Philips PowerPro Expert FC9722 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
A

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,8

Ronn 04-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Philips PowerPro Expert FC9722/09 aan/uit

De Philips PowerPro Expert FC9722/09 gekocht op aanraden van vrienden, echter zij hebben nu hetzelfde probleem met dit apparaat.
De Philips PowerPro Expert FC9722/09 is voor de tweede keer binnen de garantie kapot gegaan.
Zowel de eerste keer als nu betreft dit de aan/uit knop.
Het Philips apparaat schakelt zich zelf uit, tijdens het stofzuigen. Contact hier over gehad met de Media Markt, zij vinden dat een stofzuiger wel drie keer gerepareerd mag worden, onder garantie. daarna met Philips contact opgenomen, ook zij komen niet verder dan de Philips PowerPro Expert FC9722/09 nogmaals te repareren.

Pluspunten

• Het product werkt een half jaar probleemloos
  • product ziet er mooi uit

Minpunten

• De brede achterwielen blijven haken
  • Het apparaat is zwaar om te tillen

MartS 24-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Tegenvallende prestaties

Een slechte stofzuiger met tegenvallende prestaties. De stofzuiger maakt een gierend geluid wat soms wegvalt. Dit lijkt dus in het ontwerp te zitten. Na 1 jaar ploeteren gaat deze vervangen worden. Beplaad geen aanrader

Pluspunten

• Licht

Minpunten

• Lawaai
  • Slechte zuigprestaties

Harmpie1965 14-05-2016

prima stofzuiger

Wat ik niet wist dat dit een verouderde model is, maar hij voldoet prima stofzuiger slang is wat stug had liever een compartiment gehad voor losse onderdelen verder laat de wend baarheid te wensen over

Ilse36 01-06-2015

Krachtige stofzuiger maar niet handig

Over het algemeen vind ik de wendbaarheid, kwaliteit en gebruiksgemak tegen vallen. De stang kan na een paar welen al niet meer vastgezet worden aan de achterzijde omdat dit plastic onderdeel aan de stofzuiger al versleten is. De stofzuiger beweegt niet makkelijk mee, de slang buigt soms dubbel. De bijgeleverde accessoires kan je ophangen aan de stang maar vallen er vrij snel af tijdens het zuigen. Ik vind het niet handig. De wendbaarheid wordt belemmerd doordat de slang aan de voorkant uitsteekt hierdoor is het een lang apparaat en haakt vaak vast. Hij heeft veel zuigkracht en het zakloze aspect vind ik wel handig. Het geluid is redelijk maar niet stil te noemen.

Lebberding 13-05-2015 Product paar weken in bezit

Erg fijne stofzuiger, ik kan niets anders concluderen. Erg stil (meeste geluid komt van het zuigen zelf bij de zuigmond), zeer zuinig (ook in de krachtigste stand) en zuigt simpelweg goed.

Veel mensen klagen over het feit dat de opzetstukjes aan de slang zitten bevestigd, i.p.v. in de machine. Ik vind het juist een ontzettend slimme vinding. Ze zitten niet in de weg en je hebt ze op deze manier altijd bij de hand.

De stofzuigerslang is gemiddeld van lengte. Goed te doen, maar verwacht geen wonderen. Hetzelfde geldt voor het snoer, prima lengte maar geen uitblinker op dat vlak.

Hij heeft ook een zeer verzorgd en bijna blits uiterlijk. Maakt voor het zuigen niets uit, maar is toch wel geinig.

Het uiterlijk wordt ook geholpen door de transparante bak, want geen stofzakken. Voordelen zijn dat je kunt zien wat je opzuigt (en soms niet moest op zuigen) en wanneer de bak geleegd moet worden. Nadeel is dat je altijd wat stof verliest tijdens het legen van de bak. Dus of het nou echt zo'n voordeel is... Wat mij betreft is een stofzuiger met zak even praktisch.

Enige nadeel vind ik de beetje hoge stofzuigermond. Die kan niet overal onder. Dat terwijl de stofzuigermond op zich van erg hoge kwaliteit is, en dusdanig ontworpen is dat je ook goed en zonder schades randen en hoekjes kunt zuigen.

Al met al erg tevreden. Al had de mond wat lager. Net als de prijs, ik vind het geen koopje.

risijeki 25-03-2015

Alles lekker stofvrij

Super aankoop met deze stofzuiger, buiten dat alles lekker stofvrij wordt is hij ook nog eens super stil.

Jan02 17-01-2015

Een goed en handzaam product.

De zuigkracht is goed, hoewel maar 650 Watt motor. Het gebruiksgemak is goed; het apparaat laat zich makkelijk manouvreren en heeft een fijn lang snoer. Het geluidsniveau valt mee. De meegeleverde zuigmond is zowel voor parket als vloerbedekking geschikt. Nadeel hiervan is de hoogte. Voor het zuigen onder de lagere meubels gebruik ik een platte parketborstel (niet meegeleverd). Het stofreservoir laat zich eenvoudig legen.

M. Ellenbroek 08-12-2014 Product maand in bezit

De PHILIPS-FC9722-09 (powercyclone 6) is een prima stofzuiger. Hij zuigt goed, is vrij geluidsarm, gebruikt relatief weinig energie en heeft geen zakken nodig.
Toch zijn er nog enige verbeterpuntjes:
1. De slang zou met name voor het werken op de trap 50 cm langer kunnen. Door zijn hoogte kan men de stofzuiger op sommige trappen moeilijk plaatsen.
2. De stofzuiger blijft bij de wielen soms ergens achter haken.
3. De standaardzuigmond is prima, maar niet op een vloerbedekkingen met een 'noppen patroon'. Hij begint dan irritant te resoneren. We hebben dit opgelost door de zuigmond van onze vorige stofzuiger te gebruiken. Op harde vloeren, tapijten en bobbelig Noors leisteen zuigt de zuigmond prima en comfortabel. De zuigmond is wel wat hoog en kan daarom niet overal onder komen.
4. De uitschuifbare buis is in combinatie met de standaard zuigmond prima van lengte, maar met een andere zuigmond aan de korte kant.

We gooien nu wekelijks de stofopvangbak leeg. Het is verbazingwekkend hoeveel er dan al in zit. Ondanks de bovengenoemde punten vind ik het een prima stofzuiger. Als je erop let kun je aan alle apparaten wel verbeterpunten vinden.Volgens de gebruiksaanwijzing moet je jaarlijks een filter vernieuwen, dus je bent nog niet helemaal van de gebruikskosten (behalve electriciteit) af.

Noffje 29-10-2014 Product maand in bezit

Mooie krachtige licht gewicht stofzuiger. In hoogte verstelbare stang, zodat je overal goed bij kunt.

Kaatje0112 27-10-2014

Waardeloos apparaat

Met hooggespannen verwachtingen dit apparaat in gebruik genomen, zijn bekend met Phillips stofzuigers en na eeen aantal jaren nog steeds enthousiast over een eerder model.
Dit model voelt aan als een speelgoedstofzuiger en laat qua prestaties te wensen over. Absolute no go wat ons betreft

cloet 24-10-2014

Mooi design, weinig power

De PowerPro is een mooie, stevige en stabiele stofzuiger. Het in elkaar klikken van de buizen gaat moeiteloos en het uit elkaar halen nog makkelijker. Stofzuiger volgt goed en kiepert niet continu om. Qua zuigkracht (zeker voor de intensief gebruikte ruimtes) komt deze stofzuiger helaas toch te kort. Voor de minder intensief te gebruiken ruimtes vind ik de prijs te hoog.
Wel ideaal dat hij werkt zonder stofzak.

Bobbydigital198 11-10-2014 Product paar dagen in bezit

Een mooi vormgegeven stofzuiger die weinig geluid maakt en energieklasse A heeft zonder dat je het merkt aan zijn prestatie...en natuurlijk van de sterke kwaliteit die u van Phillips gewend bent.
VCanaf volgend jaar mogen er alleen maar stofzuigers gemaakt worden die onder de norm van 1250wat zitten.....das heel mooi want deze heeft er ongeveer de helft...650wat.
Heel tevreden met dit dingetje.

Antonia71 07-10-2014

Goede prijs/kwaliteit verhouding

In vergelijk met mijn vorige Philips stofzuiger ( Type Universe ) een duidelijke vooruitgang op het gebied VAN;
- Geluidsvolume,
- Zuigkracht ( Houdt loslopende Cavia uit buurt zuigmond ! )
- Geen stofzuigerzak meer dus ook geen geusstokje in zak '
- Iets terugvinden wat je per ongeluk opgezogen hebt.

Een minder punt is ,dat je doordat bij de zuigmond 2 wieltjes zitten je deze niet zijdelings kunt bewegen .

Nu m'n man nog enthousiasmeren !