Rowenta Sledestofzuiger Silence Force 4A Donkerblauw RO6441 blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 71 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta Sledestofzuiger Silence Force 4A Donkerblauw RO6441 blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Bino 11-06-2017

Rowenta silene force

Ik vind dit na 6 maand in gebruik nog steeds een fantastisch toestel , stil krachtig wendbaar , top. Alleen jammer dat er geen opbergvak voor de hulpstukken is . Het superlange snoer is dan weer een zeer groot gemak.

Bien 21-02-2017

Super krachtige stofzuiger

Nu een paar maand in mijn bezit en ik vind dit nog steeds een super toestel , veel minder geluid , makkelijk wendbaar , lang snoer!

Pluspunten

• Lang snoer
  • Wendbare wielen
  • Makkelijk in gebruik door de hulpstukken
  • Borstel aan handvat

Minpunten

• Geen opbergruimte voor hulpstukken,

Twistertje 20-11-2016

Betrouwbare kracht

Ik ben erg blij met deze stofzuiger: in vergelijking met de vorige kost het mij slechts de helft van de tijd om het huis schoon te maken! We hebben een poes en een hond die heel wat haar achter laten, wat we met deze stofzuiger probleemloos weg krijgen. Ook de accessoires die bij de stofzuiger geleverd worden dragen hier een steentje in bij. Een topper, met als enige nadeel dat hij zwaar in de hand ligt en het op zich een zwaar toestel is.

Pluspunten

• Vrij stil maar krachtig
  • Lang snoer, rolt snel op/af
  • Verschillende standen
  • Zuigt ook dierenharen vlot op
  • Handige accessoires

Minpunten

• Zwaar
  • Steel ligt zwaar in de hand

Longfils 20-11-2016

Krachtige en stille stofzuiger

Heel tevreden over deze stofzuiger. Zuigt heel krachtig, zowel op vloeren als op tapijt en dit een stuk stiller dan een andere stofzuiger. Ik dacht wel dat het nog stiller ging zijn, pos loopt nog steeds weg :-)
Ook een lange steel met handvat - was even wennen - maar is idd veel beter om je rug te sparen, ook het snoer is lang genoeg (ook belangrijk vind ik!) Even getwijfeld over de aankoop, is toch wat duurder, maar zeer tevreden toch voor dit model te zijn gegaan!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Heel wendbaar
  • Ergonomisch
  • Redelijk stil

Minpunten

• Duurder in aankoop

SofieD 16-11-2016

Supertevreden!

Ik ben absoluut fan van deze stofzuiger! Superwendbaar, een lang snoer, een handig borsteltje op de buis, prima zuigkracht... Alleen de naam 'Silence Force' is me een beetje een raadsel: ik vind het toestel niet echt stil te noemen (of misschien was mijn vorige ook een stil model?).

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • lang snoer
  • superwendbaar
  • handig borsteltje op de buis

Catherine 16-11-2016

goede prijs kwaliteit verhouding

Deze stofzuiger doet wat er verwacht wordt.
Handige geïntegreerde borstel in de steel, echter haartjes staan na een paar keer gebruiken al naar buiten.
Grootste troef is de ergonomische steel.
Rolt vlot over de vloer met wieltjes in alle richtingen, echter "buik" van de stofzuiger is zeer statisch geladen en trekt enorm veel stof aan.

Pluspunten

• ergonomische steel

Minpunten

• statisch geladen onderzijde

Stine 14-11-2016

Ik ben reeds 8 jaar gebruiker van een Silence Force stofzuiger. Het eerste model was een log geval, deze versie is een stuk lichter, wendbaarder en heeft een langere draad. Hij zuigt moeiteloos gras, mos, fijne steentjes, kruimels, papier en plastic op. Een geweldig pluspunt is zijn geluidsvolume dat een stuk minder is dan zijn concurrenten. Enige minpunt : de zuigmond mag voor mij terug een driehoekig model worden want dat is nog handiger !!! Ik zou hem aanraden ! Heb hem uitgebreid getest bij mijn klanten en vind dit een stofzuiger met een goeie prijs/kwaliteitsverhouding !

Pluspunten

• ergonomische steel
  • licht hanteerbaar
  • goeie wendbaarheid

Aurélie 12-11-2016

Stille stofzuiger, maar wat zwaar en te weinig kracht

De eerste belofte, om stil te zijn, wordt zeker gewaarborgd. De tweede belofte, de kracht, die lost niet volledig alle verwachtingen in.
De stofzuiger is makkelijk in elkaar te steken als je hem uit de doos haalt, zelfs geen handleiding voor nodig, het wijst zichzelf heel goed uit.
De elektrische snoer is een zeer lange draad (langer dan wat ik nu heb). De staaf waar je de borstel aan bevestigt, is ook van goede lengte, schuif makkelijk in en uit elkaar.
De flexibuis heeft op het einde een tussenstuk, soort handvat, waar je een zachte ronde borstel of hebt, of een lange smalle mond. De zachte borstel is heel handig om dingen mee af te stoffen, zoals uw plinten, lampenkappen, lage tafeltjes of kasten. Voor iets hogere tafels of vensterbanken moet je je stofzuiger wel dragen. Dat tussenstuk is echt wel SUPER!!! Niet meer 20 verschillende dingen in de hand en eerst alles moeten afstoffen met een onhygiënische stoffer. Door het feit dat je de voet met buis met zo’n gemak afhaalt en opzet is het echt geen last of moeite om de kleine dingen er ook bij te nemen terwijl je je vloer of tapijt doet.
Enige minpunt is dat de haartje aan dat vast stuk heel zacht zijn en je daardoor al snel tegen het plastic element zit, wat op gevoelige oppervlakten voor schreven zou kunnen zorgen.
Een ander minpunt is dat je dat handvat met die borstel niet kan afhalen, of ik het toch niet gevonden hoe je de buis rechtstreeks aan de flexibuis vastmaakt. Op zich niet echt een probleem maar wel als je bijvoorbeeld je auto of kleine smalle openingen wil stofzuigen, dan zelfs met het smalle opzetstuk heb je niet voldoende flexibiliteit of geraak je er niet.
Er zijn voldoende accessoires voorzien om alle mogelijke oppervlakten te stofzuigen. Je kan de kracht van de stofzuiger ook instellen in functie van de ondergrond die je behandelt. Dat kan aan de motor zelf, maar ook aan het handvat, wat zeer handig is. Zelfs op de zwaarste stand maakt hij amper geluid, een groot verschil met onze stofzuiger.
De stofzuiger heeft een rubber/plastic omranding aan de zijkant. Het is niet echt rubber, dat schokdempend werkt, maar het zal toch wel wat deuken in de muren opvangen.
Wat de zuigkracht betreft, heb ik moeten vaststellen dat je een paar keer op dezelfde plaats moet teruggaan alvorens je alle kruimeltjes meehebt.
Heel raar, want als je de zetel stofzuigt, dan neemt hij wel je stof mee, of je gordijn zit er ook heel snel in en je mag trekken om het eruit te trekken.
Besluit:
Al bij al is het een hele goede stofzuiger.
Hij is supergemakkelijk in gebruik en je die borstel en smalle mond verwerkt in het handvat is zo SUPER handig.
Hij weegt wel net iets te zwaar, voor een huis met veel trappen zoals dat van ons.
Onze criteria zijn namelijk: lichte stofzuiger, krachtig, en flexibel die ook in de kleinere hoekjes kan.
Deze stofzuiger beantwoordt voor ons niet alle criteria.
Moest hij krachtiger geweest zijn, zou ik nog overwogen hebben om hem te houden, zelfs met het minpunt van het feit dat hij met dat vaste handvat niet in de kleine hoekjes of gleufjes geraakt, of minder gemakkelijk is voor de auto.

Pluspunten

• stil
  • handvat met borstel
  • lange stroomsnoer

Minpunten

• niet voldoende kracht
  • te zwaar
  • handvat niet voor kleine openingen of auto

CharlesF 10-11-2016

De stofzuiger is van een degelijke kwaliteit, stevig en met de nodige hulpstukken. De handgreep is zeer ergonomisch. Hij is stiller dan een andere stofzuiger: je kan nog praten met elkaar en de hond loopt niet weg, maar echt heel stil is zo'n stofzuiger nooit natuurlijk. Ik vind de stofzuiger ook nogal zwaar, zeker om mee op en af de trap te gaan. Dat komt de wendbaarheid ervan ook niet ten goede. In globo is het echt wel een kwalitatief toestel dat tegen een stootje kan.

Pluspunten

• iets stiller
  • handige handgreep
  • stevig

Minpunten

• nogal zwaar

Ekna 09-11-2016

Ik heb deze stofzuiger een kleine 2 weken in gebruik. Hij is minder stil en zwaarder dan ik had verwacht. De stand is makkelijk instelbaar. Op de stilste stand is hij inderdaad erg stil, maar zuigt hij ook amper. Op ons vast tapijt op de trap zuigt hij erg goed, op het parket met kieren zuigt hij minder goed dan onze vorige stofzuiger. Het lange snoer is zeker een pluspunt! Onze vorige slede was kleiner, en daardoor beter wendbaar. Deze stofzuiger komt ons nog log en moeilijk wendbaar over. Het ergonomische handvat is een pluspunt voor de rug, maar erg zwaar voor de arm.

Pluspunten

• lang snoer
  • kleine borstel aan handvat
  • goede kwaliteit op kort vast tapijt

Minpunten

• zwaar
  • geen opbergvak voor bijkomende accessoires
  • zuigkwaliteit op harde vloer met kieren

SkippyCat 08-11-2016

Ik heb het toestel nu ondertussen 14 dagen in gebruik en ben er heel tevreden over. Zeer handig en dankzij de diverse opzetstukken zowat overal inzetbaar. Het lawaai is minimaal, maar toch iets luider dan ik verwacht had. De zuigkracht is dat wat men kan verwachten van een toestel voor huiselijk gebruik. Een lange draad zodat ik ook makkelijk mijn auto, die op de oprit staat, onder handen kan nemen. Een aanrader!

Pluspunten

• ergonomisch
  • diverse hulpstukken
  • Lang snoer
  • beperkte lawaaihinder

Minpunten

• de prijs mag net iets lager

testertje15 08-11-2016

iets stillere stofzuiger

Deze stofzuiger is nu een aantal weken in mijn bezit. Hij is eenvoudig in gebruik, alles wijst zichzelf uit. Ik vind de ergonomische greep een grote meerwaarde, hierdoor vind ik de stofzuiger heel wendbaar. Bovendien is de zuigmond gemakkelijk los te maken van de stang, op die manier werk je een stuk vlotter bij het opzuigen van vuil in kleinere holtes. De steel is eenvoudig in lengte aanpasbaar waardoor dat er vlot kan overgeschakeld worden binnen gezinsleden met een verschillend gestalte. De knoppen aan het handvat zijn gemakkelijk te bedienen, op die manier kun je snel de zuigkracht aanpassen aan de ondergrond. De zak kan eenvoudig geplaatst en vervangen worden. De lengte van het snoer is bovendien een meerwaarde. De stofzuiger is iets stiller dan stofzuigers die ik eerder gebruikte. Voor mij is er 1 groot minpunt aan deze stofzuiger nl. ik vind dat de stofzuiger zich te veel vast zuigt aan de tapijten bij het stofzuigen. Om tapijten te reinigen vind ik deze stofzuiger minder handig.

Pluspunten

• lang snoer
  • ergonomische greep
  • steel is gemakkelijk aanpasbaar in lengte
  • relatief stille stofzuiger
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• iets duurder
  • zuigt zich teveel vast bij stofzuigen van tapijten

chrissie2 08-11-2016

Stille Rowenta stofzuiger

Het toestel heeft een goede zuigkracht en is toch iets stiller dan mijn andere stofzuiger.
Dit is vooral heel aangenaam (ook voor onze buren),want we wonen in een klein appartementsgebouw.
De accessoires zijn handig en doeltreffend, vooral het stuk dat je kan in en uitschuiven met het kleine borsteltje is heel handig!Het handvat is handig ,maar ik vind het nogal vrij stug in handeling bij het stofzuigen, buis is niet soepel genoegen te kort, stofzuiger is nogal vrij zwaar. Heel handig op mijn parket, bij de tapijten is het nog wennen en ben ik nog niet zo tevreden. Lang snoer is een pluspunt.
De hepa filter vind ik zeker een pluspunt en je merkt duidelijk het verschil met een gewone stofzuiger.
Tevreden over deze stofzuiger, maar duur in aankoop.

Pluspunten

• lang snoer
  • handige tool in buis verwerkt
  • regelingen aan het handvat

Minpunten

• vrij korte slang
  • redelijk zwaar toestel
  • duur in aankoop

brittyana 08-11-2016

Ik heb deze nu ongeveer 2 weken in mijn bezit en vind het echt overduidelijk dat deze stiller stofzuigt dan de vorige (miele). En hij heeft een hele sterke zuigkracht, die je kan bepalen door welk soort ondergrond je aan het stofzuigen bent. Er zijn ook verschillende hulpstukken bij waardoor je eigenlijk alles wat je maar kan bedenken kan stofzuigen. Dus voor mij is dit een ideale stofzuiger.

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • stiller
  • snoer is lang genoeg
  • verschillende hulpstukken

Ann8750 07-11-2016

Weinig bewegingsvrijheid

Ik dacht dat de Rowenta mijn verwachtingen zou inlossen maar dat is alles behalve waar. Het grootste pluspunt van deze stofzuiger is dat hij een lang oprolsnoer heeft en daar stopt het dan ook bij. Waar ik me heel erg over erger is het feit dat de slang zo kort is en ik ben daardoor belemmerd. Dus weinig bewegingsvrijheid, van de minste stap dat je verzet trek je aan de stofzuiger, ook de wieltjes rollen voor mijn part niet flexibel genoeg, dat vindt ik persoonlijk een belemmering in mijn bewegingen. Wat me ook erg stoort is het feit dat hij zoveel lucht blaast aan de bovenkant van het toestel, de lucht wordt naar voor geblazen en komt vaak in mijn gezicht terecht. Het toestel heeft ook geen opbergvak om het kleine hulpstuk in op te bergen.

Pluspunten

• Lang oprolsnoer
  • Instelbare zuigkracht

Minpunten

• Korte flexibele slang
  • Wieltjes lopen vrij stug
  • Veel lucht uitstoot bovenaan
  • Geen opbergvak voor accessoires

missa30 06-11-2016

krachtige en stillere stofzuiger

Is stiller dan andere stofzuigers (maar maakt natuurlijk wel lawaai). Grote zuigkracht. Handige stang: makkelijk in- en uitschuifbaar, ingebouwde zetelborstel, speciale handgreep.

Pluspunten

• stiller dan andere stofzuigers
  • grote zuigkracht
  • lang snoer
  • handige stang

Minpunten

• prijs
  • gewicht

Fanny_85 06-11-2016

eenvoudig gebruik, zwaar maar stil en makkelijk op te bergen

De stofzuiger heeft veel zuigkracht, misschien teveel want manoeuvreren over vloer is nogal lastig voor de armen omdat hij zo hard zuigt. Hij is ook tamelijk zwaar, maar wel gemakkelijk te dragen op trap vb. Alle knopen zijn duidelijk aangeduid wat je er wel/ niet mee kan doen. Het is de eerste keer dat ik een stofzuiger heb waarbij de draad vanzelf 'verlengt' bij het niet volledig uitrollen. De draad trekt zich ook vlot terug in het toestel.
Wat ik mis is een soort 'mattenklopper' wat op mijn vorige stofzuiger wel zat en dit was heel gemakkelijk om de stoffen zetel grondig te reinigen (stof eruit kloppen en opzuigen).
Donkerblauw is erg mooi qua design en stofzuiger is makkelijk op te bergen door stang aan toestel te bevestigen. Ook zak is eenvoudig te vervangen. Hij is inderdaad erg stil. Ik kan perfect nog horen als mijn kinderen iets zeggen tegen me. Converseren tijdens het stofzuigen is mogelijk :-)

Pluspunten

• stil
  • makkelijk op te bergen
  • eenvoudig in gebruik
  • grote zuigkracht

Minpunten

• prijzig
  • zwaar

Vanessa 06-11-2016

Superzuigkracht, wezenlijk stiller en ergonomisch

Amaai, manlief en kinderen moeten voor t eerst de tv of radio niet luider zetten als ik aan het stofzuigen ben. Is echt een wezenlijk verschil. Ik kan wel met de grootste kopnet niet onder de zetels maar met de parketkop lukt dit probleemloos. Heel krachtig en wendbaar. En voor t eerst een stofzuiger naar mn lengte. Ik ben zelf 1m78 en hoef me deze keer eens niet dubbel te plooien!

Pluspunten

• stil
  • wendbaar

Minpunten

• groot standaard mondstuk

Kim St-Niklaas 06-11-2016

We vergeleken onze nieuwe rowenta met een philips van een jaar of 5. Qua geluidsniveau blijft het hetzelfde. De zuigkracht is opvallend beter en de slee is meer wendbaar. Qua gewicht is hij ook iets lichter. Dankzij het lange snoer hoef je niet steeds van stopcontact te wisselen.
Wel even wennen aan het feit dat je de borstel moet sturen. Gaat niet makkelijk naar links of rechts. Je stuurt via de steel en het ergonomisch handvat de borstel in de juiste richting. Is anders dan anders, maar gewoon even wennen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Wendbare slee
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Zelfde geluidsniveau

Wendy 05-11-2016

Moderne stille stofzuiger!

Het volume van de stofzuiger valt zeer goed mee: het geluid is veel stiller dan onze vorige stofzuiger. Zeer handig is het lange snoer. Ook interessant zijn de opzetstukken en de ergo handgreep.

Pluspunten

• volume
  • lange snoer
  • opzetstukken
  • ergo handgreep

Minpunten

• zware stofzuiger

zonneke79 05-11-2016

z'n naam niet gestolen

deze stofzuiger heeft z'n naam duidelijk niet gestolen: maakt opvallend weinig geluid. Heeft een goede zuigkracht en lang snoer wat het stofzuigen echt makkelijk maakt.

Pluspunten

• weinig geluid
  • lang snoer

VaDu 05-11-2016

Ergonomisch en stil!

Voor mij is niet enkel het feit dat het een 'stille' stofzuiger een eigenschap om uit te spelen, maar zeker ook het gebruiksgemak van het toestel. De ergonomische handgreep is een groot voordeel voor mij, evenals het lange snoer. Ik sta als het ware minder gebukt te stofzuigen en hoef het snoer niet in een ander stopcontact te steken tijdens een poetsbeurt op 1 verdiep. Verder maakt hij inderdaad niet zoveel geluid, maar onze kat gaat toch lopen van het moment dat ik de stofzuiger aanzet. Hij heeft ook een goede zuigkracht die makkelijk aangepast kan worden en het borsteltje bovenaan de steel is ook een 'ergonomisch' pluspunt. Dit toestel is voor mij persoonlijk een aanwinst bij het poetsen, er ontbreekt enkel wat opbergruimte voor de accessoires.

Pluspunten

• Ergonomisch
  • Eerder stil
  • Lang snoer
  • Makkelijke hanteerbaar

Minpunten

• Duur

Tweelingen 04-11-2016

Inderdaad stiller dan de meeste stofzuigers en toch een zeer goede zuigkracht. De verstelbare steel met handgreep en bediening is zeker een pluspunt. Ook eindelijk een snoer dat lang genoeg is om de hele verdieping zonder de stekker opnieuw te moeten insteken is een meevaller. Op tapijt zuigt hij zich wel gemakkelijk vast en waar moet je toch altijd heen met al die hulpstukken, en waar dienen die uberhaupt allemaal voor?

Pluspunten

• verstelbare steel
  • handgreep
  • goede zuigkracht
  • stil
  • lang snoer

Minpunten

• zuigt zich vast op tapijt
  • opbergruimte hulpstukken

Monia 04-11-2016

een stille maar oo zo krachtig!

ik heb sinds kort deze stofzuiger mogen uittesten en moet wel zeggen dat ik tevreden ben van de stofzuiger:
- de stofzuiger heeft een enorme zuigkracht
- de stofzuiger maakt minder lawaai dan mijn vorig toestel
- ik ben een voorstander van stofzuigers met een zak (call me old school) maar ik vind het gewoon efficiënter (wanneer de zak vol is gewoon weggooien in de vuilbak)
- een lange snoer, zuigsteel is handig en ergonomisch in gebruik, ik beveel dit top toestel aan voor iedereen
Nadelen: geen extra bergruimte voor accessoires

Pluspunten

• lange snoer
  • stil
  • krachtig

Minpunten

• geen extra bergruimte voor accessoires

Sabine 03-11-2016

super krachtige stofzuiger

dit is een super krachtige stofzuiger met een lang snoer en een ergonomische steel en handvat die zeer wendbaar is ,en als top nog stil ook .

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • wendbaar
  • krachtig

Minpunten

• geen