Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Duo FC6168 titanium op Kieskeurig.be.

7,6

• Slecht

Mar90 31-08-2016

Handzaam, prakrisch en fijn!

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

In de eerste instantie wilde ik van dit type de variant zonder kruimeldief bestellen (vanwege hoger voltage en meer zuigkracht) voor mijn man, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor deze variant.
Ben hier erg blij mee omdat je nu tijdens het stofzuigen de kruimeldief los kan koppelen (zuigt gewoon verder) en bijv. de meubels kunt afzuigen of in de hoekjes kunt komen (hier komt de stofzuiger namelijk niet, te weinig zuigkracht). Daarnaast kun je nadat er iets gevallen is, dit even snel opzuigen met de kruimeldief. Ideaal dus voor de snelle klus.
Bijkomend voordeel is dat het apparaat snoerloos is en je dus overal heen kunt zonder een groot apparaat mee te hoeven slepen die ook nog eens een te kort snoer heeft (de normale stofzuiger).
De zuigkracht is op de normale stand geen tien, hoewel hij wel z'n werk doet. Op standje MAX doet hij het super. De batterij is dam wel wat sneller leeg.
Het opladen gaat vrij rap. Binnen enkele uren heb je weer een opgeladen stofzuiger.
Al met al een super product, praltisch en prettig in gebruik.

Pluspunten

• Handzaam
  • Praktisch
  • Kruimelzuiger
  • Voor de snelle klus
  • Zakloos

Minpunten

• Norm.stand niet zo kracht

Thyralantijn 25-07-2016

Handige en wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

De stofzuiger zet je vrij gemakkelijk in elkaar en de gebruikershandleiding is een blaadje met plaatjes. Hierdoor is alles heel snel duidelijk. Wanneer je een stofzuiger aanschaft wil je hem eigenlijk direct proberen, maar je moet geduld hebben. Eerst moet hij 5 uur aan de oplader. Met behulp van indicatie lampjes kun je zien hoe vol hij is.
Het gebruik is ontzettend gemakkelijk. Geen snoer wat je beperkt. Alle bochten kunnen genomen worden. Het apparaat is wel vrij zwaar en dat ga je voelen. Maar wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, deze is ideaal voor mijn lengte van 1.81cm. Ik hoef niet te bukken en kan vrij goed rechtop staan. Stofzuigen zonder pijn in mijn rug en snoer. Heel fijn!
De kattenharen op het kleed zuigt hij met gemak op. Zo ook het kattengrid wat rondom de kattenbak ligt en vuil in de keuken overtreft mijn verwachtingen. Na elke stofzuigbeurt moet wel het rolletjes onder in de stofzuiger haarvrij en stofvrij gemaakt worden en de bak geleegd worden.
Helaas past deze stofzuiger bij ons niet onder de kastjes. Heel handig is de kruimeldief functie.
Met 1 oplaadbeurt kan ik ruim 2x de onderverdieping stofzuigen.

Buuf 31-03-2018

3 keer problemen met apparaat en de garantie!

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb dit produkt gekocht omdat ik zelf het huishouden niet kan doen en mijn volwassen dochter dit apparaat kan pakken wanneer nodig. Op een bepaald moment merkte ze op dat ze niet meer zoveel kon zuigen dan normaal omdat de stofzuiger dan leeg was. Ook deaaide het borstelte onderin niet meer mee waardoor het vuil moeilijker opgezogen werdt. We pakte de aankoopbon en zagen tot onze verbazing dat deze op deze dag afliep. We schreven een email en naar aanleiding daarvan werdt de stofzuiger afgeschreven en kregen we een nieuw half januari.
Deze deed het perfect totdat er bij het stifzuigen van een kleed een wieltje eraf liep en we deze niet meer terug konden klikken. Philips gebeld, paperassen opgestuurd en daarna kregen we te horen dat er geen garantie meer op zat en we 30% coulancekorting konden krijgen om een nieuw aan te schaffen.
Er zat geen garantie meer op het nieuwe apparaat. De medewerkster zei wel dat dit niet zou mogen gebeuren , maar helaas.
2 apparaten waarbij 3 dingen kapot zijn?
Bij een airfryer schoot al eerder spontaan een handvat los bij het opschudden van kokendhete patat waarna bleek dat het metaal waar de schroef in hoorde te zitten spontaan uitgelubberd was. Een melkreservoir van een koffieautomaat is ook al 2 keer over exact hetzelfde euvel opgetreden.

Tijd om op zoek te gaan naar een andere fabrikant lijkt mij.

Pluspunten

• Makkelijk tepakken wanneer nodig
  • Makkelijk te hanteren
  • Handig als er huisdieren in huis zijn

Minpunten

• Spontaan afbreken van een wieltje na 7 weken!
  • Accu die niet meer goed werkt na 2 jaar
  • Borsteltje wat niet meer meedraaide
  • Philips reaktie na melding afbreken wieltje!

Nilo 01-07-2020

Miskoop

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

In de eerste week na de aankoop was ik erg blij met het apparaat. Werkte zoals ik verwacht had; voor een snelle stofzuigronde prima. Maar na drie of vier keer gebruiken merkte ik dat hij steeds minder opzuigt. Ook heeft mijn vriendin lange haren, welke zich telkens om de borstel oprollen en dus na iedere zuigbeurt het borsteltje losgeklikt en uitgepluist moet worden. Zoals ook in andere reviews beschreven zit er niet genoeg zuigkracht in om stof en deeltjes zover te krijgen dat ze omhoog gaan naar het stofbakje, waardoor je veel vuil aan het verplaatsen bent ipv opzuigen. Hij gaat dit weekend mee naar het grof vuil, echt een miskoop.

Pluspunten

• snoerloos

Minpunten

• geen zuigkracht
  • ronddraaiende borstel waar haren omheen draaien
  • hoog en schel geluid in de 'turbo' stand

Monique van Gils 12-06-2020

waardeloos apparaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Het apparaat verplaatst meer stof dan dat het opzuigt. Elke keer de zuigmond leeghalen, want er komt niets in het reservoir. Spijt van de aankoop.

Pluspunten

• snoerloos

Minpunten

• slechte zuigkracht
  • laat bergjes vuil achter tijdens het zuigen
  • maakt een vreselijk piepend geluid

Ophem75 08-11-2017

Handzaam, licht, wendbaar en krachtig

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Deze steelstofzuiger draait zijn hand echt niet om voor ons dynamische gezin met 2 honden en 3 grote langharige katten. Voor de dagelijkse stofzuigklusjes is hij superfijn!

Voelt erg licht aan in het gebruik, na elke zuigbeurt even het stofbakje leeggooien en klaar voor de volgende ronde. Het verraste me positief hoeveel stof er in het opvangbakje opgevangen kan worden.

Het stofzuigen werkt erg prettig, het apparaat is zeer licht te sturen en gemakkelijk wendbaar. Ik heb krachtverlies in mijn handen en daardoor is een zwaar apparaat voor mij slecht te bedienen, maar daar hoef ik mij met dit apparaat geen zorgen om te maken. Geen beperkingen meer qua snoerlengte, ook heel erg fijn. Trappen met het kleine opzetstukje zijn prima te doen. Het vastklikken van het opzetstukje op de steel gebruik ik niet, want deze valt er bij mij vrij gemakkelijk af. Maar dat is geen probleem, want ik heb deze op een plekje in de kast bij het andere opzetstukje opgeborgen.
Wel vond ik dat het stofopvangbakje vrij gemakkelijk losgaat bij aanstoten, maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen.

De oplaadtijd is ongeveer 5 uurtjes van goed leeg tot vol en dan houdt ie het ook echt wel even uit.

De zuigkracht is zeer goed te noemen. Ons huishouden is dagelijks vergeven van haren, kruimels en zand en dit pareltje krijgt dit allemaal weg. Mocht het toch nog niet krachtig genoeg zijn, dan kun je ook nog een turbo-stand inschakelen. Voordeel van het handzame model is ook dat je hem er zeer makkelijk bijpakt om eventueel een 2e keer nog even snel een rondje te stofzuigen. De kruimeldief functie is ook erg handig. Ik moet zeggen dat ik deze in mindere mate heb gebruikt, omdat het hele apparaat van zichzelf al zo licht is!

Wat mij betreft heeft Philips met dit product in ieder geval echt de spijker op de kop geslagen. Ik raad deze echt ten zeerste aan aan potentiele kopers. Je gaat hier geen spijt van krijgen!
Wat ons huis betreft, komt er in ieder geval op elke verdieping eentje te staan.

Jette72 07-11-2017

Super de power pro duo

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Wat een verademing, echt een topper. Zowel de Steel stofzuiger als de uit te nemen kruimeldief. Wat een power en dat zonder snoer. De steel stofzuiger is zeer flexibel en wendbaar waardoor je overal makkelijk bij kunt. Zelf heb ik behoorlijk veel bekken klachten en stofzuigen is daardoor vaak pijnlijk. Nou dat is verleden tijd met deze stofzuiger. Mooi bijkomend voordeel is dat hij zo voor het grijpen staat en zelfs de kinderen er uit zichzelf mee aan de slag gaan. De roterende borstels zorgen dat alles haar vrij is in een hand omdraai. Tot nu toe heb ik één nadeel ontdekt ten opzichte van een normale stofzuiger. Deze komt niet onder onze lage kasten. Met een normale stofzuiger kan je de borstel nog verwijderen en de steel eronder door halen. Het reinigen van de borstel gaat makkelijk. Ook het legen / reinigen van het afvalreservoir gaat volgens de meegeleverde instructies prima.

Lies77 06-11-2017

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik ben zeer tevreden met deze stofzuiger. Zonder problemen worden katten en hondenharen van het tapijt verwijderd. De handzuiger is makkelijk te gebruiken. Kan zonder de stofzuiger uit te zetten losgekoppeld worden. Handig voor de trap. Kan het hele huis zuigen zonder tussendoor op te laden.

Schuytgraaf 06-11-2017

Topper

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Wat een super fijne handstofzuiger. Bij het ophalen viel al meteen op dat de stofzuiger erg licht is. Het in elkaar zetten (1 schroef er indraaien) is er gemakkelijk. Daarna eerst opgeladen en meteen in gebruik genomen. Het valt op dat ondanks dat hij erg licht is toch goed over de plavuizen glijdt (door de borstel). Het vuil in de voegen word door de borstel ook goed opgezogen. Door de dunne srofzuigermond komt hij gemakkelijk onder lage meubelen. Doordat hij compact is en licht van gewicht pak je hem snel even om extra stof te zuigen, ideaal met een hond die aan het verharen is en een baby die begint met kruipen. De turboknop geeft echt een extra boost. Wel druk je gemakkelijk de uit aan knop in tijdens het gebruik. De kruimeldief kun je er gemakkelijk uithalen om te legen of even snel mee over de bank te gaan. De stofzuiger is lekker compact en neemt dus weinig plek in de kast. De batterij gaat ook lekker lang mee.

JKarter 04-11-2017

Absolute 2-in-1 aanrader

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Na jaren een traditionele sledestofzuiger te hebben gebruikt, mochten we nu een steelstofzuiger testen: de Philips PowerPro Duo 2 in 1. Wat zijn we aangenaam verrast door de mogelijkheden en de prima zuigkracht. Van onzichtbare stofjes tot zware vuiltjes op de grond, alles wordt moeiteloos opgezogen. Gelukkig is de zuigkracht niet zo sterk dat losse vloerkleden van de grond worden getrokken.

Eén van de prettigste eigenschappen van de Philips PowerPro Duo is dat je heel makkelijk het kruimeldief-gedeelte afklikt en snel even wat kruimels of andere rommeltjes opzuigt. Met net zo veel gemak leeg je de stofbak. Ook is de stofbak makkelijk schoon te houden. Nadeel vind ik wel dat je na het filter met water te hebben schoongemaakt, nog 24 uur moet wachten.

Ook is het even wennen om niet meer met de dunne steel van een traditionele stofzuiger door het huis te gaan, maar met een 'steel met aanhang'. Daar staat weer tegenover dat je niet meer beperkt bent tot het bereik van het snoer want de Philips PowerPro Duo is draadloos. Door de krachtige 18V lithium-ion batterij kun je er lekker lang mee stofzuigen.

Stayfunny 01-11-2017

Praktisch maar niet 100 % effectief

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Prima stofzuiger voor even snel bij de hand. Echter een complete beurt kan hij mijn huis niet geven. Hij past niet helemaal onder mijn bank (hoogte 10cm van de grond) en ik kan niet de hoeken van het plafond en hoge doelen doen zoals met bijvoorbeeld een stofzuiger met stang waar de voet vanaf kan. Hij heeft echter genoeg zuigkracht en de accu gaat lang genoeg mee. Doordat hij snoerloos is is hij erg wendbaar, maar optillen om bijvoorbeeld de drempel over te moeten is wat lastig. De steelstofzuiger zelf maakt niet zo'n lawaai, echter de kruimeldief los loeit wel hard.

mm81 27-10-2017

Praktische en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ondanks het feit dat de stofzuiger snoerloos is, is de zuigkracht van zowel de stofzuiger als de kruimelstofzuiger zeer krachtig.
De lange stopcontactloze gang kan ik nu gemakkelijk stofzuigen zonder gebruik te moeten maken van de stopcontacten in de andere kamers. Ook het feit dat je niet gehinderd wordt door een snoer vind ik ideaal.
Zowel de tegelvloeren als de matten worden probleemloos gereinigd.
En dat is wel nodig ook, ons gezin met kinderen, hond en wonen aan zee geven duidelijk aan dat er gestofzuigd moet worden. Vooral het zand kan behoorlijk irritant zijn. Daarbij is de kruimelstofzuiger ook De prestaties van deze 2-in-1 stofzuiger zijn boven mijn verwachting.
een handige aanvulling.
De stofzuiger heeft overigens een doorzichtige stofbak en het reinigen ervan gaat gemakkelijk.
Als laatste wil ik opmerken dat de stofzuiger zeer gemakkelijk rechtop kan worden neergezet met of zonder de kruimelzuiger erop. Hij blijft stabiel staan, kortom ik ben zeer tevreden

Bianca82 23-10-2017

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Sinds een weekje de Philips PowerPro Duo 2-in-1 steelstofzuiger in huis en hij bevalt fantastisch! Zeer makkelijk in gebruik en boven verwachting goede zuigkracht. Je pakt hem er snel even bij omdat je geen gedoe hebt met snoeren enz. De batterij gaat redelijk lang mee, en het opladen is ook zo gebeurd. Makkelijk te legen opvangbak (die niet heel groot is) en zeer licht in gebruik. Kortom, wij kunnen niet meer zonder!

RoosvdH 22-10-2017

Eerste ervaring met een steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Fijne snel erbij gepakte stofzuiger. Handige losse kruimeldief die je makkelijk los kan klikken en met de tapijtborstel erop de auto snel en goed schoonzuigt. Kattenharen zuigt hij makkelijk op en je gaat zonder gedoe met kabels in 1x door je huis heen. Enige nadeel vind ik de accuduur en de kleine opvangbak. Zodra je de boven en onder verdieping gezogen hebt moet die aan de lader en is de opvangbak vol. Hier in huis met 3 kids en 3 katten is het een onmisbaar ding geworden. Je pakt hem er snel even bij. Al met al raad ik deze stofzuiger aan iedereen aan.

bobski7072 21-10-2017

geweldig ik kan niet meer zonder

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

IK had het niet verwacht. ik was heel sceptisch voor deze test want ik heb al een steelstofzuiger van een ander merk en die is ronduit slecht. maar nadat ik deze geprobeerd heb ben ik helemaal overtuigd. ongelofelijk goed dit.. kan er het hele huis mee stofzuigen en als je ziet hoeveel hondenhaar er dan inzit ongelofelijk. mijn is de losse kruimeldief waarmee je fijn het bankstel, de trap en zelfs de hond kunt afzuigen. of je nu een vloerkleed of eed gladde vloer zuigt hij werkt overal geweldig goed. ik wil deze graag houden en doe mijn oude gewone stofzuiger weg. deze is echt super ideaal. het eerste nadeeltje dat ik nu na een paar dagen gebruik vind is dat de accu heel erg snel leeg is na 1 keer het huis stofzuigen is die leeg en moet weer opgeladen worden. ik had wel een iets sterkere accu gewild

Bieb37 21-10-2017

Verrassend!

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Wauw vandaag mijn Philips floorcare handstofzuiger opgehaald en wat word ik hier blij van
Vandaag heel mijn huis gestofzuigd met de 2 in 1 floorcare van Philips! Van boven naar beneden stof en vooral haarvrij! Met het losse opzetstuk en afneembare kruimelzuiger kon ik de banken deurmatten etc goed ontharen! De zuigkracht is enorm en zuigt echt net zo goed als een normaal model stofzuiger. Ook de batterij gaat lang mee en de stofzuiger blijft echt een poos goed opgeladen! Ik ben heel blij verrast door deze handstofzuiger en zou hem dan ook zeker aanraden voor mensen met huisdieren, echt ideaal je pakt hem heel makkelijk om even snel wat te zuigen (zoals koekjesetende kids)

Sandy 02-08-2016

Zeer ideale (handstofzuiger)

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb deze stofzuiger nu enkele weken en ik ben zeer tevreden. Nooit verwacht dat hij zo krachtig en ideaal zou zijn. Een echt aanrader. Krachtig.. makkelijk in gebruik.. snoerloos. Gewoon ideaal.

Explorerart 02-08-2016

Hele goede aanvulling met prima resultaat

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

We wilden graag een stofzuiger die snel en eenvoudig te gebruiken was en wat dat betreft is de Philips PowerPro een prima aanvulling. Een paar keer per dag haal ik de PowerPro even door de kamer om de meeste hondenharen op te zuigen. Mijn huis is al lange tijd niet zo haar vrij geweest. Het gemak zit hem in het snel pakken. Niet je zware stofzuiger uit de kast halen, het snoer uitrollen en de stang op hoogte zetten. Wat ik erg positief vond is dat door de roterende borstel het hondenkleed ook haar vrij werd. Dat lukte met de traditionele stofzuiger niet. De wendbaarheid maakt dat je eenvoudig om stoelpoten heen zuigt en gemakkelijk langs randen en hoekjes komt. De accuduur is voor ons voldoende. We doen er niet in een keer het hele huis mee. De kruimeldief is met een klik los te halen en heeft ook de goede zuigkracht. Het legen van het reservoir is eenvoudig. Je moet na het openen nog een tweede klepje openen voordat het vuil eruit komt. Maar dat is prima te doen. Al met al dus erg blij mee.

Sweetgirllinda 01-08-2016

Handig voor kleine snelle klusjes

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ideaal om even snel klein vuil op te zuigen. Niet zo geschikt voor het zwaardere werk en vooral niet als je langharige katten hebt.

Akkie 31-07-2016

makkelijk te pakken

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Je pakt de stofzuiger sneller, ( ook makkelijk door de kinderen te doen) Kan na opladen de boven en benedenverdieping 2 keer doen. gaat niet zo makkelijk onder bank of bed, zoals wordt aangegeven.