Philips PowerPro Expert FC9723 - Reviews

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Kadet 27-01-2017

Ondanks een HEPA-filter laat het erg veel fijnstof door.

Ondanks een HEPA-filter laat het erg veel fijnstof door.
Zie de bijgaande foto. Niet alleen de stofzuiger aan de buitenzijde maar het verspreid zich door mijn gehele appartement.
Graag hiervoor een oplossing.

mc50 10-08-2016

matige stofzuiger

Ik ben niet tevreden over de prestaties van deze stofzuiger. Ik heb hem ongeveer een jaar geleden gekocht. De kruimels of kleine steentjes schuift hij voor zich uit. Je moet de borstel erop zetten, dan pas zuigt ie hem op. Het snoer is waardeloos. Omdat het snoer plat is gaat hij na verloop van tijd gedraaid zitten over de lengte. Dat is erg lastig met oprollen omdat het het telkens blijft steken. Ook uitgerold raakt ie in de knoop. Het deksel van de opvangbak kan je beter niet onder de kraan afspoelen want er blijft water in zitten waardoor het stof nat wordt zodra je hem weer gebruikt. De filter is na een zeer korte tijd verzadigd. Na een aantal keren uitspoelen begint het stof aan te koeken en moet je de filter vervangen. En deze is niet goedkoop.
Ik had meer van deze stofzuiger verwacht. Ik ben wel tevreden over de zuigkracht maar de borstels kunnen anders vormgegeven worden om beter te functioneren. Niet voor herhaling vatbaar!

Cleany 28-05-2016

prima stofzuiger met enkele "gewenpuntjes"

zuigkracht en geluidsniveau zijn prima. Deze voet in vergelijking met vorige, heeft minder gebruiksgemak, met name op moeilijk bereikbare plekken: Je stoot veel vaker tegen kasten en plinten.
Schoonmaken van het vuilreservoir is moeilijker dan bij onze zakloze voorganger (je kunt je natuurlijk afvragen hoe zinvol "schoonmaken" is; leegmaken is eigenlijk genoeg)

Xenviera 01-08-2015

Zeer goed. Makkelijk in gebruik en makkelijk schoon te houde

Ik ben erg tevreden. Het filter en de stofopvangbak laten zich makkelijk legen en reinigen. En de stofzuiger is makkelijk in gebruik. Het enige jammer is dat er aan de zuigmond geen zwenkwieltjes zitten, waardoor hij zich wat lastiger laat manoeuvreren..

ThomasTilburg 29-04-2015

Betere prijs-kwaliteit verhouding is er niet

Na een lange zoektocht deze stofzuiger gekocht. Wat een verademing tov onze oude stofzuiger: eindelijk geen apparaat meer die tegen je hielen aanstoot wegens slechte wielen, slang blijft stevig zitten en ondanks zijn kracht maakt hij weinig geluid. Vergelijkbaar met de A-merken, maar slechts een fractie van de prijs.

Apmeij 02-04-2015

Goed te gebruiken stofzuiger

Deze stofzuiger is van zeer goede kwaliteit. Werkt uitstekend, gemakkelijk in gebruik. De stofhouder is gemakkelijk te legen en schoon te houden. Het filter even af en te uitspoelen en laten drogen voordat deze weer geplaatst wordt en de stofzuiger kan weer vele keren gebruikt worden. Zeer goede zuigkracht welke ook nog instelbaar is voor bv meubels af te zuigen met de meegeleverde hulpstukken. Het parket-mondstuk werkt uitstekend, ook op laminaat.
Het enige kleine min puntje vind ik is dat de wielkasten van de stofzuiger vaak achter meubels blijft steken, glijd niet makkelijk langs meubels heen en moet dus vaak opgetild worden bij verplaatsen. Maar over het algemeen een prima stofzuiger, een echte aanrader.

Italiaanse1992 02-02-2015

Goede krachtige stofzuiger

Ik ben heel blij met de stofzuiger. Mijn kleedje kreeg ik de hondenharen er maar niet uit tot ik deze stofzuiger kocht. Ik schrok me rot hoeveel stof en hondenharen er uit me kleedje kwam. Ben heel tevreden hoe schoon me kleedje geworden is. Geweldig goeie stofzuiger !

Tsjoeke 21-10-2014

Het voldoet zeer goed aan onze verwchtingen.

In vergelijk met de oude stofzuiger is het een plezier om met deze stofzuiger te werken.
Het kost veel minder inspanning en het resultaat is heel goed.

ilsedv 20-10-2014

Eindelijk een stofzuiger die deftig zuigt! En wat een gemak om met hetzelfde mondstuk op tapijt met een andere zuigkracht te kunnen werken dan op parket.
Een stofzuiger die mijn parket niet beschadigd dus. Mss niet zo belangrijk voor een stofzuiger, maar hij ziet er nog eens goed uit ook :)
Oh ja, en een wasbare filter: ik ben fan! (zeker als dat maar 3x per jaar moet gebeuren)

LeVedeBe 16-10-2014

Heerlijk om met het DiamondFlex-mondstuk te stofzuigen: heel wentelbaar zodat je vlot in alle hoekjes komt, en dun zodat je vlot onder lage zetels stofzuigt.
Krachtig toestel.
Het TriActiveMax-mondstuk kreeg ik aanvankelijk bijna niet in beweging: enkel vooruit en achteruit ging. Draaien ging heel stug en stroef. Dat kwam omdat ik het mondstuk draaide vanuit de telscopische buis. Als je het mondstuk draait vanuit de kromming in de slang, dan gaat het wel. Not my cup of tea.

Stofzuigbak is heel gemakkelijk los te klikken en te ledigen, al moet dat wel met de rechterhand. Minpuntje voor linkshandigen.

Gebruikte materialen voor behuizing en telescopische buis lijken niet duurzaam, maar daar hoop ik mij in te vergissen, natuurlijk.

NN1982 12-10-2014

Nieuwe stofzuiger van Philips zonder zak.

Het eerste wat me aan deze ecologische stofzuiger opviel was dat hij licht is en dat hij niet veel geluid maakte.

Eerste ben ik beginnen werken met het TriActiveMax-mondstuk over mijn tapijten. Het mondstuk ging vlot over het tapijt en was super krachtig.

Op te trap heb ik het 2de lichte DiamondFlex-mondstuk gebruikt en was echt heel eenvoudig. Het draaide makkelijk om in alle hoeken te komen en bleef zijn kracht behouden.

Wat ik nog een hygiënisch extraatje vond aan dit toestel was dat de filter eenvoudig afgewassen kon worden.

Als ik 1 min puntje moet geven is het feit dat de 2 grote mondstukken en de kleinere niet opgeborgen kunnen worden in het toestel zelf.

Dr0s 07-10-2014

Philips ECO PowerCyclone 6 zonder zak (FC9723/09).
Een eco-stofzuiger met energielabel, kan ik alleen maar toejuichen! Goed dat Philips hierin investeert! Voor mij persoonlijk mag ook de verpakking wat meer eco-minded zijn, niet elk onderdeel hoeft apart in een plastic zakje te komen (ook al is dit van 90% gerecycled materiaal).
Het toestel is heel gemakkelijk te monteren en is binnen no-time gebruiksklaar.
Het TriActiveMax-mondstuk doet zijn werk goed. Het enige minpunt is dat dit mondstuk iets hoger komt dan normaal. Hierdoor past deze nét niet onder mijn bankstel. Onder mijn verwarming past hij "heen" wél, maar "terug" niet. Dit ontdekte ik proefondervindelijk bij het eerste gebruik, toen het mondstuk muurvast onder mijn chauffage zat. Na heel wat duw-en-trekwerk, onder het motto “what goes in, must come out”, merkte ik dat het klepje bovenaan het mondstuk de boosdoener was. Dit bleef achter de chauffage haken…
Het DiamondFlex-mondstuk is super licht, maar verrassend krachtig. Hij stofzuigt wel als een trein en past perfect onder al mijn meubels en verwarming. Handig wendbaar ook: hier is duidelijk over nagedacht!
Het snoer is langer dan die van mijn vorig toestel, dus ik hoef voor héél mijn appartement niet eens van stopcontact te wisselen. Het rolt ook soepeltjes op na gebruik.
Nog een meevaller is dat de stofzuiger – ondanks de sterke zuigkracht van de motor – weinig geluid maakt.