Rowenta Silence Force Multicyclonic

Rowenta Sledestofzuiger Compact Power Cyclonic RO3731

Rowenta Sledestofzuiger Compact Power Cyclonic RO3731

Beoordeling op basis van 51 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

nathaliedc 10-07-2016

muisstil maar toch krachtig

Buiten dat het toestel een prachtige design heeft en héél modern oogt, is deze ook super stil. Als je de stofzuiger voor de eerste keer aanzet, dan is het alsof die niet aanstaat. Mijn hond bleef mooi doorslapen, toen ik aan het stofzuigen was. De stofzuiger is zeer handig in gebruik, zeker het borsteltje "Easybrush" aan het handvat. De hulpstukken zijn ook goed. Er is maar 1 klein minpuntje aan het toestel, dat de hulpstukken niet kunnen opgeborgen worden. Jammer, maar dit tevens ook het enigste minpuntje ...
En het heeft een hele lange snoer, super handig, dat je niet steeds de stekker moet versteken. De zuigkracht is top, niets op aan te merken. Deze stofzuiger is zeer wendbaar en volgt je overal. Ook het gewicht valt mee en het lukt vlot om de stofzuiger mee te nemen naar boven en terug.
Het reinigen van de filter is zo gefikst. En het legen van het reservoir is heel handig, want als je deze uithaalt, blijft het dicht tot op het moment dat je het wilt legen in de vuilbak, dan pas doet je het open. Zo verliest men geen stof en vuil en moet je NIET opnieuw beginnen stofzuigen om je spoor te wissen. Dit is zeker een pluspunt aan het toestel.
m.a.w. een aan te raden toestel!

Elke 07-11-2016

Super stil

Ik gebruik hem nu al een aantal maanden en ik verbaas mij nog steeds van het feit dat hij zo stil is. Hij heeft als tweede voordeel een super lange kabel. Als minpunt vind ik het spijtig dat de accessoires niet aan of in de stofzuiger opgeborgen kunnen worden. Maar dit is echt het enigen voor de rest een zeer goede stofzuiger.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Lange kabel

Minpunten

• Geen opberging voor accessoires

evy 27-07-2016

TOP STOFZUIGER

Héél tevreden over deze stofzuiger, heeft alles wat een stofzuiger moet hebben, zuigkracht, handig in gebruik, handige hulpstukken, makkelijk te ledigen en reinigen van het stofreservoir ook niet onbelangrijk is dat hij uitermate stil is in gebruik.
Nooit meer stofzuigzakken nodig is toch ook een pluspunt

Sfiej 25-07-2016

Erg goede stofzuiger!

Na het zien van de reclame over Rowenta Silence Force was ik erg benieuwd naar het toestel en het geluid dat hij zou maken.

Nu ik hem al twee weken gebruik kan ik zeggen dat hij effectief stiller is als alle andere stofzuigers die wij voorheen hadden.

Hij is niet zo stil als de reclame aantoont maar het lijkt mij dan ook logisch dat je het "zuigende" geluid hoort.

De motor zelf lijkt weinig tot geen geluid te maken en hierdoor kan je eigenlijk in elke situatie stofzuigen zonder anderen te storen.

Hoewel het om een ecologisch model gaat verliest hij niets aan zuigkracht. Je kan de zuigkracht regelen naar de ondergrond en dit is erg handig.

Wat mijn partner meteen opviel was dat de stang met het handvat erg licht is. De stofzuiger beweegt soepel en je moet hier niet aan sleuren. Ondanks zijn lichtheid is hij wel erg stevig en stabiel.

Wij zijn erg tevreden van de Rowenta Silence Force!

Cindrie 20-07-2016

Krachtig en stil

Combinatie van mooi design en sterke prestaties. Deze stofzuiger is opmerkelijk stiller dan andere stofzuigers zonder verlies aan zuigkracht. Ook de lange snoer vergemakkelijkt het stofzuigen in grote ruimtes. Zeker een aanrader!

Conny 13-07-2016

Uitstekende stofzuiger

Heel gemakkelijke stofzuiger in gebruik. Lange snoer is ook heel handig. Deze stofzuiger is vele stiller dan de andere stofzuigers.
Zuigkracht is ook heel positief. Geen geknoei meer met de stofzuigzakken .
Op en top een heel goeie stofzuiger. Echt prijs kwaliteit

Philippe 26-05-2017

Verliest zijn zuigkracht

Wij waren op zoek naar een nieuwe krachtige stofzuiger. Toen we deze rowenta met multicyclone technologie zagen in combinatie met zijn prijs en stille werking, hebben we beslist deze te kopen ipv een veel duurdere dyson. Het toestel is heel stil vergeleken met andere modellen. Ook was de zuigkracht initieel heel goed en sterk. Echter, na een paar maanden verloor die aan zuigkracht. Handleiding nagekeken en toestel grondig gereinigd. Zuigkracht werd terug iets beter maar na een week was die zijn zuigkracht weer kwijt. Zo erg zelfs dat die gewoon stof of kruimels niet meer opzoog, ook al zette je er de borstel op. Gelukkig hadden we nog onze oude stofzuiger om het huishouden te doen. Toestel onder garantie teruggestuurd en na 6 weken teruggekregen. Speciaal nagekeken in de winkel of de zuigkracht inderdaad wel goed was en dat was ook zo. Echter na een paar weken, was die zijn zuigkracht weer volledig kwijt. Reinigen en de instructies van de handleiding volgen helpen niet. Ik ben dus behoorlijk teleurgesteld en zo dit toestel dus absoluut niet aanraden. Had ik toch maar beter een Dyson gekocht.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• verliest zijn zuigkracht

Anita 01-11-2016

rowenta, degelijk, sterk, stil

een lichtgewicht stofzuiger, goed wendbaar, zeer lange snoer, sterk van motor, goede zuigkracht, veel hulpstukken, stil, makkelijk te reinigen, geen zak, goed opbergbaar, hip kleurtje; een aanrader en zeker concurrentie voor de sterkere of bekendere merken zoals dyson, philips,..

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • lichtgewicht
  • hip kleurtje
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geen opbergzak voor hulpstukken

Laure 08-08-2016

Stille stofzuiger

Ik had vroeger een Dyson, maar ik vind deze veel stiller en handiger. Is ook handig omdat er geen zak is en de zuigkracht is regelbaar.

Alleen jamme dat er geen opbergruimte is voor de andere onderdelen.

Tamara 02-08-2016

Zo stil en toch zoveel zuigkracht!!

Mijn vorige stofzuiger was een Dyson omdat ik dacht dat er geen betere bestond, ondanks het lawaai. Nu ik voor deze stofzuiger heb gekozen, moet ik mijn mening herzien. Hij is super stil, heeft veel zuigkracht en is handig te bedienen. Ik ben hier super blij mee!!

Elke 30-07-2016

eerste keren gebruikt

Ik heb deze stofzuiger nu de eerste paar keren gebruikt, nadat ik voordien altijd stogzuigde met een Dyson. Deze stofzuiger doet echt wat hij belooft: heel stil en krachtig stofzuigen! Kleine papiertjes die de Dyson liet liggen, zuigt deze zonder problemen op op de tegelvloer! Qua zuigkracht op de mat kan het wel beter. Daar zuigt hij zich onmiddellijk op vast, waardoor het niet gemakkelijk is om dit goed te stofzuigen. Ook het wisselen van hulpstukken gaat erg gemakkelijk. Wel een vrij zwaar toestel en opletten dat je niet te kort draait of hij kantelt om. Vooral het geluid is echt super en ook de zuigkracht op tegels doet het hem voor mij!

masha 29-07-2016

lomp en zwaar

3,2
niet handig, slang komt makkelijk los van de body, ik moest hem uittesten van the insiders, jammer maar ik vrees dat er een onderdeeltje mankeert, zodanig dat het stofzuigen veel langer in beslag neemt als gehoopt.,Hij is wel stil, dat is een feit

SVN 29-07-2016

getest en goedbevonden

Ondanks het gewicht van het toestel toch goed hanteerbaar. Spijtig dat de extra stukken niet kunnen opgeborgen worden in het toestel zelf.
Super zijn de zuigkracht, het stille geluid, de lange kabel en handvat aan de steel!
Het toestel is vrij groot wat het niet eenvoudig maakt om het op te bergen.
Toch een aanrader!

KarolienV 27-07-2016
  • Product maand in bezit

Goede prijs-kwaliteitverhouding

Prima stofzuiger! Erg stil, waardoor het met twee kinderen in huis ook doenbaar is om te stofzuigen zonder dat ze bang worden van het lawaai, en zelfs wanneer ze slapen. De extra hulpstukken zijn handig, makkelijk te plaatsen en het borsteltje dat vastzit op het handvat zorgt ervoor dat je dat alvast niet kwijtraakt. Wat ik nog mis is een matrasborstel, en een opbergmogelijkheid voor de extra stukken.
Hij is erg krachtig, en slaagt er bv prima in om de filter van de droogkast schoon te maken zonder gedoe.
Minpuntje vind ik het kleine stofreservoir, en het ontbreken van een aanduiding dat dit vol is, waardoor je dit pas merkt als de zuigkracht afneemt.

paula 12 27-07-2016
  • Product maand in bezit

handige stofzuiger

Handig in gebruik ,zacht geluid .
De stofreservoir is handig leeg te maken .
Extra veel zuigkracht voor matten ,verwijderen dieren haren .
Extra lange elektrische snoer

RockoBxl 27-07-2016

ideale stofzuiger voor allergielijder

Mooi design, klikt onmiddellijk goed in elkaar. Extreme zuigkracht, ideaal voor harde vloeren, op tapijt moet je nogal trekken, want zuigt zich te vast. Handige hulpstukken, meubels zijn grondig en snel gestofzuigd. Geluid is stiller, doch verre van geluidloos.

Gapamax 26-07-2016

Echt stil en krachtig

De Rowenta is merkelijk stiller dan andere stofzuigers en zeker in vergelijking met mijn vorige zakloze stofzuiger. Omdat hij zoveel stiller is, dacht ik eerst dat hij niet erg krachtig was, maar op tapijt merk je meteen dat hij toch heel goed zuigt. De zuigmond is voor mij net het goede formaat: ik kan netjes overal tussen. Het snoer is zeker lang genoeg (en voor mij is dat heel belangrijk) Bij mijn vorige stofzuiger was die te kort tot mijn grote ergernis. De geïntegreerde easybrush en de regelaar aan de steel zijn superhandig! De stofzuiger rolt en beweegt goed. Het plastic stofreservoir oogt en voelt wel wat goedkoop en is niet zo groot. Na 2 à 3 beurten moet die geleegd worden (ik heb een gezin en een kat ;-) ). Een zakloze stofzuiger vergt ook wat meer onderhoud.

Karin 26-07-2016

Niet tevreden

6,8
Deze Rowenta is inderdaad iets stiller dan mijn huidige stofzuiger maar veel verschil is er niet. De lange snoer van 11 m is zeer prktisch maar de knop aan de stofzuiger onderaan om deze op stenen vloer of tapijt te zetten werkt niet naar behoren, deze verspringt telkens wat het stofzuigen ook al ga je nie altijd onder banken/trappen want dan versprong hij zeker. dit is zeer vervelend. Neemt ook veel plaats in om op te bergen.

Veer28 23-07-2016

Krachtige stofzuiger

Deze stofzuiger is stil. Je kan stofzuigen terwijl je tieners boven liggen uit te slapen.
Het snoer is vrij lang en hij kan probleemloos onder lage zetels en kasten. Wat geen enkele stofzuiger hem voordeed, is dat hij de gootjes aan mijn schuifdeuren leeg krijgt met groot gemak. Zowel met als zonder hulpstuk. Een echte aanrader.

Ceciloos 22-07-2016

Byebye stofzuigergeluid

Bij het aanleggen van de stofzuiger was het even wennen dat er bijna niets van geluid was maar dit went echt heel snel! Ik legde nog eens mijn andere stofzuiger aan, wat een verschil! Dit zou ik toch nu niet meer kunnen missen.
Zelf gebruikte ik voordien een dyson, ik moet wel toegeven dat de zuigkracht iets minder is (misschien door de geluidsloosheid?).
Qua gebruik ik deze heel handig, als ik toch een punt kan noemen voor verbetering vatbaar is de steel van de stofzuiger, ligt wat onhandig in de hand. Deze zit vaak tegen de pols en maakt het wat ongemakkelijk. Alsook is de aan-/uitknop tegengestelde van wat ik gewoon ben, even wennen dus maar niet echt een minpunt.
Om de snoer terug in de stofzuiger te doen rollen, top! Het gaat supersnel en vernestelt zich niet. Alsook is de stofzuiger redelijk licht van gewicht en volgt goed bij het stofzuigen (geen lompe bak).
De ene borstel voor het parket gaat heel goed. De andere voor vloer en tapijt werkt ook deftig.
Een positief punt aan de stofzuigersteel is dat er aan het handvat reeds een borstel geintegreerd is, heel handig en snel in gebruik. Je hoeft niet meer op zoek te gaan achter dat onderdeeltje.
Ook voldoende ruimte is de stofbak, deze kuisen wij 2-wekelijks uit. Geen last van geuren of dergelijke.
Kortom, prijs/kwaliteit een topproduct!