Bosch BGL8430

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 345 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

van Buuren 24-04-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Absoluut niet tevreden

3,3
Ik heb deze stofzuiger nu een jaar en heb erg spijt van mijn aankoop. Ik had deze stofzuiger uitgezocht omdat de reclame je liet geloven dat het een fijne soepele stofzuiger was met een goede zuigkracht. Echter de eerste maand lag de zuigkop er af. Floept elke keer los als ik mijn vloerbedekking zuig. Als ik mijn laminaat zuig met de speciale parket borstel heb ik meer het idee dat ik de kruimels voor mij uit duw dan dat ze werkelijk in de stofzuiger zie verdwijnen. Erg frustrerend! Was een dure aanschaf met een waardeloos resultaat!

de Nijs 17-04-2016

Dit apparaat volgt zichzelf op!

Betrouwbaar, makkelijk in het gebruik en een prima service. Sinds jaar en dag trouw gebruiker van deze stofzuiger. Nu op de onder - en bovenetage een zelfde apparaat

Karin 05-04-2016

degelijke stille stofzuiger, goede zuigkracht

het is een mooie stofzuiger die goed zuigt. Hij is mooie lichte stofzuiger en heeft een stille motor.
Een topapparaat.

ironjohnny 08-09-2015

degelijke stofzuiger die gewoon doet wat hij moet doen, met 15 mtr snoer kom je overal in een keer zonder stekker wisselen.

M 21-10-2017

Slechte kwaliteit koppeling Stofzuigermond - slang

Een mooie stille stofzuiger met een lang snoer voor de stroom aansluiting. Maar dat naar ruim 2 jaar de stofzuigermond om de haverklap losschiet van de slang is niet prettig. Als ik deze vergelijk met de koppeling bij een miele (onze andere stofzuiger) en met een Nilfisk (onze vorige stofzuiger), dan is die van Bosch van slechte kwaliteit. Het constant losschieten is zeer irritant. Ik wacht op Bosch wat zij hiermee gaan doen, maar naar mijn mening een fout in design. Geen oplossing dan wordt deze vervangen en wordt het zeker geen Bosch meer.

Pluspunten

• relatief stil
  • Lang snoer

Minpunten

• Zwakke koppeling stofzuigermond slang

M 01-07-2017

Spijt van deze aankoop

Wij zijn sinds 2 jaar in het bezit van deze stofzuiger van bosch. Na een paar maand hadden wij al twijfels over de zuigkracht maar volgens de fabriek was er niks mis mee
- Het snoer rolt zichzelf weer terug tijdens het stofzuigen,
- de wieltjes zijn te klein waardoor je hem steeds over het snoer moet tillen. Ook is de stofzuiger niet zo wendbaar als je mag verwachten.
Maar langzamerhand begon de stofzuiger ook steeds meer dingen te mankeren;
- De plastic houders achter en in het midden van de stofzuiger waar je je stang in kan doen breken binnen de kortste keren af.
- de stofzuigermond laat los tijdens het stofzuigen en niet alleen bij vloerbedekking!
- de hendel om de stofzuiger te openen is afgebroken!
Wij zijn absoluut niet te vreden en ook niet over de service van bosch
Een stofzuiger moet toch langer mee kunnen dan 2 jaar ??

Pluspunten

• Mooie vromgeving
  • De zak is makkelijk te verwisselen

Minpunten

• Het snoer rolt vanzelf weer terug
  • De wieltjes zijn te klein, niet wendbaar
  • Stofzuigermond laat los
  • Kleppen breken af
  • Zuigkracht valt tegen

Elly 23-02-2017

voldoende zuigkracht met lange snoer (15 meter)

Goede zuigkracht met lange snoer zodat je ook een flinke kamer zonder oversteken van stekker kunt stofzuigen. Is de prijs zeker waard.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • 4 zwenkwielen

Jaap 01-01-2017

prima zuigkracht/lekker lang snoer

prima stofzuiger met een uitstekende zuigkracht (instelbaar).
ook de lengte van het snoer maakt werken met deze stofzuiger een stuk makkelijker.

Pluspunten

• INSTELBARE ZUIGKRACHT
  • LANG SNOER

Henk Kalfsterman 15-12-2016

Krachtig en schoon

Al jaren zuigen wij ons huis schoon met Bosch stofzuigers. Onze ervaring is, dat Bosch met zorg producten fabriceert en de prijs-product verhouding is uitstekend. Bovendien zijn wij altijd uitstekend geadviseerd door Jacques Remmerswaal, dealer in Linschoten. Soms denk ik: "Bosch stofzuigers zuigen m'n oren schoon en het stof uit mijn hoofd!"

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • handig op te bergen

Elvan bozkurt celenk 15-12-2016

Goed zuiger

Zuigd goed lange kabel hoef niet steeds te verplaatsen. ik ben er helemaal blij mee is een krachtige stofzuiger . :)

Ine 14-12-2016

goede snoerlengte, perfecte wendbaarheid

Goed zuigkracht voor diverse vloeren, soepele slang, goede wendbaarheid en eindelijk een snoer dat lang genoeg is.

Pluspunten

• snoerlengte
  • wendbaarheid

PAT 09-12-2016

Lichtgewicht met power

Mooi niet al te grote stofzuiger. Makkelijke bediening, fijne grote stang en zeer licht. Werkt prima!

Bert 28-11-2016

Bosch BGL8430

Erg stil, de handgreep boven op de stofzuigerslang is erg handig, daardoor is de stofzuiger makkelijk vast te houden maar vooral ook pijnloos ( artrose). Daarnaast is een langs noer ook erg gemakkelijk

Pluspunten

• stilte
  • handrgreep
  • lang snoer

Huiskens 19-11-2016

Zeer goede zuigkracht

Wij zochten een stofzuiger met goede zuigkracht, nou dat heeft deze zeker. Ook het 15 meter lange snoer zijn wij zeer blij mee, het is niet meer nodig om halverwege het huis het snoer om te steken.

Pluspunten

• zeer sterke zuigkracht
  • lang (15 meter) snoer
  • lange stang, je hoeft niet krom te staan

Minpunten

• Valt in de wat duurdere prijsklasse

J. Vestjens 03-09-2016

goede zuigkracht en stille motor

Een goed product, met veel mogelijkheden, voor een redelijke prijs.
Deze stofzuiger is voor ons ideaal voor de verschillende soorten vloeren(bedekking)

Mandy 28-08-2016

Zeer fijne stofzuiger

De stofzuiger is makkelijk te verplaatsen door de 4 wielen, licht van gewicht, een lang snoer en een lange stofzuigerstang. Hierdoor is het hele huis makkelijk te stofzuigen zonder telkens van stopcontact te wisselen. Door het lichte gewicht is deze makkelijk de trap mee op te nemen en de lange stang maakt het makkelijk overal bij te komen. Ook is de stofzuiger redelijk stil. Het is fijn dat de extra stofzuiger mondstukken aan de stang kunnen worden vastgeklikt zodat je deze bij de hand hebt. Het enige kritiek puntje is dat dit niet altijd gemakkelijk is,bijvoorbeeld wanneer je onder meubels wilt zuigen, dan zit dit in de weg.
Kortom een fijne stofzuiger die zijn geld meer dan waard is.

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Lange snoer
  • Lange stang

Minpunten

• Mondstukken houder

erna 18-08-2016

Super stofzuiger én ook nog prachtig om te zien, TOPaankoop

Perfect werkend op diverse ondergronden (tapijt/harde vloer), lang snoer is zeer handig, weinig geluid en licht van gewicht

Pluspunten

• sterke zuigkracht
  • energiezuinig
  • goed hanteerbaar

KvD 16-08-2016

Fijne stofzuiger met erg laaaaang snoer

We hebben deze stofzuiger nu een paar weken in bezit en hij bevalt super goed. Hij zuigt er goed en maakt niet veel geluid. Ook de snoer lengte van 15 meter is ideaal. We kunnen bijna het hele huis vanuit 1 stopcontact zuigen.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Geluid
  • Lengte snoer

Hans 10-08-2016

Super stille, zeer krachtige en energiezuinige stofzuiger

Positief:
Zeer stille en energiezuinige stofzuiger, te merken aan koele uitstroom van motorlucht. Bij de vorige Siemens stofzuiger kwam er gewoon warme lucht uit ten teken dat veel van de energie niet in zuigkracht maar in warmte gaat zitten.
Tevens is het geluid van deze Bosch heel aangenaam, zeker in verhouding tot de zuigkracht die deze machine ontwikkeld.
Negatief:
Aansluiting mondstuk op stang is in verhouding vind ik gevoelsmatig te slap. Ook de bevestigingsbeugel voor accessoires op de stang is niet erg handig.

• Krachtig
  • Energiezuinig
  • Veel accesoires

Minpunten

• opruimmogelijkheid acc.
  • zuigstang metaal/plastic

kea 04-08-2016

zeer fijne stofzuiger

Na eerst een ander merk te hebben en deze van ellende te hebben terug gebracht hebben we hierna een Bosch Ingenius gekocht. Super fijne en degelijke stofzuiger! Blij dat we de andere retour gedaan hebben en alsnog de juiste hebben gekozen.