Philips PowerPro Expert FC9724 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 56 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

pierlala 15-12-2014 Product paar dagen in bezit

Via de ING rentepuntenwinkel deze stofzuiger (voorheen had ik de Philips FC9171) gekocht voor € 159,95 + € 1,95 bestelkosten. Wat een miskoop! De stofzuiger zoog na het uitpakken al slecht (ben kennelijk een hele goede gewend dus ging er van uit dat ik er nog aan moest wennen). De tweede keer zoog hij al bijna niet meer. Er zit een stand op voor meubels, maar die heb je niet nodig hoor > zelfs op de hoogste stand zuig je er nog geen pluisje mee op. Het stofzuigen duurt erg lang omdat je telkens over hetzelfde stukje moet om iets in de buis te krijgen en als je omdraait ligt er nog steeds van alles. Wat je op de foto niet ziet is dat de accessoires aan de buis geklikt kunnen worden. Dit is echter erg irritant omdat dit zodanig uitsteekt dat je steeds achter je kleding blijft hangen met de zuigmondjes. Had erg hoge verwachtingen van de Philips PowerPro Expert Stofzuiger wat de naam ook doet vermoeden maar het is echt dramatisch.

Anoniem 31-01-2015

Even de beschermstikker verwijderen van het uitlaatfilter zou wellicht de oplossing kunnen zijn van het slechte zuigen!

Jaap 23-04-2016

Ik heb dezelfde machine gekocht ook via rentepunten, een geweldige machine met een enorme zuigkracht, een makkelijk verstelbare stofzuigerstang, en de stofzuigermond heeft aan de zijkant borsteltjes waarmee ook gemakkelijk de plinten zijn te stofzuigen. De voorkant van de stofzuigermond heeft een opening waarmee ook gemakkelijk kruimels die (vaak) onder het aanrecht liggen te zuigen zijn. Niet handig is de houder die aan de stofzuigerslang te bevestigen is voor de accessoires, maar dat is mijn mening. Ik leeg wel iedere keer de stofbak, en na vier maal gebruiken, klop ik ook de filter uit, waardoor je een enorme zuigkracht blijft houden. Al met al een fijne stofzuiger. J.A. van den Akker

Anoniem 23-11-2014 Product paar dagen in bezit

Na veel wikken en wegen onze Nilfisk GS 80 vervangen door de Philips FC9724/09 stofzuiger. Wij waren altijd in de veronderstelling dat onze Nilfisk een mannetjesputter was op stofzuigergebied, maar de Philips FC9724/09 overtreft onze stoutste verwachtingen en zuigt en veegt als een tierelier!

De aanschafprijs is -mede dankzij de rentepuntenwinkel van ING- beduidend lager, maar hij zuigt stukken beter en met drie snelheden is hij goed regelbaar!

Hij is geschikt voor zowel gladde vloeren zoals parket/laminaat en vloerbedekking

Een compleet accessoire-pakket inclusief een fantastische, goedwerkende rolveger die er bij wordt geleverd als extra!

Het Design is prachtig en praktisch en de zuigpijpen van aluminium zijn robuust uitgevoerd net als de zuigmonden!

Al met al een mooi uitgevoerde machine die nog wel moet bewijzen of de duurzaamheid ook op een goed cijfer zal uitkomen, maar daarover uiteraard in een later stadium!

Henk 28-06-2017 Product paar maanden in bezit

Mijn miskoop van het jaar 2017

Na 3x zuigen zit de filter al verstopt en gaat hij als een gek fluiten.
Stofbak vangt onvoldoende stof en haren op.
Wielen steken uit, daardoor blijft hij overal achter haken.
Onvoldoende zuigkracht.

28juni 28-06-2017

Miskoop van het jaar 2017

Na 3x zuigen filters verstopt en begint dan als een gek te fluiten.
Stofbak vangt onvoldoende stof en haren op.
Wielen steken uit, daardoor blijft hij overal achter haken.

SigridB 26-05-2017

Vreselijk piepgeluid

Op zich een prima stofzuiger, zonder stofzak is ideaal voor ons (hond). De voorganger gaf helaas na ongeveer 2 jaar een vreselijk piepgeluid. We konden hier geen oorzaak voor vinden dus ik heb een nieuwe gekocht; de FC9724.
Helaas heeft deze na slechts 1,5 week(!!) hetzelfde harde piepgeluid!! Ik las zojuist bij reviews over de voorganger dat het geluid aan het filter zou liggen. Inderdaad, als ik het hele filter verwijder is de 'piep' weg. Het filter is nieuw dus vervangen zal geen zin hebben.
Ik dacht bij de eerste Powerpro dat het gewoon pech was dat de stofzuiger slechts 2 jaar mee ging, maar het lijkt me nu (en ook na het lezen van reviews van andere modellen) een structureel probleem. Slechte zaak. Ondanks de goede prestatie en gebruiksgemak geef ik door het gekmakende piepgeluid slechts 1 ster algemene waardering.

Huisman 2.0 18-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Het leek zo'n fijn apparaat....

Aanvankelijk uitgekozen o.a. vanwege de goede reviews, en vanwege de rentepunten. Nu zuig ik er anderhalf jaar mee en het ding is vrijwel af. Zuigkracht (uit de doos was die enorm!) neemt schrikbarend af, het ding rolt niet fijn door het huis, de beide meegeleverde zuigmonden zijn slecht: de grote met wieltjes beschadigt de verf op de vloer, de kleine is zo slecht ontworpen, dat het stof meer aan de borstel blijft hangen dan in de stofzuiger verdwijnt. De aansluiting van de slang op de machine is al helemaal kapot.

Voor mij geen Philips nep-kopie van de Dyson meer.

Pluspunten

• Uit de doos een enorme zuigkracht

Minpunten

• Gammele constructie op tal van punten
  • Zuigt gewoon niet goed.

Linda12345 01-03-2017

Wat een drama!

Maakt veel (hoog) geluid. Doet echt zeer aan oren. Zuigt matig. Ofwel na 1 jaar in gebruik gaan wij kijken voor een andere stofzuiger.

Babs 25-01-2017 Product paar dagen in bezit

Goede en betaalbare stofzuiger, animal versie

Wij zochten een betaalbare zakloze stofzuiger, die geschikt is in een huishouden met veel huisdieren. Liefst ook met turbovoet. Nou, die hebben we! Zonder moeite krijg je de haren van de bank en honden- en kattenmand. Ideaal!
Ik zit zelf met beperkingen, maar kan met deze stofzuiger prima stofzuigen. Ook het aantal decibel valt hard mee.
We hebben tot nu toe maar 2 minpunten gevonden:
1: de afvalbak gaat er niet echt fijn op, wat resulteert in een vreselijk fluitend geluid als hij er iets scheef op zit.
2: zuig je per ongeluk een stukje plastic of iets groters op, dan zit de afvalbak meteen verstopt en het eruit krijgen is erg lastig.

Zuigkracht is meer dan voldoende, er zit een kliksysteem op de slang/voeten. En een behoorlijk lang snoer. Een aanrader!

Pluspunten

• zakloos met cycloontechniek
  • lang snoer
  • maakt relatief weinig lawaai
  • meerdere borstels en opzetstukken: turboborstel
  • alles van degelijk materiaal gemaakt

Minpunten

• afvalbakje gaat er soms moeilijk op: rotgeluid
  • bij grotere stukken opzuigen meteen verstopt

Charti 31-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne krachtige stozuiger

Een zeer fijne stofzuiger zonder zak. Het resultaat van een zuigbeurt is goed zichtbaar. Ik dacht dat mijn oude stofzuiger altijd prima zoog, tot ik deze stofzuiger gebruikte. Met twee katten in huis die continu haar verliezen is het een welk product.

Charti 31-07-2016

Mooie krachtige stofzuiger

Ik dacht altijd dat mijn oude stofzuiger prima zoog, tot ik deze stofzuiger probeerde. Wat een verschil!!
Het resultaat na het stofzuigen is goed zichtbaar in de opvangbak. Ik had niet verwacht dat er zoveel werd op gezogen in één zuigbeurt. Er zitten veel hulpstukken bij die ik niet altijd gebruik.
De borstel aan de zuigmond lijkt op een schrobborstel, maar werkt goed. Erg wendbaar.

zon1979 29-07-2016 Product paar weken in bezit

Super stofzuiger!

Wat ben ik blij met mijn nieuwe stofzuiger! De lange snoer zorgt ervoor dat ik de hele kamer kan stofzuigen zonder van stopcontact te wisselen. Ook is het erg prettig dat de stang lang is. Een voordeel voor lange mensen. De stofzuiger is krachtig en wordt geleverd met veel praktische hulpstukken. De SuperTurbo-borstel werkt fantastisch op de vloerbedekking. De haren van onze katten worden moeiteloos uit de vloerbedekking gezogen. Dat de stofzuiger er ook nog mooi uitziet is leuk meegenomen.

Maudy97 29-07-2016

Super stofzuiger!

Storm15 29-07-2016 Product paar dagen in bezit

Heel tevreden....

Mooi design, krachtige zuiger, veel hulpstukken, lang snoer, makkelijk wendbaar/ flexibel, niet zwaar, maakt niet veel lawaai en ooo zo blij dat hij zakloos is. Na een stofbeurt even de bak leegmaken en schoonmaken en klaar.. Heel tevreden...

Storm15 29-07-2016

Heel tevreden....

Brenda 1503 28-07-2016 Product paar weken in bezit

Super stofzuiger, handig en perfect in gebruik!

Fijne makkelijk te gebruiken stofzuiger. Ben altijd Miele gewent met zak en nu zonder stofzuiger zak, maar ik ben er heel blij mee. Met de meerdere stofzuiger monden kun je hem perfect gebruiken voor alle soorten vloeren. Hij heeft een goede zuigkracht, is stil en heel wendbaar! Ik ben om voor mij geen stofzuigerzakken meer.

Scandel 27-07-2016 Product paar weken in bezit

Fijnestofzuiger

Goed wendbare stofzuiger zeer uitgebreid met hulpstukken.
Zuigt haren van huisdieren goed op is zeer wendbaar komt goed onder kasten en banken fijn dat de opvangbak na afloop geleegd kan worden en je zet het schoon weg

Scandel 27-07-2016

Fijne stofzuiger

Het is een fijne stofzuiger met veel mogelijkheden er zitten veel hulpstukken bij .door zn wendbaarheid is hij fijn in gebruik komt goed onder kasten en banken het snoer oprol systeem gaat soepel en het is erg fijn dat je na elke stofzuig beurt even de vak kan legen en je zet hem schoon weg .
Zeer zeker een aanrader voor mensen met huisdieren neemt al het haar weg

JeroKeut 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Super zuigertje!

Na jaren een Miele stofzuiger, toch een Philips gekocht. Ik moet zeggen dat ik dik en dik tevreden ben.
Is een mooie compacte stofzuiger die erg wendbaar is.
Zuigkracht is ruim voldoende en er zitten drie stofzuigervoeten bij waardoor voor elke ondergrond een juiste voet te gebruiken is.

Turientje 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

super stofzuiger

sinds een paar dagen heb ik deze stofzuiger in mijn bezit en hij zuigt fantastisch. Hondenharen en ander vuil geen probleem. De wendbaarheid van deze stofzuiger is goed en heeft een lang snoer zodat je niet elke keer van stopcontact hoeft te wisselen.

Sacy1976 26-07-2016

Te gekke stofzuiger

Ben super blij met deze stofzuiger. Wat een verschil met mijn oude zeg. Zeker met mijn huisdieren die veel haren verliezen komt hij heel goed van pas. Ook het design van de stofzuiger is super gaaf.
Ik ben er echt heel blij mee.