Dyson v6 Up Top - Reviews

steel
Draadloos

Johpi 17-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Onmisbaar

Hoewel stevig aan de prijs, geen moment spijt gehad van deze aankoop. Als je de Dyson eenmaal hebt hangen gebruik je hem steeds meer. Buitengewoon handig en wendbaar op alle vloerbedekkingen en met de meegeleverde accessoires ideaal om de tafel even af te zuigen of je auto te zuigen of de trap.
Als je alle mogelijkheden hebt ontdekt is de Dyson onmisbaar in het dagelijkse huishouden. Accuduur is prima, oplaadtijd redelijk lang (3uur), maar niet storend. Zeer handig en hygiënisch om te legen, geen gedoe met stofzakken.

Pluspunten

• Buitengewoon handig
  • Altijd gebruiksklaar
  • Handige accessoires
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Ietwat lange oplaadtijd

Sandra 17-11-2016 Product paar maanden in bezit

Alles in één stofzuiger

Het beste kado dat ik mijzelf heb kunnen geven. Ik heb een kat en die laat altijd grit spoortjes en haren achter. Zowel de steelstofzuiger of de kruimeldief (de stofzuiger dus) zuigt dit moeiteloos op. Geen gestruikel over snoeren of vechten met de slang. Stofzuiger zuigt lang genoeg om mijn appartement schoon te houden. Extra toebehoren maakt de swiffer overbodig. De voet beweegt soepel en dit maakt het stofzuigen in hoekjes heel gemakkelijk. Top product!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Mogelijkheden extra zuigmonden

Minpunten

• Accu vermogen 20 minuten

Duifhuizen 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne stofzuiger en kruimeldief

Het is een fijne en krachtige stofzuiger. Omdat hij draadloos is pak je hem snel om even te zuigen als je wat ziet liggen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Krachtig
  • Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Blaast koude lucht tegen je aan

Jan_Sl 29-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Geweldig product (maakt stofzuigen bijna leuk)

Ik heb een tijdje gewacht met het schrijven van een review. Als je een nieuw product hebt kun je ook gewoon erg blij zijn omdat het nieuw is. Na ruim 6 maanden gebruiken ben ik nog steeds erg enthausiast.

Mijn vrouw wilde graag een kruimeldief voor het kleine werk, ik zocht een nieuwe stofzuiger omdat onze huidige diverse gebreken begon te vertonen. Verschillende reviews bekeken van diverse draadloze stofzuigers. Er zijn er ook waarbij een kruimeldief in de stang is bevestigd, maar dat is helemaal niet handig (laag zwaartepunt, moeilijk manuvreerbaar).

Zodra je 'm uit de doos pakt valt het mooie design op. Hij is ook erg licht, dus ook voor (oudere) mensen met last van de armen/polsen is hij goed te gebruiken. Mijn schoonmoeder heeft een Electrolux (draadloos) en na een weekje onze Dyson geprobeerd te hebben heeft ze mij gevraagd er voor haar ook een te kopen.
Wat een beetje onderbelicht is in alle documentatie, maar wat voor mij erg belangrijk is, is het bevestigings-mechanisme: D.m.v. een houder aan de muur hangt de Dyson stevig, laadt hij tevens op en is eenvoudig weer te pakken. Hierdoor pak je 'm ook veel sneller om even iets op te zuigen. Door een veer-mechanisme wordt de oplaad-connector ook goed in de stofzuiger gedrukt. Als de stofzuiger oplaad word de LED blauw, als'ie te warm is wordt'ie rood (bij afkoeling begint'ie vanzelf weer op te laden). Als de accu vol is, stopt het laden, waarmee overladen voorkomen wordt. Dit is zeer belangrijk, omdat anders de accu na 1-2 jaar niet meer goed oplaadt.
In de ophangbeugel is ook ruimte voor 2 accesoires, zodat je deze niet hoeft te zoeken. By the Dyson v6 Top wordt er ook een 3e (hoek) mondstuk bijgeleverd en deze past dus niet meer op de houder. Maar dit onderdeel is een absoluut onding: je kan er eenvoudig de bovenkant van een hoge kast mee zuigen, maar alleen de voorste 10cm.

Iedere stofzuiger maakt geluid, en doordat de moter van deze Dyson relatief dicht bij je hoofd zit, lijkt het alsof hij meer herrie maakt dan gewone stofzuigers. Dit is voor mij totaal geen probleem, ook niet in de BOOST stand, waarbij hij nog meer geluid (en warmte) produceert.
De gewone (bedraade) stofzuiger gebruik ik niet meer: de accu (en stofreservoir) van de Dyson is voldoende om de hele beneden-of-boven-etage (90+ m2) te zuigen. Ook zandkorrels of broodkruimels pakt'ie goed en de boost-stand gebruik ik vooral om de deurmatten mee te zuigen.
Bij ons in huis leven 4 dames met lange haren, die (de haren) hij keurig opzuigt. Door de roterende borstel worden echter alle haren om de borstel heen gedraaid. Gelukkig kun je deze borstel eenvoudig uit de voetstuk halen en de haren trek je er gemakkelijk vanaf. Jammer alleen dat je een stukje gereedschap nodig hebt om de vergrendeling van de borstel 'open' te draaien. Ik gebruik er de kop van een huissleutel voor. Je kan ook nog meer onderdelen van de voet losmaken, zodat je echt alles goed kan schoonmaken.
Het leeg maken van het reservoir gaat erg gemakkelijk. Echter, bovenaan het opvangbak is de ruimte met de stofzuiger zelf klein, zodat daar wat stof blijft klemmen. Dan moet het bakje er wel af, wat met hetzelfde knopje erg gemakkelijk gaat. Het terugplaatsen van het reservoir behoeft een klein handigheidje.
De (paarse) steel is mooi, maar totaal niet krasbestendig. Dit is wel een teleurstelling voor zo'n dure stofzuiger.
Dyson maakt het de consument erg lastig om het juiste model te kiezen: het basis-model lijkt overal hetzelfde, de bijgeleverde accesoires bepalen uiteindelijk de naam van het model (en de prijs).
Voor mijn tegelvloer, deurmatten en laminaat gebruik ik de standaard voet, voor de trap (gelakt) gebruik ik het kleine mondje met opschuifbare borstel. Voor de kleine kiertjes de lange mond met kleine opening.
Het zuigen in de auto is een klein beetje lastig en zwaar, maar gelukkig doe ik dat niet zo vaak.
Het lastige vind ik als je bv spinnenwebben op wilt zuigen die net iets boven de grond hangen (plinten en zo). Als je de grote boet optilt, knikt'ie een beetje naar binnen en kun je hem niet meer positioneren. Je moet dit dus met een ander voetstuk doen en alles even nalopen.

Doordat er geen snoer opzit, loop je je eigen route tijdens het zuigen en hoef je niet iedere keer achteruit te lopen omdat anders het snoer vastloopt. Doordat hij zo licht is pak je gauw ook andere ruimtes even mee, zodat je huis er vaker schoner bijligt.
Een ander klein nadeel is, dat het (kleine) gewicht van de stofzuiger om je hand rust (in de bocht van je handpalm tussen de duim en je wijsvinger).

De prijs is wel echt de grootse show-stopper, maar de 5 jaar garantie maakt een hoop goed. Voor de rest wil ik 'm niet meer kwijt !

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Licht in gewicht
  • Fijne ophangbeugel
  • Overlaad accu niet

Minpunten

• Steel niet krasbestendig
  • Bakje gaat lastig terug
  • Bocht-mondstuk onhandig
  • Erg duur

asand86 11-05-2015 Product maand in bezit

5,5
Wij waren volledig objectief bij het beoordelen van dit toestel. In feite hebben wij telkens van verschillende vrienden/kennissen uitsluitend positieve commentaren gehoord. Onze verwachtingen waren misschien net iets te hoog in dit geval.
Eens uit de verpakking gehaald, vonden wij een mooi toestel qua design, niet zwaar en allerlei handige toebehoren.
Nadat het toestel werd opgeladen, hebben wij deze getest.

Onze conclusie is:

Positief
1. Licht qua gewicht.
2. Goede en handige accessoires.
3. Mooi design.
4. Gemakkelijk op te bergen.

Negatief
1. Zeer luidruchtig.
2. Batterijduur die véél te kort is, slechts enkele minuten (dus niet handig bij een iets grotere woonkamer met bijvoorbeeld tapijten en huisdieren).
3. De constante toevoer van wind in je gezicht.
4. Niet zeer krasvrij materiaal waaruit de buis is gemaakt.
5. Prijs/kwaliteit lijkt ons niet echt in verhouding.

Eyeroneye 04-05-2015 Product maand in bezit

De Dyson V6 bevalt ons heel erg goed. De accu gaat zeer lang mee, het zuigen van zowel de boven als benedenverdieping is geen enkel probleem. Ook voor de auto en de caravan wordt hij veel gebruikt. De Dyson is krachtig genoeg om de deurmat weer helemaal schoon te krijgen.

Een hele fijne stofzuiger die nog vaak gebruikt gaat worden!