Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Type/soort
steelzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PowerPro Duo FC6168 titanium op Kieskeurig.be.

• Slecht

Mar90 31-08-2016

Handzaam, prakrisch en fijn!

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

In de eerste instantie wilde ik van dit type de variant zonder kruimeldief bestellen (vanwege hoger voltage en meer zuigkracht) voor mijn man, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor deze variant.
Ben hier erg blij mee omdat je nu tijdens het stofzuigen de kruimeldief los kan koppelen (zuigt gewoon verder) en bijv. de meubels kunt afzuigen of in de hoekjes kunt komen (hier komt de stofzuiger namelijk niet, te weinig zuigkracht). Daarnaast kun je nadat er iets gevallen is, dit even snel opzuigen met de kruimeldief. Ideaal dus voor de snelle klus.
Bijkomend voordeel is dat het apparaat snoerloos is en je dus overal heen kunt zonder een groot apparaat mee te hoeven slepen die ook nog eens een te kort snoer heeft (de normale stofzuiger).
De zuigkracht is op de normale stand geen tien, hoewel hij wel z'n werk doet. Op standje MAX doet hij het super. De batterij is dam wel wat sneller leeg.
Het opladen gaat vrij rap. Binnen enkele uren heb je weer een opgeladen stofzuiger.
Al met al een super product, praltisch en prettig in gebruik.

Pluspunten

• Handzaam
  • Praktisch
  • Kruimelzuiger
  • Voor de snelle klus
  • Zakloos

Minpunten

• Norm.stand niet zo kracht

Thyralantijn 25-07-2016

Handige en wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

De stofzuiger zet je vrij gemakkelijk in elkaar en de gebruikershandleiding is een blaadje met plaatjes. Hierdoor is alles heel snel duidelijk. Wanneer je een stofzuiger aanschaft wil je hem eigenlijk direct proberen, maar je moet geduld hebben. Eerst moet hij 5 uur aan de oplader. Met behulp van indicatie lampjes kun je zien hoe vol hij is.
Het gebruik is ontzettend gemakkelijk. Geen snoer wat je beperkt. Alle bochten kunnen genomen worden. Het apparaat is wel vrij zwaar en dat ga je voelen. Maar wat ik nog niet eerder meegemaakt heb, deze is ideaal voor mijn lengte van 1.81cm. Ik hoef niet te bukken en kan vrij goed rechtop staan. Stofzuigen zonder pijn in mijn rug en snoer. Heel fijn!
De kattenharen op het kleed zuigt hij met gemak op. Zo ook het kattengrid wat rondom de kattenbak ligt en vuil in de keuken overtreft mijn verwachtingen. Na elke stofzuigbeurt moet wel het rolletjes onder in de stofzuiger haarvrij en stofvrij gemaakt worden en de bak geleegd worden.
Helaas past deze stofzuiger bij ons niet onder de kastjes. Heel handig is de kruimeldief functie.
Met 1 oplaadbeurt kan ik ruim 2x de onderverdieping stofzuigen.

Buuf 31-03-2018

3 keer problemen met apparaat en de garantie!

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb dit produkt gekocht omdat ik zelf het huishouden niet kan doen en mijn volwassen dochter dit apparaat kan pakken wanneer nodig. Op een bepaald moment merkte ze op dat ze niet meer zoveel kon zuigen dan normaal omdat de stofzuiger dan leeg was. Ook deaaide het borstelte onderin niet meer mee waardoor het vuil moeilijker opgezogen werdt. We pakte de aankoopbon en zagen tot onze verbazing dat deze op deze dag afliep. We schreven een email en naar aanleiding daarvan werdt de stofzuiger afgeschreven en kregen we een nieuw half januari.
Deze deed het perfect totdat er bij het stifzuigen van een kleed een wieltje eraf liep en we deze niet meer terug konden klikken. Philips gebeld, paperassen opgestuurd en daarna kregen we te horen dat er geen garantie meer op zat en we 30% coulancekorting konden krijgen om een nieuw aan te schaffen.
Er zat geen garantie meer op het nieuwe apparaat. De medewerkster zei wel dat dit niet zou mogen gebeuren , maar helaas.
2 apparaten waarbij 3 dingen kapot zijn?
Bij een airfryer schoot al eerder spontaan een handvat los bij het opschudden van kokendhete patat waarna bleek dat het metaal waar de schroef in hoorde te zitten spontaan uitgelubberd was. Een melkreservoir van een koffieautomaat is ook al 2 keer over exact hetzelfde euvel opgetreden.

Tijd om op zoek te gaan naar een andere fabrikant lijkt mij.

Pluspunten

• Makkelijk tepakken wanneer nodig
  • Makkelijk te hanteren
  • Handig als er huisdieren in huis zijn

Minpunten

• Spontaan afbreken van een wieltje na 7 weken!
  • Accu die niet meer goed werkt na 2 jaar
  • Borsteltje wat niet meer meedraaide
  • Philips reaktie na melding afbreken wieltje!

Stef1980 01-01-2020

Helaas slecht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Sinds we hem hebben voldoet hij al niet. Als je hem optilt tijdens het zuigen gooit ie alles er weer uit. Hij heeft heel weinig zuigkracht.

Roos22334 25-09-2019

Slechte zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Stofzuiger pakt de hoekjes en randen niet mee en heeft weinig zuigkracht. Loopt regelmatig vast met stof na gebruik.

Anoniem 24-08-2019

Dweilen stofzuigen en ook nog een kruimelzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Omdat ik sinds kort een hond heb die nogal verhaart en met modderpoten binnenkomt ben ik gaan zoeken naar een oplossing om niet elke te hoeven stofzuigen en dweilen! Veel onderzoek gedaan en uiteindelijk bedliten om de Philips Power Pro Aqua te kopen! Ik ben er superblij mee! Hij is snoerloos wat al erg fijn is; je kunt er ver mee onder de kasten en banken komen want hij is vrij laag en als je een hoekje of plint heb pak je even de kruimelzuiger eraf om te zuigen. Het dweilstuk met dweil ( die met klittenband bevestigd zit aan het dweilstuk) eronder klikken gaat heel makkelijk; bezet de stofzuiger erop en klik hij zit! Soms zou er wat meer water in de dweil mogen komen bij bv een hardnekkige vlek, maar dit lis ik op door oo de vlek wat water te spuiten! Kortom: geweldig apparaat!

Riet 25-04-2019

Handig en nodigt uit eens meer in haastje te gaan rondwandelen met de stofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Handig en nodigt uit eens meer te gaan stofzuigen in een haastje, geen slang en bak die je moet meesleuren. Ook makkelijk met de kruimeldief rap iets op te kuisen.
Nadeel : kan niet onder de kasten.

Pajos 16-04-2019

Niet geschikt met hond in huis

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik gebruik deze stofzuiger nu een aantal maanden...wat een onding! Randjes komt hij niet bij wat resulteert in een soort van schone vloer op 2 cm van de muren, zand wordt in de zuigmond gedraaid door de borstel met als resultaat als je hem optilt je hele vloer weer onder het zand ligt. Kruimeldief die los te klikken is, heeft niet genoeg power om ook maar iets van haren of stof op te zuigen. Geen aanrader voor mensen met dieren in huis. Had ik dit van tevoren geweten had ik een andere gekocht.

Ko48 03-04-2019

Fijn stukje gereedschap voor in huis

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Gemakkelijk in gebruik, ook goed geschikt voor dweilen op laminaat en parketvloeren.
Als je hem echt moet optillen is hij wel wat aan de zware kant.
Het ophang/laadsysteem is een beetje knullig ontworpen. Accuduur ruim voldoende.

Robin1980 19-03-2019

jammer

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal maanden en hij valt mij tegen. Vergeleken bij mijn normale / oude stofzuiger valt de zuigkracht in het niet. Ik heb een kleine verbouwing gehad en het stof dat daar bij vrij kwam, denk aan gaatje boren in gips muur, zoog deze moeilijk op.

Als iemand met modder schoenen door het huis heeft gelopen zuigt hij het niet goed op. Jammer want ik had hoge verwachtingen van dit apparaat.

janvpt 07-03-2019

handige huishoudhulp

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Fijne en praktische stofzuiger met voldoende gebruiksmogelijkheden. Erg wendbaar en lange gebruiksduur op een volle batterij. Ook het onderhoud van de stofzuiger is makkelijk. Hij werkt als een volwaardige stofzuiger.

DafPhil 30-01-2019

Te weinig zuigkracht

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Het apparaat is super handig om even snel een stofzuiger door de kamer te halen. Weliswaar staat hij altijd op Turbo stand, dan heeft hij de krachtigste zuig capaciteit.
De stofzuiger komt niet goed in de hoekjes en of randjes, hij heeft de kracht niet om het op te zuigen of je moet er 3 keer overheen gaan. Een deurmat is erg lastig. Wel super fijn dat hij geen snoer heeft en licht van gewicht en wendbaar is. Ik zou deze stofzuiger niet snel aanbevelen aan anderen.

Dien2018 23-11-2018

Wat een tegenvaller

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb hem nu een aantal weken in huis en ben echt niet tevreden over dit product. De stofzuiger zuigt op geen enkele manier (katten)haren van een stoffen bank op. Ook zat na een paar weken de borstel in het zuigstuk helemaal vol met (mijn) lange haren waardoor de borstel niet meer draaide en dus volledig zijn functie verloor. Op het zuigstuk staat een tekentje waarbij duidelijk wordt gemaakt dat je de haren door moet knippen, een probleem wat dus blijkbaar vaker voorkomt, niet heel hygiënisch. Na het stofzuigen van de halve woonkamer verliest hij zuigkracht omdat het opvangbankje al vol is. Kortom hij is ondertussen vervangen voor een andere stofzuiger.

HanWortel 04-11-2018

Slecht batterij

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Fijn product, maar nu naar nog geen twee jaar gebruik is de batterij bijna dood. Vermoedelijk is de batterij ook niet te vervangen

ritaswim 25-06-2018

werking goed, bedieningsgemak kan beter

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

werking van het apparaat is goed en ook het gemak tijdens gebruik. De koppeling van het losse element aan de basis is niet echt duidelijk. Minder technische personen (zoals mijn eega) hebben hier duideljk moeite mee.

Muller85 24-04-2018

dit product is gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Het enigste wat tegenvalt is dat het toch wel nodig is om te stofzuigen voordat je gaat stofzuigen en dweilen

Bimba 18-04-2018

Uitstekend, zeker aan te bevelen

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Ik heb al verschillende stofzuigers gehad, maar het is de 1ste keer dat ik tevreden ben over mijn aankoop. De stofzuiger is zeer gemakkelijk in gebruik en handig doordat er geen kabel aan gehecht is en zonder zak.
Zeker aan te bevelen!

Sylvinee 24-01-2018

handig en snel in gebruik

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Een fijn apparaat om even snel mee schoon te maken. Heeft 2 (zuig)standen (normaal en max), waarvan ik eigenlijk alleen de max-stand gebruik. In deze stand maakt het apparaat wel aardig wat geluid.
Het heeft genoeg zuigkracht voor het lichte werk, grotere broodkruimels e.a blijven liggen, maar deze zuigt de handzuiger wel weer op. Handzuiger heeft enkel aan knop met max-stand, maar wanneer je deze eraf haalt in de zachte zuigstand, zuigt ie zachter en dus met minder volume.
Het is makkelijk switchen tussen gewoon stofzuigen, gebruik maken van de handzuiger en het dweilen.
Het apparaat dweilt wel een beetje zwaar, maar het resultaat mag er zijn. Het dweilt redelijk droog waardoor het snel en streeploos weer opdroogt. Omdat je tegelijk de stofzuiger kan gebruiken, blijft de dweil relatief stofvrij.
Minpuntje is dat wanneer je onder bijvoorbeeld een tafel/kast ea wilt dweilen, in een bepaalde hoek, de dweil losgaat van de stofzuiger.
Al met al een fijn apparaat om even snel te pakken, maar niet geschikt voor een grondige schoonmaak, [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Alexander20 18-01-2018

Product voldoet aan alle eisen van een steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Lichte, compacte en handige steelstofzuiger met bovenverwachting krachtig zuigvermogen (2 standen). Makkelijk hanteerbaar. Makkelijk schoon te maken. Dubbele functie (steel- en handstofzuiger) is zeer handig.
Haalt 1 uur stofzuigtijd makkelijk en dat is ruim voldoende.

SilAce 16-01-2018

Prima apparaat voor de luie schoonmakers onder ons ;-)

Geschreven voor: Philips PowerPro Duo FC6168 titanium

Als hoogzwangere erg handzaam in het gebruik, en de geïntegreerde kruimeldief was daarbij onmisbaar voor het stofzuigen van de trappen in huis.
De zuigkracht laat iets te wensen over. Ik moest deze altijd op de hoogste stand zetten om ons laminaat en de kleden te stofzuigen.
Het hele apparaat was wel zwaar om te tillen, maar is verder zéér wendbaar en het gemak van alles bij de hand hebben is toch wel erg bijzonder. Is gemakkelijk weg te zetten in de kast, omdat het apparaat zelf rechtop blijft staan.
Legen is simpel en snel gedaan. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]