Bosch BGL8ZOO - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
C

Beoordeling op basis van 125 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Mieske 15-01-2017

Heerlijke stofzuiger met hondenharen

Vroeger hadden we ook een stofzuiger voor hondenharen, maar deze zuigt alles weg stinkt niet is lekker stil en doet zijn werk prima. kortom een prima apparaat dat zeker aan te raden is voor mensen met honden/katten.

Pluspunten

• zuigkracht
  • meegeleverde turbo borstel
  • lang snoer dus ver bereik
  • wendbaarheid van de stofzuiger

Murphy 05-01-2017

Zeer gebruiksvriendelijk en heel krachtige stofzuiger

De stofzuiger voldoet volledig aan het beeld zoals geschetst door fabrikant. Heel prettig in gebruik, maar ook een krachtige stofzuiger die met gemak voldoet aan de verwachtingen. Ook de diverse handzame accessoires dragen bij aan dit bijzonder positieve beeld.

Pluspunten

• Krachtig
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Het gewicht kan ervaren worden als min

Eric 17-03-2016

Tot nu toe een goed product, maar toch......

6,5
Ik heb deze stofzuiger gekocht. Ben zeer tevreden over de levering en vooral de keuzemogelijkheid t.a.v. het leveringsmoment.
Bij het uitpakken van de stofzuiger uit de doos vond ik het allemaal een beetje te plastic uitzien. En daarmee bedoel ik dat de stofzuiger hiermee een kwetsbare, fragiele indruk op mij gaf. O jee, als er maar niks afbreekt als ik de klep opendoe? Hierdoor heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid van dit product.
De stofzuigerslang vond ik, zeker ten opzichte van de stofzuiger die ik hiervoor had, ook vrij dik (grote diameter) en daarmee wat minder flexibel.
Wel mooi dat er allerlei accessoires bijzitten, waaronder een zuigmond met roterende borstel. Ik heb namelijk twee grote honden, die nogal wat haar kunnen verliezen. Hiervoor werkt deze borstel welhaast perfect. Dit aparte mondstuk zorgt wel voor een hoger geluidsniveau bij het stofzuigen.
De standaard, laat ik maar zeggen multi-vloeren, mondstuk werkt bij mij een stuk zwaarder dan het mondstuk met de roterende borstel. Zeker bij de laminaatvloer met kleden die ik heb. Door de zuigkracht zuigt dit mondstuk op een kleed welhaast vacuüm, wat het stofzuigen bemoeilijkt. Je wordt welhaast gedwongen de zuigkracht dan fors naar beneden bij te stellen. Vandaar mijn voorkeur voor de borstel met roterende borstel. Hiermee gaat het stofzuiger heel soepeltjes.
De lange kabel is ideaal. Eén keer in een stopcontact en ik kan zo de hele verdieping stofzuigen.
Schone lucht uitstoot door Hepa13-filter ook positief.
Zou ik deze stofzuiger ook gekocht hebben als het ik het in een winkel had zien staan, naast andere stofzuigers. Eerlijk gezegd denk ik het niet. Het is een goed product. Doet wat ie moet doen. Maar toch.....
Aan de andere kant ik weet niet wat ik moet met die tegenwoordige 650Watt-stofzuigertjes.
Hoop gewoon dat deze, net als mijn vorige stofzuiger (Miele) weer 15 jaar meegaat.

Noort 04-11-2017

Slechtste koop ooit

De slechtste stofzuiger die ik ooit gekocht heb, slang kapot na 1 jaar, staat steeds te pendelen en slaat dan uit, slang en borstels zijn lomp en onhandig.

Minpunten

• Steeds uitslaan
  • Lompe hulpmiddelen

Jacqueline 15-08-2017

prima stofzuiger

Na jaren al in het bezit te zijn geweest van een bosch, weer gekozen voor een Bosch stofzuiger en wel 1 die de hondenharen goed aan kan. Ben wederom zeer tevreden

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • lang snoer

Jeannet 17-07-2017

stofzuiger

Super stofzuiger. Enorme zuigkracht. Ondanks onze golden retriever een fluitje van een cent. Veel accessoires zoals de turboborstel

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Accessoires

Sylvia de Vries 14-07-2017

goede Zuigkracht

Een Topper van een stofzuiger ook ideaal voor lange mensen de steel is namelijk mooi lang en je kan hem evengoed in hoogte verstellen ,handig handvat zodat je gewoon rechtop kan blijven staan tijdens het zuigen. honden haren gaan makkelijk van mijn stoffenbank af met het bijgeleverde hulpstuk. prijs verhouding lage prijs ,Ik had hiervoor een Dyson stukke duurde maar deze Bosch bevalt me veel beter. Helemaal ideaal is het lange snoer al met al ik heb zeker geen spijt van de aankoop.
Ook al heb ik hem nog niet zo lang dit merk je gelijk pracht stofzuiger.
Ook omdat ik andere er al over gehoord had

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuig kracht
  • licht prima in de hand

Henri P. 03-07-2017

Vrolijke, stille stofzuiger met ultieme zuigkracht

Ideale stofzuiger voor mensen met huisdieren. Uitstekende zuigkracht gaat samen met een stille motor. Bijzonder wendbaar en afgeleverd in een vrolijke kleur rood! Uitermate prettig is de lange lengte van het elektriciteitssnoer van 15 meter, wat herhaaldelijk stoppen met zuigen en bukken naar een contactdoos onnodig maakt. Een apparaat die het stofzuigen bijna tot een plezier maakt!

Pluspunten

• wendbaarheid en snoerlengte
  • handig handvat aan stofzuigersteel
  • wendbaarheid en stootranden
  • redelijk gewicht 5,5 kilo
  • vrolijke kleur

Minpunten

• (nog) niet bekend

Kees 26-06-2017

Goede zuigkracht

Werkt fantastisch zuigt alles. Veel losse onderdelen bijgevoegd. Houdt ook lekker vader. Ik had hem eerder moeten kopen

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Vasthouden

G.Jac 19-06-2017

lang snoer, lange steel, stiller dan gemiddeld

altijd een kats & dog miele gehad en nu een keer naar een bosch overgestapt ivm langer snoer en langere steel , dat deze ook nog stiller is zuiniger en meer zuigkracht heeft is een mooi meegenomen en is deze stofzuiger een nog groter plus punt in onze keuze geworden.
nu +/- een week in gebruik en zeer tevreden.

klein min puntje zijn de ass. die je aan de steel moet bevestigen die er steeds afvallen, daarom geen 10 punten :(

Pluspunten

• lange steel
  • lang snoer
  • Zuinig
  • Grote afvalzak

Minpunten

• de ass. vallen steeds van de steel

peterB 19-06-2017

Lekkers stil, wendbaar en een super zuigkracht.

we hadden eerst een XXXX, onder het logo "er is geen betere".
Nu wij kunnen zeggen die betere is er wel, deze Bosch pro Animal. ons oude merk heeft totaal afgedaan, duur en absoluut niet de beste, zoals ze met hun slogan willen doen denken.

Pluspunten

• stil
  • zuigkracht
  • wendbaar

Minpunten

• beetje prijzig

De Goeij 14-06-2017

Super stofzuiger

Super stofzuiger en de naam zegt het al vooral als je huisdieren hebt. Er zitten 3 borstels bij en 3 accessoires bij, daarmee krijg je heel je huis haarvrij. Zonder moeite haren van de kanaal en de bank met het opzet borsteltje en geen enkele haar meer op het vloerkleed, waar de oude stofzuiger nog wel wat achter liet.
Handig handvat op de buis en door het lange snoer hoef je niet constant van stopcontact te veranderen.
Echt een aanrader.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Goede zuigkracht
  • Grote stofzak
  • Meerdere borstels voor elke vloer
  • Wendbaar en stil

AE Gritter 12-06-2017

Stofzuiger BGL8ZOO

Doet waar het apparaat voor bedoeld is en heeft een uitstekende zuigkracht. Het turbo mondstuk werkt vlot de hondeharen van de vloer. Het is een prima stofzuiger en na een aantal dagen gebruik kan ik zeggen dat de stofzuiger terecht de benaming ZOO draagt.

Pluspunten

• De turbo
  • lang netsnoer
  • Zuigprestaties

Minpunten

• De handgreep schiet los
  • Turbo maakt veel lawaai
  • Geen opberg ruimte voor de hulpstukken
  • Korte slang van stofzuiger naar handgreep

Michael & Sabine 05-06-2017

Goed wendbaar!

Wij zijn zeer tevreden over deze stofzuiger!
Een zeer goede zuigkracht en gemakkelijk in het gebruik en rolt goed op zijn wieltjes!
Het geluid is aangenaam en verrassend (stil) en aangezien dat wij een hond hebben zijn de extra hulpstukken en de Pro animal borstel een goede hulpmiddel om de hondenharen definitief te verwijderen van onze vloerkleed.

Mariette 26-05-2017

Bosch Stofzuiger Pro Animal

Prachtige goede stofzuiger. Zuigt perfect! Ook bij de meubels en kleden worden de kattenharen opgezogen!
Hij is wel een beetje groot en zwaar.
Rolt prima.

Pluspunten

• prima zuigkracht
  • veel toebehoren
  • lang snoer

Minpunten

• zwaar
  • groot

Gerry 07-03-2017

Goede zuigkracht en wendbaar

Qua zuigkracht een fijne stofzuiger, zeker met een hond en kat. Door het filter, als het er nieuw in zit, een frisse geur en fijn er mee te werken. Ook is de roterende borstel fijn om de honden-en-kattenharen, bijna, te verwijderen. Dat vraagt toch nog wel handmatig nalopen. De slang vind ik de slang ronduit irritant, die is veel te kort en stug! maar laat zich voor het opbergen er wel makkelijk uithalen. Als ik in de hoogte moet werken, of trappen moet zuigen, dan pak ik mijn Miele met langere en flexibelere slang. Om het “omschakelbare vloermondstuk” van de steel af te krijgen is een crime, daar is mannenkracht voor nodig! Daar heb ik een oplossing voor gevonden, de steel van mijn Miele, dat redelijk past, erbij met een ander mondstuk :-) Ook is de handgreep niet fijn als je lang bezig bent. Het lange snoer heeft zeker voordelen, maar het is dun en daardoor snel in de knoop. Ook leidt het steeds een "eigen leven" en rolt ongevraagd op...
Mijn conclusie: ik zou deze stofzuiger niet weer opnieuw kopen en weer terug gaan naar de vergelijkbare Miele.
Ps, De laatste beoordeling over duurzaamheid is niet te beantwoorden als je hem nog maar een paar maanden hebt. Uiteraard hoop je dat je aankoop lang meegaat...

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Het filter

Minpunten

• De veel te korte en stugge slang
  • Het dunne snoer, dat snel in de knoop gaat
  • Het snoer rolt zichzelf steeds op

Ingrid 01-03-2017

geweldige 'cat & dog' borstel.

Midden december hebben wij deze stofzuiger gekocht en wilden deze eerst uitgebreid testen, voordat we een review zouden schrijven. Onze hond verhaart veel. Deze stofzuiger heeft een speciale borstel waarmee je de haren moeiteloos! uit het kleed krijgt. Stofzuigen is geen zwaar werk meer. Een geweldig product! Met de ervaring en kennis van nu, zou ik dit merk en model direct weer kopen.

Pluspunten

• zuigkracht
  • meegeleverde extra borstels
  • lang snoer
  • goede greep

Minpunten

• de stofzakken mogen wel goedkoper.

Suus 13-02-2017

Matige stofzuiger, ergonomisch onvoldoende

Stofzuiger gekocht vanwege huisdieren en relatief veel vloerbedekking. Stofzuiger maakt beloftes niet waar. Vloerbedekking blijft vol zitten met haar, ook het speciale hulpstuk met draaiende borstel werkt niet. Niet ergonomische handgreep, heb veel last van mijn pols na het stofzuigen. Hulpstuk met haren en meubelmond zijn wel heel prettig. Slang is veel te kort, stofzuiger hangt daarom voortdurend tegen je aan. Zeker als je hoger gelegen gedeeltes wil stofzuigen. Kortom, wat mij betreft geen aanrader. Ik kan nog beter met de dyson kruimeldief mijn huis stofzuigen. Die kan dit soort werk beter aan.

FamD 25-01-2017

Prima!

Ik kan me niet vinden in geplaatste kritieken hieronder. Wij gebruiken nu ruim 4 jaar deze stofzuiger. Wendbaar? Ach, stofzuigers zijn niet bijster wendbaar maar het hindert mij niet. De diverse borstels zijn handig! De combi gebruiken we voor de gladde vloer beneden. De brede borstel gebruiken we voor de gladde vloer boven. De speciale haren-turbo-borstel is handig voor tapijt, hoewel we ook vaak de kleinere meubel-borstel gebruiken. De twee kleine borsteltjes in de stofzuiger gebruiken we eigenlijk niet.
Lengte snoer is geweldig! Ik kan de hele verdieping in één keer langs.
De diverse standen voor zuigkracht is handig en geeft prima indicatie van welke stand geschikt is voor bijv. tapijt en meubels.

Geen klachten over afvallende borstels of te dikke slang. Van alle diverse soorten stofzuigers waarmee ik heb gewerkt is dit zeker de beste koop geweest.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Astrid 05-01-2017

Prima stofzuiger

Enorme zelf in te stellen zuigkracht, heerlijk lang snoer en makkelijk, licht wendbaar. Fijn dat er 3 soorten mondstukken bij geleverd zijn: een voor onder de meubels, een turbo en een gewone gladde vloeren/tapijtborstel.
Huisdierharen verdwijnen al bij de eerste zuigbeweging. Ook makkelijk op te bergen; de steel/slang kan aan de stofzuiger geklikt worden.
Een aanwinst waarvan men lang plezier kan hebben en een must voor huisdierenbezitters!

Pluspunten

• enorm goede zuigkracht
  • makkelijk wendbaar,verstelbare buis
  • geweldig lang snoer
  • makkelijk op te ruimen
  • kan overal zuigen, alle kieren, onder meubels

Minpunten

• stofzakken kopen