Bosch BGL8430

Beoordeling op basis van 354 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

van Buuren 24-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Absoluut niet tevreden

3,3
Ik heb deze stofzuiger nu een jaar en heb erg spijt van mijn aankoop. Ik had deze stofzuiger uitgezocht omdat de reclame je liet geloven dat het een fijne soepele stofzuiger was met een goede zuigkracht. Echter de eerste maand lag de zuigkop er af. Floept elke keer los als ik mijn vloerbedekking zuig. Als ik mijn laminaat zuig met de speciale parket borstel heb ik meer het idee dat ik de kruimels voor mij uit duw dan dat ze werkelijk in de stofzuiger zie verdwijnen. Erg frustrerend! Was een dure aanschaf met een waardeloos resultaat!

de Nijs 17-04-2016

Dit apparaat volgt zichzelf op!

Betrouwbaar, makkelijk in het gebruik en een prima service. Sinds jaar en dag trouw gebruiker van deze stofzuiger. Nu op de onder - en bovenetage een zelfde apparaat

Karin 05-04-2016

degelijke stille stofzuiger, goede zuigkracht

het is een mooie stofzuiger die goed zuigt. Hij is mooie lichte stofzuiger en heeft een stille motor.
Een topapparaat.

ironjohnny 08-09-2015

degelijke stofzuiger die gewoon doet wat hij moet doen, met 15 mtr snoer kom je overal in een keer zonder stekker wisselen.

M 21-10-2017

Slechte kwaliteit koppeling Stofzuigermond - slang

Een mooie stille stofzuiger met een lang snoer voor de stroom aansluiting. Maar dat naar ruim 2 jaar de stofzuigermond om de haverklap losschiet van de slang is niet prettig. Als ik deze vergelijk met de koppeling bij een miele (onze andere stofzuiger) en met een Nilfisk (onze vorige stofzuiger), dan is die van Bosch van slechte kwaliteit. Het constant losschieten is zeer irritant. Ik wacht op Bosch wat zij hiermee gaan doen, maar naar mijn mening een fout in design. Geen oplossing dan wordt deze vervangen en wordt het zeker geen Bosch meer.

Pluspunten

• relatief stil
  • Lang snoer

Minpunten

• Zwakke koppeling stofzuigermond slang

Marcel 21-10-2017

zeer zwakke koppeling tussen slang stofzuigermond

Het lijkt een mooie stille stofzuiger. Hij is ook stil, maar naar ruim 2 jaar blijkt dat het geen robuuste stofzuiger is. Elke paar meter zuigen raakt de stofzuigermond los van de slang. Dit ook al besproken met de winkel waar ik het apparaat heb gekocht. Echter het is na 2 jaar er kan naar gekeken worden, maar daar zijn kosten aan verbonden. Als ik kijk naar de verbinding tussen stofzuiger mond en slang en deze vergelijk met die van bijv een Miele (onze 2e stofzuiger) en een Nilfisk (onze vorige) dan kom ik tot de conclusie dat de koppeling van ondeugdelijke kwaliteit is en dat dit een design / productie fout is. Het is zeer irritant. Ik vind belachelijk dat een stofzuiger waarvan gezegd wordt dat deze van hoge kwaliteit is, ook nog redelijk aan de prijs is, na zo'n korte tijd zo'n probleem heeft. Ik overweeg sterk om een andere aan te schaffen die dan minder stil een korter stroomsnoer heeft, maar die tenminste niet zorgt voor irritaties. Het is gewoon heel lastig en heel irritant dat tijdens het stofzuiger het mondstuk minimaal 10 keer losschiet van de slang. De volgende stofzuiger bijna zeker geen Bosch meer. Ik ben zwaar teleurgesteld in de kwaliteit van de producten van Bosch. Dan maar iets meer betalen wetende dat die producten langer meegaan of duidelijk minder wetend dat je elke 2 jaar nieuw moet aanschaffen. Dit is altijd nog beter dan na ruim 2 jaar een relatief duur apparaat die goed zou moeten zijn te moeten vervangen

M 01-07-2017

Spijt van deze aankoop

Wij zijn sinds 2 jaar in het bezit van deze stofzuiger van bosch. Na een paar maand hadden wij al twijfels over de zuigkracht maar volgens de fabriek was er niks mis mee
- Het snoer rolt zichzelf weer terug tijdens het stofzuigen,
- de wieltjes zijn te klein waardoor je hem steeds over het snoer moet tillen. Ook is de stofzuiger niet zo wendbaar als je mag verwachten.
Maar langzamerhand begon de stofzuiger ook steeds meer dingen te mankeren;
- De plastic houders achter en in het midden van de stofzuiger waar je je stang in kan doen breken binnen de kortste keren af.
- de stofzuigermond laat los tijdens het stofzuigen en niet alleen bij vloerbedekking!
- de hendel om de stofzuiger te openen is afgebroken!
Wij zijn absoluut niet te vreden en ook niet over de service van bosch
Een stofzuiger moet toch langer mee kunnen dan 2 jaar ??

Pluspunten

• Mooie vromgeving
  • De zak is makkelijk te verwisselen

Minpunten

• Het snoer rolt vanzelf weer terug
  • De wieltjes zijn te klein, niet wendbaar
  • Stofzuigermond laat los
  • Kleppen breken af
  • Zuigkracht valt tegen

PH56 05-04-2017

onze neiuwe Bosch stofzuiger

zuigt best goed; licht van gewicht, dus handig op de trap enz.; wieltjes zijn te klein, waardoor het vaak lastig is om bijv. over het snoer heen te rijden; automatisch oprolmechanisme is een drama: tijdens het stofzuigen rolt het snoer vaak spontaan in, waardoor het ineens strak komt te staan en soms kleine voorwerpen pardoes van tafeltje of vensterbank kan vegen; stofzuiger ligt erg snel op zijn kop; lijkt erop dat er niet echt een goede praktijktest is gedaan

Elly 23-02-2017

voldoende zuigkracht met lange snoer (15 meter)

Goede zuigkracht met lange snoer zodat je ook een flinke kamer zonder oversteken van stekker kunt stofzuigen. Is de prijs zeker waard.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • 4 zwenkwielen

Jaap 01-01-2017

prima zuigkracht/lekker lang snoer

prima stofzuiger met een uitstekende zuigkracht (instelbaar).
ook de lengte van het snoer maakt werken met deze stofzuiger een stuk makkelijker.

Pluspunten

• INSTELBARE ZUIGKRACHT
  • LANG SNOER

Henk Kalfsterman 15-12-2016

Krachtig en schoon

Al jaren zuigen wij ons huis schoon met Bosch stofzuigers. Onze ervaring is, dat Bosch met zorg producten fabriceert en de prijs-product verhouding is uitstekend. Bovendien zijn wij altijd uitstekend geadviseerd door Jacques Remmerswaal, dealer in Linschoten. Soms denk ik: "Bosch stofzuigers zuigen m'n oren schoon en het stof uit mijn hoofd!"

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • handig op te bergen

Elvan bozkurt celenk 15-12-2016

Goed zuiger

Zuigd goed lange kabel hoef niet steeds te verplaatsen. ik ben er helemaal blij mee is een krachtige stofzuiger . :)

Ine 14-12-2016

goede snoerlengte, perfecte wendbaarheid

Goed zuigkracht voor diverse vloeren, soepele slang, goede wendbaarheid en eindelijk een snoer dat lang genoeg is.

Pluspunten

• snoerlengte
  • wendbaarheid

PAT 09-12-2016

Lichtgewicht met power

Mooi niet al te grote stofzuiger. Makkelijke bediening, fijne grote stang en zeer licht. Werkt prima!

Bert 28-11-2016

Bosch BGL8430

Erg stil, de handgreep boven op de stofzuigerslang is erg handig, daardoor is de stofzuiger makkelijk vast te houden maar vooral ook pijnloos ( artrose). Daarnaast is een langs noer ook erg gemakkelijk

Pluspunten

• stilte
  • handrgreep
  • lang snoer

Huiskens 19-11-2016

Zeer goede zuigkracht

Wij zochten een stofzuiger met goede zuigkracht, nou dat heeft deze zeker. Ook het 15 meter lange snoer zijn wij zeer blij mee, het is niet meer nodig om halverwege het huis het snoer om te steken.

Pluspunten

• zeer sterke zuigkracht
  • lang (15 meter) snoer
  • lange stang, je hoeft niet krom te staan

Minpunten

• Valt in de wat duurdere prijsklasse

ineke 11-11-2016

miskoop

Blijft steeds steken op mijn stenen vloer. Moet minimale zuigkracht instellen om over de voegen te gaan. Met vorige stofzuiger nooit last van gehad. De borstel is te hard vermoed ik. Moet steeds de voet optillen. Kost mij mijn schouder. Onder de verwarming en lage kastjes lukt niet. De zuigmond is al en keer vervangen omdat hij steeds van de stang af schoot tjdens stofzuigen van vloerbedekking.Zware stofzuiger. De laminaatborstel vind ik ook niet fijn. Niet flexibel, moet haast op mijn knieen zitten om borstel in goede stand te laten zuigen. Lastig op te bergen, vooral door de dikke slang. Stofindicatie werkt niet. Ook het verwisselen van de zuigmond dmv. Indrukken gaat zwaar. Jammer dat het zo'n dure stofzuiger is, anders had ik allang weer een stofzuiger van mijn oude vertrouwde merk gekocht.

Dianne1992 12-10-2016

matig produckt

wat ik jammer vind is dat het opbergen van de hulpmiddelen niet meer kan. het ophangen aan de stofzuigstang is erg onhandig. ook vind ik dat de kracht van het opzuigen minder is terwijl word beweerd dat die juist krachtiger is geworden. Ik merk geen verbetering.

J. Vestjens 03-09-2016

goede zuigkracht en stille motor

Een goed product, met veel mogelijkheden, voor een redelijke prijs.
Deze stofzuiger is voor ons ideaal voor de verschillende soorten vloeren(bedekking)

Mandy 28-08-2016

Zeer fijne stofzuiger

De stofzuiger is makkelijk te verplaatsen door de 4 wielen, licht van gewicht, een lang snoer en een lange stofzuigerstang. Hierdoor is het hele huis makkelijk te stofzuigen zonder telkens van stopcontact te wisselen. Door het lichte gewicht is deze makkelijk de trap mee op te nemen en de lange stang maakt het makkelijk overal bij te komen. Ook is de stofzuiger redelijk stil. Het is fijn dat de extra stofzuiger mondstukken aan de stang kunnen worden vastgeklikt zodat je deze bij de hand hebt. Het enige kritiek puntje is dat dit niet altijd gemakkelijk is,bijvoorbeeld wanneer je onder meubels wilt zuigen, dan zit dit in de weg.
Kortom een fijne stofzuiger die zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Lange snoer
  • Lange stang

Minpunten

• Mondstukken houder