspunten

• Zuigt goed

Gadget79 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger met veel accessoires super met huisdieren

Product werkt uitstekend en er zijn veel hulpstukken voor handen enige die ik mis is een hulpstuk om de trap mee te doen. zuigkracht is goed en blijft goed word niet veel minder als de opvangbak bijna vol zit.

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • goed als je huisdieren hebt

Minpunten

• mist kop voor bv trap stofzuigen

Marsha 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Handige stofzuiger

Ik geef de stofzuiger een 7 hij is handig ingebruik al zou ik het fijner vinden als het snoer wat langer is. Verder is ie lekker licht dus fijn als ik de trap aan het stofzuigen ben de stof bak is ook heel makkelijk te ontkoppelen en alle extra opzetstukken zijn ook handig al vind ik dat extra hulpstuk aan de buis niet zo fijn met zn zachte borstel

Pluspunten

• Geen zak
  • Handig in gebruik en licht

Minpunten

• Te kort snoer

dgoossens 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Prijs/kwaliteit zeer goede stofzuiger

We hebben de stofzuiger ongeveer een week in gebruik.
De zuigkracht lijkt inderdaad constant te blijven, dus dit is een groot voordeel tov een stofzuiger met zak.
De opzetborstel om de vloer te stofzuigen is handig in gebruik, en neemt het stof goed op.
Kleine borstel is ondanks de ronde mond handig om bv een zetel te stofzuigen.

Pluspunten

• Contstante zuigkracht
  • zakloos
  • makkelijk op te bergen (vrij klein)
  • ondanks vrij laag Wattage goede resultaten
  • Speciale borstel voor parket.

Minpunten

• Opvangbak niet echt makkelijk te verwijderen.
  • Geen klein plat borsteltje aanwezig
  • ronde opzetborstel zit vast aan stang
  • vrij veel lawaai na opzuigen v bv steentje

LeVedeBe 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte zuigkracht, wel enkele nadelen

De Philips PowerPro Active zuigt perfect al het stof en zwaardere vuiltjes op.
Een stofzuiger zonder zak, geeft een enorm gebruiksgemak!
De container is heel gemakkelijk te ledigen en weer gebruiksklaar te maken.
Nadeel lijkt me toch:
- iets te kort snoer
- geluid van de wieltjes onderaan het mondstuk
- de grote wielen van de stofzuiger zijn niet wendbaar.

Pluspunten

• zuigt perfect
  • geen zak meer nodig!
  • veel hulpstukken

Minpunten

• kort snoer
  • geluid van de wieltjes onderaan het mondstuk

christelleke 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

Handige lichte stofzuiger

Deze Philips PowerPro Active stofzuiger is, mede door zijn licht gewicht en handige handgrepen, handig in gebruik en overal gemakkelijk meeneembaar en op te heffen. De grote wielen zorgen dat hij gemakkelijk wendbaar is en soepel meerolt. De borstels aan de zijkanten en het standaardmondstuk (die een hoek vormt in het midden) zijn erg handig om hoeken en moeilijk bereikbare plaatsen stofvrij te krijgen. De stofzuiger is zowel bruikbaar op laminaat als op gewone tegelvloeren, tapijten en zetels. De vele hulpstukken maken licht werk. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht, ook voor hondenhaar. Het reservoir is gemakkelijk te ledigen en je hebt geen stofzuigzakken meer nodig. Er is een handige eenvoudige gebruiksaanwijzing met tekeningen toegevoegd. Gemakkelijk op te bergen, zowel liggend als staand.
Enige nadeel is het iets te korte snoer.

Pluspunten

• licht gewicht
  • gemakkelijk in gebruik
  • gemakkelijk wendbaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• iets te korte snoer

lidd 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede stofzuiger met veel zuigkracht

Goede stofzuiger. Heel compact. Grote zuigkracht. (wel minder dan Miele 3) maar dan ook wel goedkoper. Veel accessoires extra. Jammer dat er zo een korte draad bijzit.

Pluspunten

• veel accessoires
  • prijs kwaliteit
  • grote zuigkracht
  • compact

Minpunten

• korte draad