Philips Performer Compact FC8374 zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Performer Compact FC8374 zwart, blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Lise13 14-12-2016

Goede prijs-kwaliteitsverhouding

Best tevreden met deze stofzuiger. Mijn eerste indruk was dat hij plastiekerig aanvoelde, maar eigenlijk is dat een voordeel want daardoor is hij licht. Stofzuigen gaat gewoon goed voor alledaags gebruik, maar je kan wel de zuigkracht niet instellen. De grote wielen vin dik handig omdat je daarmee gemakkelijk over de draad heen rijdt, best handig. Minpuntje is de wendbaarheid, doordat de stofzuiger zo licht is en de buis nogal stijf, kantelt de stofzuiger snel achterover bij het manoeuvreren. Ook is de draad nogal dun, volgens mij zal die makkelijk in de war geraken als je niet oplet.

Mar voor de prijs een goed toestel, en je krijgt er net genoeg accessoires bij.

Pluspunten

• licht
  • grote wielen
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• Wendbaarheid
  • zuigkracht niet in te stellen

Louse1980 11-12-2016

Beetje teleurstellend

Ik ben teleurgesteld in de zuigkracht van de stofzuiger op tapijt. Hij krijgt er niet al het stof uit. Hij klinkt ook nogal plastiekerig als hij over onze tegels rolt. Het design vind ik zeer ouderwets.
Hij is wel goed wendbaar, maar luider dan mijn vorige 20 jaar oude stofzuiger. Handig is het geïntegreerd borsteltje op de korte stang en het gemak waarmee ik de stangen van elkaar kan halen dankzij het kliksysteem. Hoekjes en kantjes, daar geraakt hij toch niet jammer genoeg. Voor mij goed voor kleine oppervlakten zonder tapijt, als eerste stofzuiger.

Pluspunten

• Lang snoer
  • kliksysteem voor de buizen
  • Wendbaar
  • Geïntegreerd borsteltje op de korte stang

Minpunten

• Veel te luid
  • Te weinig zuigkracht op tapijt.

nonneke 11-12-2016

klein maar sterk!

Deze compacte stofzuiger is handig wendbaar in kleine ruimtes. Ondanks zijn kleine formaat is hij zeer krachtig in het zuigen. Er is een handig schuifje aan de steel waardoor je de zuigkracht kunt instellen. En de steel is makkelijk in hoogte verstelbaar. Het hulpborsteltje in geïntegreerd waardoor je gemakkelijk in kleine hoekjes kunt zuigen, of op meubels. Wat geluid betreft is hij tamelijk stil. Ook het verbruik is zeer goed. Het enige nadeel dat ik ondervond was de lengte van de draad. Ik kan geen heel verdiep stofzuigen zonder van stopcontact te moeten wisselen.

Pluspunten

• zeer krachtig
  • heel wendbaar
  • goed instelbare zuigstang

Minpunten

• draad is aan de korte kant

StefB 07-12-2016

Compacte stofzuiger voor een compacte woning

Ik woon vrij klein, heb weinig bergruimte maar wel 2 steile trapjes. Deze stofzuiger is hiervoor ideaal. Het snoer mag misschien iets langer, maar het is een compacte stofzuiger die makkelijk hanteerbaar is.
Enkel de grote voet is een beetje lomp van vorm.
Het geïntegreerd borsteltje zou heel handig geweest zijn als de haartjes iets langer waren. Nu stoot ik te vaak met het plastic tegen m'n meubels ea.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Compact maar goede zuigkracht
  • Makkelijk hanteerbaar

Minpunten

• Snoer mocht langer
  • Geïntegreerd borsteltje te korte haren
  • Vrij luid

Claudia 07-12-2016

Licht en krachtig

Is een krachtig toestel en levert goed werk. Is een licht toestel waardoor het gemakkelijk verplaatsbaar is naar een andere verdieping. Handig en gemakkelijk in gebruik.
Mooi toestel voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Licht
  • Krachtig
  • Handig in gebruik

ann2612 07-12-2016

Gemengd enthousiast

A-klasse dus energiezuinig, lichtgewicht waardoor ook ideaal om trappen te stofzuigen, heel goede zuigkracht, snoer mocht langer zijn rolt ook heel snel op dus wat tegenhouden als je je geen pijn wilt doen.

Pluspunten

• Grote zuigkracht
  • Compact toestel
  • Energie A-klasse

Minpunten

• Snoer zeker geen 8 meter
  • Luidruchtig

franswa 06-12-2016

Prima compact toestel

Verpakking :
De stofzuiger is mooi compact verpakt.
Alvorens ik hem uitpak, krijg ik de indruk dat dit een klein toestel is.
Op de doos trekt mijn aandacht de 8 meter lange draad.
Ik vraag me bij deze echter af hoe lang mijn huidige draad is...

Uitpakken :
Het geheel zit mooi verpakt.
De steel komt me al gelijk bekend voor, dit is zo een uitschuifbaar model.
In de steel zit tevens een hulpstuk ingebouwd dat je naar voor kan schuiven.
Zeer mooi.
Op de steel zit tevens een schuifje dat aangeeft de mogelijkheden voor het stofzuigen van
mat, zetel of vloerbedekking.
Er zitten ook 2 zuigeruiteindes bij, de standaard, die je in mat of tegel mode kan zetten,
maar ook een dun stuk, dit vor harde ondergronden zoals vermeld op de doos.
Ik ben niet zo fan van losse stukken die ik apart moet opbergen en daarna niet meer vindt.

stofzuiger zelf :
Niet tegenstaande de stofzuiger zeer licht en compact is, ben ik onder de indruk van het
reservoir. Tevens is het reservoir met de opening naar de bovenkant, zodat je niet zakjes
erin moet schuiven. Het reservoir is tevens zeer makkelijk uit te halen en te vervangen.
Het kleine hulpstuk, dat ik gebruik voor zetelnaden etc, zit bij in het opbergvak van
het reservoir. Dit lijkt me niet handig, gewoonlijk komt bij het openen van het reservoir
gedeelte toch wel wat stof vrij. Aangezien ik minstens 3 keer per beurt dit kleine stuk gebruik
zal ik dit dan ook 3 keer moeten ervaren. Misschien dat dit bij dit model niet het geval is...
Het vuilzakje, kan het volledig met behuizing worden uitgehaald. Zoals meestal is de weg
van stofzuiger naar vuilbak een avontuur waarbij je toch wel wat stof verliest. Dit doordat je
de zak moet vastenemen van onder en dus het stof naar boven drukt en ook langs het gat zelf.
Dit is bij dit model opgelost, de zak kan je eruit halen in de stofzuiger behuizing, de zak
kan ook alvorens eruit te halen afgesloten worden zodat je geen stof verliest.
De nieuwe zak kan er buiten de stofzuiger ingeschoven worden en dit geheel kan je dan makkelijk
terug in de stofzuiger plaatsen.

Stofzuigen :
Toestel maakt niet meer of minder geluid dan mijn vorige exemplaren.
Toestel volgt goed, de draad heeft een zeer aangename lengte.
De wielen zijn lekker groot en hebben een rubber laagje maar geven toch niet af op een tegelvloer.
Vooraan zit er een klein wieltje dat op een bol zit zodat ook deze makkelijk alle kanten uit kan.
De steel zelf is van degelijk aluminium.
Uitrekken is met een kliksysteem. De bevestiging van steel op de stofzuiger slang is ook met een klik
systeem dat is vergrendelt, hierdoor kan de steel er niet zo maar uitvallen.

Conclusie :
+ prima en mooi toestel dat er degelijk uitziet.
+ compact en zeer licht
+ uitschuifbare steel

- maar 2 hulpstukken, borstelstuk rond en fijn naden stuk.
ik mis hier het kleine stofzuigerstuk om mijn auto te stofzuigen

VJ01 06-12-2016

Vederlicht maar Krachtig!

Leuk, licht maar krachtige stofzuiger.
Geraakt tot in de hoekjes omwille van zijn hoekige vorm.
Lange verlengsnoer!!

Pluspunten

• Vederlicht
  • Compact
  • Lange verlengsnoer
  • Geraakt goed in de hoekjes
  • Stofborsteltje zonder van opzetstuk te wisselen

Minpunten

• Rolt erg snel door zijn licht gewicht

Ayla888 04-12-2016

Compacte stofzuiger met sterke zuigkracht

Deze stofzuiger is werkelijk heel compact zodat hij gemakkelijk weg te bergen is. Het vaste blauwe borsteltje op de steel is geweldig: het zorgt ervoor dat je snel kan omschakelen waar nodig om correct te stofzuigen. De stofzuiger is zeer wendbaar en maakt weinig lawaai. hij is handig in gebruik met niet te veel onnodige extra's.Voor deze prijs is hij werkelijk een toppertje!

Pluspunten

• krachtig
  • stil

lunake 04-12-2016

Compact en goed toestel

Compact en goed toestel, met verschillende standen en vooral handig is de zuigkracht die regelbaar is. Eveneens handige functie die tussen kieren en zetelranden kunnen stofzuigen.
De steel is eveneens aanpasbaar voor een aangename en rugvriendelijke poetsbeurt.

Pluspunten

• compact
  • regelbare zuigkracht

benzodiazepine 02-12-2016

Kleine handige krachtpatser

Dit compacte toestel overtreft mijn verwachtingen. Vooreerst is hij uitermate licht en compact, wat hem handig in het gebruik maakt.
Zo past hij perfect op treden van de trap. Door zn compacte afmetingen is deze ook in een klein hoekje op te bergen.
Het meest in het oog springende is zijn immense én blijvende zuigkracht, zelfs na lange tijd. Daar tegenover staat zijn stille werking. Een verademing!
Het toestel wordt geleverd met een drie tal opzetstukken. Het geïntegreerde borsteltje vind ik briljant. Ondanks zijn eenvoud kan dit toestel moeiteloos ijveren met machines uit een hoger prijssegment. Hij is bovendien een streling voor het oog.
De wendbaarheid zou iets beter kunnen en persoonlijk verkies ik een iets langere stroomdraad. Over het algemeen is dit toestel top qua prijs kwaliteitsverhouding!

Pluspunten

• compact
  • zuigkracht
  • stil
  • pluimgewicht
  • compleet geleverd

Minpunten

• lengte snoer
  • wendbaarheid

Ineke1980 01-12-2016

Compact gebruiksvriendelijk toestel

Handig en compact toestel: het borsteltje zit geïntegreerd in de steel. Nadeel vind ik dat er geen smal buisje bij zit.
Hij is wel stil.
Verder is een krachtig toestel en levert ie goed werk.
Zeer gebruiksvriendelijk, al mocht het snoer een beetje langer.
Ben niet zo'n fan van de kleur maar mijn vriend wel.

Isabelle Degrieck 30-11-2016

compact maar krachtig

Deze lichte en compacte stofzuiger zuigt moeiteloos alle vuil op...een groot contrast met de zakloze stofzuiger die tot nu toe in gebruik was. In- en uitschuiven van de zuigbuis gaat heel vlot en de stofzuiger rolt vlotjes mee doorheen het huis. Ingenieus systeem om de stofzuigerzak te vervangen / op de correcte manier in de stofzuiger te plaatsen. Neem niet veel plaats in om te stockeren.
Het snoer is wat aan de korte kant...stekker moet aantal keer verstoken worden om rond te geraken op het gelijkvloers.

Pluspunten

• formaat
  • zuigkracht
  • geïntegreerde borstel

Minpunten

• korte snoer

Dorolio 27-11-2016

licht en compact toestel

Een krachtig toestel, maar toch compact en licht. Heel eenvoudig: een aan-en-uitknop, 1 stand. Werkt prima voor mijn parket, tegels en laminaat. Het geïntegreerde borsteltje aan het mondstuk is superhandig, de kabel mocht misschien net iets langer zijn. Al bij al zeer tevreden van dit toestel!

Pluspunten

• compact en licht
  • krachtig
  • geïntegreerd borsteltje

Minpunten

• lengte kabel

Frank B 27-11-2016

Grote zuigkracht

De grote zuigkracht in verhouding met het wattage verbaast me. Zeer gebruiksvriendelijk met o.a. het geïntegreerde borsteltje aan het uiteinde van de slurf! De overgang slurf/steel voelt niet lekker aan. De plastic bocht is te groot waardoor het geheel wankel aanvoelt. Niet te veel kracht zetten op de steel bij het stofzuigen is de boodschap.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Geïntegreerd borsteltje

Minpunten

• overgang steel/slurf